Bizare baby geboren (schrik niet...)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:46

Pfoe hee, heftig..
Vraag me af of het echt is..

En wat betreft dat 'ronddragen', volgens mij hoort dat bij de cultuur.

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:34

Nu ik de commentaren van de lezers bekijk op die site, maak dat kereltje groen in gedachten en het is net Shrek

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:25

Gelukkig voor de baby is hij overleden, lijkt me dat hij niet eens een menswaardig bestaan kon hebben. Hij zal wel flink gehandicapt zijn, in zo'n land als India gaan ze daar denk ik toch een tikkie anders mee om als wij hier. Persoonlijk ben ik 'blij' voor de baby dat hij geen lijdensweg tegemoet gaat.

Verder denk ik het zo omgaan met het kindje op een of andere manier thuishoort in hun cultuur. In India wordt nu eenmaal anders gedacht over kinderen krijgen en hebben. Hier maken de meeste mensen de keuze bewust voor kinderen en voor hoeveel kinderen. Dat zou in India nog wel eens heel anders kunnen zijn, dat daar gewoon de kinderen komen, niks geen keuze voor wanneer en hoeveel.
Vroeger gebeurde het hier ook dat een moeder in tranen uitbarste omdat ze wéér zwanger was en zich afvroeg hoe ze die groot zou moeten krijgen...
Kan me voorstellen dat de man blij is dat hij iig zijn vrouw nog heeft. Hoeveel vrouwen zouden daar nog sterven in het kraambed?

Duke

Re: Bizare baby geboren (schrik niet...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:18

Ik had niet de link moeten volgen....

trisca schreef:
getver...

Als je echt wilt schikken moet je bij google anencephaly opzoeken bij afbeeldingen...
Daar zie je dat dit niet het enige geval is..

Dat had ik ook niet moeten doen....

Toch gedaan. Pffffffff. Gelukkig heb ik wel folium geslikt (begreep dat dat de oorzaak is, een tekort aan folium), maar wordt een beetje nerveus. Dit soort plaatjes zijn niet goed voor de gemoedstoestand van de zwangere vrouw (moi). Ik heb nog een paar echo's voor de boeg. Dan zullen zulke misvormingen danwel worden uitgesloten of in het zeldzame geval worden opgespoord en dan... tja....

Mijn schoonzusje heeft bijna twee jaar geleden een kindje gekregen zonder hersens (normale verloop van zwangerschap, nooit wat gemerkt of gezien) en het kindje had geen neus, waardoor de ogen op één plaats in het midden zaten (leek daardoor op een cycloop). Was ook heel vreemd om te zien. Maar kindje werd netjes opgebaard, kreeg een naam en een begravenis. Maar ja, dat is onze cultuur...

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:21

Ik vind het sneu voor de moeder, heb je 9 maanden met een dikke buik gelopen en een bevaling gehad en dan...
Krijg je dit

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:25

Jeetje..
Idd wel apart hoe er met de baby omgegaan wordt. vind het er zo onecht uitzien..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:45

Een open ruggetje kende ik wel maar dit had ik nog nooit gezien.

Het kan idd goed zijn dat te ouder geld hebben gekregen om dit te publiceren. Als het mensen zijn die geld kunnen gebruiken in dit soort landen doen ze dat denk altijd wel.

Tsja wat moet ik er verder over zeggen, een verlies voor de ouders aan de ene kant, aan de andere kant lijkt het me moeilijk om een kindje zo op te voeden al zou het al levensvatbaar kunnen zijn..

Lang leven de echo's in Nederland.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:19

Tja, ben eens gaan speuren, maar komt nog best regelmatig voor. 1 op de 1.000. Het is vergelijkbaar met open ruggetje, maar dan heeft de zenuwbaan zich ergens anders niet goed gesloten, nl aan het uiteinde waar de hersenen zich ontwikkelen. De hersens, schedel en schedeldak ontbreken en hierdoor puilen ook de ogen zo uit. Niet levensvatbaar iig.

Zien ze wel met echo, maar dan nog kiezen sommige vrouwen ervoor om de zwangerschap uit te dragen. Lijkt me echt moeilijk als je weet dat je kindje een zodanig gebrek heeft dat het sowieso sterft vlak na de geboorte.

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:09

Tjee

Op de tentoonstelling van Körperwelten zijn ook meerdere baby's met anencephaly en kan je dus echt zien dat het niet nep is. En ziet het er ook helemaal niet zo eng uit als op deze foto, maar ergens heel 'interessant'. Al blijft het in en in triest voor de ouders.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:59

SnelleMarz schreef:
nog maals voor de mensen die denken dat 't nep is ofzo;
trisca schreef:
getver...

Als je echt wilt schikken moet je bij google anencephaly opzoeken bij afbeeldingen...

Dus als je lef hebt om de waarheid onder ogen te zien;

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... nencephaly
en evt. zelfs bij afbeeldingen te kijken.

ik geloofde al wel dat dit echt was maar met mijn veel te nieuwschierige hoofd kon ik het niet laten om te googlen..
(mijn milky ways zijn er in ieder geval weer uit)
kan niet anders zeggen dat dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik een gezond kind heb gekregen

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:20

Ik ben ook even gaan googelen..
Wat erg eigenlijk, je beseft je helemaal niet dat dit soort dingen ook kunnen gebeuren

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:05

Wat ik wel raar vind is dat het niet op de site van 'het nieuwsblad( staat Dit is toch wel belangrijk nieuws?

