17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Jester_ schreef:
Ik heb als jonge puber ook zoveel dingen gedaan die mijn ouders (gelukkig) niet wisten, achteraf is dat pas dom en hier gelukkig altijd goed gegaan. Hier mag ik als 31 jarige nog steeds niet alleen fietsen, ook al woon ik al 8 jaar op mezelf. Mijn ouders of broers komen mij nog steeds ophalen als dat moet

Mag je het niet, of wil je het niet?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

_San87_ schreef:
Jester_ schreef:
Ik heb als jonge puber ook zoveel dingen gedaan die mijn ouders (gelukkig) niet wisten, achteraf is dat pas dom en hier gelukkig altijd goed gegaan. Hier mag ik als 31 jarige nog steeds niet alleen fietsen, ook al woon ik al 8 jaar op mezelf. Mijn ouders of broers komen mij nog steeds ophalen als dat moet

Ik mag het oprecht niet haha, al ben ik nu op de leeftijd dat ik dat natuurlijk zelf wel kan bepalen. Maar ik vind het zelf ook niet prettig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Jester_ schreef:
_San87_ schreef:

Ik mag het oprecht niet haha, al ben ik nu op de leeftijd dat ik dat natuurlijk zelf wel kan bepalen. Maar ik vind het zelf ook niet prettig

Als je zelf ook wil dat je opgehaald wordt, helemaal goed natuurlijk, kan dat ook helemaal begrijpen. Maar het niet mógen is imo niet okay.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Ik mag het ook niet en wil het ook niet altijd hoor vanwege dit soort verhalen dus. En ik ben 28. Maar ik moet altijd samen fietsen, of gewoon met de auto. Of ze komen mij ophalen :)

verootjoo

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Ik mag het ook niet van mijn man :')
Maar doe het wel en wil ook niet toegeven aan het feit dat het onveilig zou zijn. Ik wil dan ‘bewijzen’ dat het gewoon kan. En meestal gaat het ook gewoon goed natuurlijk.
Mijn man wil dan altijd bellen.
Maar goed, in dit geval blijkt dus maar weer dat je al bellend ook niet veilig bent :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Ik begrijp het wel, hoor. Mijn partner vindt het ook niet fijn wanneer ik 's nachts alleen over straat ga. Maar ik vind autonomie belangrijk, ik vind dat ik zelf bepaal of ik alleen over straat ga, niemand anders.

Maar dat is niet de discussie voor hier, sorry :o.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Ja wat is niet mogen op deze leeftijd
Ik krijg geen huisarrest of strafwerk natuurlijk of ik moet verplicht thuisblijven. Ik doe nog steeds wel dingen waar mijn ouders niet achterstaan :P
Maar ik zou mijn ouders er wel (onnodig) zorgen door laten maken, ik vond het altijd onnodig maar zo blijkt maar dat dat dus niet zo hoeft te zijn. En als het geen probleem is vind ik dan opgehaald worden wel net zo veilig

Ik weiger ook autonomie op te geven, maar na jaren in de tbs gewerkt te hebben word je ook wel voorzichtig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Jester_ schreef:
Ja wat is niet mogen op deze leeftijd
Ik krijg geen huisarrest of strafwerk natuurlijk of ik moet verplicht thuisblijven. Ik doe nog steeds wel dingen waar mijn ouders niet achterstaan :P
Maar ik zou mijn ouders er wel (onnodig) zorgen door laten maken, ik vond het altijd onnodig maar zo blijkt maar dat dat dus niet zo hoeft te zijn. En als het geen probleem is vind ik dan opgehaald worden wel net zo veilig

Ik weiger ook autonomie op te geven, maar na jaren in de tbs gewerkt te hebben word je ook wel voorzichtig

Ja, ik begrijp het ook absoluut hoor.

Risico is kans maal gevolg.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Zertab schreef:
Ik hoorde vandaag op de radio dat je als vrouw altijd risico loopt. Jong of oud. En je altijd dus moet indekken om samen te fietsen etc. En die radio zender vond dat Natuurlijk ook belachelijk, maar het is wel de realiteit. En ik schrok daar best wel van. Het feit dat ik vrouw ben, geeft mij al een groter risico op seksueel misbruik, femicide.... Bizar. Echt bizar deze wereld. Wat geeft verdomme iemand het recht.

