Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:Wintu schreef:Ik vraag me af van iedereen die het een goede oplossing vind, zelf zijn huisdier er naar toe zou brengen.
Zal ik het eens omdraaien: als je met de dood van jouw dier nog een ander die 'in leven kunt houden'. Want voeden en er hoeft dan geen andere dier gedood te worden voor dat doel. Is dat dan niet juist mooi?
Cer schreef:anjali schreef:Het dode lichaam vind ik niet belangrijk want dan is de ziel er uit. Maar deze dieren worden levend aangeleverd. Bij de Rendac worden alleen dode dieren verwerkt. Die dus al dood waren!
dat snap ik niet helemaal..
wil je dan alleen dat ze op het erf ingeslapen worden? Want als ze naar een DA gaan om in te laten slapen, worden ze ook levend aangeleverd
dioni schreef:Rationeel hebben jullie gelijk en is het een logische oplossing.
Emotioneel is dat een heel ander verhaal. Ik zou dit zelf niet willen. Hypocriet? Vast wel.
Poosje terug in een dierentuin bij de roofvogels lag een halve shetlander, hoofd er nog aan. Goed herkenbaar aan de aftekeningen. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn shetlander of mijn tinker daar zo zou liggen. Voor mij hetzelfde of mijn hond of kat in het leeuwenhok zou liggen.
anjali schreef:liedje89 schreef:Ik denk dat het inderdaad een beetje een rare vertaling is, maar zeker als je eerder een negatieve ervaring hebt gehad met het sterven of de euthanasie van een dier, kan het wel degelijk heel positief zijn en een enorme opluchting als een euthanasie goed en redelijk vredig verloopt voor je dier. Dus ik kan me ergens wel voorstellen dat als je een slachter hebt die het echt netjes snel en zo vreedzaam mogelijk doet voor je paard dat 'geweldig' kan zijn, ook al wil je altijd liever dat je dier nooit dood gaat.
Ik zou door een negatievere ervaring met euthanasie in mijn omgeving slacht met een paard zeker wel overwegen. En wat er dan daarna gebeurt, of ie nu verbrand word of opgegeten door een wolf of leeuw dat is sowieso niet zo fijn om aan te denken.
Er zijn mensen die zichzelf willen laten euthanaseren,met een spuit door een arts, maar toch geen zin zullen hebben om zichzelf te laten slachten.Wat gij niet wilt dat u geschiedt, zo doe dat ook een ander niet.
Lieser schreef:dioni schreef:Rationeel hebben jullie gelijk en is het een logische oplossing.
Emotioneel is dat een heel ander verhaal. Ik zou dit zelf niet willen. Hypocriet? Vast wel.
Poosje terug in een dierentuin bij de roofvogels lag een halve shetlander, hoofd er nog aan. Goed herkenbaar aan de aftekeningen. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn shetlander of mijn tinker daar zo zou liggen. Voor mij hetzelfde of mijn hond of kat in het leeuwenhok zou liggen.
Maar als het om een onherkenbaar lammetje of kalfje gaat, vind je het geen probleem?
CharleyT schreef:anjali schreef:Er zijn mensen die zichzelf willen laten euthanaseren,met een spuit door een arts, maar toch geen zin zullen hebben om zichzelf te laten slachten.Wat gij niet wilt dat u geschiedt, zo doe dat ook een ander niet.
Wow, wat een bijzondere vergelijking die in mijn ogen nergens op slaat.
Marije112 schreef:Ik had vorige jaar een stalgenoot die haar twee pony's zo 'gedoneerd' heeft aan het leeuwenpark hier. 1 pony had een kanker gezwel op zijn penis en de ander bij zijn anus. Het was een kwestie van dagen voordat ze niet meer konden plassen en poepen en bovendien waren de twee pony's altijd samen.
Leeuwenpark is gekomen, ze schoten de pony's af op locatie - tegelijkertijd. Daarna op de trailer geladen en meegenomen. In eerste instantie kon ik het niet begrijpen. Maar toen ik er nog wat langer overna dacht begreep ik het eigenlijk wel. Of ik het zelf zou doen met mijn paard weet ik niet.
anjali schreef:liedje89 schreef:Ik zou door een negatievere ervaring met euthanasie in mijn omgeving slacht met een paard zeker wel overwegen. En wat er dan daarna gebeurt, of ie nu verbrand word of opgegeten door een wolf of leeuw dat is sowieso niet zo fijn om aan te denken.
Er zijn mensen die zichzelf willen laten euthanaseren,met een spuit door een arts, maar toch geen zin zullen hebben om zichzelf te laten slachten.Wat gij niet wilt dat u geschiedt, zo doe dat ook een ander niet.
anjali schreef:liedje89 schreef:Ik zou door een negatievere ervaring met euthanasie in mijn omgeving slacht met een paard zeker wel overwegen. En wat er dan daarna gebeurt, of ie nu verbrand word of opgegeten door een wolf of leeuw dat is sowieso niet zo fijn om aan te denken.
anjali schreef:Iedereen kan zeggen of denken wat hij\zij wil, maar ik vind het idee om je huisdier of paard wat toch je maatje was op zo'n manier aan zijn eind te brengen gewoonweg onfris en onwaardig. Wat is vriendschap dan waard? Een huisdier of paard geeft zijn hele leven aan jou, zijn de kosten voor ,als het medisch noodzakelijk wordt, een fatsoenlijke euthanasie door een DA dan te veel?