Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Fvd in onze gemeente ook een aantal zetels maar gezien het feit dat er bij de landelijke verkiezingen nog 25 % op hun stemde hoeven ze nu niet echt te juichen want dit is ongeveer 8 % . Gelukkig flink winst voor lokale partijen die met gemak een coalitie kunnen vormen.
Fvd deed beloftes die ze niet waar kunnen maken want dat wordt landelijk geregeld. Andere radicaal rechtse plaatselijke partij geen zetels.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Sorry maar waar haal je die onzin vandaan? Welke politieke partij heeft dat in zijn programma staan?

Als we het mega zwart wit trekken dan mag volgens jouw GL het gehele platteland stikken en zijn de steden heilig. En dat vind je oke.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Er is voor mij geen enkele reden een geldige om op de FvD te stemmen. En de gemeente heeft weinig te zeggen over het wolvenbeleid en het asielbeleid. Dus daarom hoef je dat niet te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Jildau schreef:
Sorry maar waar haal je die onzin vandaan? Welke politieke partij heeft dat in zijn programma staan?

Als we het mega zwart wit trekken dan mag volgens jouw GL het gehele platteland stikken en zijn de steden heilig. En dat vind je oke.

“Mijn GL”?. Aanname. Dat heb ik helemaal niet gestemd. Tegen facisme zijn maakt iemand trouwens niet meteen links. En met links zijn is niks mis. Links is ook niet tegen het platteland trouwens. Aanname 2.

En wat ik noemde dat zijn neonazi / facistische standpunten. Waar de FvD zich mee inlaat. Het is namelijk een radicaal rechtse partij.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Het voordeel van Neonnazi’s op je kieslijst zetten, zie een post hier ergens boven, is dat je ze al van verre aan ziet komen, vooral in het donker. Handig om ze dan met een grote boog te ontwijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Maflinger_S schreef:
Het voordeel van Neonnazi’s op je kieslijst zetten, zie een post hier ergens boven, is dat je ze al van verre aan ziet komen, vooral in het donker. Handig om ze dan met een grote boog te ontwijken.

Het verbetert wel de veiligheid! :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Gemeente kan wel aan touwtjes trekken daar begint het juist. :j
Dát moet je niet onderschatten.
Daar zitten als het goed is de oren van wat er leeft in de gemeentes en dat kan doorwerken.

Als die niet aan touwtjes trekken kun je het helemaal vergeten want Den Haag weet niet waar het Oosten van het land ligt, niet van noord tot zuid.

@jildau die denk ik mij bedoelde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

DuoPenotti schreef:
Daar zitten als het goed is de oren van wat er leeft in de gemeentes en dat kan doorwerken.

Als die niet aan touwtjes trekken kun je het helemaal vergeten want Den Haag weet niet waar het Oosten van het land ligt, niet van noord tot zuid.

Nee maar lokale partijen doen beloftes en uitspraken over bijvoorbeeld asiel en de wolf, die ze niet eens waar kunnen maken. Dus dat is misleidend. Mensen hebben niet genoeg kennis over politiek en geloven wat de verkiezingsposters zeggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

MarlindeRooz schreef:
Jildau schreef:

“Mijn GL”?. Aanname. Dat heb ik helemaal niet gestemd. Tegen facisme zijn maakt iemand trouwens niet meteen links. En met links zijn is niks mis. Links is ook niet tegen het platteland trouwens. Aanname 2.

Ik zeg net dat ik blij ben dat GL zetels verloren is en jouw reactie daarop is: “Noem eens een land waarin populisme en radicaal rechts regime een goede uitwerking heeft gehad.”

Dus als je blij bent dat GL zetels verloren is dan ben je voor populisme en radicaal rechts regime? Aanname 1. Daarnaast volgt dat je dan een facist bent, begin je over witte mannen, neonazi’s en weet ik veel wat allemaal. Aanname 20, 21
en 22.

