een stelling over de doodstraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: een stelling over de doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:09

De discussie over wel of geen doodstraf is een ander topic. Hier gaat het over, of het in de politiek discutabel mag zijn. Ja, waarom niet?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:12

Inderdaad desiree. Het is de vraag of zo een partij verboden zou moeten worden of niet.

Ik vind het zelf toch nog steeds heel moeilijk.
Zelf denk ik dan toch dat de partij niet verboden hoeft te worden, want het is inderdaad niet gezegd dat er dan ook meteen gebeurd wat zo een partij voor elkaar zou willen krijgen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

Ik geloof dat toch iets meer dan de helft van de nederlanders VOORstander van de doodstraf is. En dan mag je niet stellen dat het dus niet discutabel mag zijn. Hier heerst immers democratie en vrijheid van meningsuiting. Zo'n grote groep de mond snoeren is eerder dictaroriaal en censuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:15

ik ben er tegen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:19

sweetrebecca schreef:
ik ben er tegen

Waartegen? De doodstraf (en zo ja, waarom dan?)? Het gaat hier om het wel of niet verbieden van een partij omdat zij de doodstraf weer in Nederland ingevoerd willen zien.

Desiree: Dat is een goed argument, maar hoeveel mensen hebben er voor ze de uitspraak deden onderzoek gedaan naar de resultaten van het invoeren van de doodstraf (is er dan meeestal een criminaliteitsdaling?) en de voors en tegens van de doodstraf? Ik denk dat jij wel onderzoek gedaan hebt en uit het onderzoek je conclusies hebt getrokken, maar ik weet zeker dat een groot deel van de voorstanders zijn "huiswerk" niet heeft gemaakt en gewoon wat roept.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:52

Ik lees wel eens een krantje en dan hoor je wel eens wat he. En de uitslag van dit onderzoek herinner ik me nog. Nauwkeurige getallen kan ik echter nooit onthouden.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:17

zo een partij verbieden, nee hoor.
er mag best een strenger rechtsysteem komen in ons land.
levenslang ook echt levenslang
doodstraf ja, zeker in bepaalde delicten, denk aan de 2 meisjes in belgie.
zulk soort dingen gebeuren hier ook.
er moet natuulrijk wel duidelijk zijn dat de dader ook de dader is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:21

edwin2008 schreef:
IK LEES DAT VEEL MENSEN TEGEN DE DOODSTRAF ZIJN.

Ik ben voor de doodstraf, in de volgende topic vertel ik waarom, stel: (realistisch gezien)

Ik ben een moordenaar die geen genade kent en ik heb diverse moorden gepleegt,
neem in uw gedachten dat ik bijvoorbeeld uw zoontje van 9 jaar mishandel, aanrand en gruwelijk de dood in jaag,
denk hierbij aan met een mes of pistool toetakelen en dus vermoord,
en ik vermoord nog meer mensen waaronder kinderen. Dit zijn fijten die daadwerkelijk gebeuren.
Wat zou je dan het liefst willen?

Een aantal straffen zijn tegenwoordig in Nederland actief:

1 tot 5 jaar voorwaardelijk (ik ben dan dus vrij, kan me gang weer gaan)
5 jaar + TBS (5 jaar zitten voor bijvoorbeeld 2 moorden en middels TBS behandeld worden)
10 jaar + TBS (10 jaar zitten voor bijvoorbeeld 4 moorden en middels TBS behandeld worden)
15 jaar + TBS (15 jaar zitten voor bijvoorbeeld 5 moorden en middels TBS behandeld worden)
Levenslang (ik ben een kostenpost voor de staat ik kost gemiddeld € 100,00 per dag, denk hierbij aan celruimte eten/drinken enz.)

Bij alle opties kost ik dus geld; een kostenpost voor de staat en dus ook voor U (belasting).
Dit zijn toch geen straffen voor mij als moordenaar???

Er is een betere straf voor mij: DE DOODSTRAF.

Als uw kind of andere dierbare door een moordenaar worden gedood (stel dus dat ik het ben) wat zou u als doodstraf willen:
(er zijn straffen die in de geschiedenis zijn gebruikt.)

