Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 15:11

TS vind je het vervelend/afleidend dat we je topic voor iedereen die gestrand is gebruiken?
Er is natuurlijk ook een nieuw topic aan te maken zodat info die voor jouw van belang is hier blijft staan en dat wij de boel niet 'vervuilen' met info die voor jouw geen belang heeft?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 15:28

Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

Bij ons gaf het feit dat we wisten wanneer we terug konden veel rust.
Toen hebben we echt nog drie dagen extra vakantie gehad.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 15:36

friezenfan2 schreef:
TS vind je het vervelend/afleidend dat we je topic voor iedereen die gestrand is gebruiken?
Er is natuurlijk ook een nieuw topic aan te maken zodat info die voor jouw van belang is hier blijft staan en dat wij de boel niet 'vervuilen' met info die voor jouw geen belang heeft?

O nee hoor zeker niet vervelend.

Lief dat je het vraagt.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 15:37

fransje23 schreef:
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

Bij ons gaf het feit dat we wisten wanneer we terug konden veel rust.
Toen hebben we echt nog drie dagen extra vakantie gehad.

Nou dat zeg ik ook al heel de tijd. Al zeggen ze jullie vliegen vrijdag of wat dan ook. Dan is het goed dan weet je dat en dan kan je door. Dan kan je nog wat gaan doen enzo. Maar dan kan je ook andere dingen regelen. Je kleding wassen, het hotel.

Maar je weet het nu gewoon niet. Als ze je bellen kan het zo maar zijn dat je over een uur of 2 op het vliegveld moet zijn.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 15:40

Heb je je koffer altijd ingepakt klaar staan nu? Dat is echt zo snel mogelijk naar het vliegveld kan?

En ik dacht ik had het beter vragen nu dan dat jij dadelijk het vervelend vindt en we meerdere pagina's verder zijn.

Lanoca

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 15:50

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik ben 2 keer omgeboekt door weersomstandigheden, dus geen oorlog. Toen ik eindelijk contact had met het reisbureau gingen er enkele dagen overheen tussen de bevestiging van de nieuwe tickets en de reis zelf. Ik zou denken dat je rustig kunt wassen, wanneer nodig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 16:21

Een heel andere situatie maar ik zat ooit in de lucht op weg naar Colombo (Sri Lanka)in een vliegtuig van Air Holland toen de crew meedeelde dat ze net gehoord hadden dat Air Holland failliet was en dat ze niet wisten of ze ons nog konden terughalen. Ik heb me daar toen helemaal geen zorgen over gemaakt en gewoon van mijn vakantie genoten.Als ik daar veel langer had moeten blijven had ik het ook prima gevonden want was er heel leuk. Op de normaal afgesproken dag van de terugvlucht zijn we opgehaald door een vliegtuig van Martinair.Dit was een via reisbureau geboekte pakketreis. Die zijn zowiezo verplicht om het voor je op te lossen.Maar ja, er bestaan natuurlijk overmachtsituaties.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 18:14

Ik zit de reacties te lezen op social media op het bericht dat de eerste mensen weer thuis zijn. Man man, velen schrijven eigen schuld, had je maar niet naar het Midden Oosten moeten gaan. En het rommelt er al weken, dus dit kon je aan zien komen.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb dit niet aan zien komen en velen denk ik niet, want anders was er wel actie ondernomen. Dubai had zomaar een stad kunnen zijn waar ik eens een paar dagen geboekt zou kunnen hebben.
En ik heb al meerdere keren met Qatar airlines gevlogen via Doha. Altijd zonder problemen.

Dus ts, als mensen je vertellen dat het je eigen schuld is dat je vastzit, trek het je niet aan. Ze zijn gewoon jaloers dat jij wel naar Thailand kon en zij niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 18:20

Arianne_94 schreef:
Nou dat zeg ik ook al heel de tijd. Al zeggen ze jullie vliegen vrijdag of wat dan ook. Dan is het goed dan weet je dat en dan kan je door. Dan kan je nog wat gaan doen enzo. Maar dan kan je ook andere dingen regelen. Je kleding wassen, het hotel.

Maar je weet het nu gewoon niet. Als ze je bellen kan het zo maar zijn dat je over een uur of 2 op het vliegveld moet zijn.

Wij waren echt veel tijd kwijt met bellen.

Misschien dat het met een pakketreis zo is dat je het op het laatste moment hoort.
Bij ons was dat niet zo.

Zou het wel aandurven om wat te laten wassen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 20:02

Ladyson schreef:
Ik doel hier op. Dat eerste is toch een logische vraag. Net als dat mensen vragen hoe het zit mbt calamiteitenfonds. Dit zijn toch zaken die je voorbereid kan hebben?

Arianne_94"
<knip>

En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.

En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.

Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.

En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.

<Knip>

Ik snap dat ze niet kunnen vertellen wanneer ze weer kunnen rondvliegen.

