Walibi plaatst ongepast filmpje Fright nights

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Walibi plaatst ongepast filmpje Fright nights

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:03

Maar... als zelfs de grote machten er nu al naar verwijzen en op wijzen op die problemen... Dan is er toch al verandering?
Want vroeger was het gewoon normaal.

Dus waarom dan die overdrive?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:06

Ik denk dat we in sommige delen van de wereld gelukkig voorschrijdend inzicht hebben over allerlei kwesties en dat we daardoor begrijpen dat dingen die vroeger “normaal” waren dat misschien niet altijd waren.

Maar als een man graag kostwinner wil zijn en de vrouw met wie hij een relatie heeft vind dat ook prettig en die wil graag thuis zijn dan is dat tussen die 2 personen en heeft niemand daar iets van te vinden denk ik. Het is anders als de man kostwinner wil zijn en daardoor meent te kunnen beslissen over het leven en denken van de vrouw waarmee hij een relatie heeft en dat is waar de manosphere over gaat.

Maar dit is allemaal deels off-topic eigenlijk

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:06

Goof schreef:
Wat had de inhoud van al jullie posts geweest als het een man i.p.v. een vrouw was geweest in het filmpje?

Als het een (mannelijke) vampier was geweest, een Count Dracula, had dat prima in het thema gepast en had er geen haan naar gekraaid. Dan was het geen echte man geweest, en al helemaal geen stereotype bange vrouw en was het ook leuk-angstaanjagend én een andere insteek - omdat de vampier degene is waar je bang voor moet zijn.

En zelfs als het een man was geweest, met vrouwelijke lachende opkopers, dan was de reactie vermoedelijk geweest: goh, leuke alternatieve insteek, weer eens wat anders dan Psycho.

Ja, da's ook banketstaaf, maar zo'n stom stereotype opnieuw weer voor zo'n banketstaaf reclamefilmpje gebruiken is gewoon gemakzucht.

(Net als al die leuke Blueband en Omo gezinnetjes, daar heb ik evengoed een pokkehekel aan hoor)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:09

Little_Gift schreef:

De opkomst van de manosphere en de bijbehorende subculturen vormt een gevaar voor de gezonde ontwikkeling van jongeren. De invloed van bewegingen zoals Red Pill, Incels en Passport Bros zorgt voor een klimaat waarin vrouwenhaat, controle en geweld worden genormaliseerd.

Dit kan nooit genoeg benoemd worden zodat het bij iedereen land. Dan is nooit overdrive. Zie het met femicide, ook eindelijk aandacht voor.

Dat jij het overdrive vind, dat zegt wel wat over jou.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:09

Benzz schreef:

Dat jij direct persoonlijk moet worden hierboven, zegt overigens ook genoeg.
Doe niet zelf wat je vindt dat anderen niet mogen doen. Ik ben ook een vrouw hoor _O-

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:14

Benzz schreef:
Wintu schreef:
Joh, dat mannen zo denken is al zo oud als de weg naar Rome. Toch ken ik veel mannen welke gewoon hun eigen plan daar in trekken en gewoon heel fijne mensen zijn en wiens vrouw ook echt niet de onderdanige types zijn. Nu wordt dat gelijk een beweging genoemd en heet het Manosphere. Had er werkelijk nog nooit van gehoord.

Ik denk eerder dat het probleem van nu is, dat overal een term aan wordt gehangen en ieder over alles een plasje moet doen. Als een man zegt kostwinner te willen zijn, dan ligt zn kop nog net niet op het hakblok. Misschien eens op de jeugd vertrouwen soms, bij velen die dit soort filmpjes kijken gaat het vast wel goed en kunnen ze prima maken tussen feit en fictie. Ik neem namelijk aan dat ze ook gewoon normen en waarden van thuis uit krijgen.

Nee, dat is dus niet zo. Zelfs de Britse premier Starmer wijst op de grote problematiek rondom dit onderwerp en de grote opkomst van deze groep. Maar bagataliseer dit probleem maar lekker verder.
Vroeger had je geen internet waarin je via de algoritmes steeds verder gezogen wordt. Dus nee, dit probleem is niet zo oud als de weg naar Rome en de agressiviteit waarin die jongens terecht komen is extreem.

https://www.bbc.com/news/articles/cvgdy2nv715o
Nadat ie Adolescence had gekeken met zijn kinderen, heb het artikel er even bij gezocht.
Wat doet hij er nu verder mee dan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:17

Wintu schreef:

Waar wil je naar toe Wintu? Vind je dit geen belangrijk probleem om veel en vaak onder de aandacht te brengen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:17

Benzz schreef:
Little_Gift schreef:

De opkomst van de manosphere en de bijbehorende subculturen vormt een gevaar voor de gezonde ontwikkeling van jongeren. De invloed van bewegingen zoals Red Pill, Incels en Passport Bros zorgt voor een klimaat waarin vrouwenhaat, controle en geweld worden genormaliseerd.

