Vaderschapsverlof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:52

Er waren een hoop dingen gebeurt, waardoor hij helaas verplicht was om vakantie dagen op te nemen Runningkawa.
Hij had ook liever gehad dat hij gewoon vakantie dagen op kon nemen.
Toch vind ik het belachelijk dat de mannen maar 2 dagen krijgen. Het is niet alleen voor de vrouw een verandering.
Op tv reclame gezien van de overheid dat vaders belangrijker zijn dan de mannen zelf denken, maar ondertussen zijn daar geen regelingen voor.
ik dacht dat wij (de maatschappij) graag gelijke rechten en plichten wilden in Nederland?Er waren een hoop dingen gebeurt, waardoor hij helaas verplicht was om vakantie dagen op te nemen Runningkawa.
Toch vind ik het belachelijk dat de mannen maar 2 dagen krijgen. Het is niet alleen voor de vrouw een verandering.
Op tv reclame gezien van de overheid dat vaders belangrijker zijn dan de mannen zelf denken, maar ondertussen zijn daar geen regelingen voor.
ik dacht dat wij (de maatschappij) graag gelijke rechten en plichten wilden in Nederland?Er waren een hoop dingen gebeurt, waardoor hij helaas verplicht was om vakantie dagen op te nemen Runningkawa.
ik dacht dat wij (de maatschappij) graag gelijke rechten en plichten wilden in Nederland?

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:06

faye schreef:
En hoeveel ADV en compensatieverlof heb je dan Fitzroy?

Ik agressief Shirley? Ik gun iedereen zijn verlog hoor, man of vrouw en ik vind het geleuter dat iemand het over zijn/haar centen heeft. Dacht je dat je belastingafdracht minder werd als dit niet doorging

Nee maar wel hoger als t door gaat!!!

Je hebt gewoon af te dragen en het is niet aan jou om te bepalen hoe het wordt besteed en dat is maar goed ook!

Hoezo goed? Ik betaal en heb er niets over te zeggen, mooie boel!
En als je zo genoeg hebt van onze verzorgingsstaat, ga je toch lekker emigreren?

Ging jij niet al weg?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:08

Waarom moet Faye weg ShirleyA?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:10

Shirley is bang dat ik van mijn paard val en dat zij dan voor mij moet betalen

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:16

Vanessa24 schreef:

Er waren een hoop dingen gebeurt, waardoor hij helaas verplicht was om vakantie dagen op te nemen Runningkawa.
ik dacht dat wij (de maatschappij) graag gelijke rechten en plichten wilden in Nederland?

Bij jou staat ookal alles dubbel.....

Heel rot dat er dingen zijn voorgevallen waardoor hij de vakantiedagen al op heeft gemaakt, maar dan wordt t onbetaald verlof! Als we in NL overal om vrij krijgen heeft starks iedereen wel iets om vrij voor te nemen. Wie betaald dat dan? Laten we het gewoon gezond houden!
Kraamtijd is om een vrouw bij te laten koemen van de zwangerschap en de bevalling, niet om te wennen aan het nieuwe kind. mannen bevallen niet dus geen verlof!

En vaders zo belangrijk?? Zeg dat dan maar tegen de vader van mijn kind, zou leuk zijn voor die kleine als zijn vader eens naar m kwm kijken. Tuurlijk zijn vaders belangrijk! Maar dat heeft niets met verlof te maken.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:17

MSQuincyTE schreef:

Dat hoeft niet maar dat meld ze zelf steeds.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:20

faye schreef:

Ik heb idd liever dat je t zelf gaat betalen,
Je schreef zelf:
Wordt het tijd dat ziekte door eigen schuld ook niet meer betaald wordt. Als jij van je paard lazert heb je zelf bewust een risico genomen, dus draai je er ook zelf maar voor op

Dat vond ik ook n goed iets, en dat zal ik ook doen, alleen zo vervelend dat als jij valt dat op rekening komt van anderen! Dus voor mij zou t eerlijker zijn als ook jij zelf opdraaid voor de kostendie je zelf veroorzaakt.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:27

faye schreef:

Daar betalen we allemaal aan mee hoor.
Ongelukjes zitten nou eenmaal in een klein hoekje

