Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jildau schreef:Sorry maar waar haal je die onzin vandaan? Welke politieke partij heeft dat in zijn programma staan?
Als we het mega zwart wit trekken dan mag volgens jouw GL het gehele platteland stikken en zijn de steden heilig. En dat vind je oke.

DuoPenotti schreef:Gemeente kan wel aan touwtjes trekken daar begint het juist.
Dát moet je niet onderschatten.
Daar zitten als het goed is de oren van wat er leeft in de gemeentes en dat kan doorwerken.
Als die niet aan touwtjes trekken kun je het helemaal vergeten want Den Haag weet niet waar het Oosten van het land ligt, niet van noord tot zuid.
@jildau die denk ik mij bedoelde?
MarlindeRooz schreef:Jildau schreef:Sorry maar waar haal je die onzin vandaan? Welke politieke partij heeft dat in zijn programma staan?
Als we het mega zwart wit trekken dan mag volgens jouw GL het gehele platteland stikken en zijn de steden heilig. En dat vind je oke.
“Mijn GL”?. Aanname. Dat heb ik helemaal niet gestemd. Tegen facisme zijn maakt iemand trouwens niet meteen links. En met links zijn is niks mis. Links is ook niet tegen het platteland trouwens. Aanname 2.
MarlindeRooz schreef:DuoPenotti schreef:Gemeente kan wel aan touwtjes trekken daar begint het juist.
Dát moet je niet onderschatten.
Daar zitten als het goed is de oren van wat er leeft in de gemeentes en dat kan doorwerken.
Als die niet aan touwtjes trekken kun je het helemaal vergeten want Den Haag weet niet waar het Oosten van het land ligt, niet van noord tot zuid.
@jildau die denk ik mij bedoelde?
Nee maar lokale partijen doen beloftes en uitspraken over bijvoorbeeld asiel en de wolf, die ze niet eens waar kunnen maken. Dus dat is misleidend. Mensen hebben niet genoeg kennis over politiek en geloven wat de verkiezingsposters zeggen.

MarlindeRooz schreef:....
En DP, die zorgen kunnen ze inderdaad uiten. Maar je kan het niet aandragen als standpunt van dingen die je wil gaan regelen in de gemeente. Want dat is namelijk onmogelijk.
Ladyson schreef:Verrassing voor mij zijn de anti-AZCs partijen in andere gemeenten. Dat is hier niet echt een thema. Er staat namelijk al 40 jaar een AZC met honderden mensen en daar is geen overlast van, dus de meeste mensen maken zich over dat thema niet zo druk.
MarlindeRooz schreef:Facistische partijen nuanceren en het goedpraten. Daar moet mee gestopt worden.
En hihihi mensen zoals Frank Folkerts maakten foute grapjes? Die man was aangesloten bij een neonazistische partij (NVU). Vind ik wel even iets anders dan een onhandig grapje.
Sunnda schreef:MarlindeRooz schreef:Facistische partijen nuanceren en het goedpraten. Daar moet mee gestopt worden.
En hihihi mensen zoals Frank Folkerts maakten foute grapjes? Die man was aangesloten bij een neonazistische partij (NVU). Vind ik wel even iets anders dan een onhandig grapje.
De grap aan mensen als jij vind ik altijd dat je eigenlijk een prima fvd stemmer zou zijn.
Pagina achter pagina posts plaatsen over dat de oorzaak van alle problemen fascisme en nazi praktijken zijn, komt net zo slecht binnen (ala helemaal niet, zijn hele boeken over geschreven) als de fvd stemmer die pagina achter pagina oreert over wie volgens hem/haar de oorzaak zijn van alle problemen.
Deze manier van communcieren is buitengewoon zinloos, of je nu links, rechts of middendoor bent.
Wonkeydonkey schreef:MarlindeRooz schreef:Waarom stem je er dan op?
Ze zetten letterlijk neonnazis op de lijst.
Ze zijn best kritisch op de Europese Unie en vinden dat Nederland meer zelf moet kunnen beslissen.
Ook willen ze dat burgers meer inspraak krijgen, bijvoorbeeld via referenda.
Op het gebied van immigratie zijn ze voor strengere regels en vinden ze het belangrijk dat de Nederlandse cultuur behouden blijft.
Verder zijn ze kritisch op het huidige klimaatbeleid, vooral omdat het volgens hen veel geld kost. Ze willen daar een andere aanpak in.
Bij onderwijs leggen ze de nadruk op Nederlandse geschiedenis en vinden ze dat scholen neutraal moeten blijven.
Tot slot vinden ze persoonlijke vrijheid belangrijk en zijn ze kritisch op situaties waarin de overheid veel controle heeft.
MarlindeRooz schreef:Lieser schreef:Hier zijn GroenLinks/PvdA en VVD de grootste partijen. Net geen meerderheid samen.
De lokale partij met homofobe en racistische mensen (maar wel uit Gods naam) zijn samen met de SGP al een meerderheid. Dus top.
Ik wil gelukkig geen kinderen. Maar die zou ik hier nooooooit laten opgroeien. Ook omdat er hier alleen streng christelijke scholen zijn (veelal reformatorisch, rokje etc).
Ladyingreen schreef:Jildau schreef:Wat heerlijk dat GL/PvdA landelijk 135 zetels verloren heeft. Hier in Friesland ook flink gedaald, hebben 20 zetels ingeleverd. Geeft wel weer heel goed de kloof tussen steden en het platteland weer…
Hier, op het platteland, zij ze gelijk gebleven. Wat is er zo vreselijk aan GL/PvdA?
anjali schreef:@Marlinde Rooz,ik verbaas me erover dat jij daar blijft wonen als je het daar zo vreselijk vindt. Er moet dan toch wel iets heel positiefs te vinden zijn daar?

MarlindeRooz schreef:anjali schreef:@Marlinde Rooz,ik verbaas me erover dat jij daar blijft wonen als je het daar zo vreselijk vindt. Er moet dan toch wel iets heel positiefs te vinden zijn daar?
Woningnood was reden 1. En ik meng me bewust heel weinig in de gemeenschap. Ik wil rustig en stil wonen. En hier was een huis vrij. Ik veroorzaak geen overlast en heb in het dagelijks leven nergens last van. Ik respecteer de zondagsrust etc.
Maar als je ergens woont dan mag je het alsnog oneens zijn met partijen zijn die vreselijke dingen vinden.
Ik vraag toch ook niet waarom jij BBB / SGP steunt terwijl die dierenleed accepteren in de veeindustie terwijl dat niet mag van jouw geloof.
De ideale wereld bestaat niet.