Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:57

Ik weet wat Telegram is, ik heb het bewust niet en ik weet ook dat er onderzoek wordt gedaan naar de gebeurtenissen in Amsterdam.
Maar ik werk niet bij de politie of het OM in Amsterdam, dus die stellige conclusie wie en hoe en waarom gebeurd is, kan ik niet trekken.

Ik kan alleen vaststellen, dat door bepaalde media en politici niet alle feiten en gebeurtenissen worden benoemd.

Dus ik wacht af......

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:59

Veronica2 schreef:
Het item ging toch meer over de demonstratie die plaatsvond terwijl dat niet mocht?

Ja, en daar ging het dus ook over de ongeregeldheden van vannacht, als reden waarom die demonstratie niet plaats kon vinden. Misschien heb je de eerste twee en een half minuut gemist? De politie zegt te constanteren dat er vannacht paspoortcontroles zijn gebeurd, en dat mensen de taxi uitgezet zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:03

Babootje schreef:
Electra63 schreef:
Ik val in herhaling, maar taxi-chauffeurs komen altijd in grote getale voor elkaar op, als één van hun wordt aangevallen.

Er werd opgeroepen tot een jodenjacht o a in Telegramkanalen van taxichauffeurs. Dat was 2 dagen VOOR de wedstrijd dus VOORDAT er nog iemand was aangevallen.
Het woord ‘jodenjacht’ werd specifiek daarbij genoemd. Dat maakt het nu juist anders dan alleen maar hooliganisme.

Er werd ook opgeroepen om vooral geen actie te ondernemen en om alle vlaggen en andere zaken weg te halen.

Electra63

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:05

Tja, eenzijdige berichtgeving.
;)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:06

Electra63 schreef:
;)

Wat is er dan vannacht nog meer gebeurd? Tot zover ik weet zijn de maccabi supporters niet meer in NL? Als in, hebben joodse mensen iets gedaan vannacht

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:07

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:15

Lestrange01 schreef:
Electra63 schreef:
;)

Wat is er dan vannacht nog meer gebeurd? Tot zover ik weet zijn de maccabi supporters niet meer in NL? Als in, hebben joodse mensen iets gedaan vannacht

Je kunt alleen de slechte berichten op Telegram vermelden (Babootje) of ook de goede berichten (Irmaz).

Je kunt op TV vertellen hoe lief de Maccabi-aanhang is en hoe gezellig het was tijdens de wedstrijd of je bericht tevens over de kwetsende liedjes en het geweld door deze aanhang.

En zo kan ik nog ff doorgaan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:17

Lestrange01 schreef:
Veronica2 schreef:
Het item ging toch meer over de demonstratie die plaatsvond terwijl dat niet mocht?

Ja, en daar ging het dus ook over de ongeregeldheden van vannacht, als reden waarom die demonstratie niet plaats kon vinden. Misschien heb je de eerste twee en een half minuut gemist? De politie zegt te constanteren dat er vannacht paspoortcontroles zijn gebeurd, en dat mensen de taxi uitgezet zijn.

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom je je paspoort zou laten zien aan een taxichauffeur, of aan iemand anders die daar geen bal mee te maken heeft? Het gaat namelijk op straat niemand iets aan wie ik ben, waar ik woon of waar ik vandaan kom. Als er agressiviteit bij komt kijken, ben ik de straat al uit hoor, dat ga ik niet afwachten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:21

In Parijs gaat men een soortgelijk extreem hoog risicowedstrijd hosten met een Israelische club
Na aanleiding van de ongeregeldheden in Amsterdam wordt er een politiemacht van 4000 man sterk op de been gebracht.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/p ... provocatie

Beter was het om nu eventjes dit soort hoog risico wedstrijden niet te spelen. Als het lukt om de orde in Parijs te handhaven dan nog zullen de politieke spanningen alleen maar toenemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:01

