Tieners en drankgebruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:14

little_star schreef:
ik heb trouwens nooit een alcahol vergiftiging gehad:) maar wel vaak genoeg echt zat geweest

ja dat heb ik ook

haha en gek genoeg bijna nooittt een kater

Horsesandme

Re: Tieners en drankgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:16

elisatjj schreef:
Ik ben 16 en ik drink elk weekend en dan niet zo´n beetje ook.
Maar ik ken mijn grenzen, ik ben 1 keer zo slecht gegaan (scheelde niet veel of ik had ook afgevoerd kunnen worden) en dat wil ik nooit meer mee maken!
Ik ben wel bijna elk weekend zwaar aangeschoten/dronken, maar dat is normaal bij ons, als ik aan kom in de kroeg waar ik vaak heenga en ik ben alleen een beetje aangeschoten dan staat al die dronke lui al om me heen "wat ben jij nuchter ".
Bij ons is het de gewoonte om voor te drinken, met ze 2en of 3en gaat ook bijna elk weekend een fles coebergh 20% puur achterover en dan nog zo'n grote fles bacardie breezer dr achteraan, en als we in de kroeg zijn gewoon verder zuipen met ze allen.
Dit gewoon omdat het lekker is en vooral heel gezellig, zolang jeje grenzen kent is het oke.

haha wij hebbe ook altijd voorzitjes.. Met de hele vrienden ploeg of soms wel 2 een voorzitje daar drinken. Soms zelf mikmakken (spelletje met drank en dobbelstenen) heel gezellig..

Kom je aangeschoten aan en daar gezellig dansen, gek doen praten en verder drinken...

maar een alcoholvergifting nee nog nooit gehad hoor

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:16

Horsesandme schreef:
little_star schreef:
ik heb trouwens nooit een alcahol vergiftiging gehad:) maar wel vaak genoeg echt zat geweest

ja dat heb ik ook

haha en gek genoeg bijna nooittt een kater

Tja uit Volendam hè.........je moet er natuurlijk bijhoren.....groooooote meid !!

Citaat:
Invloed op de hersenen:
Jongeren tussen de 12 en de 15 jaar die regelmatig veel alcohol drinken, hebben in vergelijking met jongeren die dat niet doen een vier keer zo hoog risico op een alcoholverslaving op volwassen leeftijd. Uit hersenscans blijkt dat overmatig alcoholgebruik onder jongeren leidt tot verstoring van de hersenontwikkeling.

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:21

hallo nu beledig je mij en me dorp..

ennuh ik heb mezelf nog nooit een alchohol vergiftiging gedronken.
We gaan alleen elke zaterdag uit..

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:22

ik drink ook wel, maar nog nooit zat geweest, ik kan vel hebben.. dat is wel fijn:P

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:25

Horsesandme schreef:
hallo nu beledig je mij en me dorp..

ennuh ik heb mezelf nog nooit een alchohol vergiftiging gedronken.
We gaan alleen elke zaterdag uit..

Volendam staat erom bekend en volgens mij zijn jullie daarom niet beledigd maar gaan jullie er prat op. En voor een verstoring van de hersensontwikkeling hoef je geen alcoholvergiftiging te hebben hoor....dat gebeurd ook als je "alleen" maar zat bent.
http://jongeren.volendam.nl/artikel.asp?id=508

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:32

ik dronk best veel tussen m'n twaalfde en 15de levensjaar. ik zat niet lekker in m'n vel en keer op keer nare gebeurtenissen dus probeerde op deze manier de realiteit te ontsnappen. Ik dronk voornamelijk in m'n slaapkamer als iedereen anders aan het slapen was zodat niemand het zou merken.

Tegenwoordig heel zelden nog, soms op terrasje een martini of 2-3 maar vaker ook niet ook.

Tegenwoordig drinken ze omdat het stoer is tegenover je vriendjes en vriendinnetjes.

Ik ben wel bijna elk weekend zwaar aangeschoten/dronken, maar dat is normaal bij ons, als ik aan kom in de kroeg waar ik vaak heenga en ik ben alleen een beetje aangeschoten dan staat al die dronke lui al om me heen "wat ben jij nuchter ".
Bij ons is het de gewoonte om voor te drinken, met ze 2en of 3en gaat ook bijna elk weekend een fles coebergh 20% puur achterover en dan nog zo'n grote fles bacardie breezer dr achteraan, en als we in de kroeg zijn gewoon verder zuipen met ze allen.
Dit gewoon omdat het lekker is en vooral heel gezellig, zolang jeje grenzen kent is het oke.

Tijd om te zuchten! dit is niet normaal, en dan nog dan vinden ze je maar nuchter, je leeft er wel langer door.

Weet je, ik zou heel graag een levertest willen zien over alle tieners in nederland. Alles tussen de 12 en de 20 eigenlijk. Gewoon puur om te zien hoe verschrompeld die levertjes er wel niet uit zien...