Met links zijn is niks mis, met rechts zijn ook niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee maar lokale partijen doen beloftes en uitspraken over bijvoorbeeld asiel en de wolf, die ze niet eens waar kunnen maken. Dus dat is misleidend. Mensen hebben niet genoeg kennis over politiek en geloven wat de verkiezingsposters zeggen.

heel onze overheid is misleidend...Den Haag voorop...wat een klucht...

Dus daar hoef je het niet voor te doen.

Nogmaals, de gemeentes kunnen hun zorgen uiten, als het goed is, zijn zij dichtbij de mens en weten ze ECHT van de problemen die mensen ervaren.

In een mooie theorie dus...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Dat verzin je zelf erbij Jildau, dat heb ik niet gezegd. Op deze manier is geen nette discussie mogelijk. Met rechts zijn is niks mis mee. Dat klopt. Met de FvD is alles mis. Met Baudet en zijn reptielentheorie / maandlanding. :7

Daarbij is ons land al decennia niet door links geregeerd. Dus dat constante afgeven op “zogenaamd” links beleid is ook heel irritant aan het worden.

En DP, die zorgen kunnen ze inderdaad uiten. Maar je kan het niet aandragen als standpunt van dingen die je wil gaan regelen in de gemeente. Want dat is namelijk onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Gisteren, 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Jildau schreef:
Wat heerlijk dat GL/PvdA landelijk 135 zetels verloren heeft. Hier in Friesland ook flink gedaald, hebben 20 zetels ingeleverd. Geeft wel weer heel goed de kloof tussen steden en het platteland weer…

Hier, op het platteland, zij ze gelijk gebleven. Wat is er zo vreselijk aan GL/PvdA?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Ik ervaar in onze gemeente totaal niet dat ze weten wat er speelt en leeft onder de bewoners, helaas.

Bij meldingen blijft men op Google maps naar de situatie kijken, i.p.v. eens ter plekke met eigen ogen de situatie in zich op te nemen.
Dus of die gemeente dan wel in staat is om dat wat leeft vanuit de bewoners aan te kaarten in Den Haag?
Dat lijkt me echt een utopie.

En ik vind het wel degelijk kiezersbedrog wanneer je in je campagne belooft iets volledig tegen het geldende landelijke beleid te gaan doen, waar een gemeente niet zelf over gaat.

Zoals bijvoorbeeld de wolven discussie

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Daar denken we dan anders over....
Een partij die de windmolen, zonneparken en overlast gevende wilde dieren geen probleem vind zal nooit verandering brengen, welke kant in ook.

Ze zullen op gemeentelijk niveau nergens tegen stemmen, dus bijvoorbeeld die molens in je tuin, die komen er dan gewoon meer bij.
Want die gemeente geeft toestemming.

Net zo bij netverzwaring.
Komt hier een heel zwaar traject bij. Waar die komt te liggen is nog niet bekend.
Er zijn meerdere traces mogelijk.
Maar geen enkele partij in onze gemeente zegt daar wat over.
Buurt gemeentes wel.
Dan weet je toch waar hij gaat komen? De weg van de minste weerstand...jeuh

MarlindeRooz schreef:
....

En DP, die zorgen kunnen ze inderdaad uiten. Maar je kan het niet aandragen als standpunt van dingen die je wil gaan regelen in de gemeente. Want dat is namelijk onmogelijk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

Ladyson schreef:
Verrassing voor mij zijn de anti-AZCs partijen in andere gemeenten. Dat is hier niet echt een thema. Er staat namelijk al 40 jaar een AZC met honderden mensen en daar is geen overlast van, dus de meeste mensen maken zich over dat thema niet zo druk.

Zit nog eens verder te kijken, maar er is voornamelijk midden gestemd, met een kleine groep (even groot) op de linkse en rechtse uithoek.