[quote="Dorine92 schreef:
Wat voor antwoord verwacht je dan? Oh ehh, even in mijn glazen bol kijken. Ja, ik zie het al, 17 maart vanaf 13.46 uur

Nee, dat dus exact niet. Maar wel bijv Geef ons 72 uur de tijd, na die tijd mag je voor 75% van je originele ticketprijs zelf vervangend vervoer regelen. Dit is niet verplicht, wij proberen je ook zsm weg te krijgen. We staan in nauw contact met het Calamiteitenfonds, hebben 2x daags crisis overleg en de klantenservice verdubbelt.

Quote hartstikke verkloot, special effect wel :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 23:53

Lanoca schreef:
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik ben 2 keer omgeboekt door weersomstandigheden, dus geen oorlog.
Ik stond al in Dusseldorf op het vliegveld om naar Australie te vliegen (via Heathrow en ik meen Singapore, maar kan ook KL geweest zijn, is al even geleden) toen Heathrow dichtging vanwege een sneeuwstorm. Toen ben ik ter plekke door een dame van British Airways omgeboekt over een andere route. Ipv over Azie, ging ik toen via het Midden Oosten en was iets van 3 uur later dan gepland in Adelaide. Maar daar heb ik toen echt heel veel geluk mee gehad geloof ik.

germie schreef:
Ik zit de reacties te lezen op social media op het bericht dat de eerste mensen weer thuis zijn. Man man, velen schrijven eigen schuld, had je maar niet naar het Midden Oosten moeten gaan. En het rommelt er al weken, dus dit kon je aan zien komen.
Makkelijk praten voor sommigen. Ik ben in januari nog over Dubai op en neer naar Amsterdam gevlogen want dat is (was) momenteel de beste verbinding. Via Azie was toen of schreeuwend duur ($1.000 meer) of 36 uur onderweg.
En iedereen heeft z'n eigen redenen om die kant op te gaan. Niet iedereen gaat "ff op vakantie". Mijn wergever is Libanees en heeft daar familie. Die zijn ook echt weleens naar Libanon gegaan als het daar onrustig was omdat er iemand ernstig ziek was ofzo.
Zelf zijn wij in 2024 halsoverkop naar Nederland gevlogen omdat mijn vader terminaal was. Toen heeft de verzekering onze vluchten geboekt en dat was ook via Dubai, hadden wij verder geen keuze in (en daar denk je op dat moment dan ook echt niet over na). Zo zullen er legio mensen zijn die er nooit bij stil gestaan hebben dat de normaliter veilige landen er nu ineens middenin zitten.

Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen TS! Snap dat het heel lastig is als je ineens een telefoontje kunt krijgen dat je over een paar uur moet vliegen. Zelf denk ik als ik het zo lees, dat het nog wel een paar dagen duurt voor je weg kan, dus zou vlug je was doen, dan heb je weer wat schone kleren. Kan het hotel dat evt niet voor je doen? Die drogen het meestal ook voor je.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 05:50

Wat ik niet snap is dat die influencers niet alles doen om nu uit het midden oosten te komen. Gister kwam er weer een nieuwe vlog van Gio uit en die reed daarin naar een nieuw resort dichterbij Iran. En dan vindt hij het gek dat mensen dat dom vinden. En hij blijft maar zeggen met deze huurauto mogen we het land niet uit. Maar pak dan een taxi naar de grens met Oman. Je heb je 14 maanden oude zoon bij je.

Er zijn de afgelopen nacht ook gewoon vluchten vertrokken vanuit dubai. Oke daar moet plek op zijn maar dan als nog moet je wel elke optie aangrijpen om weg te komen.

Die vlucht uit Oman schijnt om 8.15 aan te komen op Schiphol, ik ben benieuwd naar de verhalen van deze mensen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 07:05

friezenfan2 schreef:
Wat ik niet snap is dat die influencers niet alles doen om nu uit het midden oosten te komen. Gister kwam er weer een nieuwe vlog van Gio uit en die reed daarin naar een nieuw resort dichterbij Iran. En dan vindt hij het gek dat mensen dat dom vinden. En hij blijft maar zeggen met deze huurauto mogen we het land niet uit. Maar pak dan een taxi naar de grens met Oman. Je heb je 14 maanden oude zoon bij je.

Oman is ook aangevallen door Iran. Dus daar schieten ze misschien niet veel mee op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 07:50

Ik denk dat het daar zelf enorm meevalt. Iemand die ik ken was toevallig vrijdag uit Jordanie gekomen, collega's van hem zitten daar nog (was er dus voor werk). Het leven gaat er gewoon door hoor.
Dus ik kan me ook wel voorstellen dat als je ergens vastzit dat je ook gewoon de straat op gaat. In Oekraine is in de meeste plaatsen ook niets aan de hand en de wintersportgebieden zijn ook gewoon open.
Mensen denken altijd dat dan het hele land onder de grond in schuilkelders zit, maar dat is vaak niet het geval. Waar het kan, gaat het openbare leven gewoon door.