OPHANGEN: Ik moet plaatsnemen op een valluik verborgen op een stellage van hout, iedereen kan kijken; ik krijg een touw (strop) om mijn nek. Gewacht wordt op het signaal dat het valluik kan worden geopend. Er zijn dan twee mogelijke doormethoden, namelijk: het luik wordt geopende en ik val circa 2 meter omlaag, ik voel een korte pijnstoot en breek mijn nek tussen de 3e en 4e rugwervel, ik ben dus binnen 10 seconden dood. Een tweede optie is dat het touw en dus de val niet lang genoeg is, ik val dus wel een stuk maar breek niet mijn nek, de uiteindelijke doodsoorzaak is dat ik langzaam stik, dit kan tot 20 minuten duren, waarvan de eerste 10 tot 15 minuten bij bewustzijn ( ik krijg dus geen zuurstof meer).

ONTHOOFDING: Ik kan op verschillende manieren worden onthoofd, èèn manier is dat ik op mijn knieen moet gaanzitten en mijn hoofd op een hout blok moet leggen, een aangewezen persoon zal mijn hoofd afhakken zodat het gescheiden van mijn romp is en het hoofd in een mand rolt. (als het fout mocht gaan heb ik zèèr veel pijn)
Een tweede manier is de onthoofd machine mijn hoofd moet ik dan in een klem leggen welke in het midden een gleuf heeft, boven in de stelage zit een hakmes bevestigd deze kan recht zijn maar ook in een schuine punt, de bedoeling is dus dat ik middels zo'n mes wordt onthoofd. (hetgeen zal niet of nauwelijks gevoelig zijn gezien er 0,2 seconden tussen de val en het afhakken van mijn hoofd zit). Hier kan ook iedereen kijken.

VUURPELETON / DE KOGEL: Je raad het al ik wordt doodgeschoten, dit kan op diverse manieren gebeuren het eerste is dat ik middels het nekschot wordt gedood (er wordt geschoten tussen het begin van je nek en het eind van je achterhoofd) ik ben direct door. Ook kan het zijn dat ik plaats moet nemen voor een vuurpeleton, dit wil zeggen dat ik door meerdere mensen (meestal 5 soms meer) wordt doodgeschoten. Als ik geluk heb is het eerste schot direct dodelijk, zo niet dan krijg ik eerst zogenaamde hagel schoten gaan ook door mijn huid heen en komen de naam zecht het al (hagel) overal in mijn lichaam terecht, dus in mijn benen, armen, buik, rug en hartstreek noem het maar op, maar ik ben nog niet dood, ik voel het wel want het is pijnlijk. Als het zo gaat krijg ik pas na soms zelf meer dan 10 minuten de dodelijke kogels, meestal zijn deze afkomstig uit machine geweren.
Er zijn meer manieren om mij neer te schieten, deze kun je zelf bedenken. Familie van het slachtoffer kunnen zien hoe ik wordt doodgeschoten.

VOOR DE LEEUWEN GOOIEN: Ook kan het doodvonnis betekenen dat ik voor de leeuwen wordt gegooid. Ik moet dan meelopen met de zogenoemde uitvoerder, deze moet toezien dat ik echt dood ga. Mijn opdracht is leeuwen uitdagen, ik moet in de meestal ronde circel springen en de leeuwen uitdagen. Ik moet dus zorgen zo lang mogelijk te blijven leven. Als dat niet lukt ben ik leeuwenvoer. Ik zal dus moeten rennen voor mijn leven, maar met meerdere leeuwen om mij heen wordt het lastig en zal ik gepakt worden en langzaam als avondeten door die leeuwen worden opgegeten, als ik pech heb en ze hebben genoeg dan lig ik daar een aantal uren met afgerukte benen en een half opengegeten buik/rug. Dit is behoorlijk pijnlijk en dus èèn van de beste manieren van de doodstraf uitvoeren. Dit is een stadion zo groot als de Arena dus kunnen 50.000 mensen getuigen zijn hoe ik wordt opgegeten.

GESPIESD WORDEN: Ik kan ook worden gespiesd, dit betekend dat er vanaf mijn anus een houten of stalen pin naar binnen wordt geduwd met als doel om via mijn mond weer naar buiten te komen, als er geen vitalen organen worden geraakt (longen/hart enz..) dan wordt het een lange pijnlijke door voor mij, worden deze wel geraakt dan krijg ik een korte maar extra pijnlijke dood.
Ook kan het zijn dat op de spies wijze mijn ledematen bijvoorbeeld armen en benen worden doorboord en uiteen getrokken.
Dit is wreet en ook nog een zeeeeeer pijnlijk.

