woonruimte probleem kopen duur huurwoning duurt lang......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:03

Shadow0 schreef:
Ik klaag niet over de regels omtrend het willekeurig bouwen, dus niet iedereen klaagt enkel.

Bovendien is vrij bouwen volstrekt geen oplossing voor de groep die nu het moeilijkst een plekje vindt: de starters die nog niet gesettled zijn op een bepaalde plek, zich misschien ook helemaal nog niet zo vast willen leggen, en soms nog geen vast contract/inkomen hebben.

Onzin.....

De huidige huizen prijzen zijn te duur in Nederland, zowel voor starters als voor gevorderden.....
Die prijzen slaan echt nergens op, een huis laten bouwen kost vrijwel niets, is het dan dat de grondprijs daar zo duur is?
Ik geloof daar niets van.

Er wonen verdorie meer mensen per vierkante meter in Belgie dan Nederland, en toch is het hier enorm veel goedkoper.....

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:05

Ons verzorgingsstaatje is gewoon heel duur Bas
Overal waar er geld te halen valt, zullen ze dat ook zeker doen...
De huizenmarkt gaat nog wel eens over de kop, mede omdat de rente te hoog wordt (is al te zien op de beurs)... We kunnen daar echter nog wel even op wachten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:12

Bas232 schreef:
Shadow0 schreef:
Bovendien is vrij bouwen volstrekt geen oplossing voor de groep die nu het moeilijkst een plekje vindt: de starters die nog niet gesettled zijn op een bepaalde plek, zich misschien ook helemaal nog niet zo vast willen leggen, en soms nog geen vast contract/inkomen hebben.

Onzin.....

De huidige huizen prijzen zijn te duur in Nederland, zowel voor starters als voor gevorderden.....

Zeker zijn de huizenprijzen belachelijk hoog, maar ook met lagere huizenprijzen is het voor mensen die niet weten of ze op een bepaalde plek willen wonen omdat de kans groot is dat ze op zoek gaan naar een andere baan, die nog geen vast contract of vast inkomen hebben, die nog niet weten of ze een vaste relatie of gezin krijgen, nauwelijks een optie om te kopen. Of te bouwen.

Zou jij een huis willen laten bouwen als de kans groot is dat je binnen een jaar of 3 weer doorverhuist? Ik in elk geval niet.

Citaat:
Die prijzen slaan echt nergens op, een huis laten bouwen kost vrijwel niets, is het dan dat de grondprijs daar zo duur is?
Ik geloof daar niets van.

Nee, een deel van de oorzaak is dat mensen eigenlijk best wel houden van oude huizen, in bestaande wijkjes, met die leuke authentieke look Ironisch niet? Huizen in nieuwbouwwijken zijn vaak veel goedkoper. (En nogmaals: het gaat dan niet om de variatie of de saaiheid, want de oude arbeiderswoningen uit de jaren 30 zijn ook allemaal van hetzelfde 13-in-een-dozijn model - en toch zijn die laatsten veel populairder)

Citaat:
Er wonen verdorie meer mensen per vierkante meter in Belgie dan Nederland, en toch is het hier enorm veel goedkoper.....

Volgens wikipedia overigens niet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... sdichtheid

Bas232

Re: woonruimte probleem kopen duur huurwoning duurt lang....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:13

Rente? Die staat op een enorm laag nivo.....dat heeft er niets mee te maken.
Het probleem is gewoon dat vrijwel alles gebouwd wordt door de gemeente, project ontwikkelaars en diens meer.
Een huis bouwen kost vrijwel niets in vergeleken met de prijzen die ze bij jullie vragen.
Er moet domweg iets veranderen....je bent het toch met me eens dat er niets meer kan op huizen gebied in Nederland ofwel?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:18

Citaat:
je bent het toch met me eens dat er niets meer kan op huizen gebied in Nederland ofwel?

Hoe bedoel je dat? Natuurlijk is er veel mogelijk. Ruimte zat om bij te bouwen bv. Alleen wordt deze ruimte niet benut....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:21

Schimmelig schreef:
Citaat:
je bent het toch met me eens dat er niets meer kan op huizen gebied in Nederland ofwel?

