Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Christiene schreef:Johan woont ook midden in het wolven gebied.
Daarom doet die er ook noet lacherig over.
Ik heb ook mensen foto's gestuurd van facebook berichten over gegrepen paarden koeien en schapen.. die dimden wel gelijk in.
Als je ergens woont waar geen wolven zitten leef je nog als paar jaar geleden.
Citaat:'een mens leidt doorgaans het meest, door het lijden dat hij vrees. Doch het nooit zal opdagen'
Elisa2 schreef:Hulde voor Johan Derksen.
Ik merk het ook wel dat de meningen verdeeld zijn, maar ook onder dierenhouders zelfs. Is prima, ik snap dat iedereen er anders in kan staan. Maar dat vingertje wijzen schiet mij ook in het verkeerde keelgat (sowieso trouwens, niet alleen bij dit onderwerp) Bij dit onderwerp wordt er wel heel erg makkelijk over gedaan en alsof alle dieren altijd bestemd zijn voor de slacht.
MyChoice schreef:[ Afbeelding ]
Zie net deze in mn herinneringen van FB. Honden aan de lijn. Maar de wolven mogen los. Dit soort berichten zijn inmiddels wel achterhaald, die wolven richten veel meer schade aan. En dat mag dan wél. schiet mij maar lek
tienus63 schreef:Jij schrijft dat je denkt dat de wolf niet de confrontatie zoekt. En dat dacht de gast in de podcast ook. Wist dat er wolven en aanvallen in de directe omgeving waren.
Dat bedoelde ik.
Man wil zijn honden op eigen erf uit laten voor de nacht. Doet de deur open en op 5 meter afstand ziet hij wat langs komen en blijkt zijn Mechelse herder die precies voor hem aan de deur uitging, gegrepen door een wolf.
Zoiets is maand terug in Friesland gebeurd met een Berner Sennen die bij de achterdeur lag gegrepen door een wolf.
DubbelFun schreef:Of die mensen zijn al gestopt met dieren en wonen ook niet meer buitenaf omdat het dan in de steden nog 'veilig' is (iig voor wolven).
manzano schreef:Elisa2 schreef:Hulde voor Johan Derksen.
Ik merk het ook wel dat de meningen verdeeld zijn, maar ook onder dierenhouders zelfs. Is prima, ik snap dat iedereen er anders in kan staan. Maar dat vingertje wijzen schiet mij ook in het verkeerde keelgat (sowieso trouwens, niet alleen bij dit onderwerp) Bij dit onderwerp wordt er wel heel erg makkelijk over gedaan en alsof alle dieren altijd bestemd zijn voor de slacht.
Ach dat vingertje wijzen gebeurt andersom net zo goed hoor. Ik woon al jaren midden in wolvengebied én ik heb dieren. En NEE ik maak me geen zorgen om de wolf en ik ben niet anti-wolf. Velen buren met mij.... Maar als je dat hardop zegt krijg je letterlijk doodsbedreigingen voor jezelf of je dieren van anti-wolf mensen. Dus we houden tegenwoordig allemaal ons mond maar gewoon.
Dus ga alsjeblieft niet doen alsof de anti-wolf mensen zo heilig zijn in hun "campagne".
Wintu schreef:Ik word enorm boos van al die mensen die er niet mee van doen hebben, die aan mensen die er wel mee te maken hebben, wel even vertellen hoe het moet en zich niet aan moeten stellen. Neem maar een hond, zet maar een hek. Enorm boos op mensen die het enkel over boeren of schapen hebben. Je het standaard fout doet of een hekel aan je dieren hebt als je aanval hebt gehad. Dat constante vergelijken met de slacht, mensen die dat voor het schaap hetzelfde vinden.
Maw mensen die nergens iets van weten, niks met vee te maken hebben, doen hier hun zegje over en de overheid laat het geworden. Enorm boos en teleurgesteld en machteloos word je er van. De kloof tussen mensen wordt enkel groter en het platteland mag het weer uitzoeken.
Als ik dan toch eerlijk moet wezen met wat het met me doet
DubbelFun schreef:manzano schreef:Die mensen zouden zich moeten schamen én ik vind dat je dit aan het beheer moet melden. Dit kan imo niet getolereerd worden.De doodsbedreigingen in mn inbox vind ik wél onvriendelijk.