Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:14

Elisa2 schreef:
Tiggs schreef:
Het verbaast me wel dat er best wat reacties zijn van vrouwen die naroepen normaal vinden en dat je met bepaalde kleding om bepaalde opmerkingen vraagt. Ik vind dat best schokkend eigenlijk, dat die seksualisering als zo normaal wordt gezien.

Misschien hebben ze daar ervaring mee?

Is het misschien gewoon zoals het werkt ookal willen we dat niet en keurt niemand het goed?

Akkoord, het gebeurt. Maar vragen meiden daar dan om? Zijn mannen zo primitief dat ze zich niet in kunnen houden als ze blote benen zien?

Wel heftig dat je moeder je zus een prutsmuts noemde.

Fika

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:18

Ik dacht dat het zo was dat iemand nooit het recht heeft om aan een ander te zitten, tenzij die ander daar toestemming voor geeft, maar ik kan me vergissen.
Dat het daarnaast toch gebeurt (grensoverschrijdend gedrag), is een feit, maar dat is nooit ook maar in enige mate de schuld van het slachtoffer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:19

Ik vraag me altijd af waarom mannen niet gewoon kunnen denken 'poe das een mooie vrouw' wat wil je on de lieve vrede bereiken met dat over straat schreeuwen? Of denken ze misschien echt dat (alle) vrouwen dat fijn vinden?

Beheers je anders even alsof je een normaal mens bent...

Elisa2

Re: Preutsheid, fatsoensnorm, toekomst, zijn die je wilt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:23

Sommige meiden vragen zeker om die aandacht, waarmee ik niet zeg dat het een vrijbrief is om ze ongevraagd te betasten.

Mijn moeder noemde mijn zus trouwens niet direct zo, maar hield haar een terechte spiegel voor.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:28

Tiggs schreef:
Het verbaast me wel dat er best wat reacties zijn van vrouwen die naroepen normaal vinden en dat je met bepaalde kleding om bepaalde opmerkingen vraagt. Ik vind dat best schokkend eigenlijk, dat die seksualisering als zo normaal wordt gezien.

Ik verbaas mij er ook over.

Het idee dat naroepen getriggerd wordt door kleding is ook een beetje achterhaalt. De meeste mannen die je naroepen als je over straat loopt, doen dat niet omdat ze je ontzettend sexy vinden, maar omdat ze het leuk vinden je een oncomfortabel gevoel te geven. De meeste mannen die naroepen, fluiten, schelden, weten héél goed dat vrouwen dit niet leuk vinden, maar dat is júíst waarom zij het doen. Daar kicken ze op. Ze weten dat wanneer ze 's avonds achter je lopen en je dan naroepen dat dit intimiderend over komt en dat geeft ze toch een bepaald gevoel van macht.

Ik heb geen enkele keer een grote stad kunnen bezoeken, zoals Rotterdam of Amsterdam, zonder lastiggevallen te zijn het moment dat ik alleen loop. Soms ook als ik met een ander ben, zoals met mijn moeder. Of dat nou tijdens de winter is wanneer ik met een dikke winterjas rondloop, of tijdens de zomer wanneer ik een jurkje draag. Mijn moeder wil niet dat ik erop reageer, en dat doe ik ook niet meer. Vroeger nog wel, maar als je dan iets boos terug roept wordt je nog meer uitgescholden. En als je niets zegt soms ook, want dan ben je opeens een vieze vuile poedersuiker.

