Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friezenfan2 schreef:TS vind je het vervelend/afleidend dat we je topic voor iedereen die gestrand is gebruiken?
Er is natuurlijk ook een nieuw topic aan te maken zodat info die voor jouw van belang is hier blijft staan en dat wij de boel niet 'vervuilen' met info die voor jouw geen belang heeft?
fransje23 schreef:Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!
Bij ons gaf het feit dat we wisten wanneer we terug konden veel rust.
Toen hebben we echt nog drie dagen extra vakantie gehad.
Arianne_94 schreef:Nou dat zeg ik ook al heel de tijd. Al zeggen ze jullie vliegen vrijdag of wat dan ook. Dan is het goed dan weet je dat en dan kan je door. Dan kan je nog wat gaan doen enzo. Maar dan kan je ook andere dingen regelen. Je kleding wassen, het hotel.
Maar je weet het nu gewoon niet. Als ze je bellen kan het zo maar zijn dat je over een uur of 2 op het vliegveld moet zijn.
Ladyson schreef:Ik doel hier op. Dat eerste is toch een logische vraag. Net als dat mensen vragen hoe het zit mbt calamiteitenfonds. Dit zijn toch zaken die je voorbereid kan hebben?Arianne_94"
<knip>
En als we een eigen route nemen of we dat terug krijgen geven ze ook geen antwoord.
En Calimiteitenfonds zegt dat ze een briefing hebben gedaan aan tui. En tui zegt ja wij weten van niks en als dat zo is zullen ze vast wat aan het regelen zijn.
Maar die persoon van de calamiteiten telefoon gaat daar niet over.
En calimiteitenfonds zeg zelf regelen is niet slim. Want de kans dat je dan wat terug krijgt is klein.
<Knip>
Lanoca schreef:Ik stond al in Dusseldorf op het vliegveld om naar Australie te vliegen (via Heathrow en ik meen Singapore, maar kan ook KL geweest zijn, is al even geleden) toen Heathrow dichtging vanwege een sneeuwstorm. Toen ben ik ter plekke door een dame van British Airways omgeboekt over een andere route. Ipv over Azie, ging ik toen via het Midden Oosten en was iets van 3 uur later dan gepland in Adelaide. Maar daar heb ik toen echt heel veel geluk mee gehad geloof ik.Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik ben 2 keer omgeboekt door weersomstandigheden, dus geen oorlog.
germie schreef:Makkelijk praten voor sommigen. Ik ben in januari nog over Dubai op en neer naar Amsterdam gevlogen want dat is (was) momenteel de beste verbinding. Via Azie was toen of schreeuwend duur ($1.000 meer) of 36 uur onderweg.Ik zit de reacties te lezen op social media op het bericht dat de eerste mensen weer thuis zijn. Man man, velen schrijven eigen schuld, had je maar niet naar het Midden Oosten moeten gaan. En het rommelt er al weken, dus dit kon je aan zien komen.
friezenfan2 schreef:Wat ik niet snap is dat die influencers niet alles doen om nu uit het midden oosten te komen. Gister kwam er weer een nieuwe vlog van Gio uit en die reed daarin naar een nieuw resort dichterbij Iran. En dan vindt hij het gek dat mensen dat dom vinden. En hij blijft maar zeggen met deze huurauto mogen we het land niet uit. Maar pak dan een taxi naar de grens met Oman. Je heb je 14 maanden oude zoon bij je.
germie schreef:Ik denk dat het daar zelf enorm meevalt. Iemand die ik ken was toevallig vrijdag uit Jordanie gekomen, collega's van hem zitten daar nog (was er dus voor werk). Het leven gaat er gewoon door hoor.
Dus ik kan me ook wel voorstellen dat als je ergens vastzit dat je ook gewoon de straat op gaat. In Oekraine is in de meeste plaatsen ook niets aan de hand en de wintersportgebieden zijn ook gewoon open.
Mensen denken altijd dat dan het hele land onder de grond in schuilkelders zit, maar dat is vaak niet het geval. Waar het kan, gaat het openbare leven gewoon door.
friezenfan2 schreef:Wat ik niet snap is dat die influencers niet alles doen om nu uit het midden oosten te komen. Gister kwam er weer een nieuwe vlog van Gio uit en die reed daarin naar een nieuw resort dichterbij Iran. En dan vindt hij het gek dat mensen dat dom vinden. En hij blijft maar zeggen met deze huurauto mogen we het land niet uit. Maar pak dan een taxi naar de grens met Oman. Je heb je 14 maanden oude zoon bij je.