Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@Mvdende
Ja je kan gewoon in Luxemburg gaan wonen, en het klopt dat je geen recht hebt op bv bijstand als je gaat emigreren.
En nee ik betaal geen belasting en daarnaast kun je eigenlijk niet zeggen.. ik krijg een uitkering en ik betaal ook gewoon belasting.
Ja er gaat geld vanaf maar het is toch "gratis" geld. En dat bedoel ik niet gemeen.
Benzz schreef:Mvdende, ga eens op zoek naar feiten ipv zo te schreeuwen vanuit je onderbuikgevoel.
Brainless schreef:@mvdende
Ik denk dat je even vergeet DAT ER DAAR OORLOG IS!!!
Als ik jou 100E geef en jij geeft 10E terug dan heb jij mij niet betaald maar heb ik jou minder betaald.
Brainless schreef:@mvdende
Als ik jou 100E geef en jij geeft 10E terug dan heb jij mij niet betaald maar heb ik jou minder betaald.
Lithya schreef:BrankaZ schreef:Wat is het toch dat mensen maar meteen Nederland uitgejaagd moeten worden nu een dictator is verjaagd door rebellen? Niemand weet of het land nu wel veilig en stabiel is, maar blijkbaar moeten met gillende spoed daar waar mogelijk verblijfsvergunningen ingetrokken worden.
Ik vrees eerlijk gezegd juist dat er binnenkort een nieuwe stroom vluchtelingen op gang komt omdat de rebellen die Al-Assad hebben verjaagd een Islamitische staat willen oprichten. We zien wat dat in Afghanistan oplevert.
Wellicht dat het feestvieren deze uitspraken aangemoedigd heeft?
Waar ik voor vrees is dat je nu de groep die eerder vluchtte tegenover de groep krijgt waarvoor ze vluchtten. Wat voor situaties gaat dat opleveren. Rustig, veilig en stabiel zal het daar vast nog lang niet worden, als het dat ooit al zal worden.
mvdende schreef:purny schreef:Precies, de echtgenoot van mijn buurvrouw kon niet mee, anders werd ie opgepakt. En dat gebeurd of gebeurde met iedere Syrische man. Noem je dat dan nog vakantie mvdende?
Leuke vakantie hoor, om met gevaar voor eigen leven de reis te wagen.
Dus dan ga je niet terug als het in het thuisland onveilig is.
Maar kan je wél zonder problemen terug? Dan mag je daar ook blijven vind ik. En het is gewoon óók wettelijk verboden geloof ik om voor "vakantie/ familie bezoek" tijdelijk terug te keren naar het thuisland. En dat is maar goed óók!!
Hier leven van meestal een uitkering maar wél enkele weken terug kunnen naar het thuisland om familie op te zoeken. Als dat kan, is het duidelijk niet zo levensgevaarlijk daar.....
mvdende schreef:Brainless schreef:@mvdende
Dat is dus de vraag nu de agressor verdreven is.....of er nog oorlog is/blijft...
Het is voorlopig afwachten wat er gaat gebeuren. Maar de mensen die zijn gevlucht voor Assad lopen in principe nu dus gevaar meer aangezien Assad verdreven is!
mvdende schreef:Brainless schreef:@mvdende
Dat is dus de vraag nu de agressor verdreven is.....of er nog oorlog is/blijft...
Het is voorlopig afwachten wat er gaat gebeuren. Maar de mensen die zijn gevlucht voor Assad lopen in principe nu dus gevaar meer aangezien Assad verdreven is!
Benzz schreef:Mvdende, wanneer mogen vluchtelingen hier wel blijven? Wat maakt dat dit land volgens jou, van jou is?
mvdende schreef:Brainless schreef:
Jeeh die 150.000 vanuit hier (waaronder ook kinderen en ouderen en meerdere met een vaste verblijfsvergunning) die gaan echt de boel uitmaken op 23 miljoen mensen in Syrië
edit: en hun vlucht niet voor niks als ze teruggaan? Hun leven redden is al een reden genoeg.
Misschien dat ze de boel niet gaan uitmaken dáár, maar als deze 150.000 mensen terug gaan naar eigen land, dan komen er misschien wat huizen beschikbaar voor de autochtone Nederlander hier!!
En hoeveel van die 150.000 Syrier's in Nederland heeft een betaalde baan, is 100% geïntegreerd in Nederland (dus spreekt vloeiend de Nederlandse taal en doet mee/ houd zich aan de Nederlandse normen en waarden en feestdagen enz.) Betaald netjes alle belasting die een "echte" Nederlander óók Betaald?
Want volgens mij zijn er nog héél héél veel vluchtelingen die géén Nederlands spreken (en hun best daarop ook niet doen) en die volop gebruik maken van alle financiële voordelen die een vluchteling in Nederland krijgt, zonder er iets voor terug te doen, zoals bijdragen aan werk, belasting betalen enz.
Dus ja, dan liever deze 150.000 syriers terug naar Syrië als de burgeroorlog echt over blijkt te zijn.....
En over emigreren, ja, veel Nederlanders emigreren óók! Maar via een "normaal" traject kom je in véél landen maar moeilijk binnen, behalve als je iet meebrengt wat positief is voor dat land. Een flinke zak geld om je eigen broek op te houden of bedrijfsmatige kennis die in het land ontbreekt bijvoorbeeld. Canada/ Australië/Nieuw Zeeland en ook Noorwegen/Finland enz kom je écht écht écht zomaar niet in!
