Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:29

Wat vinden jullie ervan?
Niets, je hebt niets te vinden het "is er", mijn grote liefde bleek gewoon ook een vrouw te zijn. Geen schrik, maar een herkenning.

Invloed op het dagelijks leven? Niet echt, leef gewoon zoals daarvoor en krijg daar zelden opmerkingen over, behalve een paar:
a. nieuwschierigen, hoe is dat het vrijen met een vrouw
b. jullie zijn net een heterostel, vallen niet op in je gedragingen nee, waarom ook.
c. kreeg een keer een baan, omdat ik toch geen kinderen zou krijgen

Wie is er homo? Ik dus, mijn vriendin, een nichtje van me, mijn 2 buurvrouwen en een aantal oude bekenden en nieuw gemaakte vrienden. Maar niet meer of minder dan mijn andere oude vriendengroep of nieuwe kennissen die er in mijn leven zijn gekomen.

Invloed op je hormonen? Snap de vraag wel, maar het is onzin. Je hormonen spelen op als je verliefd raakt. Dat verschilt niet met hetero of homo. Alhoewel er gezegd wordt dat homo's hun grenzen al meer verlegd hebben na hun coming out en de stap tot vreemdgaan minder groot is. Ik kan het niet vertellen, ben gelukkig met wat en wie ik heb.

Maar je bent geslaagd met een goed cijfer, dus zal je voldoende antwoorden hebben gekregen. Gefeliciteerd.

tazmaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:20

ik zag dat je je presentatie al had gegeven. Toch zou ik graag ook nog mijn verhaal vertellen.

Ik lees in dit forum dat er zoveel mensen helemaal geen probleem hebben met mensen die homo zijn.
Toch zijn er mensen die dat wel zijn. Zoals ik.

Ik ben iemand die, zoals ze zeggen, in de kast rond hangt. Verder ben ik iemand van het type van wie je het niet zou verwachten dat ie homo is. Ik heb vaak leuke contacten met meiden en dan ben ik gewoon mezelf. Ik ben dan niet anders dan een gewone hetero jongen (waarom zou ik?) Tja, en dat zorgt er dus voor dat er af en toe meisjes mij leuk vinden en dat dan laten merken. Maar het lukt me dan niet om wat voor hun te voelen.
Ik heb het idee, dat ik homo zou kunnen zijn, jaren lang naar de prullenbak verwezen. Ik heb het verdrongen waarschijnlijk. Altijd als de vraag kwam: goh waarom heb je geen vriendin dan zei ik: ow... daar heb ik het te druk voor. En eigenlijk was dat ook zo. Ik zorgde er voor dat ik steeds weer nieuwe bezigheden had. (o.a. veel met de paarden bezig)

Maar goed, vorig jaar is het me dus overkomen dat ik een jongen erg leuk vond. Hij hielp me altijd met de paarden en ik hem. Het was een fijne vriendschap.
Onze vriendschap werd ineens abrupt beëindigd en ik weet nog steeds de reden daarvan niet.

Sindsdien ben ik wel gaan nadenken over mezelf. Maar het lukt me gewoon niet om mezelf te accepteren zoals ik ben. Elke keer als ik homo's op de televisie zie dan schrikt me dat weer af. Zo wil ik niet zijn. Ik wil me niet vereenzelvigen met de zogenaamde handwapperende nichten of andere gillende keukenmeiden. (als ik uit de kast kom dan wordt je in een hokje gestopt. Ben je homo? Aha, dan ben je dus een mietje, een nicht, een watje, een viespeuk enz enz enz). Vooral op het platteland wordt vaak zo gedacht. Ik woon zelf ook in een dorp. Vandaar dat ik ook niet de behoefte heb aan een coming-out.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:31

NonnyNancy schreef:
Wat vinden jullie ervan + wat voor invloed heeft het op je dagelijks leven + wie is er homo + wat voor invloed heeft het op je hormonen (laatste vraag = weten)

Ik vind het prima, ik ben zelf bi met een grotere voorkeur voor vrouwen . ik heb een paar reacties gelezen en sommige zeggen dat het niet "natuurlijk" is. maar gevoel is gevoel, en dat hou je gewoon niet tegen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:42

snowdon schreef:
Urbann schreef:
Ik heb dr ook totaal geen problemen mee. Alleen wat ik wel minder vind, is dat ik bijv. ze samen zie zoenen of andere dingen zie doen. Daar kots ik dan wel van.

Dank je, ik zal mn kots voortaan ook maar niet binnenhouden als ik hetero's betrap.

*proest* don

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:10

tazmaniac schreef:
ik zag dat je je presentatie al had gegeven. Toch zou ik graag ook nog mijn verhaal vertellen.

Ik lees in dit forum dat er zoveel mensen helemaal geen probleem hebben met mensen die homo zijn.
Toch zijn er mensen die dat wel zijn. Zoals ik.