Het enige wat helpt bij mij is een "hoofddoek" dragen, mijn haren bedekken. Dan is het opeens heel stil :o

Het is wel een beetje een Nederlands (stads) ding, hoe erg het is hier, in Brazilië loopt iedereen er half naakt bij in de zomer en daar ben ik geen enkele keer op die manier lastiggevallen. Je werd niet eens aangestaard. Dat zal vergelijkbaar zijn in andere westerse landen waar het erg heet wordt, als mannen daar dus de "onbedwingbare" druk voelen een opmerking te maken iedere keer als ze een dame in een korte jurk of rok zien dan blijven ze lang bezig... En de keren dat er een man op mij af kwam om een opmerking te maken dan werd het respectvol gedaan. Natuurlijk wel andere vormen van intimidatie (beroving) die daar veel meer spelen, maar geen enkele man die respectloos deed omdat ik, of anderen, in korte zomerjurkjes rondliep. In Rome ben ik 1 keer nageroepen, in de twee weken dat ik daar was terwijl ik met 40 graden mezelf echt niet bedekte hoor :+. In Amsterdam kan ik een vuilniszak dragen en het is nog niet goed genoeg.
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 02-08-24 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:29

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:

Misschien hebben ze daar ervaring mee?

Is het misschien gewoon zoals het werkt ookal willen we dat niet en keurt niemand het goed?

Akkoord, het gebeurt. Maar vragen meiden daar dan om? Zijn mannen zo primitief dat ze zich niet in kunnen houden als ze blote benen zien?

Ja mannen zijn primitief en simpel. Er zitten instincten in ons reptielenbrein (de hypothalamus) die homeostase en voortleven van het individu en de soort garanderen.
De 3V's: vechten/vluchten, voeding/vocht en voortplanten. Die laatste kan onderdrukt worden door het meer ontwikkelde brein (voornamelijk prefrontale cortex) maar bij mannen heeft voortplanting minder met psychische afwegingen te maken. Hun doel is (vanuit primitief brein) om zich veelvuldig voort te planten. Voor een vrouw is karakter, kleur, houding, gezondheid etc allemaal belangrijk. Dus niet elk mannetje will do. Voor de man voldoet wel bijna elk vrouwtje. Zo werkt het gewoon.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:30

En toch worden mannen evenwichtiger gevonden dan vrouwen. Want vrouwen zijn zo emotioneel :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:31

Qimm schreef:
En toch worden mannen evenwichtiger gevonden dan vrouwen. Want vrouwen zijn zo emotioneel :')

Zo veel mogelijk willen krikken is wel heel evenwichtig :7.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:32

Hutcherson schreef:
Urbanus schreef:

Ja mannen zijn primitief en simpel. Er zitten instincten in ons reptielenbrein (de hypothalamus) die homeostase en voortleven van het individu en de soort garanderen.
De 3V's: vechten/vluchten, voeding/vocht en voortplanten. Die laatste kan onderdrukt worden door het meer ontwikkelde brein (voornamelijk prefrontale cortex) maar bij mannen heeft voortplanting minder met psychische afwegingen te maken. Hun doel is (vanuit primitief brein) om zich veelvuldig voort te planten. Voor een vrouw is karakter, kleur, houding, gezondheid etc allemaal belangrijk. Dus niet elk mannetje will do. Voor de man voldoet wel bijna elk vrouwtje. Zo werkt het gewoon.

Ik weet niet waar jij psychologie gestudeerd hebt, maar hormonen en de hypothalamus maken van mannen echt geen willoos slachtoffer van hun lustgevoelens :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:32

Lestrange01 schreef:
Tiggs schreef:

Ik verbaas mij er ook over.

Het idee dat naroepen getriggerd wordt door kleding is ook een beetje achterhaalt. De meeste mannen die je naroepen als je over straat loopt, doen dat niet omdat ze je ontzettend sexy vinden, maar omdat ze het leuk vinden je een oncomfortabel gevoel te geven. De meeste mannen die naroepen, fluiten, schelden, weten héél goed dat vrouwen dit niet leuk vinden, maar dat is júíst waarom zij het doen. Daar kicken ze op. Ze weten dat wanneer ze 's avonds achter je lopen en je dan naroepen dat dit intimiderend over komt en dat geeft ze toch een bepaald gevoel van macht.

