Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skinhead

Re: Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:06

jeanie schreef:
Sven je geeft zelf aan dat je uit hogere klasse komt .........en dus in mijn optiek niet volop in het leven staat.

Zelf woon ik samen met een gekleurde vent kruising surinaams/fries . Woon in een gemengde wijk waar weinig tot geen problemen zijn.
Ik heb een goede band met mijn marokkaanse buren en mijn buren uit Srilanka.
Ik ben werkzaam in een crisisopvang voor kinderen die acuut uit huis geplaatst moeten worden.
Oke ik ben ouderwets links maar wel zorgzaam voor mijn medemens als dat nodig is.
Werk me het snot voor mijn ogen om te kunnen genieten van een dure hobby ; het hebben van een eigen paard.

Skinhead jammer dat je gaat....... deze oude punker heeft goede ska/rocksteady en muziek uit de subcultuur nog in huis

En Sven kom maar op met je ideeen en ga de discussie op basis van argumenten maar met mij aan

Nou vooruit, ik blijf nog even Ik wist niet dat het toch nog intressant zou worden hier! Goed een (oude:P) punker te spreken die de (naar mijn smaak) betere muziek in huis heeft liggen!!!

Misschien kunnen er nog leuke discussies worden gevoerd hier! Ik kom zeker terug!

Fijne avond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:16

Marreke schreef:
"Het is niet juist als een gebogen, oude man met witte baard een lofzang aanheft over een kist met daarin een porseleinen kindje, een tweejarig eeuwig slapertje met haar teddybeer."

Nee, het is niet juist als iemand vermoord wordt. Een "omdat" is nooit goed te praten. Een reden doet er niet toe. Moord is nooit goed te praten.

Wanneer leren wij dat nou? Wanneer leren wij dat mensen mensen zijn?
Hoeveel peuters, kleuters, mensen moeten er nog omkomen voor wij beseffen dat mensen... gewoon maar mensen zijn?

Dat is waar marreke.Ik geloof ook niet dat de jongen uit puur rasime handelde.Maar meer dat bij hem letterlijk de stoppen door één of andere reden zijn doorgeslagen.de intervieuws met vrienden en klsgenoten die ik heb gezien op de tv nergens blijkt het uit dat hij een rassist is.Ik denk dat het voor de politiek een makkelijke manier was om het vlaams blok aan te pakken.Ik ben er absoluut geen fan van,maar ik vind dat ze nu ten onrechte worden aan gepakt.

Wie weet eigenlijk wie Luna echt is?het meisje had een aupair en zowel op de begravenis als op de plek waar ze neergeschoten was waren er bekende belgen.En er word langs alle kanten zo geknipt en gebogen voor de wensen van de ouders,zoveel respect toont de media anders nooit.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:28

Inderdaad, ik snap ook niet waarom dat 'skinhead' er weer bij moet staan.
Je hoeft er niet als een rechtse skin uit te zien om racist te zijn..
Er zijn ook linkse skinheads (dat waren de allereerste overigens).

Maargoed, de media stopt altijd in hokjes, dat zal wel zo blijven ook.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:32

jeanie schreef:
Allereerst ga ik mijn respect betuigen voor de slachtoffers die gevallen zijn door een racistisch randdebiel.

Skins zijn van oudsher zwart ska is zwarte muziek zo-ook rocksteady en reagae .

En Sven als je lid bent van een extreem rechtse partij spoor je ook niet.

En waarom niet? Omdat ze 'discrimineren'?
Linkse mensen kunnen ook discrimineren, maar dan misschien op een andere manier.
Ik vind het nogal stompzinnig om te zeggen dat je niet spoort als je lid bent van een extreem rechtse partij..

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:43

Hoe dan Pride ?

Extreem rechts staat bekend om eigen volk eerst

In begin jaren 80 had je in belgie de CCC dat was extreem links en idd spoorde ook niet

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:13

Ik geef Jeanie helemaal gelijk.. Ik vind dat als je zooo kortzichtig bent om alleen naar de huidskleur van iemand te kijken en te oordelen (en dat is toch wat extreem rechtse doen) dat je niet helemaal goed ontwikkeld bent.. Kom op zeg.. ieder mens heeft een ander innerlijk ongeacht de kleur en afkomst..

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:30

Ik voel me al jaren onveilig hier op straat!! Alles loopt hier zo mis dat ik vind dat er iets gedaan moet worden!
Nou moet je even nieuwrechts erbuiten laten dat verklaar ik zo wel!

