Dieren zijn veel eenvoudiger......
Bovendien liegen en bedriegen ze niet.....
Geef mij maar dieren, die houden van je (vanwege voer) of ze haten je (bang of ze willen je opeten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RUBYWHITE schreef:x4you een kind van 6 met een denkvermogen je-van-het heeft niks aan vriendjes maken en buiten spelen. Dit soort kinderen staan er juist om bekend hun soort/leeftijd genootjes niet te snappen omdat zij anders zijn. Hun intresses liggen op hele andere raakvlakken dan "gewone" 6 jarigen
Schimmelig schreef:Deze mensen moeten we juist aanmoedigen en niet terug willen houden. Wie weet wat er nog van komt!
Einstein part two
x4you schreef:Schimmelig schreef:Deze mensen moeten we juist aanmoedigen en niet terug willen houden. Wie weet wat er nog van komt!
Einstein part two
Nee, we moeten ook om het welzijn van het
kind denken.
Hij moet sociaal ook goed ontwikkeld worden, en dat word hij zo niet, hij komt overal buiten te staan.
Wat is er erg aan als hij een paar jaartjes wacht met de universiteit? Word hij daar minder slim van ofzo? Na 5 jaar (dan issie 11 en dat is nog vroeg) zal hij vast nog wel zo slim zijn en dan is het nog vroeg genoeg om naar de universiteit te gaan.
Schimmelig schreef:Waarom zou een kind deze kennis daar niet kunnen opdoen? Hij geeft seminars zoals ik begrijp... dan moet je wel enige sociale kennis hebben. Omdat dit ''vreemd'' en ''anders'' is, accepteren/trekken mensen dit minder goed.
Wendy schreef:Schimmelig schreef:Waarom zou een kind deze kennis daar niet kunnen opdoen? Hij geeft seminars zoals ik begrijp... dan moet je wel enige sociale kennis hebben. Omdat dit ''vreemd'' en ''anders'' is, accepteren/trekken mensen dit minder goed.
Om een lezing te geven hoef je alleen maar een verhaaltje uit je hoofd te kunnen leren, en dat is nou precies wat die jongen doet.
Schimmelig schreef:Een lezing geven is echt niet alleen domweg een verhaaltje uit je hoofd leren hoor, als je geen kennis van zaken hebt, val je zo door de mand
Shadow0 schreef:Ik weet niet wat het beste is, maar wat het ook is, ik denk dat het belangrijk is om vanuit het jongetje zelf te blijven kijken. WIJ kunnen wel bedenken hoe een jongetje van 6 of 7 'hoort' te zijn, maar dat doet er niet toe.
Het doel moet zijn dat het een gelukkig kind is en later een gelukkige volwassene wordt, die de goede keuzes kan maken, en hopelijk ook wat nuttigs kan doen met het talent dat hij gekregen heeft. DAT is belangrijk.
Je moet kijken naar wat het beste voor hem is. Een ding is alvast zeker: hoe lang je hem ook op de basisschool dwingt te blijven, hij zal nooit een normaal basisschoolkind worden. En meer, dat hoeft ook helemaal niet! Bijzonder zijn is niet erg, het kan heel mooi zijn.
Maar dat kan op zoveel manieren... Je moet mensen niet dwingen om zo te zijn als wij vinden dat het hoort... Je moet ze alleen helpen en steunen om zichzelf te kunnen ontwikkelen.