VERGAST WORDEN: Ik moet plaats nemen op de stoel gaan zitten met mijn benen in een grote emmer gevuld met water, boven deze emmer hangt een net met gaspoeder, hetgeen ik op commando moet losknippen, doe ik dit niet dan wordt ik gemarteld met zwepen en messen en vervolgens opgehangen of doodgeschoten. Ik heb de doodstraf gekregen en wil dan dus maar zo snel mogelijk door, ik knip het net door en het gaspoeden valt in het water, een chemische reactie volgt en alle zuurstof wordt gas. Ik krijg het benauwd en hou mijn adem in hopende dat het gas snel uitgewerkt is, het tegendeel is waar; nadat ik mijn adem niet meer kan inhouden en ik toch adem wordt ik ziek dit kan wel 25 minuten duren. Ik vecht tegen de dood en uiteindelijk stik ik door zuurstofgebrek. Na deze dood wordt ik als een stuk vuil bij het afval gedumpt.

ELECTRISCHE STOEL: Ik wordt uit mijn cel gehaald en moet op een houten stoel gaan zitten, dit doe ik maar want anders, "zie vergast worden" wordt het anders gedaan, dus oke ik ga zitten, vervolgens wordt verteld wat er gebeurd.
Ik krijg 2 electroden op of rond mijn hoofd gemonteerd en 1 of 2 op mijn benen, vervolgens is het wachten op het startsein.
Dit komt meestal binnen 1 uur, stel dat ik onschuldig ben. Komt er geen telefoontje dan word er gestart met het electrocuteren van mij, het startsein is er en ik mag nog 1 ding zeggen. "vul maar in". Nadat ik mijn spreektijd heb gehad gebeurd het, de stroom wordt op de laagste stand aangezet, het enigste wat ik dan voel is een tinteling, vervolgens wordt iedere 30 seconden de spanning opgebouwd, na 1 minuten zit ik op de 150 volt met ongeveer 1 amp. Het begint serieus te worden, na deze minuut gaat het langzaam verder omhoog tot de 300 volt en 0,5 amp. Ik ben warm, daarna volgt een stroomstoot van 500 volt met 2 amp. kracht, ik wordt heet en ik plas bloed. LATER MEER.....

Altijd leuk dit soort 1ste posten Verward

Ik ben iig voor. Het kost alleen maar geld terwijl men beter af is zonder hem.
Iemand die iemands leven ontneemt mag zelf ook gaan.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:25

ben ik absoluut met je eens , hoe erger de misdrijf hoe erger de doodstraf
sexueel kinder misdrijf met de dood tot gevolg
op hangen aan een boom en stukje voor stukje afsnijden
vervolgens in een hokje van 1 bij 1 zetten, samen met wat ratjes
op de muur fot van de kinderen die de persoon heeft vermoord
maar dan moet wel met zekerheid worden gesteld dat de dader wel de dader is. h
de heren van de moordzaak in putten, hebben toch een aantal jaar
onschuldig in de lik gezeten
stel dat ze de doodstraf hadden gehad

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:32

LiSSy schreef:
ik ben voor de doodstraf... mensen die iets afschuwelijks gedaan hebben mogen daar best voor worden gestraft!

misschien komen ze er met de doodstraf wat makkelijk vanaf, maar je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat die zieke mensen ooit nog weer vrijkomen.
ook helpt het bij het cellentekort Knipoog

HELEMAAL MEE EENS !