Dus een Syrier (of wie dan ook) die kennis en kunde en een flinke zak geld meebrengt en hier in Nederland iets bij kan dragen aan het land en vanaf dag 1 z'n eigen broek kan ophouden financieel is van harte welkom!!
mvdende schreef:Onder de noemer loonbelasting, dus je draagt daadwerkelijk iets bij aan belasting, óókal is het "gratis geld"
En daarnaast betaal je waarschijnlijk gemeentebelastingen, je zorgverzekering enz. Veel vluchtelingen betalen echt helemaal niets..... ze krijgen zelfs een gratis zorgverzekering!
Toen de Oekrainers hier kwamen kregen ze een vergoeding per persoon die hoger uitkwam dan wat een gezin in de bijstand per maand krijgt.... dàt vind ik méér dan scheef....zeker omdat het bijstand gezin zelf de huur en zorgverzekering moesten betalen, maar de oekrainers kregen onderdak en zorg gratis én daarbovenop die vergoeding ...
mvdende schreef:Benzz schreef:Mvdende, wanneer mogen vluchtelingen hier wel blijven? Wat maakt dat dit land volgens jou, van jou is?
Een vluchteling mag nooit blijven, zolang/ zodra het veilig is in hun thuisland....en veilig bedoel ik: geen directe levensbedreiging!
Ze zijn hier welkom zolang ze in hun thuisland wél direct met hun leven bedreigd worden, dus door bijvoorbeeld bommen/ aanslagen.
Zodra die bedreiging weg valt, moeten ze terug naar hun thuisland, er is dan echter wat betreft veiligheid géén reden meer om in Nederland te blijven.
Dat zou altijd de insteek moeten zijn: tijdelijke opvang in een noodsituatie, maar terugkeer zodra enigszins mogelijk.
Wil een vluchteling zich definitief vestigen in Nederland en is het land van herkomst geclassificeerd als "veilig land"? Dan zou hij/ zij de normale emigratie/immigratie procedure moeten volgen, welke voor eenieder andere immigrant uit eenieder ander land geldig is!!
In dit geval dus gelijke monniken, gelijke kappen, of het een Canadees, Australiër, Chinees, Tanzaniaan of Marokkaan of wie dan ook is.
Voldoe je aan alle eisen voor immigratie, dan ben je van mij part gewoon welkom in Nederland.
Maar vluchtelingen die maar besluiten hier te willen blijven terwijl het (ondertussen) weer veilig is in hun eigen land, maar die óók niet netjes de volledige immigratie procedure willen/ gaan volgen, vallen voor mij onder de noemer "economische vluchteling" iemand die niet het thuisland ontvlucht ivm direct levensgevaar, maar iemand die het thuisland ontvlucht omdat hij/zij een grote zak geld/ een huis/ gratis zorg enz ziet in Nederland terwijl er thuis "niet zo veel" aan de hand is kwa veiligheid, maar er een belabberde economie heerst.....
Economische vluchtelingen zouden NOOIT asiel moeten mogen krijgen!
En waarom vind ik dat Nederland van mij is? Of van ons autochtone Nederlanders? Omdat ik/wij hier geboren zijn, omdat wij samen onze ouders/ grootouders dit land hebben gebracht tot waar het nu is. De reden dat Australië van de Australiers is, Nieuw Zeeland van de Nieuw Zeelanders enz.
Blue_Eyes schreef:mvdende schreef:Onder de noemer loonbelasting, dus je draagt daadwerkelijk iets bij aan belasting, óókal is het "gratis geld"
En daarnaast betaal je waarschijnlijk gemeentebelastingen, je zorgverzekering enz. Veel vluchtelingen betalen echt helemaal niets..... ze krijgen zelfs een gratis zorgverzekering!
Toen de Oekrainers hier kwamen kregen ze een vergoeding per persoon die hoger uitkwam dan wat een gezin in de bijstand per maand krijgt.... dàt vind ik méér dan scheef....zeker omdat het bijstand gezin zelf de huur en zorgverzekering moesten betalen, maar de oekrainers kregen onderdak en zorg gratis én daarbovenop die vergoeding ...
Oekraïners krijgen echt niet veel. Een van mijn studenten woont met haar zoontje van 8 in een zogenaamde 'Oekraïnersflat'. Allemaal een kamertje van 3x4, een gedeelde keuken en badkamer en de kinderen spelen in de hallen. Lekker ruim bemeten hoor...
De voorzieningen waar asielzoekers recht op hebben, zijn vastgelegd in de 'Regeling verstrekkingen asielzoekers en andere categorieën vreemdelingen':
* onderdak (zie boven, dat stelt dus vaak geen ruk voor)
* maaltijden of eetgeld (meestal een bedrag waar ik geen boodschappen van zou kunnen doen)
* leefgeld voor kleding en verzorgingsproducten (ook niet ruim)
* begeleiding en recreatieve activiteiten
* (openbaar) vervoer naar de advocaat en IND in verband met de asielprocedure
* toegang tot medisch-noodzakelijke zorg (wat nou gratis zorgverzekering; noodzakelijke zorg. Zoals beschreven in het Internationale verdrag van de Rechten van de Mens)
* WA-verzekering
Ik weet niet waar die rare verhalen vandaan komen, maar asielzoeker zijn is echt geen vetpot.