Nog even en de tienergemeenschap van nu loopt stoer te doen over hoevaak ze wel geen alcohol vergiftiging hebben gehad....gaan elkaar uitdagen "hoeveel kan jij drinken voor je alcohol vergiftiging hebt?". Ik snap niet wat er leuk is aan dronken zijn...de grote kunst is veel lol hebben terwijl je nuchter bent

Het geval denk ik juist is dat sterke drank helemaal zo duur niet meer is. Martini, Bacardi, goedkope vodka, etc etc is allemaal onder of rond de 12 euro...van een fles kun je al behoorlijk op weg zijn, daarbij wordt het meestal(naar verhalen) met een stuk of 5 mensen geld bij elkaar gelegd om het te kopen dus ja...
Laatst bijgewerkt door Woogy op 03-05-06 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:34

waarom is het nou persee volendam. Ik bedoel ik ken genoeg buiten volendam; voorbeeld: monickedam, purmerend, broek, paar amsterdammers. Die ook elke zaterdag uit gaan en weet zker dat er veel meer nederlanders zijn hierzo die zaterdags uit gaan en dus drinken.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:39

Horsesandme schreef:
waarom is het nou persee volendam. Ik bedoel ik ken genoeg buiten volendam; voorbeeld: monickedam, purmerend, broek, paar amsterdammers. Die ook elke zaterdag uit gaan en weet zker dat er veel meer nederlanders zijn hierzo die zaterdags uit gaan en dus drinken.
'

Ja het gebeurd op veel plaatsen (de achterhoek staat er ook om bekend). Maar Volendam is er heel veel door in het nieuws geweest. Echt kindjes van 11 - 12 jaar.......brrrrrrrrrrrr. Lees mijn artikel eens op pagina 3 van dit topic.

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:45

ja maar volendam komt ook in het nieuws over drugsgebruik. Ja 90% zit aan de drugs..
hallo ik ken toch echt veel volendammers en geeneen daarvan zit aan de drugs..

Volendam word van zoveel beschuldigt terwijl het overal gebeurt

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:39

ik ben 20, net geen tiener meer, maar ben in mijn tienertijd toch wel een paar keer dronken geweest, niet heel erg vaak.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:44

Tja.. ik weet het het is echt niet stoer maar ik drink best veel. Nog nooit alcohol vergiftiging gehad maar wel vaak genoeg over gegeven enz.
Maja kijk ik denk je bent er zelf bij iedereen gaat zo ver als hij/zij zelf wil.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:35

Oja sterker nog ik zit hier nu achter me computertje een fles jonge jenever leeg te drinken

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:30

Ik drink weleens ja. Maar eigenlijk ook alleen omdat ik het lekker vind. Als ik iets echt niet lekker vind drink ik het echt niet om de alcohol ofzo. Ik kan ook best goed tegen drank.. Ik wordt echt niet snel aangeschoten.

Een vriend van mij heeft een keer alcoholvergiftiging gehad, hij zoop in een uur een fles wodka op.. Ik vind het knap hoor trouwens. Z'n maag moest leeggepompt worden, ik had echt geen medelijden met hem hoor, wat een stakker, dat heb ik 'm ook gezegd..

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:58

Ik ben nu bijna 17 en ik drink eigelijk altijd wel met uitgaan maar nooit zoveel dat ik dronken ben. Ik wil het ook niet zover laten komen.
Ik drink ook niet om te drinken. Vind er niks stoers aan als je ladderzat of iets bent, waarom kan je geen lol hebben zonder alcohol??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:01

Om wat tegenwicht te bieden aan de aandacht voor Volendam: morgen wordt de wethouder van gemeente Reimerswaal geïnterviewd op radio 1 ( 9:00 uur )over het alcohol gebruik in zijn gemeente en over het project wat het aan banden moet leggen! ( heb ik geschreven haha!!!)

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:50

Ik ben 19 en drink geen alcohol.
Dit omdat ik het niet zo geweldig vind en wanneer ik eenmaal begin met drinken, drink ik alles door elkaar en weet niet meer van stoppen.
Wat dus 9 van 10 keer fout afloopt, daarom ben ik er maar helemaal mee gestopt.

IndezzW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:14

ik ben 16 en ik drink geen alcohol, gewoon omdat ik het te vaak fout zie gaan, en misschien klinkt dit stom, maar ik irriteer me af en toe mateloos aan mensen die zich overdreven gedragen als ze dronken zijn, vandaag was het kolderdag bij ons op school, komt zo'n mutsefluts 1e klas naar me toe: 'Hé Margit, ik heb echt tè veel alcohol op'. Dan denk ik meid, wat ben jij stoer, dat jij om 12 uur 's ochtends al teveel alcohol op hebt, ik zou er trots op zijn, BLEH drank is dus echt niet stoer ofzo als mensen dat denken.

