StrikeForGaza21Aug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Wat maakt het voor jou uit of het over Joden of Israëli gaat dan? https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... erspectief de toekomst van Gaza.

Juist dat kunstmatige onderscheid tussen Joden en Israëli's, tussen zionistische Joden en niet-zionistische Joden, ofwel goede Joden en niet zulke goede Joden, is deel van het probleem. Vóór dit citaat heeft hij uitgebreid uitgelegd dat Joden geen volk maar een religie zijn en dat het zionisme op een mythe berust, de zogenaamde 'stichtingsmythe van het jodendom'. Het verschil tussen Joden en Israëli's is niet zozeer formeel maar vooral irrelevant.
https://www.republiekallochtonie.nl/blo ... kunstmatig

En in alle eerlijkheid. Ben zelf een groot tegenstander van de islam. Heb de islam van dichtbij zien 'functioneren' en denk even aan Ali Hirsi die uit Somalië komt en een groot tegenstander is. Ook de zoon van de co founder van hamas is compleet tegen.
Mensen in Afghanistan en Iran staat doodsangsten uit vanwege de islam. Islamofoben?!
Heb je gezien waartoe het heeft geleid in Syrië waar een kalifaat zou komen en de sharia toegepast werd en nu weer?! 'NL' moslims die erheen gereisd zijn en zich beestachtig gingen gedragen.

Enig idee wat er speelt in Soedan of Nigeria? Waar kinderen ontvoerd, verkracht en soms onthoofd worden omdat zij niet zwanger mogen zijn van een 'strijder', omdat dat onrein is? Een niet moslim is minderwaardig en moet een soort extra belasting betalen aan de islamitische overheerser om gedoogd te worden (nu weer ingevoerd in Syrië o.a.)of gedood. Een vrouw is de helft van een man waard. In de rechtbank geen stem. Als je verkracht bent krijg je straf ook nog eens.
In 2015 heb ik ook weer meegemaakt wat de islam is als vrijwilligster bij een AZC. En nee, het waren niet zozeer degenen die net aangekomen waren die zich extreem geuit hebben.....er kwamen van buitenaf extremisten om die mensen direct in te palmen. Dat is makkelijk, want zij komen uit een cultuur waar dat dagelijkse gang van zaken is.
Ken persoonlijk een man uit het MO die in NL studeerde. Nadat hij net aangekomen was in NL en boodschappen had gedaan werd hij op straat aangehouden door een sharia politie (in een NL stad dus!). Hij moest van hen zijn tas openmaken en de inhoud laten zien die dan gekeurd wordt op halal.
Alles wat hen niet beviel moest eruit en werd weggegooid.
Dus ik vroeg waarom hij niet doorgelopen is. Hij vertelde dat hij toen dacht aan wat hem in zijn thuisland overkomen zou zijn.
Er zijn zo ontzettend veel voorbeelden te noemen van wangedrag en het niet thuishoren van de islam binnen Europa dat zo'n bericht veel te lang zou worden.
Was je ook bij de pro daesh demo in Den Haag?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

huppelz schreef:
https://edition.cnn.com/2024/05/27/midd ... -mime-intl

xAppelmoes, hier je incident in Rafah. Tijdens een oorlog worden er fouten gemaakt en vallen er slachtoffers. Dit is helaas niet altijd te voorkomen. Al nieuws over de MH17 trouwens?

Wat is de achterliggende gedachte om in dit topic opeens over de MH 17 te beginnen???

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

huppelz schreef:
Wat maakt het voor jou uit of het over Joden of Israëli gaat dan? https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... erspectief de toekomst van Gaza.

Juist dat kunstmatige onderscheid tussen Joden en Israëli's, tussen zionistische Joden en niet-zionistische Joden, ofwel goede Joden en niet zulke goede Joden, is deel van het probleem. Vóór dit citaat heeft hij uitgebreid uitgelegd dat Joden geen volk maar een religie zijn en dat het zionisme op een mythe berust, de zogenaamde 'stichtingsmythe van het jodendom'. Het verschil tussen Joden en Israëli's is niet zozeer formeel maar vooral irrelevant.
https://www.republiekallochtonie.nl/blo ... kunstmatig

En in alle eerlijkheid. Ben zelf een groot tegenstander van de islam. Heb de islam van dichtbij zien 'functioneren' en denk even aan Ali Hirsi die uit Somalië komt en een groot tegenstander is. Ook de zoon van de co founder van hamas is compleet tegen.
Mensen in Afghanistan en Iran staat doodsangsten uit vanwege de islam. Islamofoben?!
Heb je gezien waartoe het heeft geleid in Syrië waar een kalifaat zou komen en de sharia toegepast werd en nu weer?! 'NL' moslims die erheen gereisd zijn en zich beestachtig gingen gedragen.

