Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:36

https://nos.nl/artikel/2542616-rechter-elke-dag-50-000-euro-boete-bij-te-veel-asielzoekers-in-ter-apel

Rechter: elke dag 50.000 euro boete bij te veel asielzoekers in Ter Apel

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) moet zorgen dat er op geen enkel moment op de dag meer dan 2000 asielzoekers verblijven in het aanmeldcentrum in Ter Apel. Dat heeft de rechter bepaald in een kort geding. De rechter legt het COA een dwangsom op van 50.000 euro per dag, met een maximum van 5 miljoen euro, voor elke keer dat dit aantal overschreden wordt.

En dan willen ze de spreidingswet van tafel.. nee dit is niet sociaal om het probleem bij Ter Apel te laten zitten en de belastingbetaler op te zadelen met dwangsommen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:56

purny schreef:
[

En dan willen ze de spreidingswet van tafel.. nee dit is niet sociaal om het probleem bij Ter Apel te laten zitten en de belastingbetaler op te zadelen met dwangsommen.

Naast het feit dat het inhumaan en onmenselijk.

De spreidingswet werkt, waarom die terugdraaien.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:12

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:27

irmaz schreef:
Een interessant interview met de nieuwe voorzitter van de LTO (Land- en Tuinbouw Organisatie):

https://archive.is/4Ldck

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Weinig onderbouwt wat hij zegt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:39

Wat een... bijzonder interview.
Als het LTO maar geen verantwoording hoeft te nemen, lijkt het wel? Alles lekker afschuiven op anderen of gewoon keihard roepen dat het niet waar is...

Citaat:
Hoe weet u dat?
‘Dat weet ik.’

:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:28

Benzz schreef:
irmaz schreef:
Een interessant interview met de nieuwe voorzitter van de LTO (Land- en Tuinbouw Organisatie):

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Weinig onderbouwt wat hij zegt.

Sorry maar kan het niet meer opbrengen om dit soort stukken te lezen. Het is allemaal meer van hetzelfde dus ben afgehaakt.

Gewoon een houding van mij dat iedereen zelf mag weten wat ze willen en doen, maar ik wil me alleen nog maar richten op die mensen die wel echt structureel willen veranderen en positief bezig zijn. Is een keize
Al 40 jaar geleden lag het plan op tafel om de veeteelt houderij kleinschaliger in te richten. "Minder -Minder). Als dat toen was opgepakt hadden we nu niet al die problemen gehad bij de boeren. Dan was het probleem allang opgelost.

Want het zijn allemaal lapmiddelen en de meeste helpen niet en hebben de boeren of kosten de boeren klauwen met geld.

Maar er is ook overdrijving en onwil. Onlangs een item op TV. De boer zijn mestput zou volgend jaar vol zitten. Dan spraken we over mest van drie jaar. Hoeveel kost het om dat op te laten halen voor verwerking. €25000 euro vertelde de man.
Dan praten we over 7500 euro per jaar als bedrijfs mest kosten. Als je als boer die kosten niet kan dragen, zoals de goede man vertelde, dan denk ik als ex manager :"sluit dan je tent en ga in loondienst ergens werken, want dan is je bedrijf met meer als 100 koeien absoluut niet rendabel".
Sorry hoor maar ik zakte bijna van mijn stoel en mijn man erbij. Dus misschien wordt het allemaal ook wel wat zieliger en zwaarder voorgesteld als dat het is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:30

pien_2010 schreef:
Maar er is ook overdrijving en onwil. Onlangs een item op TV. De boer zijn mestput zou volgend jaar vol zitten. Dan spraken we over mest van drie jaar. Hoeveel kost het om dat op te laten halen voor verwerking. €25000 euro vertelde de man.
Dan praten we over 7500 euro per jaar als bedrijfs mest kosten. Als je als boer die kosten niet kan dragen, zoals de goede man vertelde, dan denk ik als ex manager :"sluit dan je tent en ga in loondienst ergens werken, want dan is je bedrijf met meer als 100 koeien absoluut niet rendabel".
Sorry hoor maar ik zakte bijna van mijn stoel en mijn man erbij. Dus misschien wordt het allemaal ook wel wat zieliger en zwaarder voorgesteld als dat het is.