Ik ben iemand die, zoals ze zeggen, in de kast rond hangt. Verder ben ik iemand van het type van wie je het niet zou verwachten dat ie homo is. Ik heb vaak leuke contacten met meiden en dan ben ik gewoon mezelf. Ik ben dan niet anders dan een gewone hetero jongen (waarom zou ik?) Tja, en dat zorgt er dus voor dat er af en toe meisjes mij leuk vinden en dat dan laten merken. Maar het lukt me dan niet om wat voor hun te voelen.
Ik heb het idee, dat ik homo zou kunnen zijn, jaren lang naar de prullenbak verwezen. Ik heb het verdrongen waarschijnlijk. Altijd als de vraag kwam: goh waarom heb je geen vriendin dan zei ik: ow... daar heb ik het te druk voor. En eigenlijk was dat ook zo. Ik zorgde er voor dat ik steeds weer nieuwe bezigheden had. (o.a. veel met de paarden bezig)

Maar goed, vorig jaar is het me dus overkomen dat ik een jongen erg leuk vond. Hij hielp me altijd met de paarden en ik hem. Het was een fijne vriendschap.
Onze vriendschap werd ineens abrupt beëindigd en ik weet nog steeds de reden daarvan niet.

Sindsdien ben ik wel gaan nadenken over mezelf. Maar het lukt me gewoon niet om mezelf te accepteren zoals ik ben. Elke keer als ik homo's op de televisie zie dan schrikt me dat weer af. Zo wil ik niet zijn. Ik wil me niet vereenzelvigen met de zogenaamde handwapperende nichten of andere gillende keukenmeiden. (als ik uit de kast kom dan wordt je in een hokje gestopt. Ben je homo? Aha, dan ben je dus een mietje, een nicht, een watje, een viespeuk enz enz enz). Vooral op het platteland wordt vaak zo gedacht. Ik woon zelf ook in een dorp. Vandaar dat ik ook niet de behoefte heb aan een coming-out.

Toch doe je alleen jezelf tekort. Niet iedere hetero wil zich met een stinkende boerende en lomp scheldende bouwvakker vereenzelvigen, en niet iedere homo met die nichten. Maar dat hoeft ook niet. Homo zijn is niet homo spelen, maar zit in je hart en ziel en in je gevoel. Het maakt je gelukkig omdat je jezelf kan en mag zijn. En je van jezelf kan houden omdat je eerlijk en open bent. En je wordt alleen door ouderwetse of bekrompen mensen in een hokje gestopt als je je coming out beleefd. Niet door de mensen die zich daadwerkelijk in je interesseren en die dus begrijpen dat jij die coming out nodig hebt om echt gelukkig te worden maar er verder geen ander mens van wordt. Je populariteit bij vrouwen zal blijven. Dat is o zo homo eigen.

tazmaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:16

m'n beste kameraad is christelijk. ik denk dat ik hem voor een ontzettend groot dilemma zet als ik er met hem over praat. hij is opgevoed om de bijbel te respecteren en ook alles wat daar in staat.
ik durf de confrontatie eigenlijk niet aan. Ik wil hem niet verliezen als kameraad maar ik kan ook niet van hem verwachten dat hij van zijn geloof af stapt.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:34

tazmaniac schreef:
m'n beste kameraad is christelijk. ik denk dat ik hem voor een ontzettend groot dilemma zet als ik er met hem over praat. hij is opgevoed om de bijbel te respecteren en ook alles wat daar in staat.
ik durf de confrontatie eigenlijk niet aan. Ik wil hem niet verliezen als kameraad maar ik kan ook niet van hem verwachten dat hij van zijn geloof af stapt.

Maar het is veel oneerlijker om tegen jezelf te blijven liegen!

Dit kan ik uit ervaring eigenlijk best wel zeggen, want het is en blijft een feit dat je wel kan doen alsof je anders bent maar je daar toch zeker niet gelukkig van zal worden!

Ik heb zelf eignelijk nooit geschaamd voorm ijn homo zijn en gelukkig ben ik (met hulp) nu eigenlijk voor iedereen uit de kast en ben er echt zo blij mee! Ook ik heb mensen in mijn omgeving die christelijk zijn maar ook van hen hoor ik geen negatieve dingen en ook ik woon op t platteland wat dat betreft en hier zijn niet zoveel homo's per vierkante kilometer als in de stad! Toch word t geaccepteerd!

If you want 2 talk, je kan me er voor PB'en!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:26

Ha tazmaniac,

je beste kameraad is christelijk schrijf je... Ik begrijp dat dit je coming-out richting hem wat ingewikkelder maakt, maar vergeet niet dat hij ook een mens is. Net zo goed een zoon van 'God' als jij. Veel christenen hebben zo hun visie, maar het leven is daar om te leren en gaandeweg hun visie bij te stellen.