Ik heb geen enkele keer een grote stad kunnen bezoeken, zoals Rotterdam of Amsterdam, zonder lastiggevallen te zijn het moment dat ik alleen loop. Soms ook als ik met een ander ben, zoals met mijn moeder. Of dat nou tijdens de winter is wanneer ik met een dikke winterjas rondloop, of tijdens de zomer wanneer ik een jurkje draag. Mijn moeder wil niet dat ik erop reageer, en dat doe ik ook niet meer. Vroeger nog wel, maar als je dan iets boos terug roept wordt je nog meer uitgescholden. En als je niets zegt soms ook, want dan ben je opeens een vieze vuile poedersuiker.

Het enige wat helpt bij mij is een "hoofddoek" dragen, mijn haren bedekken. Dan is het opeens heel stil :o

Het is wel een beetje een Nederlands (stads) ding, hoe erg het is hier, in Brazilië loopt iedereen er half naakt bij in de zomer en daar ben ik geen enkele keer op die manier lastiggevallen. Je werd niet eens aangestaard. Dat zal vergelijkbaar zijn in andere westerse landen waar het erg heet wordt, als mannen daar dus de "onbedwingbare" druk voelen een opmerking te maken iedere keer als ze een dame in een korte jurk of rok zien dan blijven ze lang bezig... En de keren dat er een man op mij af kwam om een opmerking te maken dan werd het respectvol gedaan. Natuurlijk wel andere vormen van intimidatie (beroving) die daar veel meer spelen, maar geen enkele man die respectloos deed omdat ik, of anderen, in korte zomerjurkjes rondliep. In Rome ben ik 1 keer nageroepen, in de twee weken dat ik daar was terwijl ik met 40 graden mezelf echt niet bedekte hoor :+. In Amsterdam kan ik een vuilniszak dragen en het is nog niet goed genoeg.

Dit is wel echt gedrag wat bij bepaalde groeperingen voorkomt en ik ook herken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:42

Hutcherson schreef:
Urbanus schreef:

Dat is toch geen excuus om iemand dan maar na te roepen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:45

Wauw….
Dat is wel echt het toppunt van generaliseren _O-
Wat een BS post.

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:48

Met deze warme dagen zie ik veel mannen met een blote bast (de hond uit laten, fietsen, een voortuin schoffelen) en ik was eigenlijk van plan om zoiets ook eens te gaan doen, als vrouw zijnde, de komende tijd als een soort van sociaal experiment.
Eens kijken hoe men reageert als ik toples de hond ga uitlaten.

Ik heb heel lang in Berlijn gewoont en heb een paar jaar geleden meegedaan aan demonstraties zodat vrouwen ook toples mogen zwemmen. Bij deze demonstratie fietsen we toples door Berlijn. Een hele bijzondere ervaring
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7767705 ... te-borsten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:53

Hutcherson schreef:

Is je vader zo? Je opa? Je broer? Je partner? Je beste vriend?

Chrizta schreef:
Met deze warme dagen zie ik veel mannen met een blote bast (de hond uit laten, fietsen, een voortuin schoffelen) en ik was eigenlijk van plan om zoiets ook eens te gaan doen, als vrouw zijnde, de komende tijd als een soort van sociaal experiment.
Eens kijken hoe men reageert als ik toples de hond ga uitlaten.

Ik heb heel lang in Berlijn gewoont en heb een paar jaar geleden meegedaan aan demonstraties zodat vrouwen ook toples mogen zwemmen. Bij deze demonstratie fietsen we toples door Berlijn. Een hele bijzondere ervaring
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7767705 ... te-borsten

Jij bent echt mijn held.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:58

Fly_high schreef:
BigOne schreef:
Dat nafluiten had en heb ik nooit moeite mee gehad, gebeurt me nu niet zo vaak meer :D maar zwaaide altijd vriendelijk terug

Ik vind het wel raar dat seksuele intimidatie op straat onprettig vinden als iets raars wordt neergezet in dit topic en dat je dan blijkbaar ook nog vooral vriendelijk moet reageren :?