En mbt de zojuist ontstane discussie, in deze tijden is het vooral van belang om in verbinding met elkaar te blijven, dan kom je verder. Van harder schreeuwen tegen elkaar ontstaat alleen maar meer polarisatie (wij-zij denken), terwijl we in basis vaak hetzelfde willen (een prettig leven) en ons over hetzelfde zorgen maken (de toekomst).

Het is helpend als we oprecht geinteresseerde vragen aan elkaar (waarom denk je zo?), elkaar niet direct proberen te overtuigen en vanuit onszelf te praten (ik ervaar).

Ik wou aanhaken op de discussie, maar jullie gaan te snel :\

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

MarlindeRooz schreef:
Facistische partijen nuanceren en het goedpraten. Daar moet mee gestopt worden.

En hihihi mensen zoals Frank Folkerts maakten foute grapjes? Die man was aangesloten bij een neonazistische partij (NVU). Vind ik wel even iets anders dan een onhandig grapje.

De grap aan mensen als jij vind ik altijd dat je eigenlijk een prima fvd stemmer zou zijn.

Pagina achter pagina posts plaatsen over dat de oorzaak van alle problemen fascisme en nazi praktijken zijn, komt net zo slecht binnen (ala helemaal niet, zijn hele boeken over geschreven) als de fvd stemmer die pagina achter pagina oreert over wie volgens hem/haar de oorzaak zijn van alle problemen.

Deze manier van communcieren is buitengewoon zinloos, of je nu links, rechts of middendoor bent.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Sunnda schreef:
MarlindeRooz schreef:
Facistische partijen nuanceren en het goedpraten. Daar moet mee gestopt worden.

En hihihi mensen zoals Frank Folkerts maakten foute grapjes? Die man was aangesloten bij een neonazistische partij (NVU). Vind ik wel even iets anders dan een onhandig grapje.

De grap aan mensen als jij vind ik altijd dat je eigenlijk een prima fvd stemmer zou zijn.

Pagina achter pagina posts plaatsen over dat de oorzaak van alle problemen fascisme en nazi praktijken zijn, komt net zo slecht binnen (ala helemaal niet, zijn hele boeken over geschreven) als de fvd stemmer die pagina achter pagina oreert over wie volgens hem/haar de oorzaak zijn van alle problemen.

Deze manier van communcieren is buitengewoon zinloos, of je nu links, rechts of middendoor bent.

Ja, tegen facisme, racisme en discriminatie zijn is echt buitensporig onfatsoenlijk natuurlijk.

En ik heb niet als doel mensen te overtuigen hoor. Ik ben het gewoon zat dat het zo genormaliseerd is om tegen mensenrechten te zijn. En ik beweer ook niet dat x of y de oorzaak is van probleem xyz. Zo simpel ligt het niet.

En ik snap je argumentatie over waarom ik een FvD-er zou kunnen zijn niet helemaal. Maar goed, bepaalde hersenskronkels wil ik ook niet snappen denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:21

Wonkeydonkey schreef:
MarlindeRooz schreef:
Waarom stem je er dan op? :7
Ze zetten letterlijk neonnazis op de lijst.

Ze zijn best kritisch op de Europese Unie en vinden dat Nederland meer zelf moet kunnen beslissen.
Ook willen ze dat burgers meer inspraak krijgen, bijvoorbeeld via referenda.
Op het gebied van immigratie zijn ze voor strengere regels en vinden ze het belangrijk dat de Nederlandse cultuur behouden blijft.
Verder zijn ze kritisch op het huidige klimaatbeleid, vooral omdat het volgens hen veel geld kost. Ze willen daar een andere aanpak in.
Bij onderwijs leggen ze de nadruk op Nederlandse geschiedenis en vinden ze dat scholen neutraal moeten blijven.
Tot slot vinden ze persoonlijke vrijheid belangrijk en zijn ze kritisch op situaties waarin de overheid veel controle heeft.