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 01:22

terorita schreef:

Precies stel dat ze de doodstraf hadden gehad. Men heeft nu meer mogelijkheden om erachter te komen of iemand schuldig is of niet, maar HOE gaan we dan precies na of iemand wel of niet schuldig is?
Zijn hier in Nederland trouwens partijen die zich eens over het invoeren van de doodstraf hebben uitgesproken?
(Sidegedachte; zullen de daders als de doodstraf wordt ingevoerd niet gediscrimineerd worden op basis van huidskleur, zodat een kleurling eerder de doodstraf krijgt dan een blanke? In Amerika doet men dat en hoewel Nederland geen Amerika is, zijn wij hier altijd ontevreden met die "poedersuikerMarokkanen". Er hoeft maar een bericht in de krant te staan over een misdaad waarbij bij de dader geen herkomst gegeven is en het is "een Marokkaan". Ik word gek van de generalisering. )

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:12

vooroordelen blijf je altijd houden
toen pim fortuin werd vermoord, riep iedereen heel hard< zal wel een buitenalnder zijn geweest.

toch heeft hij aardig wat stof doen opwaaien in de politiek,
hij riep dingen hard op die de bevolking fluisterde.
soms dacht ik wel nou nou wat minder kan ook wel.

dus stel er komt een partij die de doodstraf terug wil hebben
heel de politiek gaat in de tegen aanval.
maar stel dat doordat zo een partij wat aanwakkerd,
het rechtssysteem waord verscherpt,
dan zijn ze al op de goede weg.

laten we eerlijk zijn hoeveel recht heeft een politie agent, hij heeft een pistool, gebuiken ze hem, ligt half nederland plat
want hij heeft geschoten op een crimineel.
beetje vreemd.
als een crimineel te hard handig word opgepakt, is ie mishandelt.
kijk eens in amerika hoe ze daar soms worden opgepakt.
soms gaat het me een beetje te klopt.
maar we hebben het dan ook wel over hele zware criminelen.

nee de doostraf mag in bepaalde gevallen terug komen.
al zou inderdaad het rechtsysteem maar scherper en straffen zwaarder worden

man vermoord vrouw, man krijgt een jaar of 10 cel.
famillie heeft levenslang.

man slaat inbreker uit eigen huis, inbreker doet aangifte van mishandeling, inbreker loopt vrij, man proces aan zijn broek Verward

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:24

Ik ben pertinent tegen de doodstraf. Ik vind dat je geweld niet oplost met geweld en een moord niet oplost met een moord. wie zijn wij om te bepalen wie wel en niet mag leven??? En zijn we dan eigenlijk al niet zo slecht als de gene die terecht staat voor moord??

Daarbij komt dat je nooit 100% zeker kunt zijn of iemand schuldig is. Misschien 99%, maar geen 100. Als je kijkt Amerika kijkt zijn daar al tientalle Amerikanen ter dood veroordeeld waarvan later is gebleken dat deze onschuldig waren. Daar komt ook nog bij dat volgens het Innocence Project zijn al 180 gedetineerden op death row vrijgesproken omdat uit dna-materiaal bleek dat ze onschuldig waren.

Ik ben absoluut tegen de doodstraf. Levenslange opsluiting is wat mij betreft ook erger. Ik geloof niet in de hemel, leven naar de dood, etc etc. Als je dood bent dan ben je dood... en mooi van het gezeur af.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:09

Gaby schreef:
terorita schreef:

Precies stel dat ze de doodstraf hadden gehad. Men heeft nu meer mogelijkheden om erachter te komen of iemand schuldig is of niet, maar HOE gaan we dan precies na of iemand wel of niet schuldig is?
Zijn hier in Nederland trouwens partijen die zich eens over het invoeren van de doodstraf hebben uitgesproken?
(Sidegedachte; zullen de daders als de doodstraf wordt ingevoerd niet gediscrimineerd worden op basis van huidskleur, zodat een kleurling eerder de doodstraf krijgt dan een blanke? In Amerika doet men dat en hoewel Nederland geen Amerika is, zijn wij hier altijd ontevreden met die "poedersuikerMarokkanen". Er hoeft maar een bericht in de krant te staan over een misdaad waarbij bij de dader geen herkomst gegeven is en het is "een Marokkaan". Ik word gek van de generalisering. )

TEgenwoordig zijn er DNA onderzoeken. En er zijn wel gevallen waar iets onomstotelijk bewezen is. MAar die zijn er niet zo veel. VAn Saddam Hoessein weten we toch ook wat hij op zijn kerfstok heeft? dat weet de hele wereld. Doodstraf voor hem dus.