Puik idee daar....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:16

Gaat om een interland, niet om een club. Drie dagen later spelen ze weer, dan in Budapest tegen België. De UEFA zal die wedstrijden niet zelf uitstellen. Ze zullen niet op de stoel van de lokale overheid willen gaan zitten en daarnaast zou het inhalen ervan een issue worden omdat Israël mogelijk in de playoffs tegen degradatie uit moet komen in maart, en er voor die tijd geen interlandperiodes meer zijn na deze week. Zolang de overheden van Frankrijk en Hongarije geen reden zien om de wedstrijden af te lasten, zullen ze dus gewoon gespeeld worden

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:56

Exitium schreef:
Gaat om een interland, niet om een club. Drie dagen later spelen ze weer, dan in Budapest tegen België. De UEFA zal die wedstrijden niet zelf uitstellen. Ze zullen niet op de stoel van de lokale overheid willen gaan zitten en daarnaast zou het inhalen ervan een issue worden omdat Israël mogelijk in de playoffs tegen degradatie uit moet komen in maart, en er voor die tijd geen interlandperiodes meer zijn na deze week. Zolang de overheden van Frankrijk en Hongarije geen reden zien om de wedstrijden af te lasten, zullen ze dus gewoon gespeeld worden

Jawel, in Parijs wordt de wedtrijd Maccabi tegen een Turkse club gespeeld omdat deze niet in Turkije gespeeld mag worden. Ik ben heel benieuwd wat de Fransen nu gaan doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:04

9 november 2024Youp van 't Hek

https://youp.nl/columns/Minuutje-stil?f ... b5P7TV_yZw

Citaat:
Minuutje stil

Waarom Ajax voor de wedstrijd tegen Maccabi Tel Aviv een minuut stilte hield was mij een raadsel. Voor wie was dat minuutje? Was er een oude vedette gaan hemelen? Sjakie toch niet? Of was er iets anders? Het droeve ontslag van Erik in Manchester? De zoveelste terugkeer van Johan Derksen in zijn dagelijkse babbelboxje? Het verlies van Kamala? Het lot van de Oekraïners na de winst van oom Donald? Moesten we eerbied hebben voor Ajax zelf omdat ze sinds een week opeens weer weten wat voetballen is? Of was het voor de duizenden onschuldige slachtoffers in Gaza? Een cynische manier om de Israëlische tegenstander te treiteren. Nee, het was voor de ramp in Valencia.

Wie had dit nou weer bedacht? Een laatste stuiptrekking van de licht seniele Amsterdamse raad van commissarissen, die tot opluchting van alle supporters eindelijk schijnt op te stappen? En dan die rouwband. Is daar over vergaderd? Wie vond dat een goed idee? En hoezo Valencia? Omdat het halve bestuur daar in de buurt een tweede of derde huisje heeft? Omdat er nog wel eens wat spelers een week op het strand van Alicante willen gaan liggen? Ik vond het een surrealistisch minuutje en vooral een nogal potsierlijke rouwband.

De overwinning was mooi en duidelijk. Zelfs Brobbey scoorde. Hij wist niet eens dat hij dat nog kon. Zijn rouwband kon af.

5-0 gewonnen. Mooi resultaat. Iedereen blij met de nieuwe trainer Farioli, die door mijn buurman steevast Ravioli wordt genoemd. Het mooie van Francesco is dat hij als een Rudolf Nurejev sierlijk staat te dansen als hij zijn ploeg coacht.

Nogmaals: 5-0 gewonnen, maar toen begon het echte gesodemieter. Een wel erg letterlijke herdenking van de Kristallnacht. Jonge jongens op scootertjes op Jodenjacht. Angstaanjagend. De oorlog die daar woedt kreeg een dependance in mijn eigen stadje. Of ik verbaasd ben? Nee, ik lees kranten, kijk journaals en probeer dagelijks zo goed mogelijk op de hoogte te blijven. Ik denk dat ik weet wat er speelt in de wereld. Dus ook in Israël en Libanon. Daar vallen veel dooien. Schuldige en onschuldige slachtoffers. Dat weet u toch ook? Of vertel ik iets nieuws in dit zaterdagse stukje?