Zo ook met Lisa. Was het verstandig van de ouders om haar om 4 uur in de nacht alleen naar huis te laten fietsen? Nee. Maar dan nog geeft NIEMAND dat het recht om haar aan te vallen en te vermoorden. NIEMAND.

Ik heb zo met haar te doen ook. Wat is ze bang geweest denk ik zo.. arm kind.
Arme familie. En vreselijk voor de ouders.
Dit had NOOIT mogen gebeuren.

Ik snap niet dat je zo'n veroordelende reactie over de ouders op internet zet. Je had het beter bij dr zin er na kunnen houden.

Het stuk over nooit alleen kunnen zijn als vrouw vind ik ook echt onnodig angst aanjagen. Door een wildvreemde vermoord worden is echt gewoon ontzettend uitzonderlijk. Elke acht dagen wordt er een vrouw vermoord. En dat is vrijwel altijd door de (ex) partner. Moet dan ook maar niemand meer een relatie aangaan? Daarbij, Anne Faber werd op klaarlichte dag vermoord, dus als je die lijn volgt kan je volgens jou ook overdag nergens alleen heen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Je leest wel heel selectief :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Zertab schreef:
Je leest wel heel selectief :)

Leg maar uit dan wat ik niet goed lees?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Als je dit al een veroordelende reactie vind, lees dan vooral de facebook comments niet. Ik zeg duidelijk dat dit nooit had mogen gebeuren. Dat niemand het recht heeft om een meisje zo op straat te vermoorden. Dag of nacht. Alleen of niet alleen.

En wat ik op de radio hoorde, waar ik vind, dat er wel een harde realiteit in zit. Maar ik mag dus niet zeggen wat ik hoorde? Bijzonder.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Vroeg me ook al af of er iets mis was gegaan in het quoten :=
Ik lees alleen maar dat de dader schuldig is en niemand aan je mag zitten. Maar dat de realiteit helaas leert, dat we voorzichtig moeten zijn. Ondanks daar niet de kern van het probleem ligt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Zertab schreef:
Als je dit al een veroordelende reactie vind, lees dan vooral de facebook comments niet. Ik zeg duidelijk dat dit nooit had mogen gebeuren. Dat niemand het recht heeft om een meisje zo op straat te vermoorden. Dag of nacht. Alleen of niet alleen.

En wat ik op de radio hoorde, waar ik vind, dat er wel een harde realiteit in zit. Maar ik mag dus niet zeggen wat ik hoorde? Bijzonder.

Wat bedoel je dan met:

Citaat:
Was het verstandig van de ouders om haar om 4 uur in de nacht alleen naar huis te laten fietsen? Nee.

Want dat impliceert dat de ouders aandeel hebben gehad in de dood van hun dochter, doordat ze toestonden dat ze alleen fietste (wisten ze dat überhaupt?).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Raineri schreef:
Ik lees alleen maar dat de dader schuldig is en niemand aan je mag zitten. Maar dat de realiteit helaas leert, dat we voorzichtig moeten zijn. Ondanks daar niet de kern van het probleem ligt.

Dankje
Nee dat is het ook zeker niet. De kern van het probleem ligt altijd bij de daders.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Ik denk ook dat het in deze zin niks had uitgemaakt of Lisa 17 of 27 jaar oud zou zijn. Maar van een 27-jarige is het veel meer geaccepteerd dat die alleen naar huis zou fietsen.

Ben het wel eens met bovenstaande dat die reacties erg veroordelend kunnen overkomen, je zegt bijna letterlijk dat de ouders niet verstandig zijn geweest.

En heel eerlijk? Ik denk dat we nu de ouders en nabestaanden moeten steunen. Zij zullen zichzelf al een dik schuldgevoel aanpraten, dus het heeft helemaal geen zin om daar nog even de nadruk op te leggen. Zeker niet online. Bespreek het met vrienden, maak afspraken zodat je zelf veiliger kunt zijn. En aan de andere kant moeten we een manier zien te vinden om dit soort mensen tijdig aan te pakken zodat dit niet meer gebeurd...