Vroeger (=als tieners) vonden we aanranding ook maar "egostrelend" want wat ben je toch onweerstaanbaar knap als iedereen ongevraagd z'n hand in je onderbroek wil steken... Tegenwoordig iets andere mening over zullen we maar zeggen.

Edit. Mijn uitgevallen borsten :') of half ontbloot lijf hebben over het algemeen een meer specifieke doelgroep dan eerste beste mongool die kan fluiten. Gisteren ook toevallig 3 keer achter elkaar nagefloten onderweg naar huis met oersaaie kantoorkleding aan, rot toch lekker op :roll:

Aanranding egostrelend ? Moet niet gekker worden want nu doe je net alsof de oude garde het allemaal maar prima vond. En dat was zeker niet zo. Maar nu kan/mag er helemaal niets meer, nafluiten , waarschijnlijk zelfs knipogen. Zal wel met leeftijd te maken hebben maar ik vind sommigen ook overdrijven.
Wat jij opnoemt werd ook 40 jr geleden zeker niet geaccepteerd alleen vonden wij nafluiten geen seksuele intimidatie en heel eerlijk, ik vind dat onzin.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-08-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:59

Hutcherson schreef:
Urbanus schreef:

Weet je zeker dat je het nog steeds over de uitzonderlijk sociale en intelligente diersoort homo sapiens hebt en niet over kikkers of andere zilvervisjes?

Wel lekker om weer evenwicht in dit topic te brengen, vrouwen zijn domme prutsmutsen maat mannen zijn eigenlijk soort van vergroeiing op een loslopende penis :=
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 02-08-24 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:01

verootjoo schreef:
Hutcherson schreef:

Ik weet niet waar jij psychologie gestudeerd hebt, maar hormonen en de hypothalamus maken van mannen echt geen willoos slachtoffer van hun lustgevoelens :+

Dit is geen psychologie maar biologie :) weet niet of jij ooit bent wezen stappen.. Dan weet je dat dit klopt. Zeker met een goeie pot bier achter de kiezen.
En er staat uiteraard duidelijk bij dat die drang onderdrukt kan worden door de prefrontale cortex (o.a.). Maar de mannen die bij die functie kunnen zullen zelden ongepaste opmerkingen maken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:02

BigOne schreef:
Aanranding egostrelend ? Moet niet gekker worden want nu doe je net alsof de oude garde het allemaal maar prima vond. En dat was zeker niet zo. Maar nu kan/mag er helemaal niets meer, nafluiten , waarschijnlijk zelfs knipogen. Zal wel met leeftijd te maken hebben maar ik vind sommigen ook overdrijven.

Lekker makkelijk voor de oude garde als zij niet degenen zijn die er last van hebben.

Knipogen hangt enorm van context af en is in hartstikke veel sociale interacties ook ongepast ja :j Nafluiten is alleen een vorm van intimidatie en heeft 0 te maken met flirten.

Wat gaat er nou precies verloren als vrouwen niet meer nagefloten worden?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:04

Qimm schreef:
Ik vraag me altijd af waarom mannen niet gewoon kunnen denken 'poe das een mooie vrouw' wat wil je on de lieve vrede bereiken met dat over straat schreeuwen? Of denken ze misschien echt dat (alle) vrouwen dat fijn vinden?

Beheers je anders even alsof je een normaal mens bent...

Ik vergeet nooit meer een vrouw die de trein in kwam met een leren mantelpak aan en kniehoge haklaarzen. Zo knap was zij. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan heeft gedacht opmerkingen te plaatsen of haar na te staren.

Mannen primitief en simpel noemen vind ik een hele makkelijke vrijbrief voor ze. En heel eerlijk denk ik dat het statement volledig uit je duim is gezogen, of toch in ieder geval niet wetenschappelijk onderbouwd in de moderne sociologie.