De discussie over dit conflict ga ik met bijna niemand meer aan. Domweg omdat het altijd ruzie wordt. De ene keer ben je een fascistische zionist en even later een verschrikkelijke antisemiet. Dat ben ik allebei niet. Ik ben voor vrede. Is dat in dit geval naïef? Nogal.

Gistermiddag luisterde ik naar onze burgemeester die deze gitzwarte nacht samen met twee andere deskundigen niet had zien aankomen. Dat vind ik raar. Heel raar zelfs. Het aangekondigde geweld gonst al weken door de stad. In de kroegen, de winkels en op straat. Het antisemitisme is terug. Niet alleen in Amsterdam. In heel Europa. Op scootertjes.

Had deze wedstrijd verboden moeten worden? Nee, maar het was misschien wel handiger geweest als de club uit Tel Aviv zijn publiek had thuisgelaten. Omdat dat een risico was. Maar nu hoor ik u roepen: “Hun harde kern doet niks”. Klopt! De voetballers van Maccabi deden trouwens ook niks. Maar het gaat niet om de spelers of de supporters. Het gaat om Netanyahu en die idioten van Hamas en Hezbollah. En dat maffe Iran. En om Biden en Harris en Trump en de knettergekke kolonisten. En Musk die ongetwijfeld ook direct of indirect wapens levert. Misschien wel aan beide partijen. Of hij bespioneert de zaak via een van zijn duizend satellieten.

Maar het is raar dat de Amsterdamse burgemeester en de hoofdcommissaris van politie dit niet hebben zien aankomen. Of waren ze op het gemeentehuis te druk met weer een of ander nieuw debiel verkeersplan waardoor ik binnenkort mijn huis alleen nog via Den Helder of Zuidlaren kan bereiken? En dan ook nog met 30 kilometer per uur.

Scootertjes op Jodenjacht. Ik sliep vannacht slecht van de loeiende politiesirenes. En ik lag vooral wakker omdat ik het al heel lang aan zag komen. Hoe lang? Misschien al mijn leven lang.

Arme Erik!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:36

Het zou ook wel goed zijn om Israël te boycotten omdat Rusland niet mee mag doen.. maar ja iets met centjes he...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:26

irmaz schreef:
Exitium schreef:

Jawel, in Parijs wordt de wedtrijd Maccabi tegen een Turkse club gespeeld omdat deze niet in Turkije gespeeld mag worden. Ik ben heel benieuwd wat de Fransen nu gaan doen.

Het is nog niet bekend waar die wedstrijd gespeeld wordt voor zover ik weet, Besiktas is nog aan het zoeken naar een locatie. Een stadion in de balkan ligt het meest voor de hand. Sowieso is die wedstrijd pas eind deze maand. De wedstrijd waar het artikel wat Loretta linkte over gaat, is de interland van aankomende donderdag.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:33

Echwel schreef:
9 november 2024Youp van 't Hek

https://youp.nl/columns/Minuutje-stil?f ... b5P7TV_yZw

Citaat:
Minuutje stil

Waarom Ajax voor de wedstrijd tegen Maccabi Tel Aviv een minuut stilte hield was mij een raadsel. Voor wie was dat minuutje? Was er een oude vedette gaan hemelen? Sjakie toch niet? Of was er iets anders? Het droeve ontslag van Erik in Manchester? De zoveelste terugkeer van Johan Derksen in zijn dagelijkse babbelboxje? Het verlies van Kamala? Het lot van de Oekraïners na de winst van oom Donald? Moesten we eerbied hebben voor Ajax zelf omdat ze sinds een week opeens weer weten wat voetballen is? Of was het voor de duizenden onschuldige slachtoffers in Gaza? Een cynische manier om de Israëlische tegenstander te treiteren. Nee, het was voor de ramp in Valencia.

Wie had dit nou weer bedacht? Een laatste stuiptrekking van de licht seniele Amsterdamse raad van commissarissen, die tot opluchting van alle supporters eindelijk schijnt op te stappen? En dan die rouwband. Is daar over vergaderd? Wie vond dat een goed idee? En hoezo Valencia? Omdat het halve bestuur daar in de buurt een tweede of derde huisje heeft? Omdat er nog wel eens wat spelers een week op het strand van Alicante willen gaan liggen? Ik vond het een surrealistisch minuutje en vooral een nogal potsierlijke rouwband.

