Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hevonen schreef:Interessant, bedankt!
Ik gebruik Facebook eigenlijk vooral voor het volgen van interessante groepen, waarvoor je vroeger forums had. Forums zijn eigenlijk veel fijner, minder rommelig en geen reclame, maar ja, dat was 'die goeie oude tijd'.
Prairy schreef:Hevonen schreef:Interessant, bedankt!
Ik gebruik Facebook eigenlijk vooral voor het volgen van interessante groepen, waarvoor je vroeger forums had. Forums zijn eigenlijk veel fijner, minder rommelig en geen reclame, maar ja, dat was 'die goeie oude tijd'.
Dat is ook wat ik zoek inderdaad, interessante groepen met info waar ik wat aan heb.
Boras schreef:Het grappige is dat ze lekker een hoop achterwege laten en de daadwerkelijke pijnpunten niet eens aankaarten. Dan weet je eigenlijk al genoeg, er is geen antwoord op te geven waarbij ze goed lijken dus ontwijken ze het maar helemaal. Maar wel leuk om te zien dat Meta bang wordt van de (privacy-technisch veel betere) concurrent, al zullen ze dat natuurlijk ontkennen.Ik kwam dit artikel tegen op nu.nl:
WhatsApp start Nederlands charmeoffensief nu mensen vaker voor Signal kiezen
https://www.nu.nl/tech/6349666/whatsapp ... iezen.html
senna21 schreef:Ik heb sinds kort Signal. Voorlopig zal ik beide wel gebruiken, omdat veel mensen er nog mee werken.
Facebook houd ik nog vanwege de internationale contacten, al merk ik wel dat er steeds mensen vertrekken.
Via LinkedIn ondervang ik dat deels, al vraag ik mij af hoeveel 'veiliger' dat is. Daar delen mensen ook veel persoonlijke data.
En uiteindelijk loop je met digitaal informatie delen altijd de kans dat anderen meekijken.
musiqolog schreef:Dit kan ik alleen maar beamen. Hoe leuk ik de Fediverse ook vind, met elke website danwel service moet je uitkijken wat je post. Dingen kunnen erg negatief terugkomen op manieren die je niet verwacht, en dingen als "friends only" zijn vaak een schijnveiligheid gezien het vaak genoeg linksom of rechtsom wel lekt. Enige echte "beveiliging" is het domweg niet posten. Dat geld voor posts op social media van Big Tech, op fora als Bokt, op de Fediverse en op andere formen van online social media.Los daarvan kan ik mensen inderdaad aanraden ook op Fediverse-platforms niet zomaar alles rond te strooien. Niet vanwege Trusk, maar gewoon omdat niet iedereen (ik noem maar wat) de lengte van de piemel van je hond hoeft te weten.
juval schreef:vanmorgen ging het op Q music een hele tijd over Signal. Over wel of niet overstappen etc. missschien dat het hierdoor wel meer onder de aandacht komt en er meer mensen overstappen.
Lalidan schreef:Geen webversie, maar je kan gewoon een versie op je laptop zetten. En dan werkt signal beter dan WhatsApp, vind ik. Ik heb naar aanleiding van dit topic (en iemand hier die ik toevallig ook op WhatsApp heb) juist signal eens geïnstalleerd. Haar gewaarschuwd, ik wil het wel proberen, maar het kan zijn dat ik binnen een dag weer terug ben. Maar ik zit er juist over te denken meer mensen uit te nodigen omdat het prima bevalt.
Lokii schreef:Ik vind mijn privacy toch belangrijker als een webversie en/of de gebruiksvriendelijkheid.