Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paraat schreef:Als er een rookverbod wordt opgelegd komt er nooit een eind aan de overbevolking.
Karl66 schreef:Niet roken is ook een keus![]()
Citaat:En als je geen last wil hebben van rokers in de horeca, dan ga je er toch niet naar toe?
Karl66 schreef:En als het straks verboden wordt ga ik dus niet meer uit, wat ik toevallig ook heel leuk vind. Dat is dan mijn keuze, net zoals het nu jouw keuze is om wel uit te gaan met alle gevolgen van dien.
Als mensen (inclusief CAN) de behoefte hebben mij als roker als associale omgeving verpestende egoïst neer te zetten, dan kunnen ze dat van mij krijgen.
miesie schreef:Ik heb ook getekend.. Gister nog in een blauwe, stinkende kantine gezeten met als gevolg de volgende dag ziek thuis..
Ik heb een hekel aan rokers, het zijn vaak egoistische mensen die totaal geen rekening met anderen houden! En gewoon lekker terwijl je bijv. in de bushalte staat te wachten gewoon even een sigaret opsteken.. Ik ben er erg gevoelig voor en heb soms tijden dat ik steken krijg van het inademen van rook..
Ik vind het voorbeeld van in een grote stad wonen een beetje een stom voorbeeld... Daar heb ik niet direct last van, van rokers wel!
Een van de ergste dingen vind ik wel rokende mensen, ze stinken ontzettend, met als gevolg dat je zelf ook gaat stinken.. Je haar, je kleding echt verschrikkelijk! Ik maak ook absoluut geen onderscheid tussen rokers.. Een roker is een roker allemaal even erg! Of het nou familie, vrienden of vreemden zijn..
En geef me nou eens 1 goede reden, waarom je zou beginnen met roken?
Citaat:[
Oh, in tegenstelling tot ja?
Uhm, volgens mij vergeet je een paar dingen.
Door roken verandert je gedrag niet (niet in grote mate dan tenminste), door alchohol en drugs wel, zeker als je overmatig gebruikt.
Kan het zelfs nog wel zo gek maken dat doordat iemands anders fastfood eet en andere ongezonde troep (met het gevolg veel en veels te dik zijn) anderen er last van kunnen krijgen.
Maar dat is mierengeneuk, maar wat betreft drugs en alchohol sla je de plank volledig mis.
[/quote]
vikki schreef:Dus om dat handje vol niet rokers wil je dan ook geen rekening houden met de andere niet rokers? Die niet rokers die niets tegen rokers op zich hebben, maar voor wie het gewoon niet lichamelijk op te brengen is om te eten in een restaurantje waar gerookt wordt... want die zijn er helaas echt. Mijn moeder heeft bv een longaandoening en toen ik nog thuis woonde stak ik ooit eens boven in mijn kamer een wierrookdingetje aan -met mijn balkondeur open en mijn kamerdeur dicht-... en mijn moeder die beneden zat met de deur dicht kreeg het terstond benauwd. Dat heb ik dus maar nooit meer gedaan.
miesie schreef:Ik heb ook getekend.. Gister nog in een blauwe, stinkende kantine gezeten met als gevolg de volgende dag ziek thuis..
Ik heb een hekel aan rokers, het zijn vaak egoistische mensen die totaal geen rekening met anderen houden! En gewoon lekker terwijl je bijv. in de bushalte staat te wachten gewoon even een sigaret opsteken.. Ik ben er erg gevoelig voor en heb soms tijden dat ik steken krijg van het inademen van rook..
Ik vind het voorbeeld van in een grote stad wonen een beetje een stom voorbeeld... Daar heb ik niet direct last van, van rokers wel!
Een van de ergste dingen vind ik wel rokende mensen, ze stinken ontzettend, met als gevolg dat je zelf ook gaat stinken.. Je haar, je kleding echt verschrikkelijk! Ik maak ook absoluut geen onderscheid tussen rokers.. Een roker is een roker allemaal even erg! Of het nou familie, vrienden of vreemden zijn..
En geef me nou eens 1 goede reden, waarom je zou beginnen met roken?
miesie schreef:Een van de ergste dingen vind ik wel rokende mensen, ze stinken ontzettend, met als gevolg dat je zelf ook gaat stinken.. Je haar, je kleding echt verschrikkelijk! Ik maak ook absoluut geen onderscheid tussen rokers.. Een roker is een roker allemaal even erg! Of het nou familie, vrienden of vreemden zijn..
venissa schreef:en dat mensen die roken stinken? ik rook zelf ook, maar ik stink nietje ruikt idd wel wat naar rook als je uitgaat bv en veel mensen roken, dan ruik je idd naar rook, maar dat valt bij mij ook mee
ik gebruik geurtjes, dus zo erg ruik je het rook niet
lies schreef:venissa schreef:en dat mensen die roken stinken? ik rook zelf ook, maar ik stink nietje ruikt idd wel wat naar rook als je uitgaat bv en veel mensen roken, dan ruik je idd naar rook, maar dat valt bij mij ook mee
ik gebruik geurtjes, dus zo erg ruik je het rook niet
Natuurlijk stink jij wel! Het voordeel voor de roker is dat hij/zij het zelf niet ruikt.
Ik ben sinds een half jaar van het roken af. Ik werk in de horeca en een rook-verbod hoeft er van mij niet te komen. Ik heb geen last van de rook. Ik heb ook begrip voor rokers, ik kan me voorstellen dat het minder leuk is om te gaan stappen als je niet mag roken. Voor een roker hoort die sigaret er gewoon bij.
Maar aan de andere kant vind ik het niet normaal dat mensen met een allergie voor rook niet kunnen gaan stappen. Sommige rokers in dit topic doen wel heel erg hun best om iets wat krom is, recht te praten.
Draak schreef:Kunnen we ook een petitie maken voor het roken in restaurants... Pfff zeg wat een gezeik... De meeste restaurants hebben al aparte rookruimtes..
Helaas is dat dus niet zo. Ik zie maar heel weinig rookvrije ruimtes. Het is voor veel eigenaren veel te duur een aparte ruimte en dan nog een installatie. Daarbij is het vaak ook niet mogelijk ivm de ruimte, intereur, te klein etc).
Oke roken in een trein is niet alles, dat half uurtje... Maar stel je wilt roken in de horeca verbieden, dan ga ik lachen want kunnen we meer openluchtparty's gaan houden!!! Want uiteindelijk staat iedereen toch bij de rokers, want dat is gezelliger!!!