Mijn beste vriend ooit was streng christelijk. Hij had geen problemen met mijn homo-zijn. Hij leerde er vrede mee te hebben en wonderbaarlijk genoeg zag hij spontaan het licht... hij is nu zelf uit de kast gekomen... Hij gaat er alleen heel anders mee om als ik.
Verder heb ik op een christelijke school gezeten en zat samen met 4 streng christelijke meiden in 1 huis. Ook zij stonden er voor open, ook al was er soms een bekrompen reactie achter mijn rug om. Maar als je er zelf ook voor open staat, dat ze er enorm aan moeten wennen en het nog moeten leren accepteren... dan besef je dat je dus samen naar een acceptatie van jouw homo-zijn toegroeit.

Zo nog talloze voorbeelden, laat je leven in elk geval niet leiden door de mensen om je heen. Hoe dierbaar ze ook voor je zijn. Zij hebben jou te accepteren en te respecteren zoals je bent, net zo goed als dat je eerlijk moet zijn tegenover jezelf.

Overigens kan ik mijzelf totaal niet vergelijken met de 'standaard'- homo op tv en dergelijke. De hetero's in de media zijn over het algemeen ook net wat anders... noem het maar media-geil

Owja... neem vooral de tijd, maar wacht niet het juiste moment af. Dat komt er nooit. En hoe meer je iets voor je gevoel uitstelt, hoe ingewikkelder je leven in die tussentijd wordt. Meestal ben je er klaar voor, juist op het moment dat je denkt het meest in de knoop te zitten.
Doe het op jouw manier, maar vergeet niet dat jij net zo anders bent dan zij, aan wie je het verteld. Iedereen is uniek.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:48

Het is denk ik meer iets dat van jezelf uitkomt volgensmij, dat er een "juist moment" moet zijn... Ik hoor echt zelden dat er negatieve reacties volgen als iemand vertelt dat hij/zij homo/lesbisch is. Zoiets is niet meer van deze tijd. En dan nog moet je nergens voor vrezen, want iemand die negatief reageert, neemt jou niet zoals je bent, dus is het ook niet waard om tijd en/of moeite aan te verspillen.

Mijn oma is trouwens lesbisch, *(kwam ze achter toen ze al drie kinderen had gekregen, waaronder mijn moeder) die heeft nu al ruim 30 jaar een vriendin, ik heb altijd twee oma's gehad van mijn moeders kant, het is zo ontzettend normaal eigenlijk... Afkeurend gedoe komt volgensmij alleen van mensen die er totaal geen ervaring of kennis van hebben, zo zijn mensen noueenmaal, onbekend is altijd "eng".

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:44

Er zijn mensen die ik niet zo aardig vind, en er zijn mensen die ik heel aardig vind. Homo, lesbi of hetero, dat deert me niet.

Het lijkt me toch nog steeds heel moeilijk voor iemand om er voor uit te komen, omdat er nog steeds veel mensen zijn die het afkeuren.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:55

ik heb al heel lang geleden besloten dat de mensen die het afkeuren in de ****** kunnen zakken

ik moet wel want ik kan niet anders dan mezelf zijn, leven met een leugen is geen leven

toen ik de kast uit kwam kreeg ik de volle laag en toch had ik me nog nooit zo gelukkig/vrij gevoeld.

verbergen wie je echt bent is zwaarder dan de last dragen van de dorps holebi zijn

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 04:04

Ik heb respect voor de mensen die er voor uit durven komen dat ze homo zijn.
En homo's zijn ook maar gewoon mensen die van en hetzelfde geslacht houden als dat ze zelf zijn

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:25

tazmaniac schreef:
Sindsdien ben ik wel gaan nadenken over mezelf. Maar het lukt me gewoon niet om mezelf te accepteren zoals ik ben. Elke keer als ik homo's op de televisie zie dan schrikt me dat weer af. Zo wil ik niet zijn. Ik wil me niet vereenzelvigen met de zogenaamde handwapperende nichten of andere gillende keukenmeiden.
Joh, dat hoeft toch helemaal niet. Homo zijn betekent gewoon dat je op mannen valt, in plaats van op vrouwen, verder zegt het helemaal niks over je. Echt niet. Het idee van een coming-out is juist dat je meer jezelf kan zijn, niet dat je van het ene hokje naar het andere gaat.

Ik ben zelf lesbisch en ja ik heb een vriendin, maar verder valt daar niet veel meer over te zeggen.

Als je er over wil praten staat mij PB box voor je open.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:55

Zo als mede homo ook maar even reageren.