Gaby schreef:
[ Er hoeft maar een bericht in de krant te staan over een misdaad waarbij bij de dader geen herkomst gegeven is en het is "een Marokkaan". Ik word gek van de generalisering. )
[/quote]

WEet je wat nou zo banketstaaf is? Vaak is het nog waar ook!

Verder ben ik het geheel met Terrorita eens.

En ik kijk er heel anders tegen aan dan Whiz: Doodstraf moord? Zal best, maar het voorkomt dat in de toekomst opnieuw iemand de dupe is van de bewuste moordenaar of verkrachter. En nu vallen ze steeds in herhaling! Lees eens dat topic in Brecht: verkrachter komt vrij wegens cellentekort! Ssja, dat krijg je als je iedereen in leven laat....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-06-06 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:15

Ik vind niet dat zulke partijen verboden moeten worden, als het Vlaams Belang al mag blijven bestaan...

(off topic: tegen doodstraf, vind het een goedkope en makkelijke manier voor een misdadiger om een echte straf te ontlopen)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:18

edwin2008 schreef:
IK LEES DAT VEEL MENSEN TEGEN DE DOODSTRAF ZIJN.

Ik ben voor de doodstraf, in de volgende topic vertel ik waarom, stel: (realistisch gezien)

Ik ben een moordenaar die geen genade kent en ik heb diverse moorden gepleegt,
neem in uw gedachten dat ik bijvoorbeeld uw zoontje van 9 jaar mishandel, aanrand en gruwelijk de dood in jaag,
denk hierbij aan met een mes of pistool toetakelen en dus vermoord,
en ik vermoord nog meer mensen waaronder kinderen. Dit zijn fijten die daadwerkelijk gebeuren.
Wat zou je dan het liefst willen?

Een aantal straffen zijn tegenwoordig in Nederland actief:

1 tot 5 jaar voorwaardelijk (ik ben dan dus vrij, kan me gang weer gaan)
5 jaar + TBS (5 jaar zitten voor bijvoorbeeld 2 moorden en middels TBS behandeld worden)
10 jaar + TBS (10 jaar zitten voor bijvoorbeeld 4 moorden en middels TBS behandeld worden)
15 jaar + TBS (15 jaar zitten voor bijvoorbeeld 5 moorden en middels TBS behandeld worden)
Levenslang (ik ben een kostenpost voor de staat ik kost gemiddeld € 100,00 per dag, denk hierbij aan celruimte eten/drinken enz.)

Bij alle opties kost ik dus geld; een kostenpost voor de staat en dus ook voor U (belasting).
Dit zijn toch geen straffen voor mij als moordenaar???

Er is een betere straf voor mij: DE DOODSTRAF.

Als uw kind of andere dierbare door een moordenaar worden gedood (stel dus dat ik het ben) wat zou u als doodstraf willen:
(er zijn straffen die in de geschiedenis zijn gebruikt.)

OPHANGEN: Ik moet plaatsnemen op een valluik verborgen op een stellage van hout, iedereen kan kijken; ik krijg een touw (strop) om mijn nek. Gewacht wordt op het signaal dat het valluik kan worden geopend. Er zijn dan twee mogelijke doormethoden, namelijk: het luik wordt geopende en ik val circa 2 meter omlaag, ik voel een korte pijnstoot en breek mijn nek tussen de 3e en 4e rugwervel, ik ben dus binnen 10 seconden dood. Een tweede optie is dat het touw en dus de val niet lang genoeg is, ik val dus wel een stuk maar breek niet mijn nek, de uiteindelijke doodsoorzaak is dat ik langzaam stik, dit kan tot 20 minuten duren, waarvan de eerste 10 tot 15 minuten bij bewustzijn ( ik krijg dus geen zuurstof meer).

ONTHOOFDING: Ik kan op verschillende manieren worden onthoofd, èèn manier is dat ik op mijn knieen moet gaanzitten en mijn hoofd op een hout blok moet leggen, een aangewezen persoon zal mijn hoofd afhakken zodat het gescheiden van mijn romp is en het hoofd in een mand rolt. (als het fout mocht gaan heb ik zèèr veel pijn)
Een tweede manier is de onthoofd machine mijn hoofd moet ik dan in een klem leggen welke in het midden een gleuf heeft, boven in de stelage zit een hakmes bevestigd deze kan recht zijn maar ook in een schuine punt, de bedoeling is dus dat ik middels zo'n mes wordt onthoofd. (hetgeen zal niet of nauwelijks gevoelig zijn gezien er 0,2 seconden tussen de val en het afhakken van mijn hoofd zit). Hier kan ook iedereen kijken.