Dit heb ik vaker gedacht, als je dat soort kosten niet kunt opbrengen heb je echt geen goede bedrijfsvoering. Maar ik denk wel vaker bij boeren, het gaat van familie op familie. Maar omdat je ouders goede ondernemers zijn/waren, betekent niet dat je die genen hebt gekregen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:45

Benzz schreef:
purny schreef:
[

Naast het feit dat het inhumaan en onmenselijk.

De spreidingswet werkt, waarom die terugdraaien.

Die moet teruggedraaid omdat hij werkt. Als er geen enorme ophoping in de aanmeld- en asielzoekerscentra meer is raken de PVV en VVD een heel groot deel van hun bestaansrecht en de verantwoording rond hun gewenste beleid kwijt. Mensen moeten een vijand hebben om naar beneden te kunnen trappen als je ze rustig en stil wil houden, anders gaan ze nadenken over waar de problemen werkelijk vandaan komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:48

irmaz schreef:

Bijzonder. Nog meer bijzonder dat iemand die voorstander is van de intensieve veehouderij de voorzitter is. Zo kom je niet veel verder. Moppert even in biologische-veehouderij-achtergrond.

Agrarische bedrijven gaan inderdaad vaak via familie. En in sommige gevallen is het veelal stuivertje draaien omdat men niet met de tijd van nu mee is gegaan, maar in die van pa en ma zijn blijven hangen. Dat er in de tijd van pa en ma andere regels waren maakt nu ook dat er veel met de hakken in het zand staan.

Hoewel ik trouwens over het algemeen nog steeds denk dat de voedselketen in Nederland helemaal kapot is. Hoezo importeren wij onze producten naar het buitenland en slaan we zelf producten in van het buitenland. Waarom die dure wisselwerking?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:40

IMANDRA schreef:
Als het LTO maar geen verantwoording hoeft te nemen, lijkt het wel? Alles lekker afschuiven op anderen of gewoon keihard roepen dat het niet waar is...

Citaat:
Hoe weet u dat?
‘Dat weet ik.’

I have concepts of a plan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:46

Benzz schreef:
pien_2010 schreef:

Dit heb ik vaker gedacht, als je dat soort kosten niet kunt opbrengen heb je echt geen goede bedrijfsvoering. Maar ik denk wel vaker bij boeren, het gaat van familie op familie. Maar omdat je ouders goede ondernemers zijn/waren, betekent niet dat je die genen hebt gekregen.

Boer zijn is geen beroep maar een levenswijze.

Ja, dat zal best, maar sommige dingen kunnen nou eenmaal niet. Mensen uit Syrië (of een ander oorlogsland) waren vast ook liever daar gebleven, zonder oorlog en platgebombardeerd huis, dan hier met hun hele gezin in een mini-kamertje. Terwijl een deel van de Nederlanders je met de nek aankijkt omdat je ongetwijfeld crimineel bent. En wie weet hoeveel meer vluchtelingen we hier krijgen als we zo met het klimaat om blijven gaan.

Sorry, ik maak me weer even te boos over dat stelletje incompetente mensen in Den Haag (Agema in debatten, schaamt die zich niet kapot voor haar onwetendheid?).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:51

IMANDRA schreef:

Citaat:
Hoe weet u dat?
‘Dat weet ik.’

Beetje hetzelfde nivo als: Wat is het beleid: Ik ben beleid :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:57

Tiggs schreef:
Boer zijn is geen beroep maar een levenswijze.

Ja, dat zal best, maar sommige dingen kunnen nou eenmaal niet. Mensen uit Syrië (of een ander oorlogsland) waren vast ook liever daar gebleven, zonder oorlog en platgebombardeerd huis, dan hier met hun hele gezin in een mini-kamertje. Terwijl een deel van de Nederlanders je met de nek aankijkt omdat je ongetwijfeld crimineel bent. En wie weet hoeveel meer vluchtelingen we hier krijgen als we zo met het klimaat om blijven gaan.

Sorry, ik maak me weer even te boos over dat stelletje incompetente mensen in Den Haag (Agema in debatten, schaamt die zich niet kapot voor haar onwetendheid?).

Eens met je hoor!

