Yavanna schreef:Moeder wilde vanwege heimwee terug en heeft haar kinderen hier gelaten. Dat is daar ook vrij normaal. Ik weet er van meer die van de ABC eilanden komen, met kinderen, en vervolgens terug gaan vanwege heimwee en kids hier laten voor een betere toekomst.
Alleen ze schuiven de opvoeding af op een ander en gaan verder met hun leven daar.
Hoe kan ze dan aangifte gaan doen, ze heeft haar recht verspeelt doen ze besloot terug te gaan en alleen aan haarzelf te denken. En nu, imo, probeert ze er een slaatje en schadevergoeding uit te slaan, want de Makamba’s hebben daar geld zat en zij in Curacao niet.
Ik hoop dat het slachtoffer van de overal en de agent goede hulp en steun krijgen.
En er worden hier harde woorden gezegd en ben het met die woorden eens. Al dat gepamper van tegenwoordig, krijg er een puntmuts van, als je realistisch bent en daardoor misschien wat harder, ben je slecht en een verkeerd persoon..
Volledig eens!
En even over pleeggezin. We kennen voornamelijk de pleegzorg voor kinderen die vanwege disfunctionele ouder(s) niet meer thuis kunnen wonen.
Maar ouders kunnen ook kiezen voor vrijwillige pleegzorg. Dan zijn er wel pleegouders maar zonder tussenkomst van de kinderrechter. Ik vermoed dat in dit geval sprake is van vrijwillige pleegzorg (omdat moeder terug wilde).
Even heel snel een linkje:
https://www.nji.nl/pleegzorg/wat-is-netwerkpleegzorg