Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:22

Ik heb wel laatst ergens gelezen dat Musk zelf software heeft geschreven, in die X/Paypal tijd, maar dat die zo vol met fouten stond dat een andere software programmeur het volledig opnieuw moest schrijven. Of dat klopt weet ik niet, maar het zou me niet zo veel verbazen :))

Nado

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:28

Vandaag heeft de sinaasappel herhaalt dat ze Groenland hoe dan ook moeten hebben en op de vraag of de Groenlandse bevolking Amerikaans wil worden, antwoordde hij dat ze daar maar van overtuigd moesten worden. Nummer 2 heeft gisteren besloten om ook mee te gaan met de reis van einde deze week, nadat er al enorm veel negatieve kritiek was gekomen op het geplande, niet uitgenodigde, bezoek door zijn vrouw en andere hoge officials.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:35

Maar de reis naar de sledehondenraces van second lady en haar reisgezelschap + beveiliging is toch afgelast / aangepast? ik meen gelezen te hebben dat "ze" nu maar een Amerikaanse basis gaan bezoeken omdat de Groenlanders ze echt niet bij de sledehondenraces wilden hebben.

De meeste honden lopen daar met een vrolijke kwispelstaart. Dat Amerikaanse gezelschap met staart tussen benen afgedropen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:37

Dit is goud: de rechter die de zaak mbt de vluchten naar El Salvador heeft behandeld en van de administratie Trump geen antwoorden heeft gekregen op zijn vragen, is nu de behandelend rechter in de zaak die American oversight is gestart ivm Signalgate:

https://www.politico.com/news/2025/03/2 ... g-00250606

Hoe snel zal trump van deze Rechter proberen af te komen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:40

Die man verdient echt z'n eigen portret.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:41

Rocamor schreef:
Maar de reis naar de sledehondenraces van second lady en haar reisgezelschap + beveiliging is toch afgelast / aangepast? ik meen gelezen te hebben dat "ze" nu maar een Amerikaanse basis gaan bezoeken omdat de Groenlanders ze echt niet bij de sledehondenraces wilden hebben.

De meeste honden lopen daar met een vrolijke kwispelstaart. Dat Amerikaanse gezelschap met staart tussen benen afgedropen?

Detail, maar: er is nog maar 1 US basis op Groenland. Dat waren er tijdens de koude oorlog in NATO verband veel meer, maar die zijn allemaal opgedoekt. Veel van het spul staat er nog wel trouwens maar is ondertussen schroot.

Maar in dit verhaal zit dan ook weer eens een leugen van Trump: hij hoeft Groenland niet te bezitten om de VS te kunnen verdedigen. Als hij meer bases wil hebben op Groenland is dat, zeker NATO verband, in no time te regelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:49

Die sledehonden race werd gesponsord door iemand die nu een heel jankverhaal op Twitter zet. Och wat is de wereld toch slecht. Tja en dan lees je dat hij lid is van de Heritage Foundation.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:52

was het daar niet lekker fris, iets van -25 ofzo :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:52

Precies Cowboy en dat maakt me zo bezorgd. Wat voert die gast in zijn schild? Zijn gedrag is niet normaal want totaal onnodig!

Voor de deelnemers is aflassen van een sledehondenrace heel heel erg. Het is ongelooflijk dure sport, je kunt maar paar races per jaar doen en de mensen hebben geen sponsers veelal en geven echte offers als liefhebbers. Dus voor hen is het heel erg dat aflassen want is wellicht de laatste dit jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:03

Is niet afgelast, het bezoek van Vance daar is afgelast.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:00

Dan is het goed. Jouw bericht vanwege het janke suggereerde bij mij dat het was afgelast. Sorry

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:02

Ik heb die vrouw van Vance vanmiddag wel zien praten over dat bezoek en krijg daar wel de vibe van dat die net zo slecht is als Vance. Vond dat verloop van de Signal chat ook wel veelzeggend trouwens, dat ze echt neerkijken op Europa.... -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:17

Amerikaanse 'representatives' gingen vandaag in Groenland van deur tot deur om te vragen of men een bezoek van de second last op prijs zou stellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:19

mysa schreef:
Amerikaanse 'representatives' gingen vandaag in Groenland van deur tot deur om te vragen of men een bezoek van de second last op prijs zou stellen.

