Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:En wat doe je dan na twee weken, als je voorraad op is?
janderegelaa schreef:Jouw koelkast heeft ook een electronisch paneel. Die gaat echt stuk. Met een nucleaire puls moet je er vanuit gaan dat 90% van alle electronica kapot is. En als je telefoon nog werkt dan zijn alle masten wel kapot.
c_alsemgeest schreef:_San87_ schreef:Wat doe je dan in de winter wanneer de zon een stuk minder schijnt?
In de winter kan de koelkast iig alvast uit en de spullen naar buiten
8nnemiek schreef:Voor noodzakelijke apparatuur is er genoeg zon ‘s winters![]()
Op onze boot hebben we één zonnepaneel, en zelfs dat is genoeg voor de koelkast.
Je kan er dan niet op koken/verwarmen/kleding wassen, maar wel bv laptop/telefoon laden, verlichting aan doen ‘s avonds enz.
8nnemiek schreef:Dat wordt dan samen met dikke dekens op de bank![]()
Ik hoef me daar gelukkig niet druk om te maken. We hebben thuis een houtkachel met oven, en op de boot een dieselkachel en een reserve gaspitje.
Maar ook de mensen die dat niet hebben zullen een natte, Nederlandse winter echt wel overleven, al dan niet iets minder comfortabel dan normaal
Lieser schreef:Wat ik lastig vind, is dat veel dingen niet onbeperkt houbaar zijn. Jaren terug zorgde ik wel voor pakken water, blikken met groente en dozen met pasta en rijst. Die kon ik na 2 jaar allemaal weggooien (wij eten normaal geen blikgroente bijvoorbeeld). En dat voelde toch niet goed.
verootjoo schreef:Lieser schreef:Wat ik lastig vind, is dat veel dingen niet onbeperkt houbaar zijn. Jaren terug zorgde ik wel voor pakken water, blikken met groente en dozen met pasta en rijst. Die kon ik na 2 jaar allemaal weggooien (wij eten normaal geen blikgroente bijvoorbeeld). En dat voelde toch niet goed.
Je kan ze toch gewoon gebruiken als het over de datum dreigt te gaan en dan weer nieuwe kopen
Lieser schreef:Wat ik lastig vind, is dat veel dingen niet onbeperkt houbaar zijn. Jaren terug zorgde ik wel voor pakken water, blikken met groente en dozen met pasta en rijst. Die kon ik na 2 jaar allemaal weggooien (wij eten normaal geen blikgroente bijvoorbeeld). En dat voelde toch niet goed.