De overwinning was mooi en duidelijk. Zelfs Brobbey scoorde. Hij wist niet eens dat hij dat nog kon. Zijn rouwband kon af.

5-0 gewonnen. Mooi resultaat. Iedereen blij met de nieuwe trainer Farioli, die door mijn buurman steevast Ravioli wordt genoemd. Het mooie van Francesco is dat hij als een Rudolf Nurejev sierlijk staat te dansen als hij zijn ploeg coacht.

Nogmaals: 5-0 gewonnen, maar toen begon het echte gesodemieter. Een wel erg letterlijke herdenking van de Kristallnacht. Jonge jongens op scootertjes op Jodenjacht. Angstaanjagend. De oorlog die daar woedt kreeg een dependance in mijn eigen stadje. Of ik verbaasd ben? Nee, ik lees kranten, kijk journaals en probeer dagelijks zo goed mogelijk op de hoogte te blijven. Ik denk dat ik weet wat er speelt in de wereld. Dus ook in Israël en Libanon. Daar vallen veel dooien. Schuldige en onschuldige slachtoffers. Dat weet u toch ook? Of vertel ik iets nieuws in dit zaterdagse stukje?

De discussie over dit conflict ga ik met bijna niemand meer aan. Domweg omdat het altijd ruzie wordt. De ene keer ben je een fascistische zionist en even later een verschrikkelijke antisemiet. Dat ben ik allebei niet. Ik ben voor vrede. Is dat in dit geval naïef? Nogal.

Gistermiddag luisterde ik naar onze burgemeester die deze gitzwarte nacht samen met twee andere deskundigen niet had zien aankomen. Dat vind ik raar. Heel raar zelfs. Het aangekondigde geweld gonst al weken door de stad. In de kroegen, de winkels en op straat. Het antisemitisme is terug. Niet alleen in Amsterdam. In heel Europa. Op scootertjes.

Had deze wedstrijd verboden moeten worden? Nee, maar het was misschien wel handiger geweest als de club uit Tel Aviv zijn publiek had thuisgelaten. Omdat dat een risico was. Maar nu hoor ik u roepen: “Hun harde kern doet niks”. Klopt! De voetballers van Maccabi deden trouwens ook niks. Maar het gaat niet om de spelers of de supporters. Het gaat om Netanyahu en die idioten van Hamas en Hezbollah. En dat maffe Iran. En om Biden en Harris en Trump en de knettergekke kolonisten. En Musk die ongetwijfeld ook direct of indirect wapens levert. Misschien wel aan beide partijen. Of hij bespioneert de zaak via een van zijn duizend satellieten.

Maar het is raar dat de Amsterdamse burgemeester en de hoofdcommissaris van politie dit niet hebben zien aankomen. Of waren ze op het gemeentehuis te druk met weer een of ander nieuw debiel verkeersplan waardoor ik binnenkort mijn huis alleen nog via Den Helder of Zuidlaren kan bereiken? En dan ook nog met 30 kilometer per uur.

Scootertjes op Jodenjacht. Ik sliep vannacht slecht van de loeiende politiesirenes. En ik lag vooral wakker omdat ik het al heel lang aan zag komen. Hoe lang? Misschien al mijn leven lang.

Arme Erik!

Dank voor het delen Echwel! Ik word zo naar van het woord Jodenjacht. Want waar is het dan nog veilig?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:58

Ik merk dat ik erg veel moeite heb met de tekst. Het lijkt grotendeels geschreven te zijn vanuit een algemeen standpunt, waarbij geweld van beide kanten afgekeurd wordt en zeker vanwege het feit dat het door anderen komt en hier dan uitgevochten wordt, maar lees je kritisch is het wederom weer vanuit een zijde, en dat vind ik lastig. Ik vraag me gewoon af waarom zo'n risicowedstrijd op deze manier uitgevoerd is. We hebben nu in ieder geval nog meer verdeling en geweld. ;(

Allereerst de kritiek op de minuut stilte. Dit doen we vaker toch? Wanneer er in Europa iets aan de hand is, dat we als EU-land daar een moment stilte voor hebben? En dat dit ruw verstoort werd met een fluitconcert van onze bezoekers van het 'uitvak'. 'Wanneer je in Nederland komt, heb je je aan ons aan te passen', dat is toch wel een van onze favoriete Nederlandse uitspraken, toch? Waarom is dat nu ineens anders?

