Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:49

MarlindeRooz schreef:
En als ze wel mogen werken dan pikken ze alle banen in. :+

Haha nouja er zijn altijd wel mensen die blijven zeuren maar het gros wordt gewoon woest van het parasiteren en dan vooral in combinatie met crimineel gedrag en/of overlast
Als je die twee ergernissen wegneemt is er vrij weinig aan de hand. En ja zoals VuurVleugels al zei dat hebben die mensen zelf niet in de hand. Klopt, dat is dus beleid. Dat woord heb ik dus ook niet voor niets al eerder gebruikt.
Ik ben vorige maand nog naar Dubai geweest. Daar zijn de mensen echt happy met wie dan ook, waar vandaan dan ook. Maar daar word je wel echt uit het land gedonderd als je je niet kunt gedragen. Dus dan lopen er ook geen ergernissen op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:54

karrij schreef:
[

Ik kom , vanwege mijn werk, best bij veel allochtone mensen thuis, en ik ben vaak zeer verbaasd over hun gebrek aan Nederlandse taal die ze nadat ze al 10,20 of 30 jaar in Nederland zijn! Dan vraag ik me af, wil je wel integreren? Dochter of zoon moet het woord doen, want zeker moeder kent geen woord fatsoenlijk Nederlands.

Goede kennissen van ons, krijgen wellicht een AZC pal naast hun huis, zit nog geen 20 meter tussen! Komen tussen de 75 en 200 mannen tussen de 18 en 35 in! Nou ik kan je vertellen dat ze NOT amused zijn! En reken er maar op dat het er geen 75 zullen worden! en waarom zijn het meestal mannen? Wat zijn dat voor mannen die huis en haard achterlaten, hun vrouw en kinderen en hier dan overlast gaan veroorzaken! En ook hier weer de echt schrijnende gevallen daar gelaten!

Het is niet alleen hoera gejuich wbt onze Medelanders

De groep die al 30 jaar in NL zijn die konden gelijk aan het werk als gastarbeider en van taalles was geen sprake. Daarbij komen ze uit landen waar educatie op een ander niveau is dan in NL. En dan hebben we het nog niet over laaggeletterd zijn en dat NL een hele moeilijke taal is.

Die mannen waar jij het over hebt, dat zijn degene die moeten vechten in die landen. Of voor de taliban/IS of voor het leger. Tuurlijk zijn zij degene die vluchten, die willen geen mensen vermoorden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:55

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Haha nouja er zijn altijd wel mensen die blijven zeuren maar het gros wordt gewoon woest van het parasiteren en dan vooral in combinatie met crimineel gedrag en/of overlast
Als je die twee ergernissen wegneemt is er vrij weinig aan de hand.
Ik ben vorige maand nog naar Dubai geweest. Daar zijn de mensen echt happy met wie dan ook, waar vandaan dan ook. Maar daar word je wel echt uit het land gedonderd als je je niet kunt gedragen. Dus dan lopen er ook geen ergernissen op.

Heb je enig idee van de slavernij dat in Dubai nog heel 'gewoon' is?
Onze hele groei economie is gebouwd op kolonialisme, winst in lagelonenlanden en het stelen van grondstoffen uit zgn. 3e wereldlanden. Dus wie parasiteert er nu?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:00

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Als je die twee ergernissen wegneemt is er vrij weinig aan de hand. En ja zoals VuurVleugels al zei dat hebben die mensen zelf niet in de hand. Klopt, dat is dus beleid. Dat woord heb ik dus ook niet voor niets al eerder gebruikt.

Dan heb je denk ik vooral het toeristen Dubai gezien. En niet het echte Dubai. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:13

Dorine92 schreef:

Onder 'je niet kunnen gedragen' verstaan ze in Dubai ook homoseksualiteit en seks buiten het huwelijk. Maar verder is het een fijn land hoor /sarcasme :7

Qerty

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:38

En uit het nieuws van de afgelopen dagen is maar weer gebleken dat Syrië op het moment zo gezellig nog niet is.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:00

Benzz schreef:
Die mannen waar jij het over hebt, dat zijn degene die moeten vechten in die landen. Of voor de taliban/IS of voor het leger. Tuurlijk zijn zij degene die vluchten, die willen geen mensen vermoorden.