Enig idee wat er speelt in Soedan of Nigeria? Waar kinderen ontvoerd, verkracht en soms onthoofd worden omdat zij niet zwanger mogen zijn van een 'strijder', omdat dat onrein is? Een niet moslim is minderwaardig en moet een soort extra belasting betalen aan de islamitische overheerser om gedoogd te worden (nu weer ingevoerd in Syrië o.a.)of gedood. Een vrouw is de helft van een man waard. In de rechtbank geen stem. Als je verkracht bent krijg je straf ook nog eens.
In 2015 heb ik ook weer meegemaakt wat de islam is als vrijwilligster bij een AZC. En nee, het waren niet zozeer degenen die net aangekomen waren die zich extreem geuit hebben.....er kwamen van buitenaf extremisten om die mensen direct in te palmen. Dat is makkelijk, want zij komen uit een cultuur waar dat dagelijkse gang van zaken is.
Ken persoonlijk een man uit het MO die in NL studeerde. Nadat hij net aangekomen was in NL en boodschappen had gedaan werd hij op straat aangehouden door een sharia politie (in een NL stad dus!). Hij moest van hen zijn tas openmaken en de inhoud laten zien die dan gekeurd wordt op halal.
Alles wat hen niet beviel moest eruit en werd weggegooid.
Dus ik vroeg waarom hij niet doorgelopen is. Hij vertelde dat hij toen dacht aan wat hem in zijn thuisland overkomen zou zijn.
Er zijn zo ontzettend veel voorbeelden te noemen van wangedrag en het niet thuishoren van de islam binnen Europa dat zo'n bericht veel te lang zou worden.
Was je ook bij de pro daesh demo in Den Haag?

Dit is een andere discussie waar dit topic niet over gaat. Maar ik denk dat de diepere kern van de discussie hier wel duidelijk is geworden en ik denk dat onze normen en waarden erg ver van elkaar af staan. Dat jij 'Republiek Allochtonie' als bron gebruikt zegt genoeg. Christen voor Israel draagt trouwens door steun aan kolonisten ook bij aan economie van genocide volgens Francesca Albanezen - ik weet niet hoeveel duidelijker je het wilt hebben.

Vind je laatste zin onbehoorlijk dus daar ga ik niet verder op in.

Ik heb mijn zegje weer gedaan dus kan bokt weer voor 5 jaar verlaten :+ .

Raineri

Re: StrikeForGaza21Aug

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Jammer Appelmoez. De laatste tijd ben ik namelijk echt de toegevoegde maatschappelijke waarde van historici gaan inzien. Naar mijn idee, weten juist historici goed te onderbouwen vanuit welke bronnen je informatie kunt halen en welke minder. Ik denk dat je kennis, oa in topics zoals deze, heel erg nuttig zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Nou ik ben benieuwd hoeveel mensen hier aan mee hebben gedaan vandaag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Raineri schreef:
Jammer Appelmoez. De laatste tijd ben ik namelijk echt de toegevoegde maatschappelijke waarde van historici gaan inzien. Naar mijn idee, weten juist historici goed te onderbouwen vanuit welke bronnen je informatie kunt halen en welke minder. Ik denk dat je kennis, oa in topics zoals deze, heel erg nuttig zijn.

Ik ben dan wel geen historici maar vanuit mijn studie heb ik veel cultuur / geschiedenis gehad. Bronnen beoordelen is best lastig als je dat niet geleerd hebt. (Hint: voor veel zaken is de Bijbel geen goede bron.)

En op een gegeven moment lees je zoveel achterlijke dingen dat je denkt “laat maar”.

Zoals bijvoorbeeld Christenen in dit conflict. “Want in de bijbel is het van de joden…”. Ja dan ben je al uitgepraat. Dat soort mensen houden zich vast aan iets waar zij van overtuigd zijn.

In de bijbel staat ook dat je geen gemengde stoffen mag dragen en nog meer extreem voorbeelden. Waar extreme straffen bij horen. Het oude testament is een grote gruwel. Geen enkele christen houdt zich aan de meeste regels uit de bijbel.

Maar nee, homo’s en moslims zijn het ergste wat de mens overkomen is. Men kiest gewoon de regels uit die ze goed uitkomen. Dit zie je terug in alle religies trouwens.

Maar met dit soort mensen in discussie gaan heeft geen zin.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:23

purny schreef:
Nou ik ben benieuwd hoeveel mensen hier aan mee hebben gedaan vandaag

Ik ook!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Ik heb niet mee gedaan :=

Wel de dierentuin en veel te veel geld uitgegeven. :$

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

verootjoo schreef:
Ik heb niet mee gedaan :=

Wel de dierentuin en veel te veel geld uitgegeven. :$

Dan heb je uitgegeven wat een ander in zijn zak had gehouden.. zie het positief in :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

MarlindeRooz schreef:
(Hint: voor veel zaken is de Bijbel geen goede bron.)