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:27

toch wel grappig dat mensen het respectloos noemen hoe er daar met dat kind omgegaan wordt, terwijl het arme kindje hier op ik weet niet hoeveel verschillende manieren gewoon een soort 'freak' genoemd wordt.

Het is die mensen d'r cultuur om zo met overledenen om te gaan. Je ziet het op tv zo vaak dat lijken over straat gedragen worden, alleen zijn die wat groter en makkelijker hanteerbaar en worden ze niet in een oud bakje gestopt.

Ik vind de manier waarop er hier over het kindje gesproken wordt een stuk respectlozer. Over liliputters word ook niet zo raar gedaan, terwijl dat eigenlijk ook een raar verschijnsel is... (om maar even een voorbeeld te noemen)

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:30

Gelukkig voor het kind leeft hij niet meer, hij zou het zo zwaar hebben!

Tja, moeder natuur maakt ook wel eens 'foutjes' (tussen aanhalingstekens, want het hoort erbij)

FZ_Lin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:58

Ididit schreef:
toch wel grappig dat mensen het respectloos noemen hoe er daar met dat kind omgegaan wordt, terwijl het arme kindje hier op ik weet niet hoeveel verschillende manieren gewoon een soort 'freak' genoemd wordt.

Het is die mensen d'r cultuur om zo met overledenen om te gaan. Je ziet het op tv zo vaak dat lijken over straat gedragen worden, alleen zijn die wat groter en makkelijker hanteerbaar en worden ze niet in een oud bakje gestopt.

Ik vind de manier waarop er hier over het kindje gesproken wordt een stuk respectlozer. Over liliputters word ook niet zo raar gedaan, terwijl dat eigenlijk ook een raar verschijnsel is... (om maar even een voorbeeld te noemen)

ben het helemaal met je eens
bij mij kwamen ook wel opmerkingen in me op maar had geen behoefte om dat neer te zetten, want er word toch over een overledene gepraat, ookal kende ik hem niet enz, vind het toch een naar idee.

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:01

Cayenne schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er heel nep uit vind zien, die ogen

same here

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:08

Ik vind het er maar raar uit zien.
Maar ja moeder natuur doet wel eens vaker rare dingen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:01

Nistria schreef:
Iehl, ik word er misselijk van!
Maar betwijfel of het echt is, een baby kan toch nooit zo mooi rechtop zitten. dan valt ie om!

Een dode baby is stijf...

Verder is het geen gebrek aan respect (zoals ik in posts tegenkwam). Er zijn wel meer volken waarbij het tonen van de baby dood of levend, normaal is. En er zijn zat landen waar ze met doden over straat gaan, al of niet in een open kist. Dat wij dat niet doen, wil niet zeggen dat het in een ander land gebrek aan respect is!
Niet alles maar staven aan eigen waarden en normen, hoor.

Ik vind de baby trouwens niet zo schokkend.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:09

Ahh,, wat zielig.. de ouders en verpleging zullen zich rot geschrokken zijn..

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:49

arinda schreef:
Cayenne schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er heel nep uit vind zien, die ogen

same here

Ja.
En vies, dat ook.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:59

Duke schreef:
Ik had niet de link moeten volgen....

trisca schreef:
getver...

Dat had ik ook niet moeten doen....

Toch gedaan. Pffffffff. Gelukkig heb ik wel folium geslikt (begreep dat dat de oorzaak is, een tekort aan folium), maar wordt een beetje nerveus. Dit soort plaatjes zijn niet goed voor de gemoedstoestand van de zwangere vrouw (moi). Ik heb nog een paar echo's voor de boeg. Dan zullen zulke misvormingen danwel worden uitgesloten of in het zeldzame geval worden opgespoord en dan... tja....

Mijn schoonzusje heeft bijna twee jaar geleden een kindje gekregen zonder hersens (normale verloop van zwangerschap, nooit wat gemerkt of gezien) en het kindje had geen neus, waardoor de ogen op één plaats in het midden zaten (leek daardoor op een cycloop). Was ook heel vreemd om te zien. Maar kindje werd netjes opgebaard, kreeg een naam en een begravenis. Maar ja, dat is onze cultuur...

Ik zou er niet te veel over nadenken als ik jou was.
het gaat vaker goed dan fout... Het is wel goed om er eens bij stil te staan dat een gezond kindje krijgen niet altijd vanzelfsprekend is, maar te veel er aan denken....dan word je gek...of niet dan.

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:00

Eowyn3003 schreef:
Wat ik wel raar vind is dat het niet op de site van 'het nieuwsblad( staat Dit is toch wel belangrijk nieuws?

Het stond wel op de site van RTL nieuws, bij opmerkelijk nieuws. Daar had ik het al gelezen voordat ik het hier op bokt tegenkwam.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:17

als dit echt is( en ik denk van wel) dan ben ik 'blij' dat de baby is overleden. lijkt mij vreselijk om zo te kijk worden gezet.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:01

Jeetje, heftig zeg...Ik dacht eerst dat het nep was, maar op google staan er inderdaad nog meer plaatjes van..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:55

Lisa_Melody schreef:
Jeetje, heftig zeg...Ik dacht eerst dat het nep was, maar op google staan er inderdaad nog meer plaatjes van..

Mee-eens. Echt erg zeg en die ogen.