En naast het verplicht vechten , weet ik van mijn vrienden. De man offert zich liever op voor zijn gezin ( ze zijn nog wat traditioneel daar , al is het in dat gezin dat ik ken, meer jaren 50 traditioneel, vrouw is de baas, maar zorgt wel voor het huishouden )
Ze hebben eerst met zijn allen proberen te vluchten, dat mislukte, met een klein kind zo verschrikkelijk gevaarlijk. Dus vader alleen gegaan en de rest van het gezin op de meest veilige plek in Syrie gezet.
Dat kon dus alleen omdat ze geld hadden. Daar is niets meer van over, dat is allemaal in die periode en de vlucht gaan zitten.
Ze gingen met twee bootjes over de zee, er kwam er maar 1 aan.... De rest heeft hij lopend, en met de trein gedaan. Was niet eens op weg naar Nederland maar kwam daar toevallig aan en werd daar "aangehouden" en vroeg toen asiel aan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:21

Eleeke schreef:
Benzz schreef:

En naast het verplicht vechten , weet ik van mijn vrienden. De man offert zich liever op voor zijn gezin ( ze zijn nog wat traditioneel daar , al is het in dat gezin dat ik ken, meer jaren 50 traditioneel, vrouw is de baas, maar zorgt wel voor het huishouden )
Ze hebben eerst met zijn allen proberen te vluchten, dat mislukte, met een klein kind zo verschrikkelijk gevaarlijk. Dus vader alleen gegaan en de rest van het gezin op de meest veilige plek in Syrie gezet.
Dat kon dus alleen omdat ze geld hadden. Daar is niets meer van over, dat is allemaal in die periode en de vlucht gaan zitten.
Ze gingen met twee bootjes over de zee, er kwam er maar 1 aan.... De rest heeft hij lopend, en met de trein gedaan. Was niet eens op weg naar Nederland maar kwam daar toevallig aan en werd daar "aangehouden" en vroeg toen asiel aan.

Maar “toevallig” is NL wel 1 van de landen waar asielzoekers het het beste hebben. De wet schrijft voor dat een asielzoeker asiel aan moet vragen in het eerste land waar hij aankomt. En toch komen ze in NL terecht, een land die een speldenprikje is op onze aardbol. En waar hij eerst heel Europa voor door moet wandelen/treinen.

Ik verbaas me iedere keer weer over de sneeuwvlokjesgeneratie. Iedereen grijpt zijn eigen overtuiging aan voor de waarheid. En o wee als je niet politiek correct denkt.

De echte cijfers, die staan hier: https://www.adviesraadmigratie.nl/actue ... op-een-rij

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:16

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:42

Vind je dat niet een beetje denigrerend "Sneeuwvlokjesgeneratie"? Persoonlijk ben ik al 46, maar de rest van de reageerders zijn ook geen 4 jaar oud meer.
Overigens heb ik op een aanmeldcentrum gewerkt en de mensen daar waren keurige mensen die nog met een plastic mesje het onkruid tussen de tegels uitkrabben, gewoon zodat ze wat te doen hadden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:49

henshem schreef:

Hij is heel helder dank je! Vooral het stukje over het inwilligingspercentage kan ik je aanraden. Overigens is deze brochure natuurlijk wel de slager die zijn eigen vlees keurt en met een beetje reclamebureau er op lijkt alles positief.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:12

janderegelaa schreef:
henshem schreef:

Hij is heel helder dank je! Vooral het stukje over het inwilligingspercentage kan ik je aanraden. Overigens is deze brochure natuurlijk wel de slager die zijn eigen vlees keurt en met een beetje reclamebureau er op lijkt alles positief.

Hier wordt het uitgebreider uitgelegd, erg nuttige informatie voor mensen die dingen zomaar roepen. Zoals dat mensen hier heen gaan omdat het lekker makkelijk is.

https://nos.nl/artikel/2457823-nederlan ... niet-alles

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:32

janderegelaa schreef:
Ik verbaas me iedere keer weer over de sneeuwvlokjesgeneratie. Iedereen grijpt zijn eigen overtuiging aan voor de waarheid.

En als we dan toch aan het generaliseren zijn blijkt hiermee hetzelfde voor alle boomers te gelden.. _/-\o_

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:35

MarlindeRooz schreef:
janderegelaa schreef:

Hier wordt het uitgebreider uitgelegd, erg nuttige informatie voor mensen die dingen zomaar roepen. Zoals dat mensen hier heen gaan omdat het lekker makkelijk is.

https://nos.nl/artikel/2457823-nederlan ... niet-alles

Dit artikel zegt exact hetzelfde als het andere artikel.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:37

Qerty schreef:
janderegelaa schreef:
Ik verbaas me iedere keer weer over de sneeuwvlokjesgeneratie. Iedereen grijpt zijn eigen overtuiging aan voor de waarheid.