Ik hoop dat het snel weer rustig wordt in die regio en dat vliegtuigen weer normaal gaan vliegen. Ja, zit ook eigen belang bij (ik wil graag weer lagere prijzen aan de pomp en niet de hoofdprijs betalen voor gas en graag goedkoop vliegen, en een aantal van die landen wil ik nog eens bezoeken uit interesse voor de cultuur), maar dat is natuurlijk voor iedereen zo.

Ik lees net op facebook ook weer van iemand die dus in Dubai op dat palmeiland verblijft dat mensen gewoon naar het strand gaan en er geen paniek is. En dat je moet oppassen voor het aandikken van de verhalen en ai video's. Ja, die ai-video's heb ik ook al vele van gezien.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-03-26 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 07:59

germie schreef:
Ik denk dat het daar zelf enorm meevalt. Iemand die ik ken was toevallig vrijdag uit Jordanie gekomen, collega's van hem zitten daar nog (was er dus voor werk). Het leven gaat er gewoon door hoor.
Dus ik kan me ook wel voorstellen dat als je ergens vastzit dat je ook gewoon de straat op gaat. In Oekraine is in de meeste plaatsen ook niets aan de hand en de wintersportgebieden zijn ook gewoon open.
Mensen denken altijd dat dan het hele land onder de grond in schuilkelders zit, maar dat is vaak niet het geval. Waar het kan, gaat het openbare leven gewoon door.

Dat mensen uit alle macht proberen om hun leven voort te zetten, wil toch niet zeggen dat het veilig is? Of dat vliegvelden open zijn?
MH17 laat zien hoe fout die inschatting kan zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 08:06

Wat ik lees is dat het dus an sich gewoon meevalt als je er zelf zit. En dat is wat ik er mee wil zeggen. Er gaan vele fake-ai-video's rond. Als je er nu vastzit, ja, je wilt natuurlijk naar huis, dus het is vervelend. Maar je moet er wel het beste van maken denk ik dan. En je ziet dat mensen dat ook doen.
Je kunt in mijn ogen nog beter daar gestrand zijn dan in Gaza.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 08:55

Denk ook dat het gewone leven zoveel mogelijk door gaat dat maar ik zou toch niet helemaal gerust zijn als in nu in Dubai zou zitten en proberen zo snel een terugvlucht te regelen.

Niemand heeft zicht op hoelang het nog gaat duren en of de voorraden voor het afweersysteem nog voldoende zijn.

Gio zit misschien wel aan een contract vast waarvoor hij leuke content moet maken?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:00

Leuke content terwijl er een oorlog om je heen gaande is met je kind erbij?

Betere content was geweest als hij meteen alles had gedaan om terug te komen. En dat hij nu gewoon weer in Nederland zat.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:12

Couldn't care less about wat Gio wel en niet doet eigenlijk :')
Zou wel graag horen dat die vriend van me daar eindelijk weg kan :\ helaas die update nog niet gehad

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:18

Alles voor de views. Mensen die anders nooit kijken, kijken nu opeens wel.

En vloggers die hun kinderen gebruiken in hun vlogs daar is zo of zo al genoeg op aan te merken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:21

Ik ken die hele Gio niet en mis daar denk ik ook niets aan.

Wat betreft afgelopen vrijdag kunnen vertrekken was dat niet voor de sj it uitbrak?

De brandstofprijs is niet fijn nee maar voor mij is het belangrijkste dat er gestopt wordt mensen te doden aan beide kanten en iedereen die gestrand is veilig en vlot terug komt.

Ts is er nog wat uit dat 10 uur onze tijd overleg gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:28

friezenfan2 schreef:

Dat doet hij zodat mensen zoals jij kijken, waardoor hij weer geld verdiend.
Dus ik zou niet kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:34

Vrijdag kon je meestal nog weg.
Gio ken ik niet, volg ik ook niet. Ik zie af en toe wat andere berichten voorbij komen van anderen, van mensen die er veelal wonen.
Als ik in Dubai zou zitten zou ik ook wel graag terug willen, natuurlijk. Denk iedereen wel, tenzij je er woont.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:38

Online zie ik wel meer mensen die daar nog zitten en zich niet direct druk maken of althans dit niet laten weten.
Er gaan ook nog gewoon dingen als sportwedstrijdjes door, dus men probeert het normale leven redelijk door te laten gaan.
Maar alsnog zal het ongetwijfeld erg spannend zijn. Hopelijk kan iedereen die weg wil ook zo snel mogelijk weg.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:40

Maar wat voor keuze moet je maken als je nu in Dubai zit. De lucht is niet veilig , de grond ook niet. Lijkt mij een lastige keuze , helemaal als je je ''thuis'' gaat achterlaten. Ik denk niet dat we hier zo makkelijk over kunnen oordelen voor andere.