Wat was het antwoord? Nee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:21

pmarena schreef:
Ik heb die vrouw van Vance vanmiddag wel zien praten over dat bezoek en krijg daar wel de vibe van dat die net zo slecht is als Vance. Vond dat verloop van de Signal chat ook wel veelzeggend trouwens, dat ze echt neerkijken op Europa.... -O-

Er gaan nogal wat geruchten dat zij de broek aanheeft, zij zou de grote animator achter haar mans ambities zijn.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:48

friezenfan2 schreef:
Dus het komt erop neer dat wij allemaal niets kunnen doen en dat Trump maar decreten blijft tekenen. Zelfs al doet hij dat omdat andere mensen het hem opleggen is het toch als nog geen goed teken.

We doen ook niks met Iran, Myanmar, Rusland, Noord-Korea, Afghanistan, Soedan, Eritrea of alle andere landen met een dictatuur. Dus waarom wil je wel iets doen met Amerika?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:53

pien_2010 schreef:
Precies Cowboy en dat maakt me zo bezorgd. Wat voert die gast in zijn schild? Zijn gedrag is niet normaal want totaal onnodig!

<KNIP>
.

In zijn schild voert hij een wens naar Groenlandse delfstoffen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:55

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:

<KNIP>
.

Wereldheerschappij

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:55

Lieser schreef:
friezenfan2 schreef:
Dus het komt erop neer dat wij allemaal niets kunnen doen en dat Trump maar decreten blijft tekenen. Zelfs al doet hij dat omdat andere mensen het hem opleggen is het toch als nog geen goed teken.

We doen ook niks met Iran, Myanmar, Rusland, Noord-Korea, Afghanistan, Soedan, Eritrea of alle andere landen met een dictatuur. Dus waarom wil je wel iets doen met Amerika?

Van sommige landen verwacht ik (minder dan) niks. Klaarblijkelijk geldt dat kalmaan ook voor de VS….

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:01

_San87_ schreef:
Wat was het antwoord? Nee?

Dat was het antwoord volgens de Groenlander die er over berichtte. ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:04

Cowboy55 schreef:
Van sommige landen verwacht ik (minder dan) niks. Klaarblijkelijk geldt dat kalmaan ook voor de VS….

En hoe lang gaat het hier nog goed. Hier zijn ook heel veel mensen die een dictactuur wel zien zitten. Ook de posts en reacties van sommige bekenden op sociale media zijn zorgwekkend.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:05

Ze zullen vast érgens een Groenlander zo gek vinden dat ie ja zegt, en iets positiefs over amerika (met kleine letter. Ze zijn wat mij betreft de hoofdletter niet meer waard...)

En die ene van de 10.000 wordt uiteraard jubelend in beeld gebracht.
Zo moeilijk is dat niet.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:10

Lieser schreef:
friezenfan2 schreef:

Dat is niet waar. Tegen deze landen (ten minste, bij een deel ervan kan ik dat met zekerheid zeggen) zijn er -strenge- sancties ingesteld. Bedrijven dienen er ook geen zaken mee te doen. Atleten kunnen niet zomaar meedoen aan wedstrijden en, zowel, dan niet onder de eigen vlag (geldt niet voor iedereen). Burgers uit deze landen krijgen niet zomaar een visum voor andere landen. En er zijn vast nog wel meer maatregelen wereldwijd tegen deze landen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:17

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:

<KNIP>
.

Die wilden ze dolgraag laten delven door de VS op basis van gelijkwaardigheid maar niet deze polonaise van pakken en pakken. De groenlanders zijn zwaar beledigd..Zo dom....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:18

Lieser schreef:
friezenfan2 schreef:

Omdat Amerika genoeg slagkracht heeft om over andere landen heen te denderen. Ook met de incompetente leiding van nu kunnen ze dingen afdwingen die de andere landen niet aan durven omdat ze die bluf niet kunnen waar maken.
En om dan te hopen dat de soldaten nee zeggen is mij een beetje riskant, dan moeten die wel allemaal meer weten van de rest van de wereld dan standaard is daar.