Ik ben het gewoon helemaal zat in dit land! En zeker over punten zoals het intergratiebeleid, nederlandsbelastingstelsel..
Ik wil wel opnoemen wat wij dit afgelopen jaar meegemaakt hebben
- in totaal 4 fietsen gestolen
- ingebroken in het huis (2 maal) totale schade €64.000
- Lastig gevallen door een groep van 5 jongeren (echt vastgepakt) waar later van bleek dat ze ingebroken hadden bij de buren.
- Ze waren de sloten van de auto aan het afhalen tot het alarm afging
Over de rest oordeel in niet omdat daar niet zeker van is wie het gedaan heeft.

Aan mij ziet niemand mijn ideeën loop eerder rond als een kakker, maar toch de houding van de allochtonen tegenover mij is ronduit associaal! Ik zat van de week nog te wachten in de wachtkamer komt er een groepje van 3 meiden zitten me aan te kijken en zitten gewoon over me te roddelen in het marrokaans! (het stoom kwam echt uit mijn oren)
Het respect moet van beide kanten komen maar als ik beleefd goedenmiddag zeg, zelfs een plaats opschuif vind ik dat ik mezelf niets kan verwijten

Dan vraag ik me af wanneer worden we nou wakker dit kan zo niet! En ik zeg absoluut niet(!) dat dit aan de jongeren zelf ligt, wij hebben zo'n heerlijk attend beleid.

Ik vind het al heel wat dat ik de zijkanten van mijn haar er niet afscheer, in bepaalde kleding gaat lopen en naar bepaalde discotheken ga! Daar zijn er al genoeg van!
Ik vind dat als je zo'n probleem wilt oplossen je op een volwassen manier met elkaar moet praten en tot een oplossing moeten komen!

Nieuwrechts is niet de juiste partij voor mij en daar wordt ik steeds bewuster van! Ik heb mezelf lid gemaakt toen ik verschrikkelijk kwaad was en echt moedeloos voelde! En ik moet ook eerlijk toegeven ik er misschien wel op 'kick' dat deze partij zo groeit zodat er misschien een lampje gaat branden dat er veel mensen ontevreden zijn

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:34

Sven002 schreef:
maar toch de houding van de allochtonen tegenover mij is ronduit associaal!

Wie zijn dat?

Sven002 schreef:
Ik zat van de week nog te wachten in de wachtkamer komt er een groepje van 3 meiden zitten me aan te kijken en zitten gewoon over me te roddelen in het marrokaans!

Versta jij Marokkaans?

Sven002 schreef:
Ik vind dat als je zo'n probleem wilt oplossen je op een volwassen manier met elkaar moet praten en tot een oplossing moeten komen!

Helemaal waar, en het wordt hoe langer hoe onwaarschijnlijker dat die discussie er ooit komt zolang er mensen zijn met vooroordelen over andere mensen. Het over een kam scheren van welke bevolkingsgroep dan ook vind ik geen volwassen houding.

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:42

allochtoon= Iemand die in een ander land is geboren en opgegroeid is (en hun eventuele kinderen)

Ik heb echt heus wel door of iemand over bij aan het praten is! Als ze om de beurt je van top tot teen bekijken dan gaan lachen en als je aan de buurt bent je naam op achterlijke manieren uitspreekt nou dan praten ze over mij hoor! Maar ik zal wel weer bevooroordeeld zijn

Wie zegt er dat ik iedereen over 1 kam scheer! Ieder mens zwart of wit behandel ik normaal!
Iedereen behandel ik normaal! Ik heb ook gewoon allochtonen vriendinnen hoor, die het zelfs eens zijn met mijn standpunten! Ik sta ook weleens heerlijk te kletsen met een surinamer als ik de trein pak!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:50

Hoe kun je dan praten over 'de allochtonen'? Daar horen jouw vriendinnen dan toch ook bij? Die partij waar jij op stemt, die maakt geen onderscheid tussen aardige of minder aardige allochtonen. Maatregelen die zij zouden willen nemen gelden ook voor jouw allochtone vriendinnen.

Sven002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:53

Sven002 schreef:
Nieuwrechts is niet de juiste partij voor mij en daar wordt ik steeds bewuster van! Ik heb mezelf lid gemaakt toen ik verschrikkelijk kwaad was en me echt moedeloos voelde!

Ik heb 3 maanden terug nog een vriend verloren die terug naar irak moest dus dat besef ik (helaas) echt wel!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:55

Dat vind ik fijn om te lezen Ik begrijp dat zulke dingen je kwaad maken, maar zoals je zelf ook al zei, er moet op een volwassen manier over gepraat worden om eruit te komen. Als je boos bent valt het soms niet mee dat in te zien.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:27

Sven002 schreef:
Ik voel me al jaren onveilig hier op straat!! Alles loopt hier zo mis dat ik vind dat er iets gedaan moet worden!
Nou moet je even nieuwrechts erbuiten laten dat verklaar ik zo wel!