En op een gegeven moment lees je zoveel achterlijke dingen dat je denkt “laat maar”.

Zoals bijvoorbeeld Christenen in dit conflict. “Want in de bijbel is het van de joden…”. Ja dan ben je al uitgepraat. Dat soort mensen houden zich vast aan iets waar zij van overtuigd zijn.

In de bijbel staat ook dat je geen gemengde stoffen mag dragen en nog meer extreem voorbeelden. Waar extreme straffen bij horen. Het oude testament is een grote gruwel. Geen enkele christen houdt zich aan de meeste regels uit de bijbel.

Even afgezien van alles en hoe ver wil je terug in de tijd etc..

De bijbel is inderdaad geen goede bron, vind ik. Maar er is wel veel historisch/archeologisch bewijs dat in dat gebied vooral joden woonden. Ook het Hebreeuws is daar in die regio ontstaan.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

CharleyT schreef:
huppelz schreef:
https://edition.cnn.com/2024/05/27/midd ... -mime-intl

xAppelmoes, hier je incident in Rafah. Tijdens een oorlog worden er fouten gemaakt en vallen er slachtoffers. Dit is helaas niet altijd te voorkomen. Al nieuws over de MH17 trouwens?

Wat is de achterliggende gedachte om in dit topic opeens over de MH 17 te beginnen???

Tijdens oorlogen gebeuren er verschrikkelijke dingen. Denk dat niemand daar twijfels over heeft. Er zijn ontelbare situaties te noemen van 'ongelukjes'. Denk dat deze recente ongelukkige samenloop van omstandigheden daar een voorbeeld van is.
Het is zeker niet zo dat ik het met Israël geheel en al eens ben en alles wat zij doen geweldig vind.
Wat er nu, naar mijn mening, gebeurt is dat Israël op allerlei manieren ongeloofwaardig wordt gemaakt, terwijl zij juist in het verleden hebben laten zien open te staan voor allerlei oplossingen.
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk dat mede door de geschiedvervalsing inwoners van Israëlische/Joodse oorsprong verantwoordelijk worden gehouden voor wat er in het MO gebeurt. Dat ruikt gewoon naar antisemitisme in een nieuw jasje.
M.a.w. DAAR gebeurt wat en HIER kunnen we ze pakken. En daar heb ik serieuze zorgen over wel.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

MarlindeRooz, ik ben het wel met jou eens dat de bijbel een moeilijk boek is om te lezen en zich op vele manieren uit laat leggen. Eigenlijk meer door onkunde en verkeerde vertalingen dan wat anders.
Persoonlijk luister ik graag naar El Shaddai ministries op YouTube. Dat is een Messiaanse gemeente uit Washington.
Messiaans betekent Joden die Jezus wel als Messias hebben aanvaard.
xAppelmoes had t al over een verschil tussen Israëli en Joods. Joden zijn vernoemd naar Juda (in het Hebreeuws: יהודה - Yehuda), de vierde zoon van de aartsvader Jakob en de stamvader van de stam Juda. De naam "Jood" is afgeleid van deze naam Juda en betekende oorspronkelijk "lid van de stam Juda" . En Jakob kreeg de naam Israël van God, wat betekent "hij die met God gestreden heeft". Jakob's twaalf zonen werden de stamvaders van het volk Israël, en de naam Israël werd gebruikt om naar hen en hun nageslacht te verwijzen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jakob_(aartsvader) en hier kun je o.a. lezen waar zij leefden etc.

Het belangrijkste verschil is dat Joden een etniciteit en volk zijn met een gedeelde geschiedenis en cultuur, terwijl Israëlieten de huidige inwoners van de staat Israël zijn, inclusief Joden, maar ook moslims, christenen en andere minderheden. Het woord Israëlieten kan ook verwijzen naar de oude stammen die het land bewoonden en de voorouders van het Joodse volk waren, maar vandaag de dag betekent het vooral een staatsburger van Israël.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Dit is een andere discussie waar dit topic niet over gaat. Maar ik denk dat de diepere kern van de discussie hier wel duidelijk is geworden en ik denk dat onze normen en waarden erg ver van elkaar af staan. Dat jij 'Republiek Allochtonie' als bron gebruikt zegt genoeg. Christen voor Israel draagt trouwens door steun aan kolonisten ook bij aan economie van genocide volgens Francesca Albanezen - ik weet niet hoeveel duidelijker je het wilt hebben.

Vind je laatste zin onbehoorlijk dus daar ga ik niet verder op in.