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Raineri schreef:

Heb je het dikgedrukte in de reactie van Zertab dan niet gelezen? Ze zegt lekkerlijk dat het niet verstandig is geweest van de ouders om haar alleen terug te laten fietsen.

@Zertrab dat de reacties op Facebook echter zijn maakt m.i. niet dat je hier alsnog een veroordelende reactie kan gaan plaatsen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Typisch Bokt weer dit. Prima. Sorry als de ouders van dit meisje dit lezen, zo was mijn reactie niet bedoeld. De schuld ligt 100% bij de dader.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Ah ja, het ligt aan Bokt.

Ik hoop echt zo hard dat ze die wandelende tumor te pakken krijgen. Dat ie levenslang mag rotten in de cel.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Marjo schreef:
Ik denk ook dat het in deze zin niks had uitgemaakt of Lisa 17 of 27 jaar oud zou zijn. Maar van een 27-jarige is het veel meer geaccepteerd dat die alleen naar huis zou fietsen.

Ik denk dat het niet had uitgemaakt
Deze 17 jarige was zeker zo alert als iedere 27 jarige want ze had 112 aan de telefoon en toch is dit gebeurd. Die Sicko van een dader heeft echt niet gekeken of ze 17 of 27 of 47 jaar oud is als hij zelfs niet terugdeinst voor hulpdiensten die aan de telefoon ( en dan ook onderweg ) zijn

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

_San87_ schreef:
Jester_ schreef:

Begrijp ik wel .. het word steeds onveiliger en je hoort dit steeds vaker.

Nu op dit moment word het park precies achter m’n huis afgezet / afgezocht door politie forensisch team. Geen idee wat er is gebeurd ; is nog niet bekend maar met zo een grote actie ben ik er bang voor :(
Het komt ook steeds dichterbij ..
Je woont in een rustige buurt maar het is nergens veilig meer

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Kidde schreef:
Raineri schreef:

Heb je het dikgedrukte in de reactie van Zertab dan niet gelezen? Ze zegt lekkerlijk dat het niet verstandig is geweest van de ouders om haar alleen terug te laten fietsen.

@Zertrab dat de reacties op Facebook echter zijn maakt m.i. niet dat je hier alsnog een veroordelende reactie kan gaan plaatsen

Ja, zou ik zelf niet zeggen. Je weet nooit wie er meeleest van de nabestaanden. Maar gezien de rest van het bericht heel sterk tegrn victim blaming is, zal ik niet op elke slak zout leggen. Als ik de berichten zo lees is iedereen aangeslagen hierover. Wel goed om scherp te blijven hierop, uit respect naar de nabestaanden. Maar we hoeven elkaar niet op te vreten.

Wel goed wat je eerder schreef over welke ouders nog wel hun volwassenen kinderen ophalen. Ik schreef ook iets in die lijn. Dat kan echt klote zijn voor een nabestaande om te lezen, terwijl ik vooral hoopte dat mensen zouden nadenken hoe iemand naar zou reizen zodat dit anderen bespaard zou blijven. Ja beetje lompe gedachte wellicht. Tuurlijk ligt het probleem bij de dader. Al fiets je in je blote kont naar huis.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Dit soort gebeurtenissen doet veel met je gevoel voor veiligheid, bij mij ook. Maar zoals Annemieke al zei, het aantal moorden neemt al jaren af. In principe wordt het dus niet steeds onveiliger.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Klopt en je moet eens kijken hoeveel jonge vrouwen er elke uitgaansavond in de stad zijn en vervolgens alleen naar huis gaan, al dan niet op de fiets.

Het is ontzettend heftig wat er gebeurd is met Lisa, maar het is echt niet zo dat men alle vrouwen maar beter tot hun 40e thuis kan opsluiten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Sassy4barrel schreef:
Marjo schreef:

Ik denk dat het niet had uitgemaakt
Deze 17 jarige was zeker zo alert als iedere 27 jarige want ze had 112 aan de telefoon en toch is dit gebeurd. Die Sicko van een dader heeft echt niet gekeken of ze 17 of 27 of 47 jaar oud is als hij zelfs niet terugdeinst voor hulpdiensten die aan de telefoon ( en dan ook onderweg ) zijn

Dat is inderdaad wat ik bedoel :j