Dit kan nooit genoeg benoemd worden zodat het bij iedereen land. Dan is nooit overdrive. Zie het met femicide, ook eindelijk aandacht voor.

Ik ken gelukkig alleen maar die Incels, maar dat vind ik al een eng cultuurtje. Ik snap sowieso die verdeling man/ vrouw niet. We zijn allemaal mensen die met respect behandeld dienen te worden. Het polariseren en haat zaaien is denk ik inderdaad toegenomen met het gebruik van internet en social media.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:32

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Waar wil je naar toe Wintu? Vind je dit geen belangrijk probleem om veel en vaak onder de aandacht te brengen?

Ik stel je een beleefde vraag, jij vermeld dat Keir Starmer verwijst naar de grote problematiek rondom dit onderwerp en ik vraag je enkel wat zijn vervolgstappen zijn om dit aan te pakken? Hele normale vraag lijkt me?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:54

Wintu schreef:
Ik stel je een beleefde vraag, jij vermeld dat Keir Starmer verwijst naar de grote problematiek rondom dit onderwerp en ik vraag je enkel wat zijn vervolgstappen zijn om dit aan te pakken? Hele normale vraag lijkt me?

Ik zeg: Google!

Dit soort vragen haalt gelijk de inhoudelijk heid van deze problematiek weg. Waarom niet op inhoud?
Laatst bijgewerkt door Benzz op 22-08-25 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:55

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Ik zeg: Google!

Je bedoelt je weet het niet? Ok

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:18

verootjoo schreef:
Wapengebruik vs vrouwen in een minderwaardige positie plaatsen.

Dat is toch niet te vergelijken?

Vrouwen die al sinds we bestaan minderwaardig zijn aan mannen, waarbij dat zeer sterk is ingebakken in onze cultuur en allerlei culturen, vs wapengebruik slaat hetzelfde als een banketstaaf op een drumstel :?

Willen we van het vrouwengeweld en vrouwen als minderwaardigheid af, moeten we ook af van filmpjes waarin vrouwen als minderwaardig object worden getoond.

Ik vergeleek fictie met realiteit..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 18:20

Wintu schreef:
verootjoo schreef:
Wapengebruik vs vrouwen in een minderwaardige positie plaatsen.

Dat is toch niet te vergelijken?

Vrouwen die al sinds we bestaan minderwaardig zijn aan mannen, waarbij dat zeer sterk is ingebakken in onze cultuur en allerlei culturen, vs wapengebruik slaat hetzelfde als een banketstaaf op een drumstel :?

Willen we van het vrouwengeweld en vrouwen als minderwaardigheid af, moeten we ook af van filmpjes waarin vrouwen als minderwaardig object worden getoond.

Dan kan je de meeste films wel van de buis halen, want vrouwen staan veelal in een minderwaardige positie. Zelfs in het eerder aangehaalde Bridgerton, waar de vrouw niet veel meer is dan decoratie.

Nine1987 bedoeld denk ik dat we wapengebruik ook niet normaliseren omdat we het op tv zien. Dus het is niet zo dat we ineens vrouwen veilen en door de shredder halen opeens normaal vinden. Ik denk dat je beter ergens in therapie moet gaan als je realiteit niet van fictie kunt onderscheiden, want dan ontbreekt er sowieso al een stukje.

Exact.. Jij verwoordt 't alleen wat beter dan ik.. Bedankt.. :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 23:11

Gnome schreef:
Ik vind het vooral schokkend dat er 'echt' een moord gepleegd wordt. Of dat nou man of vrouw is. Ik vind fright nights gewoon schrikken maar zulke filmpjes heb ik echt nog nooit gezien bij een pretpark. Het is geen horrorfilm waarin je zulke dingen kunt verwachten. Het gaat toch om schrikken, niet om dit soort gekkigheid. Beetje te ver doorgeslagen wat mij betreft. Als ze achtervolgt was, had het door de timing vast nog kritiek gekregen maar dit is wel erg next level.