Ik heb mijn zegje weer gedaan dus kan bokt weer voor 5 jaar verlaten :+ .[/quote]

Eerlijk gezegd had ik nog nooit gehoord van een site met de naam 'Republiek Allochtonie' :)) dus verbind daar ajb geen conclusies aan. Het is zoveel typewerk dat ik dan maar gebruik maar van kopie paste in sommige gevallen om tijd te winnen.
Francesca Albanezen is voor mij ook geen objectieve bron, want ik heb bijv ook niks met Sigrid Kaag. https://cultuurondervuur.nl/artikelen/d ... ie-krijgen. https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... vn-rapport Israël ligt al jaren onder de loep en over de rest van de wereld wordt nauwelijks gesproken. En of dat nou goed of fout is: daar is toch wel een patroon te herkennen?

Ja sorry, die laatste zin kan wat bot overkomen. Was natuurlijk een retorische vraag. Wat ik bedoel te zeggen is dit: van daesh is heel duidelijk dat zij terroristen zijn. Dat zijn we denk ik met elkaar eens? Wat ik wil zeggen is: pas op met wie je aanprijst. Het ene is zichtbaar heel verkeerd, maar voor je het weet zit je heel dik in de modder zonder dat je het aan zag komen.
Een organisatie als christenen voor Israël bedreigen gaat voor mij bijv veel te ver. Weet niet hoe jij daar tegenover staat?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:25

In 2016 ontving Ewoud Butter als oprichter van Republiek Allochtonië de Clara Meijer Wichmannpenning, een penning die jaarlijks uitgereikt aan een persoon of organisatie die bijzondere erkenning verdient voor zijn of haar inzet voor de verdediging van de rechten van de mens.

xappelmoes ik kon t niet laten en heb de website in kwestie nog maar eens bezocht. In eerste instantie had ik al niet het idee dat het iets kwalijks was, terwijl jij direct brult:' Dat jij 'Republiek Allochtonie' als bron gebruikt zegt genoeg'. Lees er gerust wat zou ik zeggen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Niet meegedaan in de zin van niet naar mijn werk gaan, dat kon niet, maar wel dag twee gehad van niets uitgeven. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:47

Ik heb niet meegedaan.
Maar zijn de aandelenbeurzen gisteren gekelderd?
Dat was toch het doel?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Niet echt wat van meegekregen in het nieuws tot nu toe.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

MarlindeRooz schreef:
Raineri schreef:

Ik ben dan wel geen historici maar vanuit mijn studie heb ik veel cultuur / geschiedenis gehad. Bronnen beoordelen is best lastig als je dat niet geleerd hebt. (Hint: voor veel zaken is de Bijbel geen goede bron.)

Maar nee, homo’s en moslims zijn het ergste wat de mens overkomen is. Men kiest gewoon de regels uit die ze goed uitkomen. Dit zie je terug in alle religies trouwens.

Maar met dit soort mensen in discussie gaan heeft geen zin.

Ja, vanuit dat perspectief kan ik het me voorstellen. Ik herken dat wel wanneer het gaat over mijn vakgebied. Je doet je best een onderbouwde reactie te geven met bronnen. Of er komt nooit reactie op of het wordt een onderbuikgevoel discussie. Kan al precies uittekenen wat men gaat zeggen. Terwijl er zoveel onwaarheden verkondigd worden. En ik snap dat niet iedereen diepgaande wetenschappelijke artikelen kan uitvogelen, of in de juiste context weet te plaatsen. Maar soms even pas op de plaats en toe te geven dat er mensen zijn die er meer van weten ontbreekt bij sommige. Onbewust, reageer ik eigenlijk ook nooit meer inhoudelijk wanneer ik het gevoel heb dat het een discussie is vooral vanuit emotie. Feiten gaan toch niet helpen in dat geval.

Ik heb beperkte kennis over dit onderwerp. Durf te wedden dat veel zaken zo over mijn pinda breintje gaan. Ik vind het wel leuk als iemand uit kan leggen waar je een bron op kan beoordelen over dit onderwerp. Want helaas kan iedereen zo alles online plaatsen. Maar vrees ook dat in dit soort discussie topics veel mensen met een hele sterke mening reageren.

Zo was ik bijvoorbeeld heel nieuwsgierig naar waarom appelmoez er voor kiest om het label pro Palestina te gebruiken voor haarzelf in een tijd van polarisatie waarin alles voor of anti is. Ik vraag me af of ze zichzelf daarmee niet te eenzijdig wegzet? Vergeet je daarmee niet bepaalde aspecten in de discussie?

Wellicht ligt dit aan mijn persoonlijke standpunt dat ik voor of anti iets zijn überhaupt stom vind. Ik snap denk ik wel wat pro Palestina betekent: je bent voor de algemene rechten van de mens en recht op een thuis.