Overigens nog over erogene zones; de tepels van een man zijn ook erogene zones, evenals oren en inderdaad ook voeten, vingers, de hals, etc.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:06

Ik weet niet waar jullie vroeger uitging maar wellicht waren die boeren tentfeesten waar ik was dus niet de place to be... Wellicht eens interessant voor jullie om mijn theorie te toetsen :') trek wel een overall aan.

Overigens dit is gewoon hoe de hypothalamus werkt he. Ik verzin t niet. Doe anders even wat onderzoek wat de functie is van de hypothalamus. Gewoon puur hoe die werkt en wat zn doel is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:09

Met die zelfde logica wil dan ineens iedere vrouw die lamzat is ineens alleen nog maar moeder worden en voor het eten + huishouden zorgen zeker, want dat is evolutionair zo voorgegeven 8)7
Ik denk dat je je inderdaad in zeer beperkte kringen begeven hebt als dat je beeld is van alle mannen.

Daarnaast zijn de meeste mannen godzijdank niet de hele tijd bezopen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-08-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:12

Fly_high schreef:
BigOne schreef:

Lekker makkelijk voor de oude garde als zij niet degenen zijn die er last van hebben.

Knipogen hangt enorm van context af en is in hartstikke veel sociale interacties ook ongepast ja :j Nafluiten is alleen een vorm van intimidatie en heeft 0 te maken met flirten.

Wat gaat er nou precies verloren als vrouwen niet meer nagefloten worden?

Wij zijn ook jong geweest en misschien moeten mensen die last van nafluiten hebben zich afvragen waarom het nu wel zo’n probleem is?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-08-24 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:12

Ongeacht je gevoelens, oerdriften of weet ik wat, je hebt je gewoon normaal te gedragen en iemand naroepen of naar iemand fluiten is niet normaal, of diegene nou een rok tot de grond of een rok tot net over de billen draagt. Je bent in de openbare ruimte en je dient een ander, in dit geval een vrouw, niet op die manier te dehumaniseren en tot object te maken. Iemand, in dit geval een man, die bewust de keuze maakt om toch te gaan roepen en/of fluiten, is fout bezig. Hij kan er ook voor kiezen om op dat moment geen geluid te produceren en de ander geen vervelend gevoel te bezorgen.
Laatst bijgewerkt door Littera op 02-08-24 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:13

Hutcherson schreef:
Ik weet niet waar jullie vroeger uitging maar wellicht waren die boeren tentfeesten waar ik was dus niet de place to be... Wellicht eens interessant voor jullie om mijn theorie te toetsen :') trek wel een overall aan.

Overigens dit is gewoon hoe de hypothalamus werkt he. Ik verzin t niet. Doe anders even wat onderzoek wat de functie is van de hypothalamus. Gewoon puur hoe die werkt en wat zn doel is.

Het heeft geen sodeflikker te maken met biologie of wat dan ook. Puur met opvoeding en groepsdruk; sociologie, haantjesgedrag van mannen onderling, het ontbrekende respect naar vrouwen. En ik kwam echt wel in de meest gare tenten, maar daar kwam ik ook gewoon mannen tegen met genoeg bier achter hun kiezen die wel met hun klauwen van vrouwen af konden blijven en een respectvol (al dan niet goed te volgen) gesprek met je aangingen. Het is maar net met wat voor mannen ze omgaan.

BigOne, ik word er zachts gezegd ongemakkelijk van, en in de meeste gevallen voel ik me er onveilig door. Ik ben in jaren niet meer naar een bepaald zwembad geweest, omdat ik er werd nageroepen.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 02-08-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:14

Straalbezopen geile mannen op een dorpsfeest proberen alles te neuken wat niet al te hard wegloopt en hypothalamus bestaat dus aanranden is puur natuur en biologie, goed onderzoek wel :')

Denk dat we naar vergelijkbare feesten zijn geweest maar wel hele verschillende wetenschappelijke conclusies hebben getrokken dan.