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:31

Het is heel rottig dat de vader van jouw kind geen rol in zijn of haar leven speelt. Mij gaat het erom dat de overheid de mannen bij wijze van spreke oproept om meer vader te zijn dan alleen de man die op zondag het vlees komt snijden, maar intussen zijn er dan geen regelingen getroffen.
Vinden jullie dan echt niet dat mannen evenveel rechten heeft op verlof dan vrouwen? Oke, zij zijn niet bevallen en nee ze hebben dat kind niet 9 maanden lang gedragen, maar hun hebben wel iets erbij gekregen waar ze ook graag een band mee willen opbouwen (op een aantal klootzakken na dan) en die kans moeten ze wel krijgen.
De regering kan natuurlijk alle mensen die van plan zijn kinderen te nemen (je snapt wel wat ik bedoel) er voor zorgen dat die wat meer betalen, zodat de man vrij kan krijgen.
Daar hoef niet heel Nederland de dupe van te zijn.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:37

Ik ben niet zozeer blij om even samen te kunnen zijn na de bevalling (ik slaap, voed, verschoon en slaap weer denk ik ) alswel dat mijn vent net zo wakker is als ik als ik om de twee a drie uur borstvoeding moet geven die eerste dagen Ik ben blij dat dus blijkt dat wij wel degelijk 2 weken hebben, lekker hoor als je de hele nacht op bent geweest, moet gaan werken, thuiskomen en dan zou je van je baby moeten genieten - ik denk zomaar dat het proberen te slapen wordt. Ben benieuwd hoeveel mannen er in de ziektewet gaan ivm oververmoeid die eerste dagen

Overigens denkt iedereen 'even vakantie nemen', ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb in verschillende bedrijven gewerkt waar je je vrije dagen drie maanden van te voren op moest geven. En valt de bevalling van je vrouw dan toevallig twee weken vroeger of later, pech gehad, weg vakantie.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:37

MSQuincyTE schreef:
faye schreef:

Daar betalen we allemaal aan mee hoor.
Ongelukjes zitten nou eenmaal in een klein hoekje

Dat is ook zo, maar Faye schreef:
Wordt het tijd dat ziekte door eigen schuld ook niet meer betaald wordt. Als jij van je paard lazert heb je zelf bewust een risico genomen, dus draai je er ook zelf maar voor op

Als freelancer doe ik dat dus ook. Geen probleem. Maar om nu zo'n opmerking te maken is vragen om n verzoek om zelf dan op t paard te blijven zitten, want haar kosten zullen waarschijnlijk niet door haar zelf worden vergoed. Gelijke monniken gelijke kappen.
Maar het is zeker niet bij mij vandaan gekomen dat ziek zijn en n ongeluk(je) door iedereen zelf betaald moet worden, dat is n opmerking die van Faye komt, en dus lijkt t me dat zij dan ook idd zelf de kosten gaat dragen als ze valt....

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:44

Vanessa24 schreef:
Het is heel rottig dat de vader van jouw kind geen rol in zijn of haar leven speelt. Mij gaat het erom dat de overheid de mannen bij wijze van spreke oproept om meer vader te zijn dan alleen de man die op zondag het vlees komt snijden, maar intussen zijn er dan geen regelingen getroffen.
Vinden jullie dan echt niet dat mannen evenveel rechten heeft op verlof dan vrouwen? Oke, zij zijn niet bevallen en nee ze hebben dat kind niet 9 maanden lang gedragen, maar hun hebben wel iets erbij gekregen waar ze ook graag een band mee willen opbouwen (op een aantal klootzakken na dan) en die kans moeten ze wel krijgen.
De regering kan natuurlijk alle mensen die van plan zijn kinderen te nemen (je snapt wel wat ik bedoel) er voor zorgen dat die wat meer betalen, zodat de man vrij kan krijgen.
Daar hoef niet heel Nederland de dupe van te zijn.

tuurlijk zou t heel mooi zijn als mannen meer met hun kids gingen doen, maar niet alleen als ze net geboren zijn. Iets opbouwen met je kind doe je hun hele leven lang dus dat heeft niets met verlof te maken. Verlof is om uit te rusten vd bevalling. Een moeder moet ook fit worden om de voeding voor haar kind.
Bij jou voorstel om mensen die kids willen meer te laten betalen, kan je net zo goed zeggen dat ze pas betalen als de man daadwerkelijk verlof neemt en het dus onbetaald verlof is.
Ik snap best dat je graag je man bij je hebt na je bevalling, maar niet op rekening vd gemeenschap.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:47

ShirleyA schreef:
MSQuincyTE schreef:

Dat hoeft niet maar dat meld ze zelf steeds.

excuse me?

Hoe je het ook went of keert we leven hier in een verzorgingsstaat. En dat houd in dat je ook betaalt voor zaken waar je zelf geen gebruik van maakt. Personlijk betaal ik liever mee aan twee weken verlof voor een doorgaans harwerkende vader dan aan andere zaken. Overigens, Shirley, ik neem aan dat jij je kinderbijslag elke drie maanden terugstort?