Ze zijn ook tegen wolven, als 1 van de zeer weinige partijen .Ik heb op de CU gestemd, omdat er hier geen SGP of BBB zijn (die ook tegen wolven zijn. In de CU zit iemand uit mijn kerkgemeenschap vandaar. Maar helaas heeft die partij geen zetels meer in onze raad nu .Verloren dus. Bij ons zijn CDA en FvD de grote winnaars, maar GL-PvdA blijft ondanks verlies toch nog de grootste.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:28

MarlindeRooz schreef:
Lieser schreef:
Hier zijn GroenLinks/PvdA en VVD de grootste partijen. Net geen meerderheid samen.

De lokale partij met homofobe en racistische mensen (maar wel uit Gods naam) zijn samen met de SGP al een meerderheid. Dus top. :7

Ik wil gelukkig geen kinderen. Maar die zou ik hier nooooooit laten opgroeien. Ook omdat er hier alleen streng christelijke scholen zijn (veelal reformatorisch, rokje etc).

@Marlinde Rooz,ik verbaas me erover dat jij daar blijft wonen als je het daar zo vreselijk vindt. Er moet dan toch wel iets heel positiefs te vinden zijn daar?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Ladyingreen schreef:
Jildau schreef:
Wat heerlijk dat GL/PvdA landelijk 135 zetels verloren heeft. Hier in Friesland ook flink gedaald, hebben 20 zetels ingeleverd. Geeft wel weer heel goed de kloof tussen steden en het platteland weer…

Hier, op het platteland, zij ze gelijk gebleven. Wat is er zo vreselijk aan GL/PvdA?

De gigantische kosten van onrealistisch klimaatbeleid wat nergens toe leidt. Heel veel overheid bemoeienis met veel regels waardoor geen vrijheid. Veel te mild op migratie. Ze willen hele snelle verandering waardoor je nauwelijks mee kan en je gedwongen wordt tot grote uitgaves op korte termijn. Weinig oog voor ondernemers. Daarnaast echt een “stadse” partij die geen rekening houdt met mensen die buitenuit wonen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

anjali schreef:
@Marlinde Rooz,ik verbaas me erover dat jij daar blijft wonen als je het daar zo vreselijk vindt. Er moet dan toch wel iets heel positiefs te vinden zijn daar?

Woningnood was reden 1. En ik meng me bewust heel weinig in de gemeenschap. Ik wil rustig en stil wonen. En hier was een huis vrij. Ik veroorzaak geen overlast en heb in het dagelijks leven nergens last van. Ik respecteer de zondagsrust etc.

Maar als je ergens woont dan mag je het alsnog oneens zijn met partijen zijn die vreselijke dingen vinden. :)

Ik vraag toch ook niet waarom jij BBB / SGP steunt terwijl die dierenleed accepteren in de veeindustie terwijl dat niet mag van jouw geloof.

De ideale wereld bestaat niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:41

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Woningnood was reden 1. En ik meng me bewust heel weinig in de gemeenschap. Ik wil rustig en stil wonen. En hier was een huis vrij. Ik veroorzaak geen overlast en heb in het dagelijks leven nergens last van. Ik respecteer de zondagsrust etc.

Maar als je ergens woont dan mag je het alsnog oneens zijn met partijen zijn die vreselijke dingen vinden. :)

Ik vraag toch ook niet waarom jij BBB / SGP steunt terwijl die dierenleed accepteren in de veeindustie terwijl dat niet mag van jouw geloof.

De ideale wereld bestaat niet.

Wolven=dierenleed. Als je dat nog niet weet kijk dan maar eens in het wolventopic hier op Bokt.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Over iedere partij valt wel wat te zeggen. Heel eerlijk? Ik vind het allemaal niks.
Vind dat er hier wel heel veel modder gegooid wordt naar elkaar. ‘Als je dit stemt ben je (…..)’

Kom op zeg.