Hoe bedoel je dat? Natuurlijk is er veel mogelijk. Ruimte zat om bij te bouwen bv. Alleen wordt deze ruimte niet benut....

Ja, maar dan moet je wel door alle regels enzo heen, waardoor de meeste domweg afhaken.....
In Nderland mag je enkel je bek opendoen, maar verder mag je niets.....
Probeer eens een plastic huis te bouwen, veel success.....
Ik ken vele voorbeelden in Belgie, probeer het in Nederland eens na te doen, zal niet lukken....

De schoonheidscommissie zal het wel weer niet mooi vinden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:23

Bas232 schreef:
Rente? Die staat op een enorm laag nivo.....dat heeft er niets mee te maken.

De rente heeft er alles mee te maken, staat op dit moment nog laag maar stijgt wel. En inderdaad veroorzaakt dat direct een terugslag op de verkochte huizen. (Basis economie. Verder dan dit ben ik niet echt gekomen, maar het verband tussen rente en huizenverkoop is vrij duidelijk)

Citaat:
Er moet domweg iets veranderen....

Klopt, er zou een flink arsenaal aan fatsoenlijke doch betaalbare huurwoningen moeten komen.

Citaat:

Er kan nog best veel. Alleen bepaalde groepen vallen buiten de boot. En net die groepen zijn hoogstwaarschijnlijk niet gebaat bij jouw idee van oplossingen.

Maar aangezien er blijkbaar liever met dooddoeners en semihumoristische opmerkingen gegooid wordt ipv inhoudelijk te discussieren denk ik dat ik het hier maar bij laat

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:24

Voordat je eenmaal de ''BE mentaliteit'' in NL hebt ...

Laten we zeggen dat ze op een gegeven moment wel moeten, omdat de NL'ders het niet meer pikken. Soort van kleine opstand is er nodig.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:34

Er worden huurwoningen gesloopt om weer plaats te maken voor nog veel duurdere huurwoningen of koopwoningen. Waar zijn ze dan mee bezig als er zo een tekort is aan betaalbare huurwoningen? En als ik reageer op een woning heeft iemand die al ingeschreven staat vanaf 1983(!!!!!!!!) die woning gekregen dus hoeveel kans maak ik dan met een inschrijving vanaf 2001????

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:40

Aileen_Noël schreef:
Er worden huurwoningen gesloopt om weer plaats te maken voor nog veel duurdere huurwoningen of koopwoningen. Waar zijn ze dan mee bezig als er zo een tekort is aan betaalbare huurwoningen? En als ik reageer op een woning heeft iemand die al ingeschreven staat vanaf 1983(!!!!!!!!) die woning gekregen dus hoeveel kans maak ik dan met een inschrijving vanaf 2001????

Ja ik heb zelf een koophuis maar ik sta nog wel ingescheven bij de woningstichting.(je weet maar nooit wat er kan gebeuren)
Maar als ik misschien over 10 jaar me inschrijf voor een woning heb ik hem ook gelijk.

Dus dat is denk ik een apart geval.
De meest zullen echt niet zolang op een huurhuis hebben moeten wachten.
Je hoeft echt geen 22 jaar te wachten op een huurhuis
Wel lang maar geen 22 jaar.
Ik vind het alleen zo jammer dat je pas vanaf je 18de je eigen kan inschrijven.
Misschien moeten ze die grens maar eens verlagen naar 16 of zo.
Als je dan 6 jaar moet wachten kun je tenmisste op je 21 een huisje hebben.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:41

ik heb dit zelf ondervonden en dan gaat het niet om kopen, maar om het zoeken van een (studenten) kamer.
voor 15 m2 betaal je tegenwoordig ruim €250 en dan moet je je badkamer en keuken met gemiddeld 5 personen delen....
zonder hulp is dit gewoon echt niet meer op te brengen!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:58

moet je voor de grap maar eens kijken op marktplaats en dan omgeving Purmerend hoeveel er word gevraagd voor een 3-kamer appartementje........niet normaal 850 euro per maand , dan kan je net zo goed een hypotheek nemen en wat kopen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:09

Net zo goed?! Beter een hypotheek, zit je goedkoper hoor!