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:48

Urielle schreef:
Ben benieuwd hoeveel mannen er in de ziektewet gaan ivm oververmoeid die eerste dagen

Mijn ervaring is dat het helemaal niet zo vermoeiend was. Ik had 3 uur kraamhulp (ja ook zelf betaald) en dat was t. Ik stond op als hij honger had. En sliep met hem mee. Ik vond t heerlijk en het gaf me heel veel energie, juist die 1ste periode. reed mijn paard ook weer toen mijn zoon 2 weken was, deed het huishouden zelf. En ik genoot. Na 6 weken ging ik weer aan t werk, geen probleem.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:52

faye schreef:
excuse me?

Overigens, Shirley, ik neem aan dat jij je kinderbijslag elke drie maanden terugstort?

Lees je berichten maar even terug dan, je meld zeker 3 x dat je van dit toppic gaat (hoeft v mij niet hoor, vind t wel grappig om v mening te verschillen, anders wordt t zo saai)
Nee de kinderbijslag stort ik niet terug, maar gebruik t ook niet. (Ik weet niet een wanneer t betaald wordt) Dat gaat op n rekening voor mijn kind. Maar zoals ik eerder melde, vind ik kinderbijslag ook onzin en mag t afgeschaft worden hoor. Mijn kind is mijn keus en dus moet ik er zelf zorg voor dragen.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:55

Niet op kosten van de gemeenschap??!!? hier ben je me even kwijt ShirleyA. Er zijn honderden dingen waar andere mensen profiteren op kosten van de gemeenschap, bijvoorbeeld de kinderbijslag.
Zo betaal ik ook mee voor mensen die niet werken (ongeacht of ze wel of niet kunnen werken). Of voor de mensen die huursubsidie nodig hebben zodat ze een dak boven hun hoofd hebben. Er zoveel dingen waar wij aan mee betalen, ik vind best dat er dan een regeling kan komen dat (in dit geval) de gezinnen het verlof terug moeten betalen als het verlof voorbij is.
En dat er meer tijd nodig is dan alleen die paar weken om een band op te bouwen, daar heb je gelijk in

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:02

Vanessa24 schreef:
Niet op kosten van de gemeenschap??!!? hier ben je me even kwijt ShirleyA. Er zijn honderden dingen waar andere mensen profiteren op kosten van de gemeenschap, bijvoorbeeld de kinderbijslag.
Zo betaal ik ook mee voor mensen die niet werken (ongeacht of ze wel of niet kunnen werken). Of voor de mensen die huursubsidie nodig hebben zodat ze een dak boven hun hoofd hebben. Er zoveel dingen waar wij aan mee betalen, ik vind best dat er dan een regeling kan komen dat (in dit geval) de gezinnen het verlof terug moeten betalen als het verlof voorbij is.
En dat er meer tijd nodig is dan alleen die paar weken om een band op te bouwen, daar heb je gelijk in

Ik heb al eerder hier gemeld dat ik het verzorgende v onze staat niet zo geweldig vind. Ik wil idd niet mee betalen aan mensen die niet willen werken of aan iemand zijn huursubsidie. Ik vind mensen meer voor zich zelf moeten zorgen tenzij dat echt niet kunnen. En als ze t verlof terug moeten betalen kunnen ze toch net zo goed onbetaaldverlof opnemen als hun kind geboren wordt? Wat is dan t verschil? Maar ik ben wel v mening dat n vader een hele leuke belangrijke rol kan spelen in t gezin, dat is levenslang zo. En dat is wel lang verlof......
Blijf v mening dat verlof voor de moeder is en de vader dat op eigen rekening moet nemen.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:17

faye schreef:
En hoeveel ADV en compensatieverlof heb je dan Fitzroy?

Geen , was dat maar waar. Dus ik kom bijna ieder jaar dagen tekort als je normaal op vakantie gaat.

Anyway, ik ben zo iemand die van haar paard gelazerd is en waarvoor door mijn werkgever al 8 1/2 week lang betaald wordt en het einde is nog niet in zicht.
En weet je dat ik me ontzettend schuldig voel naar mijn werkgever toe?
Het is nl. nog altijd zo dat de werkgever opdraait voor mijn ziektewet en niet jij, Faye.

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:37

ShirleyA schreef:
Ik heb al eerder hier gemeld dat ik het verzorgende v onze staat niet zo geweldig vind. Ik wil idd niet mee betalen aan mensen die niet willen werken of aan iemand zijn huursubsidie. Ik vind mensen meer voor zich zelf moeten zorgen tenzij dat echt niet kunnen.