Citaat:

Vervolgens mis ik waar ook (de meeste) doden vallen, namelijk Palestina.
Citaat:
Ik denk dat ik weet wat er speelt in de wereld. Dus ook in Israël en Libanon. Daar vallen veel dooien. Schuldige en onschuldige slachtoffers. Dat weet u toch ook? Of vertel ik iets nieuws in dit zaterdagse stukje?

En eigenlijk vanaf dat stukje gaat het vooral om het zinloze geweld richting de joodse kant, wat ik overigens ook verafschuw. Laat dat heel duidelijk zijn, maar ik mis toch echt het neutrale deel dat we zagen dat van beide kanten provocerend gedrag plaatsvond, respectloos gedrag en ook geweld.

Ik heb nog wat info gevonden, wat ook meer de beide kanten belicht. Met o.a. citaat dat het ook van de andere kant kwam. https://www.volkskrant.nl/binnenland/re ... ~bae84eed/
Citaat:
In het onderzoek naar het geweld in Amsterdam na de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv bekijkt de politie ook beelden van gewelddadige Maccabi-supporters. Dat vertelt een woordvoerder van de politie aan persbureau ANP.

Hier valt onder meer beeldmateriaal onder waarop te zien is hoe Maccabi-supporters Amsterdammers aanvallen, met riemen, planken en met ijzeren palen in hun handen over straat lopen en stenen gooien naar een huis waar Palestijnse vlaggen hingen. Ook vernielden de Israëliërs een taxi en staken Palestijnse vlaggen in brand.

En een stukje verslaggeving van ene Bender? Hij zegt ook op dat moment enige media te zijn. De comments onder de video zijn bijna 'lachwekkend' (This young kid just humiliated Sky News and CNN and BBC. Keep it up, folks!)
https://www.youtube.com/watch?v=ySHIOYyJ95A

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:27

Wat ik heb begrepen was er geweld gepleegd tegen een Amsterdamse Taxichauffeur en nog wat kleinere dingen zoals vandalisme. Dat Ajax supporters dit niet accepteren en mensen hun oorlogsvoering afkeuren snap ik wel, ook al ben ik het niet eens met geweld.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:25

Is dat echt een column van Youp? Beetje hufterig naar de doden die in Valencia zijn gevallen vind ik het wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:35

Mensen moeten niet vergeten dat echt in Amsterdam wonen en alles meekrijgen toch echt anders is, dan alles via het nieuws volgen.

Amsterdam verandert al vele jaren en elke periode heeft zo zijn eigen problemen. Maar de eigen achtergrond beïnvloedt ook vaak mensen hun mening en gedrag.

Overal lijkt haat te groeien en wil men oordelen, maar mensen zouden wat vaker moeten gaan praten om te horen waar de haat vandaan komt.

In de tijd van Halsema zijn er dingen verandert en verboden, maar het schijnt niet uit te maken. Veel "echte" Amsterdammers klagen, maar daar wordt niet naar geluisterd. En heel eerlijk krijgt Halsema van die echte Amsterdammers gewoon weinig krediet, omdat ze A) met een aardappel in haar keel praat en B) een Groen Links verleden heeft. Mag iedereen wat van vinden, maar dat is het gewoon. En niet iedereen heeft zin om verder te kijken en te denken, die zien hun stad veranderen en daar moet gewoon iemand de schuld van krijgen. Als je dan kijkt naar al die veranderingen zonder verbeteringen, is 1+1=2.