Helemaal mee eens! Ook met een man zou dit smakeloos zijn.
Er wordt iemand verkocht die vervolgens wordt vermoord, wat is daar 'lekker griezelen' aan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 01:51

Hoe krijg je je reclamecampagne bij iedereen bekend.
Nou zo dus! Negatieve aandacht is ook aandacht.

Het zal de doelgroep "Liefhebbers van platvloerse amusument en andere Tokkies" weinig boeien, die staan straks in de rij voor een entree kaartje. Dus missie geslaagd.

Jammer dat hierdoor hun evenement nu zoveel bekendheid krijgt.
Ik wens het personeel van Walibi alvast veel sterkte met al het tokkie publiek die dit aan trekt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 07:11

Niet gezien maar het is nep en horror.. in series films gebeurd ook zo veel.

Toevallig een vrouw er in komt wel slecht uit nu.

Ben toch even gaan kijken.

Het out is dan zielen voor de verkoop.
En die die bange vrouw.

Vind hem niet echt schokkend je weet toch dat het een reclame is.

De timing is wel echt slecht met die moorden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 08:06

Nou ja deze klaarblijkelijke tokkie is al een paar keer met plezier naar freight nights gegaan :')
Ik zal m’n vrienden/vriendinnen even informeren dat we geclassificeerd zijn eindelijk :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 08:29

Ik vind het niet een gepaste reclame.

Maar ik snap het ook niet zo goed? Bij fright nights word je toch door het park heen achtervolgt door “enge personen” en laten ze je schrikken? Wordt nu iedereen geveild en door de scheerder gehaald dan? Ik snap de reclame gewoon niet..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 08:36

Cer schreef:
Nou ja deze klaarblijkelijke tokkie is al een paar keer met plezier naar freight nights gegaan :')
Ik zal m’n vrienden/vriendinnen even informeren dat we geclassificeerd zijn eindelijk :=

Ik moest er ook om lachen. :') Horror-tokkie! *\%/*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 08:41

Cer schreef:

Nou hé.. Deze tokkie ook.. Sterker nog.. Deze tokkie is van plan dit jaar ook te gaan..

#horrortokkie 8-)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:48

Misschien had ik de term Tokkie niet moeten gebruiken.

Het sneeuwt mijn punt onder. Namelijk, dat deze campagne nu meer dan geslaagd is met zoveel media aandacht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:50

Ik ben er één keer geweest en vond eerlijk gezegd dat er best veel tokkies rondliepen :+
En irritante jongeren met een te grote bek.

Ik vind de timing van het filmpje erg slecht. Maar goed, zo’n reclamecampagne staat al maanden van tevoren vast. Dus dat je daar niet ineens vanaf kunt wijken snap ik wel.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:54

Ik ben ook vaker geweest en je hebt echt wel een punt hoor.. Maar we zijn echt niet allemaal tokkies.. :D Sommigen van ons zijn best lief.. <3 :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:01

Sanet schreef:
Ik vind het niet een gepaste reclame.

Maar ik snap het ook niet zo goed? Bij fright nights word je toch door het park heen achtervolgt door “enge personen” en laten ze je schrikken? Wordt nu iedereen geveild en door de scheerder gehaald dan? Ik snap de reclame gewoon niet..

Je hebt ook spookhuizen die aansluiten bij een thema die een verhaal vertellen. De aankleding etc is daar op aangepast.

De timing is ongepast, maar ik vind de kritiek echt heel erg overdreven.

En iedereen over een kam scheren als platvloers en tokkie omdat ze wel van horror houden is wel erg simplistisch.

Overigens is Halloween en fright nights niks voor mij. Ik ben er een keer geweest en ik ben rennend het eerste spookhuis uit gegaan. Ik ben echt een bangepoepert :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:26

Fitzroy schreef:
Ik ben er één keer geweest en vond eerlijk gezegd dat er best veel tokkies rondliepen :+
En irritante jongeren met een te grote bek.

Ik vind de timing van het filmpje erg slecht. Maar goed, zo’n reclamecampagne staat al maanden van tevoren vast. Dus dat je daar niet ineens vanaf kunt wijken snap ik wel.

Ik ben ook 1x geweest, en dat was ook meteen de laatste keer. Naast de reden die jij noemt, ook omdat het gewoon veeeeeeel te druk is.