Het lijkt wel of het blik incompetente onwetende ......... is geopend in DenHaag. Maar goed, als je intelligente politica door deze en gene laat schofferen keer op keer, dan snap ik wel dat je uit de politiek vertrekt. En dan blijft dit over: Wilders bedankt!

verootjoo

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:08

OMG Agema idd… alsof ze net met een vmbo diploma van de middelbare afkomt. Niet dat er wat mis met gelijk werken na je vmbo havo of vwo diploma, maar van iemand die wordt geacht ons land te besturen had ik toch gehoopt op iets meer kennis en inzicht -O-
Ik begrijp niet zo je zo inzichtloos kan zijn. Ik werk in de zorg en het is toch weer een droevige treurnis met haar. Het zijn enorm moeilijke vraagstukken om op te lossen, maar om dan weer compleet onderzoek opnieuw te gaan doen en in de kamer telkens laat zien hoe weinig je er vanaf weet en hoe matig geïnteresseerd je ook bent is echt belachelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:22

Agema zit al jaren in de commissies van zorg, ze weet echt wel wat meer dan ze doet voorkomen. Maar men wil geen geld naar zorg. Niks inhoudelijks zeggen is de strategie.

(En ik hoop dat iedereen die de zorg belangrijk vindt en dacht dat Agema haar best ging doen dit wel ziet.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:35

Ze houdt haar kennis en ervaring wel heel goed verborgen.
En geen geld naar de zorg; waarom dan wéér Berenschot inschakelen voor onderzoek dat al gedaan is :?

Ik hoop dat de Wilders stemmers zien hoe ze worden bedrogen. Ze stonden zo voor het verbeteren van de zorg en maken er een nog groter potje van.
Niet dat dit niet te doorzien was van tevoren, maar toch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:47

Pien, het is gewoon een feit dat zonder de 20.000 euro inkomenssteun die een boer gemiddeld ontvangt dat dan de helft van de boeren failliet gaat of minimaal onder het minimum zakt. Mag dan een levenswijze zijn, het hangt voor veel boeren van subsidies aan elkaar. Triest , leuk zo’n “ levenswijze “ .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:53

BigOne schreef:
Pien, het is gewoon een feit dat zonder de 20.000 euro inkomenssteun die een boer gemiddeld ontvangt dat dan de helft van de boeren failliet gaat of minimaal onder het minimum zakt. Mag dan een levenswijze zijn, het hangt voor veel boeren van subsidies aan elkaar. Triest , leuk zo’n “ levenswijze “ .

Dat verwijt kunnen we niet helemaal bij de boeren leggen. Ik zou er voor bedanken (heb ook altijd alle toeslagen waar ik recht op had niet aangevraagd)). Als ik niet onafhankelijk mijn eigen broek kan ophouden dan klopt er iets niet. En datgene dat niet klopt is de prijs natuurlijk die we betalen. Die is nl veel en veels te laag. En dat heeft weer te maken met allerlei tussen personen die wel goed verdienen aan die producten. Helaas niet de boeren. Dus als we de prijs paar centen verhogen en de tussenpersonen nemen genoegen met minder winst, dan is dat goed voor de boer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:38

Is ook geen verwijt, vind het gewoon triest .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:06

BigOne schreef:
Is ook geen verwijt, vind het gewoon triest .

Eens dat vind ik ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:42

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:13

BigOne schreef:
Paul Wilders op X :
https://x.com/paul_wilders/status/18520 ... EopP3zUX6Q

En in een ander bericht op de schimmige financiële partij boekhouding was zijn antwoord:
Dig deeper!

Opvallend aan dat bericht van RTL vind ik wel dat van de coalitiepartijen alleen de PVV openheid eist en daarmee tot een meerderheid komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:31

En waarom zou de PVV oftewel Wilders dit nu doen? Heb je het stukje gelezen van zijn broer?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:39

Ja, dat van zijn broer heb ik gelezen. Van daaruit kwam ik op de RTL link.

Het is afwachten wat er gaat gebeuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:13

BigOne schreef:
En waarom zou de PVV oftewel Wilders dit nu doen? Heb je het stukje gelezen van zijn broer?

Nee vertel. Mijn leven is drukker als me alleen met Bokt bezig houden, dus je/jullie maken met nieuwsgierig.