VUURPELETON / DE KOGEL: Je raad het al ik wordt doodgeschoten, dit kan op diverse manieren gebeuren het eerste is dat ik middels het nekschot wordt gedood (er wordt geschoten tussen het begin van je nek en het eind van je achterhoofd) ik ben direct door. Ook kan het zijn dat ik plaats moet nemen voor een vuurpeleton, dit wil zeggen dat ik door meerdere mensen (meestal 5 soms meer) wordt doodgeschoten. Als ik geluk heb is het eerste schot direct dodelijk, zo niet dan krijg ik eerst zogenaamde hagel schoten gaan ook door mijn huid heen en komen de naam zecht het al (hagel) overal in mijn lichaam terecht, dus in mijn benen, armen, buik, rug en hartstreek noem het maar op, maar ik ben nog niet dood, ik voel het wel want het is pijnlijk. Als het zo gaat krijg ik pas na soms zelf meer dan 10 minuten de dodelijke kogels, meestal zijn deze afkomstig uit machine geweren.
Er zijn meer manieren om mij neer te schieten, deze kun je zelf bedenken. Familie van het slachtoffer kunnen zien hoe ik wordt doodgeschoten.

VOOR DE LEEUWEN GOOIEN: Ook kan het doodvonnis betekenen dat ik voor de leeuwen wordt gegooid. Ik moet dan meelopen met de zogenoemde uitvoerder, deze moet toezien dat ik echt dood ga. Mijn opdracht is leeuwen uitdagen, ik moet in de meestal ronde circel springen en de leeuwen uitdagen. Ik moet dus zorgen zo lang mogelijk te blijven leven. Als dat niet lukt ben ik leeuwenvoer. Ik zal dus moeten rennen voor mijn leven, maar met meerdere leeuwen om mij heen wordt het lastig en zal ik gepakt worden en langzaam als avondeten door die leeuwen worden opgegeten, als ik pech heb en ze hebben genoeg dan lig ik daar een aantal uren met afgerukte benen en een half opengegeten buik/rug. Dit is behoorlijk pijnlijk en dus èèn van de beste manieren van de doodstraf uitvoeren. Dit is een stadion zo groot als de Arena dus kunnen 50.000 mensen getuigen zijn hoe ik wordt opgegeten.

GESPIESD WORDEN: Ik kan ook worden gespiesd, dit betekend dat er vanaf mijn anus een houten of stalen pin naar binnen wordt geduwd met als doel om via mijn mond weer naar buiten te komen, als er geen vitalen organen worden geraakt (longen/hart enz..) dan wordt het een lange pijnlijke door voor mij, worden deze wel geraakt dan krijg ik een korte maar extra pijnlijke dood.
Ook kan het zijn dat op de spies wijze mijn ledematen bijvoorbeeld armen en benen worden doorboord en uiteen getrokken.
Dit is wreet en ook nog een zeeeeeer pijnlijk.

VERGAST WORDEN: Ik moet plaats nemen op de stoel gaan zitten met mijn benen in een grote emmer gevuld met water, boven deze emmer hangt een net met gaspoeder, hetgeen ik op commando moet losknippen, doe ik dit niet dan wordt ik gemarteld met zwepen en messen en vervolgens opgehangen of doodgeschoten. Ik heb de doodstraf gekregen en wil dan dus maar zo snel mogelijk door, ik knip het net door en het gaspoeden valt in het water, een chemische reactie volgt en alle zuurstof wordt gas. Ik krijg het benauwd en hou mijn adem in hopende dat het gas snel uitgewerkt is, het tegendeel is waar; nadat ik mijn adem niet meer kan inhouden en ik toch adem wordt ik ziek dit kan wel 25 minuten duren. Ik vecht tegen de dood en uiteindelijk stik ik door zuurstofgebrek. Na deze dood wordt ik als een stuk vuil bij het afval gedumpt.