Ik ben het gewoon helemaal zat in dit land! En zeker over punten zoals het intergratiebeleid, nederlandsbelastingstelsel..
Ik wil wel opnoemen wat wij dit afgelopen jaar meegemaakt hebben
- in totaal 4 fietsen gestolen
- ingebroken in het huis (2 maal) totale schade €64.000
- Lastig gevallen door een groep van 5 jongeren (echt vastgepakt) waar later van bleek dat ze ingebroken hadden bij de buren.
- Ze waren de sloten van de auto aan het afhalen tot het alarm afging
Over de rest oordeel in niet omdat daar niet zeker van is wie het gedaan heeft.

Aan mij ziet niemand mijn ideeën loop eerder rond als een kakker, maar toch de houding van de allochtonen tegenover mij is ronduit associaal! Ik zat van de week nog te wachten in de wachtkamer komt er een groepje van 3 meiden zitten me aan te kijken en zitten gewoon over me te roddelen in het marrokaans! (het stoom kwam echt uit mijn oren)
Het respect moet van beide kanten komen maar als ik beleefd goedenmiddag zeg, zelfs een plaats opschuif vind ik dat ik mezelf niets kan verwijten

Dan vraag ik me af wanneer worden we nou wakker dit kan zo niet! En ik zeg absoluut niet(!) dat dit aan de jongeren zelf ligt, wij hebben zo'n heerlijk attend beleid.

Ik vind het al heel wat dat ik de zijkanten van mijn haar er niet afscheer, in bepaalde kleding gaat lopen en naar bepaalde discotheken ga! Daar zijn er al genoeg van!

Nieuwrechts is niet de juiste partij voor mij en daar wordt ik steeds bewuster van! Ik heb mezelf lid gemaakt toen ik verschrikkelijk kwaad was en echt moedeloos voelde! En ik moet ook eerlijk toegeven ik er misschien wel op 'kick' dat deze partij zo groeit zodat er misschien een lampje gaat branden dat er veel mensen ontevreden zijn

Ik geloof dat ik me in jou erg goed kan vinden.. Qua mening bedoel ik.

Ik heb zelf ook de zijkanten kaal gehad trouwens, en liep in 'bepaalde' kleding. Dan zeggen mensen dat je het zelf 'uitlokt', omdat je er zo bijloopt.
Je wordt ook gelijk in een hokje gestopt.
Ik werdt bijv. gelijk een gabber nazi genoemt ( ), terwijl ik niet eens naar hardcore luister of iets, maargoed, in hun ogen wel.

Dat vindt ik zo'n onzin, want ook al loop ik in normale kleding, heb ik nog net zo veel last ervan, van die 'bepaalde' jongeren, dus dat maakt niets uit.
(Overigens heb ik die kale zijkanten al laaaang niet meer )
En ik loop gewoon in de kleding waar ik in wil lopen, en dat kan nogal eens verschillen bij mij!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:30

Ja het is echt absurd, waar gata dan heen hé, al die voorlichting,herdenkingen etc. het haalt weinig uit dus, maar goed die lange frans ook met zijn zinloze geweld lied en dan erop los meppen ik bedoel dat neem je toch ook niet meer serieus?! Ik ben serieus bang van een soort herhaling van de tweede wereldoorlog ik zie zoveel racisme etc..

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:34

Een derde wereldoorlog zal er niet meer komen hoor, tenminste, die kans is erg klein.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:49

Wat je eigenlijk zegt Sven is dat je lid van een partij bent geworden om te schokeren

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:11

jeanie schreef:
Wat je eigenlijk zegt Sven is dat je lid van een partij bent geworden om te schokeren

Zoals ik zei het geeft me misschien een kick misschien gaat men dan eindelijk nadenken dat als we zo doorgaan er misschien wel meer van dit soort incidenten plaatsvinden!

Ik behandel iedereen met respect en ik probeer niet bevooroordeeld te zijn maar zo langzamerhand begin ik mijn geduld te verliezen!
En ik weet dat iedereen respect voor elkaar moet tonen en ik kan me vinden in de ideeën en omvattingen van mensen uit links maar ik vind dat we het probleem moeten aanpakken ipv snel in een hoekje weg te droppen en zeggen dat we elkaar met respect moeten behandelen omdat we in een multiculturen samenleving wonen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:11

Elkaar met respect behandelen is een mooi streven Ik ga er ieder geval van uit.
Kijk word ik niet met respect behandeld dan verdient de ander geen respect van mij ongeacht ras,geloof ect.
En respect moet je altijd verdienen dat krijg je niet zomaar .
Respect krijg je door bepaald gedrag te laten zien.En rotte appels zijn er overal daar zijn wetten en regels voor.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:30

Ik vind eigenlijk dat elk mens (en elk levend wezen op aarde) respect verdient, alleen al omdat het leven is.

