Camera's bij je huis: nuttig of paranoïde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:25

Hier ook een rustige wijk, maar er wordt "in de buurt" wel al jaren ingebroken.
Ik gok zo dat er hier makkelijkere huizen/tuinen staan - maar je weet maar nooit.

Onze deurbel begint te filmen bij detectie, en dan zie je ook heel duidelijk.
Voor, achter en opzij lampen die activeren bij beweging. Alarmen op de voordeur, achterdeur en garagedeur.

Camera van de tuin staat momenteel in het kippenhok - nieuw hok, ik wilde mee kijken haha.

Wij zijn wel van plan een aantal extra camera's te installeren. Mijn vriend is nogal into tech, die wilt echt een monitor waarop hij alles kan volgen :')

Camera vooraan vind ik vooral een must omdat de gemeente vorig jaar bedacht "hey, laten we voetbalgoals op dat plein neer kwakken!" Op zich mag dat, maar die idioten hebben die goals echt in het verlengde van mijn oprit geplaatst 8)7 Ik heb dus beeldmateriaal waarbij je die ballen meermaals tegen mijn voordeur en garagepoort ziet gaan. Naast mijn voordeur zit glas, ik word er dus best zenuwachtig van. En onze auto's staan hier ook gewoon, ik zit echt niet op die onzin te wachten.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:50

Hier hangen ook meerdere camera's. Bij de oprit een Floodlight camera die ook de kat van de buren registreert als die z'n nachtelijke rondje doet op muizenjacht. Meestal doet ie z'n ronde tussen 2 en 3 's nachts. Onze kat zorgt dan dat ie elders is, die loopt meestal rond vijf uur bij de stallen.
Wij vinden het ideaal, en bij de paarden hangen 2 camera's zodat ze eigenlijk altijd wel te zien zijn. Het is wel verbazingwekkend dat ze zich soms met zo'n drieën achter 1 boom weten te verstoppen. Dan denk ik....'whut, waar zijn ze dan'. Achter die boom dus.
In hoeverre het echt inbrekers weet tegen te houden als je niet thuis bent.... tsja...maar we hebben ze meer voor onszelf om ook als we niet thuis zijn even de boel te kunnen bekijken.

Afbeelding

JoT

Re: Camera's bij je huis: nuttig of paranoïde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:19

Ik hoop dan maar dat het afschrikwekkend werkt Lindsey, dat ze denken, we gaan wel elders kijken, dit is teveel gedoe. Onze camera's zijn duidelijk zichtbaar en we hebben ook een joekel van een sticker bij de voordeur dat ons huis bewaakt wordt.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:29

Wij hebben een camera achter het huis hangen. Toevallig zijn er 2 mannen verderop in de straat bij 3 huizen aan het rond sluipen geweest. Die staan ook op camera. Ze renden weg toen er een alarm af ging. Eng idee altijd -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:36

Ik ben bezig met wat bestellen, maar vroeg me af; hebben mensen ook een alarm?

Ik denk dat we 4 alarmpjes hebben rondlopen, maar toch........

Ik krijg steeds reclame van de Verisure, maar dat zal wel erg overdreven zijn. Ik hoef niet dat een centrale gelijk meekijkt bij het alarm, toch? Of dat ze iemand sturen voor nieuw glas als we er niet zijn.

Het andere is dat we soms verder weg zijn en dan wel kunnen kijken, maar niks kunnen doen. Stel dat we inbrekers zien, of dat er iets met de dieren is.
We hebben gewoon contact met de buren, maar niet dusdanig dat we iemand sleutels geven om iets te kunnen doen. En dan hebben ze of geen ervaring met dieren of, daar geen zin in of ik vertrouw het niet helemaal als we weg zijn. Dan moet je wel goed aangeven dat we meekijken.

Ik zou ook een scherm willen, of liever 2 dat we alle camera's tegelijk in beeld hebben.
Die in stal is wel met geluid en dat moet ook ivm bevalling straks weer, maar geen idee of alle geluiden dan door elkaar gaan? Dan hoor je ook elke auto voorbij rijden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:24

Wij hebben ook een alarmsysteem hangen Superpony. Als het alarm afgaat, worden we gebeld. We moeten dan een code doorgeven en je kunt laten weten of je in de problemen zit of niet. Ook hebben wij een stil alarm functie, die je aan kunt zetten met een combinatie van knopjes op de afstandsbediening.