ELECTRISCHE STOEL: Ik wordt uit mijn cel gehaald en moet op een houten stoel gaan zitten, dit doe ik maar want anders, "zie vergast worden" wordt het anders gedaan, dus oke ik ga zitten, vervolgens wordt verteld wat er gebeurd.
Ik krijg 2 electroden op of rond mijn hoofd gemonteerd en 1 of 2 op mijn benen, vervolgens is het wachten op het startsein.
Dit komt meestal binnen 1 uur, stel dat ik onschuldig ben. Komt er geen telefoontje dan word er gestart met het electrocuteren van mij, het startsein is er en ik mag nog 1 ding zeggen. "vul maar in". Nadat ik mijn spreektijd heb gehad gebeurd het, de stroom wordt op de laagste stand aangezet, het enigste wat ik dan voel is een tinteling, vervolgens wordt iedere 30 seconden de spanning opgebouwd, na 1 minuten zit ik op de 150 volt met ongeveer 1 amp. Het begint serieus te worden, na deze minuut gaat het langzaam verder omhoog tot de 300 volt en 0,5 amp. Ik ben warm, daarna volgt een stroomstoot van 500 volt met 2 amp. kracht, ik wordt heet en ik plas bloed. LATER MEER.....

Ik kies voor de meest pijnlijke versies. Ik vind het echt niet sneu voor een dader dat de dood nog even goed pijn doet voor het gedaan is met een moordenaar/verkrachter ed. Ik heb geen enkel medeleven voor zo'n iemand.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:34

Ik kan dus echt geen medelijden hebben met de doodstraf. Klinkt egoistisch, maar zodra ik er zelf niet mee te maken krijg, mogen ze invoeren wat ze willen. Maar stel je voor, dat die kerel mijn kind vermoord, hiervoor een x aantal jaar gevangenisstraf krijgt, en daarna weer vrij rond mag huppelen onder het mom "proefverlof"... wie is dan uiteindelijk de gestrafte persoon? Juist, ik als moeder, want ik heb levenslang... en hij kan weer verder met zijn leven!

Dan moeten ze levenslang ook levenslang houden, en die zieke geesten geen uitzicht meer geven op een re-introductie in de samenleving. Dan kost het maar wat meer!

Maar toch, van mijn mogen ze hem aanschaffen. Ik denk ook dat iemand die uit zelfverdediging of in een ongeluk iemand doodt, niet tot de doodstraf wordt vervolgd. Alleen de meest zieke en gevaarlijke personen zullen dit toekomen... dus enkel diegene die het verdienen, en in mijn ogen blijft het dus een rechtvaardig besluit... hoezeer ik ook tegen elke vorm van geweld ben!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 13:51

Hermesdeux schreef:
Ik kan dus echt geen medelijden hebben met de doodstraf. Klinkt egoistisch, maar zodra ik er zelf niet mee te maken krijg, mogen ze invoeren wat ze willen. Maar stel je voor, dat die kerel mijn kind vermoord, hiervoor een x aantal jaar gevangenisstraf krijgt, en daarna weer vrij rond mag huppelen onder het mom "proefverlof"... wie is dan uiteindelijk de gestrafte persoon? Juist, ik als moeder, want ik heb levenslang... en hij kan weer verder met zijn leven!

En dat bedoelde ik een paar pagina's terug ook maar te zeggen! Jij bent degene met levenslang, want jou kind is vermoord!
Het is dan gewoon belachelijk dat ze na een aantal jaar op een zongenaamd 'proefverlof' mogen!
Die mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd, en worden niet meer beter!
Dus laat ze dan in ieder geval levenslang opgesloten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:16

Gaby schreef:
sweetrebecca schreef:
ik ben er tegen

Waartegen? De doodstraf (en zo ja, waarom dan?)? Het gaat hier om het wel of niet verbieden van een partij omdat zij de doodstraf weer in Nederland ingevoerd willen zien.

nou als ze doodstraf hebben lijden ze niet,hun slachtoffers hebben dat ook gedaan en waarom zij dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:50

Ik ben tegen de doodstraf.
Volgens mij is de rest van je leven opgesloten zitten erger dan dood gaan, en mensen die iets ergs hebben gedaan verdienen ook het ergste.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:58