En iedereen wil ook graag analyseren en oordelen, maar weinige wonen er al 40,50, 80 jr of meer en maken niet mee wat zij meemaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:46

Lestrange01 schreef:
Electra63 schreef:
Is alles al bewezen dan ?
En wie heeft opgeroepen tot Jodenjacht ? Waren dit taxichauffeurs?
Misschien waren het wel neo-nazi's van de AFD ? Of Russen?
Ik weet het niet, ik heb geen Telegram.

Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld de Telegraaf niet het hele verhaal vertelt en graag het vuurtje opstookt.

Wie weet ?

Ik denk dat het misschien handig is om je even in te lezen over telegram. De hele app staat er namelijk om bekend dat het radicalisering in de hand werkt. Er zijn groepen met tien duizenden mensen, met berichten die niet te screenshotten zijn, die na een korte tijd verdwijnen. Dit medium wordt massaal gebruikt door de onderwereld, bijvoorbeeld voor het dealen van drugs. (hoe weet ik dat??? Ik doe een master strafrecht, telegram is een onderdeel in een grote hoeveelheid zaken vanwege de grote mate van anonimiteit).

Dit is ongeveer hoe dit te werk gaat:

- je wordt door je vrienden uitgenodigd om mee te doen aan een groep
- deze groep heeft een bepaald onderwerp, het kan bijvoorbeeld een groep zijn van Marokkaanse mannen, of een groep voor antisemieten, of een groep van nazi's (ja, daar doen ze ook niet heel geheimzinnig over)
- er wordt een oproep geplaatst over een plan dat ze hebben, bijvoorbeeld "vanavond op deze locatie gaan we dit doen"
- er wordt verteld dat deze oproep gedeeld moet worden
- de oproep wordt door de leden van de groep gedeeld via instagram dm's, discord servers, whatsapp, bepaalde tags op twitter (bv in het arabisch, zodat het voor de gemiddelde Nederlander niet te vinden is), TikTok filmpjes

Het hele punt van telegram is dat het anoniem is, wie dus met de originele oproep is gestart? Ik kan met volledige zekerheid zeggen dat ze hier nooit achter gaan komen. Dat is waarom het gebruikt wordt.

Telegram mag dan anoniem zijn maar je hebt het mis wat betreft dat ze nergens achter komen. Politie zit ook anoniem op telegram en ;
Telegram zal nu een aantal gebruikersgegevens aan autoriteiten verstrekken . De berichten-app Telegram heeft gezegd dat het IP-adressen en telefoonnummers van gebruikers zal overhandigen aan autoriteiten die huiszoekingsbevelen of andere geldige wettelijke verzoeken hebben.
Sinds september zijn ze overstag!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:21

Dat is in ieder geval een goede zaak.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:37

Superpony, de PvdA heeft de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022 en dan verwacht je toch dat er een burgemeester komt uit die partij. GL was een goede tweede natuurlijk, de stad zit vol met blije GL stemmers. Halsema praat een beetje raar, maar je hoort er geen aardappel in de keel. Bij de laatste persconferentie vond ik haar wel beter praten en kwam ze beter over. Verder zou ik geen seconden in haar schoenen willen staan, maar de stad is wel naar de knoppen en daar heeft zij de laatste 6 jaar weinig aan veranderd in positieve zin.

BigOne, het leest alsof er dus elders onderzoek gedaan moet worden voordat Telegram gegevens wil verstrekken? Dan kunnen ze dus niet via Telegram onderzoek doen en dat is jammer, maar ik hoop desondanks dat het iets oplevert.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:43

Nou ze zijn eruit hoor, volgens de Jeruzalem Post:
Citaat:
Heeft een voormalige UNRWA-leraar geholpen bij het organiseren van de Amsterdamse pogrom?

Uit rapporten blijkt dat PGNL een van de belangrijkste protestorganisatoren is, een prominent lid van het uitgebreide aan Hamas gelieerde netwerk in Nederland, geleid door een zelfbenoemde voormalige leraar bij UNWRA.

Wat denken jullie fact of fictie? Voor hele artikel zelf even googlen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:01

Geen idee maar kan me van een voormalig unwra lid best voorstellen dat ze ( voor wat zij allemaal hebben gezien en meegemaakt) pro Palestina zijn.