Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
huppelz schreef:https://edition.cnn.com/2024/05/27/midd ... -mime-intl
xAppelmoes, hier je incident in Rafah. Tijdens een oorlog worden er fouten gemaakt en vallen er slachtoffers. Dit is helaas niet altijd te voorkomen. Al nieuws over de MH17 trouwens?
huppelz schreef:Wat maakt het voor jou uit of het over Joden of Israëli gaat dan? https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... erspectief de toekomst van Gaza.
Juist dat kunstmatige onderscheid tussen Joden en Israëli's, tussen zionistische Joden en niet-zionistische Joden, ofwel goede Joden en niet zulke goede Joden, is deel van het probleem. Vóór dit citaat heeft hij uitgebreid uitgelegd dat Joden geen volk maar een religie zijn en dat het zionisme op een mythe berust, de zogenaamde 'stichtingsmythe van het jodendom'. Het verschil tussen Joden en Israëli's is niet zozeer formeel maar vooral irrelevant.
https://www.republiekallochtonie.nl/blo ... kunstmatig
En in alle eerlijkheid. Ben zelf een groot tegenstander van de islam. Heb de islam van dichtbij zien 'functioneren' en denk even aan Ali Hirsi die uit Somalië komt en een groot tegenstander is. Ook de zoon van de co founder van hamas is compleet tegen.
Mensen in Afghanistan en Iran staat doodsangsten uit vanwege de islam. Islamofoben?!
Heb je gezien waartoe het heeft geleid in Syrië waar een kalifaat zou komen en de sharia toegepast werd en nu weer?! 'NL' moslims die erheen gereisd zijn en zich beestachtig gingen gedragen.
Enig idee wat er speelt in Soedan of Nigeria? Waar kinderen ontvoerd, verkracht en soms onthoofd worden omdat zij niet zwanger mogen zijn van een 'strijder', omdat dat onrein is? Een niet moslim is minderwaardig en moet een soort extra belasting betalen aan de islamitische overheerser om gedoogd te worden (nu weer ingevoerd in Syrië o.a.)of gedood. Een vrouw is de helft van een man waard. In de rechtbank geen stem. Als je verkracht bent krijg je straf ook nog eens.
In 2015 heb ik ook weer meegemaakt wat de islam is als vrijwilligster bij een AZC. En nee, het waren niet zozeer degenen die net aangekomen waren die zich extreem geuit hebben.....er kwamen van buitenaf extremisten om die mensen direct in te palmen. Dat is makkelijk, want zij komen uit een cultuur waar dat dagelijkse gang van zaken is.
Ken persoonlijk een man uit het MO die in NL studeerde. Nadat hij net aangekomen was in NL en boodschappen had gedaan werd hij op straat aangehouden door een sharia politie (in een NL stad dus!). Hij moest van hen zijn tas openmaken en de inhoud laten zien die dan gekeurd wordt op halal.
Alles wat hen niet beviel moest eruit en werd weggegooid.
Dus ik vroeg waarom hij niet doorgelopen is. Hij vertelde dat hij toen dacht aan wat hem in zijn thuisland overkomen zou zijn.
Er zijn zo ontzettend veel voorbeelden te noemen van wangedrag en het niet thuishoren van de islam binnen Europa dat zo'n bericht veel te lang zou worden.
Was je ook bij de pro daesh demo in Den Haag?
Raineri schreef:Jammer Appelmoez. De laatste tijd ben ik namelijk echt de toegevoegde maatschappelijke waarde van historici gaan inzien. Naar mijn idee, weten juist historici goed te onderbouwen vanuit welke bronnen je informatie kunt halen en welke minder. Ik denk dat je kennis, oa in topics zoals deze, heel erg nuttig zijn.
MarlindeRooz schreef:(Hint: voor veel zaken is de Bijbel geen goede bron.)
En op een gegeven moment lees je zoveel achterlijke dingen dat je denkt “laat maar”.
Zoals bijvoorbeeld Christenen in dit conflict. “Want in de bijbel is het van de joden…”. Ja dan ben je al uitgepraat. Dat soort mensen houden zich vast aan iets waar zij van overtuigd zijn.
In de bijbel staat ook dat je geen gemengde stoffen mag dragen en nog meer extreem voorbeelden. Waar extreme straffen bij horen. Het oude testament is een grote gruwel. Geen enkele christen houdt zich aan de meeste regels uit de bijbel.
CharleyT schreef:huppelz schreef:https://edition.cnn.com/2024/05/27/midd ... -mime-intl
xAppelmoes, hier je incident in Rafah. Tijdens een oorlog worden er fouten gemaakt en vallen er slachtoffers. Dit is helaas niet altijd te voorkomen. Al nieuws over de MH17 trouwens?
Wat is de achterliggende gedachte om in dit topic opeens over de MH 17 te beginnen???
MarlindeRooz schreef:Raineri schreef:Jammer Appelmoez. De laatste tijd ben ik namelijk echt de toegevoegde maatschappelijke waarde van historici gaan inzien. Naar mijn idee, weten juist historici goed te onderbouwen vanuit welke bronnen je informatie kunt halen en welke minder. Ik denk dat je kennis, oa in topics zoals deze, heel erg nuttig zijn.
Ik ben dan wel geen historici maar vanuit mijn studie heb ik veel cultuur / geschiedenis gehad. Bronnen beoordelen is best lastig als je dat niet geleerd hebt. (Hint: voor veel zaken is de Bijbel geen goede bron.)
En op een gegeven moment lees je zoveel achterlijke dingen dat je denkt “laat maar”.
Zoals bijvoorbeeld Christenen in dit conflict. “Want in de bijbel is het van de joden…”. Ja dan ben je al uitgepraat. Dat soort mensen houden zich vast aan iets waar zij van overtuigd zijn.
In de bijbel staat ook dat je geen gemengde stoffen mag dragen en nog meer extreem voorbeelden. Waar extreme straffen bij horen. Het oude testament is een grote gruwel. Geen enkele christen houdt zich aan de meeste regels uit de bijbel.
Maar nee, homo’s en moslims zijn het ergste wat de mens overkomen is. Men kiest gewoon de regels uit die ze goed uitkomen. Dit zie je terug in alle religies trouwens.
Maar met dit soort mensen in discussie gaan heeft geen zin.