Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:AppleSter schreef:Alle slachtoffers in de vorm van schapen, koeien, paarden, pony’s en wat voor dieren dan ook die ik bijna dagelijks verscheurd voorbij zie komen in de appgroepen in mijn omgeving halen het nieuws niet.
Er komt verschrikkelijk veel leed voorbij waar de media z’n ogen voor sluit, tenzij de dieren verscheurd zijn door een hond. Want als het een hond was die een bloedbad aanricht is het “zielig” voor de getroffen dieren…
De berichten die het nieuws wel halen, zoals dat meisje dat gebeten was, wordt gebagatelliseerd.
Verwacht je echt dat dat nieuws dagelijks bij de NOS in het journaal komt? De hele wereld staat op zn kop.
Citaat:Dankzij de natte droom van wat extreem groene.
Popstra schreef:Als dit bij mij op mn land lag liet ik het liggen en kwamen de wolven terug om verder te vreten kregen ze allen lood tussen de ogen!
Echt niet normaal dat we dit zo maar laten gebeuren!
En nu zal ik wel weer een waarschuwing krijgen van een mod..
pien_2010 schreef:Citaat:Dankzij de natte droom van wat extreem groene.
Dit vind ik een polariserende onware opmerking. Want vergis je niet, er zijn bij Staatsbosbeheer en andere natuur organisaties echt wel CDA ers en VVD ers hoor die de wolf geweldig vinden. Dus ik vind je opmerking ook ongenuanceerd en niet waar door te doen alsof alleen extreem links zich bezig houdt met de natuur. Zoals er ook extreem linkse mensen zijn die vinden dat het allemaal veel strenger moet en er wolf beheer beleid moet komen inclusief afschieten.
Dit vind ik een polariserende onware opmerking. Want vergis je niet, er zijn bij Staatsbosbeheer en andere natuur organisaties echt wel CDA ers en VVD ers hoor die de wolf geweldig vinden. Dus ik vind je opmerking ook ongenuanceerd en niet waar door te doen alsof alleen extreem links zich bezig houdt met de natuur. Zoals er ook extreem linkse mensen zijn die vinden dat het allemaal veel strenger moet en er wolf beheer beleid moet komen inclusief afschieten.
Benzz schreef:Maar wat ik oprecht niet begrijp ( hoe erg ik het ook vind) dat als je in wolvengebied woont, je ponyś snachts buitenlopen. Tuurlijk kunnen ze overdag ook gepakt worden, maar de kans is gewoon vele malen groter snachts. Er moet wat veranderen en die wolven moeten beheerd worden, maar tot die tijd, haal je de boel toch binnen snachts?
Elisa2 schreef:Vind het wel frappant dat er staat geen wolvenraster terwijl die man wel een omheining van 1.40 met 5 stroomdraden had wat aangeraden wordt toch? (kunnen ze weer gelijk vingertje wijzen)
Extra triest als je wel zo je best hebt gedaan om ze te beschermen..
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:Vind het wel frappant dat er staat geen wolvenraster terwijl die man wel een omheining van 1.40 met 5 stroomdraden had wat aangeraden wordt toch? (kunnen ze weer gelijk vingertje wijzen)
Extra triest als je wel zo je best hebt gedaan om ze te beschermen..
Precies dat zei ik ook al
Ze moeten wel hun lijstje vol houden dat dieren onbeschermd staan.
Nyaleti schreef:Is de aanbevolen 1.20 ook niet met 5 draden?
Dan kom je met 1.40 en 5 draden ergens dus wat te kort. Ergens zit dan teveel ruimte tussen de draden.
Benzz schreef:niet ik heb fout gelezen. Het ging over extreem groen en daar het altijd dat "linkse (groene) tuig" is dacht ik daar gaan we weer. Maar dat links stond er helemaal niets bij. Die ergenis van dat iedereen dat maar tuig is tegenwoordig, floepte blijkbaar onterecht uit mijn hoofd bij deze post. Dus sorry DP ik had gisteren een feestjeSinds wanneer hebben we veel extreem linkser in nl?
Kabayo schreef:Deze staat op Bij12
[ Afbeelding ]
Maar op Google staan wel meer
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wintu schreef:Popstra schreef:Als dit bij mij op mn land lag liet ik het liggen en kwamen de wolven terug om verder te vreten kregen ze allen lood tussen de ogen!
Echt niet normaal dat we dit zo maar laten gebeuren!
En nu zal ik wel weer een waarschuwing krijgen van een mod..
Vind het een heel menselijke reactie anders, van mij kregen ze ook lood tussen de ogen in dat geval.
Een waarschuwing boeit me niet..
Wintu schreef:Benzz schreef:Verwacht je echt dat dat nieuws dagelijks bij de NOS in het journaal komt? De hele wereld staat op zn kop.
Als het een dusdanig impact heeft op het leven van veel mensen in Nederland, waarom zou men daar dan niet over berichten. Waarom is buitenlands nieuws altijd belangrijker. Veel mensen hebben in de dagelijkse gang van zaken meer last van de wolf dan van een oorlog elders, om het cru te zeggen.
Kabayo schreef:Deze staat op Bij12
[ Afbeelding ]
Maar op Google staan wel meer
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Kabayo schreef:Lindsey_99 schreef:Daar lopen veel vaker wolven, Gorredijk en zuidelijk ervan komen regelmatig in de appgroep voor. Als ik daar zou wonen dan zouden ze toch echt pech hebben en 's nachts op stal gaan. Vreselijk zielig voor die pony's, ze zijn totaal kansloos geweest.
Ik woon in Tjalleberd en aan deze kant van de snelweg zijn ze gelukkig nog niet. (Ik woon tegen de snelweg aan) ik vind het maar niets. Hier gaan de paarden standaard snachts op stal, al is dat geen garantie want ze pakken ze ook overdag