Ik weet niet of jullie van de week in de krant hebben gelezen, dat een 14 jarig meisje zich klem gezopen had op een feestje bij iemand thuis, ze moest overgeven, en deed dat boven in de badkamer, ze wilde zich daarna even wat opfrissen en schone kledij aandoen, en deed dat in bad, de jongens en NOTABENE haar BESTE vriendin, hebben haar toen overgehaald seksuele handelingen uit te voeren, 1 van die gasten heeft dat gefilmd, en dat filmpje is nu heel nederland rond, (ik heb hem ook gezien en hij is echt fiets smerig, ze valt trouwens ook nog flauw op het eind)

Dan denk ik, kind je bent potverdorie 14 DENK NA, nou ging het er in het bericht over dat het meisje o zo zielig was omdat ze heel het internet rondging, maar sorry WAKIE WAKIE, als je even goed nadenkt, dan had dat meisje ook wel nee kunnen zeggen, op een verzoek van een paar gasten en haar beste vriendin, of niet soms, en tja, als je beste vriendin niet eens ingrijpt, dan zou ik het niet eens vriendin durven noemen, maarja dat is mijn mening, er zitten nu trouwens geloof ik 4 jongens vast en 1 meisje (die zogenaamde beste vriendin dus) al deze jongeren zijn tussen de 14 en de 17, zit je dan. lekker dom, ohnee, sorry dat is natuurlijk stoer!!!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:05

Ik ben nog net tiener.
Ik denk dat steeds meer mensen meer gaan drinken omdat ze meer gewend zijn. Wij drinken hier gemiddels p p een fles per avond leeg.
Ik zelf de ene keer wel de andere niet. ik merk wel dat ik de drank niet meer zo snel verneem maar weet mijn grens!!

Ik zelf heb toen ik net 16 was vreselijk lopen kotsen van de drank, bijna alcoholvergifteging. Nee niet omdat ik teveel had gedronken maar de drank was ver over datum!

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:09

Nou drink wel eens wat maar weet gelukkig van me zelf waneer ik moet stoppen maar zie het weleens verkeerd aflopen.
Maar als ik zoveel zou drinken me ouders maken me af
Want ze zeggen het begint bij een klein beetje en wordt steeds meer maar ook vele jongeren doen het om stoer te doen.
Dat vindt ik wel jammer je hebt heus geen drank nodig voor heel veel gezelligheid en lol tog ?
(het zelfde al drugs)

xxxgroetjes

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:25

Dat tieners steeds meer gaan drinken valt wel op ja.
Maar ik denk ook wel dat het te weiten is aan de mensen waarmee ze omgaan,elkaar opjutten,stoer en nog een derbij!
Maar ik vind ook dat het berpersoneel veel strenger moet zijn,teveel gedronken geen alcohol meer.
Hun zien zelf toch ook wel als zon kind hartstikke jong en zichzelf de stront inzuipt!

Ik ben nu 20 en heb ook wel is een slok teveel op,ga elke woensdag en vrijdag stappen 8 van de 10 keer kom ik is een keer dronken thuis,maar das dan ook niet zo dat ik niet meer op me beenen kan staan,tuurlijk is heus wel een keer gebeurt dat vrienden het beter vonden om me in een taxi te zetten maar zo heb ik wel eigen grens leeren kennen!

Er moet gewoon ook veel strenger gecontroleerd worden door het personeel,en alsjeblieft wat voor ouder ben je als je kind tot ontzettend laat weg mag op hun 13de en strint lazerus thuiskomen,nou ik weet wel wat ik doe als mijn broertje of zusje een keer zover gaat!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:43

Ergste is misschien nog wel dat vele er nog trots op zijnals ze de avond ervoor dronken zijn geweest

Tuurlijk, ik drink ook als ik ga stappen. Maar ik weet wel wanneer ik op water moet overstappen (als het zover komt).

En idd, wat voor een ouder ben je als je kind (van onder de 15) straalbezopen thuis mag komen. Béétje jammer

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:54

Whiz schreef:
Maar ff serieus.. Hoe betalen die tieners dan voor al die sterke drank... Ik bedoel er zit ook nog een aardig prijskaartje aan.

Ik heb mijn moeder ervoor om het te kunnen kopen

Ik ben 13, en ik mag zo 1x in de maand een flesje breezer oid kopen. Niks mis mee. Op vakantie zaten wij (ik, m`n zus en een stel 16+ vrienden) na het feesten wat te drinken in het buurthuis naast de camping, ik was toen 12. Ik heb 2 flesjes Smirnoff Ice gehad, niks mis mee, prima vond mijn moeder het.

Stoer doen doe ik het niet voor, als ik gewoon zo af en toe wat mag drinken mag dat, zolang ik maar niet als een halvegare aan die flessen loop te zuipen tot ik lam ben, logisch eigenlijk

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:57

Afgelopen zaterdag feestje bij ons thuis van m'n broertje, liepen allemaal 14 jarige enzo rond, laddertje zat.... M'n ouders en ik zaten bij de buren en hadden geen overzicht, allemaal lopen overgeven (zal het even netjes houden ), persoonlijk vond ik het echt niet normaal...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:02

Nou Marjon, ik snap überhaupt niet dat jouw ouders er niet voor gezorgd hebben dat ze overzicht hadden.