Op zich een veilig gevoel, maar als het alarm midden in de nacht afgaat, dan zit je wel tegen het plafond aangeplakt zeg maar := Wij moeten het alarm echt zelf uitzetten, met een pincode of met de afstandsbediening. Als je niet thuis bent, dan is dat dus wel een probleem. Als we op vakantie gaan, dan krijgen de buren altijd een afstandsbediening, voor alle zekerheid.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:54

JoT schreef:
Wij hebben ook een alarmsysteem hangen Superpony. Als het alarm afgaat, worden we gebeld. We moeten dan een code doorgeven en je kunt laten weten of je in de problemen zit of niet. Ook hebben wij een stil alarm functie, die je aan kunt zetten met een combinatie van knopjes op de afstandsbediening.

Op zich een veilig gevoel, maar als het alarm midden in de nacht afgaat, dan zit je wel tegen het plafond aangeplakt zeg maar := Wij moeten het alarm echt zelf uitzetten, met een pincode of met de afstandsbediening. Als je niet thuis bent, dan is dat dus wel een probleem. Als we op vakantie gaan, dan krijgen de buren altijd een afstandsbediening, voor alle zekerheid.

Dit hebben wij ook, maar dan nog in combinatie met een app. Dus als wij niet thuis/bij het bedrijf zijn en het alarm gaat af, kontroleren we de camera's terwijl we aan de lijn zijn met de meldkamer. Als we het niet vertrouwens kunnen we iemand sturen van de meldkamer die alles aan de buitenkant van de panden kontroleert.
Om op ons erf te komen hangt er een klein kluisje (van zeker 10cm x 15cm x 5cm) buiten bij het hek met een code. De meldkamer weet die code, wat zij doorgeven aan de persoon die komt controleren. Zo lopen er geen 'onbekende buren' met toegang tot ons erf, maar is het wel toegankelijk voor wie jij wilt!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:24

Wij hadden laatst een achtervolging in de wijk en hoogstwaarschijnlijk zijn ze ook in onze tuin geweest. Nadat er daarna bij de buren was ingebroken hebben wij onze Eufy deurbel uitgebreid met camera’s rondom het huis en in de tuin. Beneden zullen ze waarschijnlijk niet snel binnen komen ivm onze grote hond, bij de buren zijn ze via de uitbouw bij de eerste verdieping binnen gedrongen.
Hopelijk draagt het bij aan de veiligheid, het helpt in ieder geval voor onze nieuwsgierigheid :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:31

Marije112, volgens mij vonden wij de app-functie indertijd te duur :o Maar als deze installatie op is, dan gaat die app zeker wel een optie worden. Onze camera's volgen we overigens wel via een app.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:12

JoT schreef:
Marije112, volgens mij vonden wij de app-functie indertijd te duur :o Maar als deze installatie op is, dan gaat die app zeker wel een optie worden. Onze camera's volgen we overigens wel via een app.

Snap ik, die app is ook heel duur. Voor alleen ons huis zou ik het denk ook niet doen :o .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:04

Hier ook alarm maar die is gemaakt door mijn vriend zelf. Bewegingsmelders, camera’s enz. Hebben dat in onze thuis automatisering zitten. Maar alles draait op eigen omgeving en niet via externe partijen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:06

Dank jullie wel.

Het is alles tegen elkaar afwegen. Goede inbrekers zijn vast zo goed dat ze ook wel weten hoeveel tijd ze hebben vanaf inbreken tot reactie op het alarm. Maar je hoopt natuurlijk dat ze het makkelijkste huis kiezen.

Onze voordeur zit een heel klein beetje op een plek waar je evt een beetje ongezien te werk kan als het rustig is. En zoals bij velen hier, wordt die gewoon niet of weinig gebruikt. Maar wel een goed slot erop.
En lampen op melders.

Mijn gevoel zegt nu voor Eufy te gaan. Heb je zo een chime nodig als je al een homebase hebt? Geeft de homebase ook een belgeluid als er aangebeld wordt?