Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Wat had de inhoud van al jullie posts geweest als het een man i.p.v. een vrouw was geweest in het filmpje?
Little_Gift schreef:Dus waarom dan die overdrive?
Benzz schreef:Wintu schreef:Joh, dat mannen zo denken is al zo oud als de weg naar Rome. Toch ken ik veel mannen welke gewoon hun eigen plan daar in trekken en gewoon heel fijne mensen zijn en wiens vrouw ook echt niet de onderdanige types zijn. Nu wordt dat gelijk een beweging genoemd en heet het Manosphere. Had er werkelijk nog nooit van gehoord.
Ik denk eerder dat het probleem van nu is, dat overal een term aan wordt gehangen en ieder over alles een plasje moet doen. Als een man zegt kostwinner te willen zijn, dan ligt zn kop nog net niet op het hakblok. Misschien eens op de jeugd vertrouwen soms, bij velen die dit soort filmpjes kijken gaat het vast wel goed en kunnen ze prima maken tussen feit en fictie. Ik neem namelijk aan dat ze ook gewoon normen en waarden van thuis uit krijgen.
Nee, dat is dus niet zo. Zelfs de Britse premier Starmer wijst op de grote problematiek rondom dit onderwerp en de grote opkomst van deze groep. Maar bagataliseer dit probleem maar lekker verder.
Vroeger had je geen internet waarin je via de algoritmes steeds verder gezogen wordt. Dus nee, dit probleem is niet zo oud als de weg naar Rome en de agressiviteit waarin die jongens terecht komen is extreem.
Benzz schreef:Little_Gift schreef:Dus waarom dan die overdrive?
De opkomst van de manosphere en de bijbehorende subculturen vormt een gevaar voor de gezonde ontwikkeling van jongeren. De invloed van bewegingen zoals Red Pill, Incels en Passport Bros zorgt voor een klimaat waarin vrouwenhaat, controle en geweld worden genormaliseerd.
Dit kan nooit genoeg benoemd worden zodat het bij iedereen land. Dan is nooit overdrive. Zie het met femicide, ook eindelijk aandacht voor.
Dat jij het overdrive vind, dat zegt wel wat over jou.
Benzz schreef:Wintu schreef:Wat doet hij er nu verder mee dan?
Waar wil je naar toe Wintu? Vind je dit geen belangrijk probleem om veel en vaak onder de aandacht te brengen?
Wintu schreef:Ik stel je een beleefde vraag, jij vermeld dat Keir Starmer verwijst naar de grote problematiek rondom dit onderwerp en ik vraag je enkel wat zijn vervolgstappen zijn om dit aan te pakken? Hele normale vraag lijkt me?
verootjoo schreef:Wapengebruik vs vrouwen in een minderwaardige positie plaatsen.
Dat is toch niet te vergelijken?
Vrouwen die al sinds we bestaan minderwaardig zijn aan mannen, waarbij dat zeer sterk is ingebakken in onze cultuur en allerlei culturen, vs wapengebruik slaat hetzelfde als een banketstaaf op een drumstel
Willen we van het vrouwengeweld en vrouwen als minderwaardigheid af, moeten we ook af van filmpjes waarin vrouwen als minderwaardig object worden getoond.
Wintu schreef:verootjoo schreef:Wapengebruik vs vrouwen in een minderwaardige positie plaatsen.
Dat is toch niet te vergelijken?
Vrouwen die al sinds we bestaan minderwaardig zijn aan mannen, waarbij dat zeer sterk is ingebakken in onze cultuur en allerlei culturen, vs wapengebruik slaat hetzelfde als een banketstaaf op een drumstel
Willen we van het vrouwengeweld en vrouwen als minderwaardigheid af, moeten we ook af van filmpjes waarin vrouwen als minderwaardig object worden getoond.
Dan kan je de meeste films wel van de buis halen, want vrouwen staan veelal in een minderwaardige positie. Zelfs in het eerder aangehaalde Bridgerton, waar de vrouw niet veel meer is dan decoratie.
Nine1987 bedoeld denk ik dat we wapengebruik ook niet normaliseren omdat we het op tv zien. Dus het is niet zo dat we ineens vrouwen veilen en door de shredder halen opeens normaal vinden. Ik denk dat je beter ergens in therapie moet gaan als je realiteit niet van fictie kunt onderscheiden, want dan ontbreekt er sowieso al een stukje.
Gnome schreef:Ik vind het vooral schokkend dat er 'echt' een moord gepleegd wordt. Of dat nou man of vrouw is. Ik vind fright nights gewoon schrikken maar zulke filmpjes heb ik echt nog nooit gezien bij een pretpark. Het is geen horrorfilm waarin je zulke dingen kunt verwachten. Het gaat toch om schrikken, niet om dit soort gekkigheid. Beetje te ver doorgeslagen wat mij betreft. Als ze achtervolgt was, had het door de timing vast nog kritiek gekregen maar dit is wel erg next level.
Sanet schreef:Ik vind het niet een gepaste reclame.
Maar ik snap het ook niet zo goed? Bij fright nights word je toch door het park heen achtervolgt door “enge personen” en laten ze je schrikken? Wordt nu iedereen geveild en door de scheerder gehaald dan? Ik snap de reclame gewoon niet..
Fitzroy schreef:Ik ben er één keer geweest en vond eerlijk gezegd dat er best veel tokkies rondliepen![]()
En irritante jongeren met een te grote bek.
Ik vind de timing van het filmpje erg slecht. Maar goed, zo’n reclamecampagne staat al maanden van tevoren vast. Dus dat je daar niet ineens vanaf kunt wijken snap ik wel.