Ik ben dus 200% homo. Heb momenteel een erg leuke vriend. Ga weinig stappen in de homo scene, ga liever hetero uit

Mijn moeder is ook christelijk, en heeft er in eerste instantie een heel groot probleem van gemaakt, nu begint het te wennen bij haar en accepteerd ze het allemaal wel

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:01

Wat me wel heel erg opvalt, is dat er weinig mensen problemen mee hebben, maar dat het allemaal wel nog in hokjes wordt geplaats.
Die is homo die is hetero.
De ene homo is vrouwelijk de andere mannelijk etc.
Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, we zijn allemaal unieke mensen, met allemaal een eigen ''voorkeur''.
De 1 houdt van tennis, de ander voor voetbal, de volgende houdt van paarden en een ander persoon krijg je er niet eens in de buurt van.

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:03

Sisco4life schreef:
haaj,

Wat ik er van vind?

Nou GEWELDIG dat mensen zo zichzelf durven te zijn in een wereld waar er raar tegenaan gekeken word.

De rest van je vragen kan ik niet beantwoorden, ik ben hetro en een meisje

Noraly

Amen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:43

Navidad schreef:

Ik ben dus 200% homo. Heb momenteel een erg leuke vriend. Ga weinig stappen in de homo scene, ga liever hetero uit

Mijn moeder is ook christelijk, en heeft er in eerste instantie een heel groot probleem van gemaakt, nu begint het te wennen bij haar en accepteerd ze het allemaal wel

Wes....? Ik sta even verbaasd, sorry

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:48

snowdon schreef:
Navidad schreef:

Same thoughts @ the same time

tazmaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:03

(ik vind het fijn dat ik even m'n verhaal kwijt kan, en super bedankt voor jullie reacties!!)

ik ben niet bang dat m'n familie me zal afwijzen. We zijn allemaal niet zo close met elkaar. Heb 2 zussen dus die zullen er geen probleem van maken. Ik heb geen contact met m'n vader (hij was alcoholist en gebruikte vaak geweld tegen m'n moeder) en hij is kort na de scheiding van m'n ouders (toen ik 13 was) ziek geworden door overmatig drankmisbruik. (ziekte van korsakov) en daarna opgenomen in een beschermde woonomgeving.
Met m'n moeder heb ik ook niet zo'n giga band. Ze heeft ons kort na de scheiding alleen gelaten om met d'r vriend te kunnen samenwonen. Ze kwam enkel eten koken en de post doen. M'n moeder zal wel veel verdriet hebben denk ik, maar ze zal me zeker niet afwijzen. Ze zat laatst ook nog weer te verkondigen dat ze het zo heeeeeeeeel fijn zou vinden dat ik een vriendinnetje zou hebben want dan was ik niet meer alleen. Nog mooier zou zij het vinden om weer oma te worden natuurlijk.

Waar ik wel bang voor ben is om er achter te komen of mijn vrienden 'echte' vrienden zijn. Accepteren ze het echt goed, of zullen ze daarna schijnheilig gaan doen?
Ik woon in een heel mooi dorp, lekker rustig, heb m'n paardjes in de buurt staan. Goede baan enz enz. Dus op zich gaat m'n leventje lekker maar als m'n vrienden geen echte vrienden zijn... tja, dan wordt je leven wel een beetje anders en leeg.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:08

tazmaniac schreef:
Waar ik wel bang voor ben is om er achter te komen of mijn vrienden 'echte' vrienden zijn. Accepteren ze het echt goed, of zullen ze daarna schijnheilig gaan doen?
Ik woon in een heel mooi dorp, lekker rustig, heb m'n paardjes in de buurt staan. Goede baan enz enz. Dus op zich gaat m'n leventje lekker maar als m'n vrienden geen echte vrienden zijn... tja, dan wordt je leven wel een beetje anders en leeg.

Hier ws ik ook bang voor hoor... daarom heb ik t eerst aan een aantal vrienden diechtbij verteld, toen die het goed vonden heb ik met hulp van iemand het aan een grotere groep vreinden verteld (op 2e kerstdag) en dat viel ook helemaal top! Daarna in februari aan min ouders en ook helemaal geen enkel punt...

Maaqr ik snap je heel goed

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:41

Live your life..... vrienden zat! Je moet soms alleen goed kijken

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:09

snowdon schreef:

*amen*

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:12

snowdon schreef:

En misschien kom je met een coming out er iets sneller achter wie je echte vrienden zijn, maar liever eerder dan wanneer je niets zegt, dan te laat.

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:37

Ik vind het prima als mensen homo zijn, ik ben zelf hetero maar iedereen moet zelf weten op zie hij/zij valt.

Op mijn dagelijks leven heeft het eigenlijk geen invloed, hoewel ik de serie Will & Grace wel errrug leuk vind!

Verder ken ik wel een enkele homo, maar ik ken er geen heel goed.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:48

snowdon schreef:

300% ook goed dan