Ik ben tegen de doodstraf..
En niet zo zeer omdat ik het 'zielig' ofzo vind.. (dat is het natuurlijk wel, voor familie bijvoorbeeld maar goed, daar gaat het even niet over)
Als iemand echt iets verschrikkelijks heeft gedaan, bijvoorbeeld een baby van 4 maanden verkracht, vind ik levenslang veel beter.
In een cel worden veters, riemen enz afgenomen, zodat de gevangen geen zelfmoord kan plegen; dan zit diegene zijn/haar straf niet uit.
Als wij de doodstraf gaan invoeren, kunnen we net zo goed iedereen zelfmoord laten plegen daar. Ik snap wel dat op de gevangene de 'doodstraf' veel meer impact heeft dan zelf zelfmoordplegen, maar het komt op hetzelfde neer.
Laat die mensen maar levenslang opgesloten zitten. Het enige wat ze dan nog hebben is hun eigen gedachte.. Laat ze maar eens nadenken, zal ze goed doen.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:33

Ik ben voor de doodstraf want ik vind mensen die zulke daden verrichten waarvoor ze bijv. in Amerika de doodstraf zouden krijgen zijn een zwakte voor de maatschappij, dus opruimen...
Klinkt mischien heel hard maar kijk eens naar het dieren rijk om een dom voorbeeld te noemen, daar worden de zwakken ook van de goeden gescheiden door de dood...
Zulke mensen kosten het land alleen maar geld en zullen nooit iets toevoegen aan de maatschappij....

En wees eens eerlijk.. Als jij zo'n crimineel was en je mocht kiezen in een Nederlandse cel zitten (zoek daar maar eens wat info over) of de dood, wat zou je zeggen?

Dan zegt het ook al genoeg wat ik over zo'n party denk...
Laatst bijgewerkt door moes op 05-07-06 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:09

moes schreef:
Ik ben voor de doodstraf want ik vind mensen die zulke daden verrichten waarvoor ze bijv. in Amerika de doodstraf zouden krijgen zijn een zwakte voor de maatschappij, dus opruimen...
Klinkt mischien heel hard maar kijk eens naar het dieren rijk om een dom voorbeeld te noemen, daar worden de zwakken ook van de goeden gescheiden door de dood...
Zulke mensen kosten het land alleen maar geld en zullen nooit iets toevoegen aan de maatschappij....

En wees eens eerlijk.. Als jij zo'n crimineel was en je mocht kiezen in een Nederlandse cel zitten (zoek daar maar eens wat info over) of de dood, wat zou je zeggen?

Zo zo, dus de zwaksten moeten we opruimen. Zullen we dan de gehandicapten ook maar gelijk af schieten?

Zelfs al moest je kiezen tussen een Thaise cel of de dood, dan koos je nog voor de cel. Bijna niemand kiest voor de dood, hoe uitzichtloos het leven ook is. Overlevingsdrang hebben we bijna allemaal.

Wat betreft de cellen in Nederland; zoek er geen info over op, maar schrijf je eens in voor een open dag. Zal je nog vies tegenvallen hoe 'luxe' de gevangenen het hebben.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:01

lies schreef:
moes schreef:

Zo zo, dus de zwaksten moeten we opruimen. Zullen we dan de gehandicapten ook maar gelijk af schieten?

Nou deze zin vind ik nogal een belachelijke opmerking want je snapt zelf ook wel dat ik dat ook niet bedoel ofwel? (Ookal doen ze het in het diererijk wel maar dat bedoel ik er niet mee te zeggen.. Aangezien gehandicapte mensen geen schade aan de maatschappij toe richten)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:15

lies schreef:

Zelfs al moest je kiezen tussen een Thaise cel of de dood, dan koos je nog voor de cel. Bijna niemand kiest voor de dood, hoe uitzichtloos het leven ook is. Overlevingsdrang hebben we bijna allemaal.

WAs dat daar niet, dat je een overdosis aan bananen weg te stouwen kreeg? Duivel

Ik vind wel dat te veel belasting geld naar gevangenissen gaat waar mensen zitten die het eigenlijk niet verdiend hebben dat zoveel geld aan ze uitgegeven wordt. ER zijn mensen die hun hele leven lang hard gewerkt hebben, waar veel minder geld naar toe gaat. Het mag dus nog minder goed gaan in de nederlandse gevangenissen.