ivy_power89 schreef:Maar even he.....
hoeveel pro's hebben jullie in real life dingen zien doen die gewoon echt niet kunnen? Want we zijn nu allemaal gechoqueerd door dit filmpje en de andere filmpjes van bekende ruiters, maar het gebeurd ook gewoon op veel stallen hier in nederland (en uiteraard ook andere landen) en daar hoor je dan niemand over....
Over dit filmpje heb ik weinig aanvulling op de eerdere reacties hier. Ik vind het misselijkmakend en heb na een paar seconden het filmpje uit gezet. Ik kon het gewoon niet meer zien en niet meer aanhoren....
Niet dit zien doen.
Maar wel eens tegen een bekende ruiter in gegaan.
Ik had een paard. Zelf zadelmak en opgeleid.
En enkele punten in het M Springen.
Paard weigerde nooit. Had ook nooit een zweepje bij hem bij.
Ik zie geen afstanden dus rij een vlot basis tempo en daarin kan een getalenteerd paard in de B en L prima mee komen.
Maar in het M word er van de ruiter verwacht wat meer te kunnen zoals een paard goed kunnen plaatsen.
Dus ik ben gestopt met wedstrijden met hem. Omdat hij het zo graag en goed deed en ik hem in het M ging verprutsen.
Zijn oud eigenaar had lang geen westrijden gereden en wilde graag weer beginnen.
Wat is er mooier dan een paard wat altijd springt?
Niet dus..
In de les bij een bekende ruiter stopte het paard.
En uiteindelijk zei die man, sla hem eens.
Waarop ik direct riep: dat paard word niet geslagen!!
En ik zei dus ook dat paard heeft nooit gestopt dus zoek het maar elders.
Man was gepikeerd.
Moest het maar ff voordoen dan.
En mijn geweldige paardje liet dat ook geweldig zien ❤️
En hij had een dubbel neer gezet.
De eerste met een balk ervoor dus kwam daar automatisch goed. En dan maakte de 2e sprong mij niets uit. Was niet bang van hoogtes.
Dus dikke oxer bovenin.
En toen zei die man niks meer...
Nooit daar meer geweest.
Maar hoop dat hij er van geleerd heeft.
Van dit penny trutje dat vele malen lager reed dan hem.. Maar het gelijk wel had.