Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knuffeldier schreef:Dynamisch contract lijkt me zeker wat als mijn vaste jaarcontract eind 2025 (Greenchoice - straks nagenoeg geen terugleververgoeding meer), bijvoorbeeld Tibber. Maar mijn zonnepanelen (Enphase) zijn niet zomaar uit te schakelen op piekproductie... dat doet me wel echt twijfelen met het idee dat negatieve bedragen vaker voor kunnen komen...
moonsparkle schreef:Ik wou wel even deze delen, geen gewoon een waarschuwing https://nos.nl/artikel/2558972-agressie ... tot-zorgen
Agressieve verkoop van dure thuisbatterijen leidt tot zorgen
germie schreef:Omdat ik verwarm op gas. Koken ook. En mijn cv is niet bepaald energiezuinig helaas, ondanks hr ketel. Warmtepomp is voor mij niet te betalen, een airco heel misschien.
karuna schreef:Het resultaat is dat het net nu nog harder wordt overbelast omdat mensen stroom gaan "verspillen" bewust. Het verbruik in piekuren zal denk ik er niet minder om worden.
Er bestaan inderdaad inductie en keramische kookplaten die op een normaal stopcontact werken, ik heb een losstaande keramische met drie pitten, helaas niet meer te koop. En in nl kook ik op inbouwinductie met een normale stekker
FrNo schreef:karuna schreef:Het resultaat is dat het net nu nog harder wordt overbelast omdat mensen stroom gaan "verspillen" bewust. Het verbruik in piekuren zal denk ik er niet minder om worden.
Er bestaan inderdaad inductie en keramische kookplaten die op een normaal stopcontact werken, ik heb een losstaande keramische met drie pitten, helaas niet meer te koop. En in nl kook ik op inbouwinductie met een normale stekker
Bedankt voor de tip, ik ga nu ook een inductie kookplaat voor erbij bestellen. Ik wist niet dat die bestonden op een gewoon stopcontact.
moonsparkle schreef:Als ik dit topic trouwens zo lees, is het dan eigenlijk de investering nog waard om zonnepanelen te nemen?
moonsparkle schreef:Als ik dit topic trouwens zo lees, is het dan eigenlijk de investering nog waard om zonnepanelen te nemen?