Ik heb dan ook respect voor iedereen. Maar, NIET, heel nadrukkelijk NIET voor veel gedrag. Het betekent ook zeker niet dat ik vind dat je alles maar moet toelaten of moet accepteren. Zeker niet. Maar respect voor de achterliggende mens, voor zijn recht op leven, ja, dat is er altijd. (Hoe ontzettend kwaad ik me soms ook kan maken om bepaalde dingen...)

Ik vind dan ook dat we zelfs de rotste appels in elk geval met menselijke waardigheid moeten behandelen. Straffen - is helaas zeker nodig en moet gebeuren. Maar zelfs dat moet op een waardige manier - geen mishandelingen, geen vernedering, en een straf die in verhouding staat tot de overtreding.

Ik vind dat juist iets wat bij beschaving hoort: dat je ook respectvol om kunt gaan met de mensen die niet aan jouw kant staan. Met de vijanden, de andersdenkenden, de zwakkeren, de criminelen.
Dat betekent (nogmaals) NIET dat je hun gedrag accepteert! Maar wel dat ze voor alles altijd mens blijven...

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 01:10

Ik heb zeker geen respect voor iedereen.
Ik vind dat je respect niet zomaar hoort te krijgen.
Ik heb pas respect voor iemand als diegene mij ook respecteert, zo niet, jammer dan, blijf dan ook uit mijn buurt.

Ook ben ik het er niet mee eens dat de straffen op een waardige manier moeten gebeuren. Ligt eraan wat je gedaan hebt, maar als je iets onwaardigs hebt gedaan, hoeft diegene van mij echt niet waardig behandelt te worden.
Dat vindt ik eigenlijk helemaal niet kloppen.

Als een persoon iemand vermoord/verkracht of wat dan ook, mag je van mij wegrotten in de cel. En dan ook letterlijk levenslang, die mensen verdienen geen waardig leven & geen waardige straf.

Net als dierenmishandeling. Er zijn mensen die vinden dat ik overdrijf, jammer dan, ik blijf bij mijn mening.
Voor dierenmishandeling mogen er ook wel zwaardere straffen komen.

Het beleid hier is sowieso veelste soft, als je hier in de cel belandt is dat veel minder erg als dat je in Amerika of ergens anders (vaak buiten Europa) in de cel terecht komt..

Ik wil dus hiermee zeggen dat ik mijn 'vijand' zeker niet met respect behandel, want in mijn ogen verdienen die mensen dat totaal niet!

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:48

PrideDignity schreef:
.
Ik heb pas respect voor iemand als diegene mij ook respecteert, zo niet, jammer dan, blijf dan ook uit mijn buurt.

Even kijken.. ik snap deze zin niet.. misschien dat k het verkeerd opvat.. maar wil je nu zeggen dat iemand jou eerst respect moet tonen.. anders krijgt hij het niet terug en moet hij uitjou buurt blijven?
daarnaast vind ik dat sommige mensen.. het wel een klein beetje uitlokken door de manier waarop ze er uit zien.. Zo lopen hier een aantal jongeren met aan de binnenkant van hun jas een groot hakenkruis.. (laat mijn vader het niet zien die heel veel familie heeft verloren door de oorlog.. die wordt woest).. ik vind dat ook niet kunnen. Een jongen uit mijn buurt(noordwijk.) loopt met een hele grote tatoe.. een tatoe met een grafsteen met daar op Anne Frank.. en daar onder een handlanger van Hitler.. Sorry maar dat kan toch niet?!( van de politie mag hij ook niet zonder shirt lopen)Ik vind dus dat mensen die sommige dingen dragen wel degelijk iets uitlokken.. Want iedereen weet dat zwarte kisten met witte veters betekend dat wit boven zwart staat.. en iedereen weet dat Lonsdale betekend(niet in het echt maar dat is er van ghemaakt.. het is nota bene een merk van een zwarte bokser..) Laten Onze Nederlander Snel Allochtonen Langzaam Excuteren.. teminste zoiets..Lonsdale maakt tegenwoordig niet voor niks reclame van lonsdale houdt van alle kleuren enzo.. En nee niet iemand die lonsdale draagt is gelijk een racist want zie ik een mooie trui van dat merk.. koop ik hem kan me echt niet schelen.. maar.. als je alles in combi draagt.. dus witte veters haken kruizen nl vlaggetjes.. sorry alles bij elkaar vind ik dat zeker wel uit dagend.. hoe vaak ik wel niet door zulke gasten ben uit gemaakt door LANDVERRADER omdat ik met een buitenlander ga ( soooo what!!!)