En als we dan toch aan het generaliseren zijn blijkt hiermee hetzelfde voor alle boomers te gelden.. _/-\o_

Ik denk dat de “ouderen” onder wat realistischer zijn en de jongeren nog wat meer idealen hebben. En dat is goed want jong zijn en geen idealen hebben dat is armoe.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:47

Misschien kunnen we ook gewoon trots zijn als Nederland hoge cijfers heeft kwa percentage vluchtelingen en de mate waarin ze het “goed” hebben. Ik kan je alleen wel zeggen dat het echt armoe en uitzichtloos is in de gemiddelde asielzoekers locatie. Wat dat betreft mogen we als Nederland echt nog wel wat verbeteren, laat mensen zich waardevol en nuttig voelen. Doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 01:08

Hannanas schreef:
Misschien kunnen we ook gewoon trots zijn als Nederland hoge cijfers heeft kwa percentage vluchtelingen en de mate waarin ze het “goed” hebben. Ik kan je alleen wel zeggen dat het echt armoe en uitzichtloos is in de gemiddelde asielzoekers locatie. Wat dat betreft mogen we als Nederland echt nog wel wat verbeteren, laat mensen zich waardevol en nuttig voelen. Doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen.

Het is allicht een stuk minder uitzichtloos en armoede dan waar ze vandaan komen toch?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 01:10

janderegelaa schreef:
Qerty schreef:

Ik denk dat de “ouderen” onder wat realistischer zijn en de jongeren nog wat meer idealen hebben. En dat is goed want jong zijn en geen idealen hebben dat is armoe.

52 hier, ik denk dat jij gewoon in een wat andere bubbel leeft.

En ik houd van nuance en heb heel veel moeite ment mensen die hun menselijkheid verliezen en mensen die anders zijn als objecten zien ipv als iemand zoals zijzelf.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 01:39

De ouderen realistisch? Weet je 't zeker? Als je dan toch gaat generaliseren op basis van generatie denk ik dat pessimistisch en conservatief meer in de buurt komen bij dit soort gevoelige onderwerpen. Vroeger was alles beter enzo.

En als we het dan toch over gevoelig hebben: niemand zo gevoelig als de gemiddelde conservatieve 50+'er die wordt geconfronteerd met simpele biologische feiten die tegen zijn/haar wereldbeeld ingaan.

Groetjes, millennial-middenmoot die er helemaal klaar mee is om de zoveelste globale crisis te doorleven die is veroorzaakt door boze oude mensen die vinden dat zij gelijk hebben :') :') :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 01:56

VuurVleugels schreef:
De ouderen realistisch? Weet je 't zeker? Als je dan toch gaat generaliseren op basis van generatie denk ik dat pessimistisch en conservatief meer in de buurt komen bij dit soort gevoelige onderwerpen. Vroeger was alles beter enzo.

En als we het dan toch over gevoelig hebben: niemand zo gevoelig als de gemiddelde conservatieve 50+'er die wordt geconfronteerd met simpele biologische feiten die tegen zijn/haar wereldbeeld ingaan.

Groetjes, millennial-middenmoot die er helemaal klaar mee is om de zoveelste globale crisis te doorleven die is veroorzaakt door boze oude mensen die vinden dat zij gelijk hebben :') :') :')

_/-\o_

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:27

janderegelaa schreef:
henshem schreef:

De cijfers zijn zoals ze zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:50

Jan, hoe oud ben jij eigenlijk? :') Ik ben 46 - dat kan nog wat schelen met jou - maar mijn vader van 75 denkt er hetzelfde over als ik. En dat ligt niet in lijn met jouw mening.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:24

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat je zo harteloos kunt zijn.

Helemaal omdat het nu verre van veilig is in grote delen van Syrië. Daarnaast bestaat het land uit zoveel meer dan alleen 'islam'. Het is nog heel onzeker daar en het geweld laait op in gebieden waar veel minderheden wonen.

Een directe collega van mij is gevlucht vanuit Syrië. Het is hartverscheurend om te horen dat ze niet weet of haar familie de volgende dag nog leeft. Ze zitten midden in het gebied waar het nu onrustig is. Haar jonge neefjes en nichtjes maken gruwelijk geweld mee. Door de sociale media krijgen ze ook hier een goed beeld wat er speelt en, geloof me, daar word je niet heel ontspannen van.

Ik probeer me te verplaatsen in de ander. Hoe zou ik willen worden behandeld als ik in die situatie zou zitten. Dan blijkt dat we niet zo heel veel anders zijn dan het gros van de mensen wat hier op aarde rond loopt. Mensen vluchten niet voor hun lol, het gros van de mensen dat vlucht is hopeloos en op zoek naar een veilig bestaan. Vluchten is niet de makkelijkste optie. Dat kan een reis vol gevaren zijn, met een onzekere toekomst.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:54

Helemaal mee eens Sakura!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:56

Laat mij dan maar een sneeuwvlokje zijn, met mijn 62 jaar en een man die in Syrië geboren is. Het grootste gevaar schuilt in het generaliseren van hele groepen en mensen niet meer als individu beschouwen.
Daar hebben we in de geschiedenis zat slechte voorbeelden van gezien :n