Cayenne schreef:Tja, en ik ben het weer eens met Judith, wie zijn wij om zulke dingen te bepalen?
Wie wij zijn?? wij zijn wel ff de gene die het betalen hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Tja, en ik ben het weer eens met Judith, wie zijn wij om zulke dingen te bepalen?
Schimmelig schreef:xjudithx schreef:Ik kan je wel zeggen: bijstand is absoluut geen easy money
Hoe kom je daar zo bij? Natuurlijk is het easy... de betreffende stad maakt het elke maand netjes over op je rekening... (mocht je doelen op het controleren... sjah.. het moet iemand ook niet TE makkelijk worden gemaakt)
xjudithx schreef:Ik vind niet dat je iemand mag dwingen haar burka uit te trekken als ze dat uit geloofsovertuiging doet.
xjudithx schreef:Bovendien: hoe ver ga je in het aanpassen van het uiterlijk van iemand? Als ik geen baan kan krijgen omdat ik lang haar heb. Moet ik dan mijn haar afknippen en krijg ik anders geen uitkering? Of als je dik bent, moet je eerst afvallen voordat je uitkering krijgt?
Citaat:Ik spreek uit ervaring... en ik kan je zeggen: het was absoluut niet easy.
Whiz schreef:
Cayenne schreef:Whiz schreef:
Dat weet ik, maar ik zou me schuldig voelen om zulke uitspraken te doenIk heb een vriend in Pakistan en zijn moeder draagt dus ook een Burka, maar dat moet van zijn vader. Zelf heeft ze daar nooit voor gekozen. Zij droeg hem ook toen ze hier nog woonden. Daardoor kreeg zij nooit een baan, ook al moest ze van haar man solliciteren. Het liefst had ze hem uitgetrokken, maar ja, dat doen ze dan natuurlijk ook niet. Dus dankzij haar man kan ze in feite geen werk krijgen. Zo kan er altijd wel een verhaal achter zitten
Daarom ga ik ook niet oordelen over het feit dat ze hem gewoon niet willen uittrekken.
Cayenne schreef:Het valt me trouwens wel op dat de mensen die hier "ervaring" mee hebben of het van dichtbij hebben meegemaakt (bijv Judith en ikzelf) dat die zich toch beter in die vrouwen verplaatsen.Niets ten nadele van anderen, maar je weet niet hoe het er daar in die samenleving aan toe gaat, die dingen worden niet zomaar voor de lol gedragen hoor.
Apple schreef:Die dingen worden daar in die samenleving idd niet voor de lol gedragen en hebben ook zeker een heel erg praktisch nut.
Alleen zijn we niet daar, maar hier. En hier in Nld is er geen praktisch nut bij een burka.
Cayenne schreef:Whiz schreef:
Dat weet ik, maar ik zou me schuldig voelen om zulke uitspraken te doenIk heb een vriend in Pakistan en zijn moeder draagt dus ook een Burka, maar dat moet van zijn vader. Zelf heeft ze daar nooit voor gekozen. Zij droeg hem ook toen ze hier nog woonden. Daardoor kreeg zij nooit een baan, ook al moest ze van haar man solliciteren. Het liefst had ze hem uitgetrokken, maar ja, dat doen ze dan natuurlijk ook niet. Dus dankzij haar man kan ze in feite geen werk krijgen. Zo kan er altijd wel een verhaal achter zitten
Daarom ga ik ook niet oordelen over het feit dat ze hem gewoon niet willen uittrekken.
xjudithx schreef:Het gaat erover of je iemand mag dwingen het uiterlijk te veranderen omdat hij / zij anders geen uitkering krijgt.
Cayenne schreef:Ik heb een vriend in Pakistan en zijn moeder draagt dus ook een Burka, maar dat moet van zijn vader. Zelf heeft ze daar nooit voor gekozen. Zij droeg hem ook toen ze hier nog woonden. Daardoor kreeg zij nooit een baan, ook al moest ze van haar man solliciteren
Cayenne schreef:Dus dankzij haar man kan ze in feite geen werk krijgen.