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:50

Nessah schreef:

Even kijken.. ik snap deze zin niet.. misschien dat k het verkeerd opvat.. maar wil je nu zeggen dat iemand jou eerst respect moet tonen.. anders krijgt hij het niet terug en moet hij uitjou buurt blijven?
daarnaast vind ik dat sommige mensen.. het wel een klein beetje uitlokken door de manier waarop ze er uit zien.. Zo lopen hier een aantal jongeren met aan de binnenkant van hun jas een groot hakenkruis.. (laat mijn vader het niet zien die heel veel familie heeft verloren door de oorlog.. die wordt woest).. ik vind dat ook niet kunnen. Een jongen uit mijn buurt(noordwijk.) loopt met een hele grote tatoe.. een tatoe met een grafsteen met daar op Anne Frank.. en daar onder een handlanger van Hitler.. Sorry maar dat kan toch niet?!( van de politie mag hij ook niet zonder shirt lopen)Ik vind dus dat mensen die sommige dingen dragen wel degelijk iets uitlokken.. Want iedereen weet dat zwarte kisten met witte veters betekend dat wit boven zwart staat.. en iedereen weet dat Lonsdale betekend(niet in het echt maar dat is er van ghemaakt.. het is nota bene een merk van een zwarte bokser..) Laten Onze Nederlander Snel Allochtonen Langzaam Excuteren.. teminste zoiets..Lonsdale maakt tegenwoordig niet voor niks reclame van lonsdale houdt van alle kleuren enzo.. En nee niet iemand die lonsdale draagt is gelijk een racist want zie ik een mooie trui van dat merk.. koop ik hem kan me echt niet schelen.. maar.. als je alles in combi draagt.. dus witte veters haken kruizen nl vlaggetjes.. sorry alles bij elkaar vind ik dat zeker wel uit dagend.. hoe vaak ik wel niet door zulke gasten ben uit gemaakt door LANDVERRADER omdat ik met een buitenlander ga ( soooo what!!!)

Nee zo bedoelde ik het niet, heb het verkeerd neergezet
Ik bedoelde dat iemand respect moet verdienen.
En daarnaast, als iemand mij niet respecteert, dan ik diegene ook niet.
En andersom lijkt me dat ook logisch

En ja, je lokt misschien wat uit met kleding. Ik heb zelf ook een hele tijd op m'n Undergrounds gelopen met witte veters.. En ver daarvoor met Lonsdale, maar dat was meer zo'n 'groepsdwang' denk ik, was ik ook snel overheen, aangezien Lonsdale eigenlijk nog links is ook.
Dus vind het sowieso niet kloppen als ik iemand zie lopen met zwarte kisten/undergrounds/docs + witte veters & lonsdale kleding.
Maar dat moeten ze verder zelf weten, staan alleen nogal voor banketstaaf

Maargoed, ook al loop ik in 'normale' kleding, dan heb ik ook vaak genoeg dat ik wordt uitgescholden door zo'n groep, dus dat maakt hier echt niets uit.
Ze zoeken toch wel een reden om je uit te schelden, met wat dan ook.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:10

PrideDignity schreef:

Maar op die manier komt er nooit een einde aan de vijandigheden, en blijven problemen tot in eeuwigheid bestaan.

"Ja maar die en die gaf mij geen respect" "Ja maar dat deed ik alleen omdat die toen en toen..." "Ja, maar dat was weer omdat jij daarvoor..." "Maar dat had je aan jezelf te danken want..."

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:18

[/quote]
Nee zo bedoelde ik het niet, heb het verkeerd neergezet

Oke

Maargoed, ook al loop ik in 'normale' kleding, dan heb ik ook vaak genoeg dat ik wordt uitgescholden door zo'n groep, dus dat maakt hier echt niets uit.
Ze zoeken toch wel een reden om je uit te schelden, met wat dan ook.[/quote]

Welke groep bedoel je nu eigenlijk.. ben een beetje in de war haha.. bedoel je nu de "lonsdalers" of de " allochtonen"

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:19

Ik vind dat Shadow wel gelijk heeft wat betreft het respect.. daar sluit ik me volledig bij aan