Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:. Wij zijn zelf ook kritisch en laten een koe die niet goed is liever inslapen dan naar de slacht, ook al kost ons dat veel geld en krijgen we strafpunten van de melkfabriek.
Sakura789 schreef:En de NVWA is er maar druk mee om de benamingen van overduidelijke vleesvervangers aan te passen. Ze hebben hun prio’s duidelijk op orde
Loretta schreef:Maar uiteraard heeft het wel iets met prioritering te maken aangezien de NVWA zoveel moet handhaven en daarvoor veel en veel te weinig personeel heeft.
Tiepfoudt schreef:Walgelijke "mensen". Beroepsverbod en algemeen verbod om welk dier te mogen houden, voor de rest van hun leven. Van mij mogen ze aan de hoogste schandpaal genageld worden. Ik ben ze kotsbeu, deze incompetente types die mijn sector mede om zeep helpen
Raineri schreef:Tiepfoudt schreef:Walgelijke "mensen". Beroepsverbod en algemeen verbod om welk dier te mogen houden, voor de rest van hun leven. Van mij mogen ze aan de hoogste schandpaal genageld worden. Ik ben ze kotsbeu, deze incompetente types die mijn sector mede om zeep helpen
Ja snap ik!
Ik vind gros van de (koeien)boeren weldegelijk dierenliefhebbers. Ik denk dat het voor boeren ook schrikken is als blijkt dat je beest hier terecht komt. Ik kan het niet eens aanzien die video's.. laat staan als blijkt dat je trouwe koe hier eindigt![]()
Ik ga denk ik maar eens inlezen hoe ik zelf diervriendelijke agrarische bedrijven kan steunen met ethische manieren van transporteren en slachten..
Maar lijkt me wel ingewikkeld allemaal. Zou haast terug willen naar een heel lokaal systeem waarbij ze simpelweg in de buurt geslacht worden zodat je nog enige vorm van transparantie krijgt.
Raineri schreef:Ik ga denk ik maar eens inlezen hoe ik zelf diervriendelijke agrarische bedrijven kan steunen met ethische manieren van transporteren en slachten..
Maar lijkt me wel ingewikkeld allemaal. Zou haast terug willen naar een heel lokaal systeem waarbij ze simpelweg in de buurt geslacht worden zodat je nog enige vorm van transparantie krijgt.

en vind echt dat daar streng op ingegrepen moet worden. Dan gaan ze maar buiten de sector aan het werk. MarjanB schreef:Ik ken 1 van de mensen uit de filmpjes en dacht altijd dat het zo’n aardige christelijke man was… nou dat had ik toch even fout.
Ik werk in de melkveehouderij en ken veel melkveehouders en echt geeneen haalt het in z’n kop om zo met z’n dieren om te gaan. Dit is echt excessief gewelden vind echt dat daar streng op ingegrepen moet worden. Dan gaan ze maar buiten de sector aan het werk.
Dit is ook gewoon geen goede reclame voor de gehele sector en hoop ook dat melkveehouders gewoon niet meer zaken doen met deze partijen.
fransje23 schreef:Mensen kunnen natuurlijk best aardig zijn tegen mensen en bijvoorbeeld huisdieren en niet tegen vee.
Het een sluit het ander niet uit.