Mijn eigen mening? Ja ik vind dat er echt veelste veel mensen Nederland in wordt gelaten en dat er een hoop uitschot tussen zit. Van mijn part mag je degenen die zich misdragen gelijk terugtrappen waar ze vandaan komen hoe vreselijk het er ook mag zijn. Je hebt je aan te passen naar daar waar je welkom wordt geheten. Integreer, leer de taal en ga wat nuttigs doen.
Helaas zitten er ook veel mensen tussen die helemaal niet op de vlucht zijn. Maar mensen die gehoord hebben dat het in Nederland top is en ze hier veel krijgen. Oftewel de zogeheten gelukszoekers.
Tegen mensen die echt op de vlucht zijn voor een oorlog, natuurramp oid zeg ik ja. Tijdelijke opvang tot het veilig is om terug te keren. Tegen mensen die komen profiteren en zich komen misdragen een hele dikke Nee.
Op het platteland zul je minder van deze mensen hebben dan in de stad. In mijn omgeving is er helaas veel overlast van de mensen. Ik vind het zonde, want ze verpesten het voor de mensen die juist wel heel dankbaar zijn.
Ja en dan woningen. Naar mijn mening zijn er geen woningen tekort, maar mensen teveel. Je kunt wel blijven bouwen, maar als de toestroom van mensen nog altijd zo veel blijft dan is het einde zoek. Even als voorbeeld. Er worden hier in de omgeving 4500 woningen bijgebouwd. 1/3e ervan gaat naar statushouders. Ze krijgen voorrang. Ik vind dat echt niet netjes. Sommigen zijn hier geboren en getogen, wonen hier al 30 jaar en nog in bij de ouders en voor hen is dan geen plek omdat andere mensen voorgelaten moeten worden.
Ja dan vind ik het ook niet gek, in combinatie met de misdragers, dat mensen een bloedhekel krijgen aan asielzoekers en dus daarnaar stemmen. Ik ben ook van mening dat niet alle culturen met elkaar goed samen gaan, omdat culturen andere gebruiken gewend zijn.
Als je rondkijkt is het ook een wereldwijd probleem, de toestroom van migranten, en in al die landen is de lokale bevolking in opstand aan het komen. Ik denk niet dat dat zou gebeuren als deze migranten allemaal vredelievend, netjes en willig om de gebruiken aan te nemen, waren.

En dan klimaat. Miljarden gaan erheen. Oke leuk. Maar Nederland is heel klein, die gaat in zijn eentje er niks aan kunnen veranderen want de wereld is 1 en de lucht dus ook. Plaatselijk kan meer vervuiling zijn, tuurlijk, maar uiteindelijk is het 1 atmosfeer. Wil je er wat aan doen moet dat Wereldwijd zijn. En ook hier geldt dat het probleem voortkomt uit teveel mensen. De wereldbevolking is te groot, en nu begint het een probleem te worden.
1 land kan miljarden spenderen, maar het gaat het verschil niet maken. Ga je hier alles groen aanpakken, worden er ergens anders bommen geworpen, kilometers aan rijen met autobanden in de fik gestoken, noem het maar op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

@Anjali, Dat hoef je mij niet te vertellen. Elke dag worden er in Nederland 1,7 miljoen dieren geslacht. Dat is ook dierenleed. Het is maar net wat je zwaarder vindt wegen als je helemaal geen dierenleed tolereert.

Zelf ben ik tegen de wolf en geen tegenstander van het eten van dieren. Maar dat heeft niks van doen met de gemeenteraad.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Gisteren, 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Hier Groep de Mos de grootste, was te verwachten.
Zelf heb ik op de Haagse Stadspartij gestemd. Helaas geen zetels behaald.

Valt me wel op dat met de onvrede in dit land de landelijke partijen nog steeds wel veel stemmen halen.. Je zou toch denken dat men dan op een stadspartij zouden stemmen.