Op zich leuk bedacht: alleen collectief meebetalen voor de mensen die echt niet kunnen. Maar wie controleert dat? Het zijn nu al dezelfden (brutalen) die overal van profiteren en de eerlijke mensen vissen achter het net. Voor hen is geen geld meer....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:01

Maar als je dan zo tegen een verzorgingsstaat bent moet je ook zo flink zijn om de kinderbijslag te weigeren, maar dat is mijn mening.....

En heel fijn dat het bij jou zo soepel liep na de bevalling, maar het kan ook heel anders lopen en er zijn er maar weinig waarbij alles zo zonder slag of stoot gaat helaas....

@Fitz, al zou ik wel mee moeten betalen aan een ziektegeval, zal mij niet boeien, we leven nu eenmaal in een verzorgingsstaat en een oliebol happens...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:09

idd sjit happens en daarvoor betaal ik graag.

Maar een kindje krijgen valt bij mij niet onder sjit, zeker niet voor de man, die heeft geen last van de bevalling.
Dus gewoon wat daagjes vrij van eigen vakantiedagen.

En een band opbouwen, dat doe je niet door 5 betaalde ouderschapsdagen...

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:32

Fitzroy schreef:
En weet je dat ik me ontzettend schuldig voel naar mijn werkgever toe?
Het is nl. nog altijd zo dat de werkgever opdraait voor mijn ziektewet en niet jij, Faye.

Maar daar is jouw werkgever voor verzekerd als t goed is. En hoef jij je niet schuldig te voelen hoor.
Daarbij vind ik ongelukken groot/klein wel/niet 'eigenschuld' niet te vergelijken met n blijde reden tot verlof (zoals n kindje krijgen)
Het is prima dat er n pot is voor situaties als de jouwe. Maar ik kan niet uit dat potje nemen als ik t nodig zou hebben maar ik sponser dat potje wel.... En zolang het goed gaat vind ik dat niet erg maar ik heb wel moeite met misbruik van mijn geld.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:45

Silvia schreef:
Op zich leuk bedacht: alleen collectief meebetalen voor de mensen die echt niet kunnen. Maar wie controleert dat? Het zijn nu al dezelfden (brutalen) die overal van profiteren en de eerlijke mensen vissen achter het net. Voor hen is geen geld meer....

Dat is dus ook de reden dat ik er zo boos van wordt! Dat misbruik maakt me woedend en diegene die t werkelijk nodig hebben zien te weinig van dat geld. Het wordt echt tijd dat er beter gecontroleert wordt waar misbruik gemaakt wordt en waar het geld oprecht nodig is. Het valt mij altijd op dat mensen die piepen best zouden kunnen werken, maar zij die echt niet meer kunnen dat heel erg vinden....

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:56

faye schreef:
Maar als je dan zo tegen een verzorgingsstaat bent moet je ook zo flink zijn om de kinderbijslag te weigeren, maar dat is mijn mening.....

En heel fijn dat het bij jou zo soepel liep na de bevalling, maar het kan ook heel anders lopen en er zijn er maar weinig waarbij alles zo zonder slag of stoot gaat helaas....

Ik vind dat ik flink genoeg ben! Ik voed in mijn eentje een kind op en run mijn eigenbedrijf en lever veel in, meer dan genoeg. Dat ik daar iets van terug krijg in de vorm v kinderbijslag is meegenomen maar dan voor mijn kind, ik zie daar niets van. Weigeren gaat me te ver daar ik wel blijf betalen voor de kinderbijslag voor anderen. Maar als t wordt afgeschaft vind ik dat prima!
En ik ben niet tegen een verzorgingsstaat (heb ik nergens beweerd) maar vind het niet altijd even geweldig. Het gaat gewoon vaak veel te ver wat mensen allemaal op kosten van hard werkenden wil kunnen doen. Mensen met n uitkering gaan ook vaak op vakantie en daar heb ik dan weer geen geld voor: is dat eerlijk? Niet dus. Als zij zelf gaan werken houd ik geld over om ook ns n weekje weg te gaan. Ik lever te veel geld in voor zaken die niet nodig zijn voor mensen die geen zin hebben om zelf te zorgen voor hun geld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:59

Ben je nou zo verbitterd of kom je alleen zo over? Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet dat als jij niet wilt betalen voor anderen in de keuze van een kind, dat jij dan wel braaf je handje ophoud voor kinderbijslag. Dan kun je heel hard roepen dat je het niet erg vind als het afgeschaft zou worden, maar vooralsnog laat je wel iedereen meebetalen in jouw keuze voor jouw kind