Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:35

Cer schreef:
Ik heb het idee dat het ook begon met dat gemompel van die onverstaanbare woorden / zinnen. En vandaar uit gaat men verder.
Ik heb geen idee of dat ook verknipt is, ik luister die speeches nooit helemaal..
Edit: ja dat is ook verknipt zie ik

Hij was een echte stotteraar in zijn jeugd en is daar een heel eind vanaf gekomen, maar nooit in zijn geheel.
En dan bedoel ik niet wat iedereen wel eens heeft, maar denk ms Montreal stotteren :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:14

Het is wel heel interessant wie Harris als vice gaat meenemen. Harris gaat de jonge en zwarte en vrouwen als kiezer aantrekken, de oudere garde democraten heeft ze minder mee. Als ze daar een goed passende vice bij kiezen…

Man ik hoop zo dat ze ver gaat komen. Buttigieg is toch niet meer een serieuze kanshebber?

BigOne

Re: Joe Biden geen presidentskandidaat meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:28

Ik gok op Gavin Newsom.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:44

BigOne schreef:
Ik gok op Gavin Newsom.

Ik zou eerder Josh Shapiro of iemand anders uit een van de swing states verwachten. Met nog meer stemmen uit Californië bereik je niets. Die winnen ze toch al wel.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:49

Ik denk wel dat Biden iets onder de leden heeft. Zijn looppatroon is veranderd, zijn balans minder en zijn gelaat heeft minder expressie. Hij spreekt soms trager. Of het stotteren/ woordvindingsproblemen al langer bestaan weet ik niet. Zoveel Amerikaanse presidenten ken ik ook niet.

Maar wat dat is, persoonlijk heb ik wel een vermoeden.
Ik vind in ieder geval dat er van fysieke achteruitgang sprake is.

Voor een aantal beroepen zijn aanvullende eisen op gebied van leeftijd, fijnheid etcetera.

Dat dat niet geldt voor een president van Amerika verbaasd me. Want het lijkt me nu niet bepaald een luizenbaantje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:57

Iedereen mag fouten maken, maar de momenten die je hem ziet spreken, zie je hem toch helaas vaak de mist in gaan. En dan niet eens qua stotteren, maar hij mist gewoon een bepaalde spark. Als minister president dien je je volk ook mee te krijgen.

Okay, om Zelensky voor Poetin uit te maken is wel erg pijnlijk. :=

https://www.ad.nl/buitenland/biden-gaat ... ~a0eea7c8/

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:00

Besef wel dat je maar korte stukken ziet van een waarschijnlijk lange speech en dan denk ik dat iedereen vooral van in de 80 wel eens een fout maakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:00

raket schreef:
Ik denk wel dat Biden iets onder de leden heeft. Zijn looppatroon is veranderd, zijn balans minder en zijn gelaat heeft minder expressie. Hij spreekt soms trager. Of het stotteren/ woordvindingsproblemen al langer bestaan weet ik niet. Zoveel Amerikaanse presidenten ken ik ook niet.

Maar wat dat is, persoonlijk heb ik wel een vermoeden.
Ik vind in ieder geval dat er van fysieke achteruitgang sprake is.

Voor een aantal beroepen zijn aanvullende eisen op gebied van leeftijd, fijnheid etcetera.

Dat dat niet geldt voor een president van Amerika verbaasd me. Want het lijkt me nu niet bepaald een luizenbaantje.

Ik las een aantal dagen geleden dat hij corona heeft, dat kan ook heel goed verklaren waarom hij de laatste week wat trager loopt en praat.
Maar verder denk ik ook dat het gewoon ouderdom is. Mijn opa's en oma's liepen en spraken ook niet meer zo kwiek als vroeger op de leeftijd, twee van de vier hebben dat niet eens gehaald. Daar hoeft geen ziekte achter te zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:05

Die Putin was gewoon een domme verspreking die hij meteen herstelde. Dat was echt zoiets dat je vast zelf ook wel eens hebt gehad: je zegt iets, hoort even later je eigen woorden nog een soort van in de lucht hangen, schrikt van hè wat zei ik nou??? En herstelt het direct. En dan is het inderdaad meestal dat je dat andere woord uitsprak omdat dat woord in een 2e gedachtenspoor zat.

Dat is echt exact wat je bij Biden ziet gebeuren. Dat het een heel pijnlijke verspreking is, staat wel buiten kijf natuurlijk #) Hij maakt het die MAGA etters daarmee wel makkelijk om lekker te knippen en plakken.....

Maargoed, Biden is dus exit dus daar hoeven we ons verder niet druk over te maken, die maakt de laatste maanden echt wel netjes vol :j En dan maar hopen dat zijn opvolger in het witte huis, ook weer een democraat zal zijn. Die dan bovendien nog 8 jaar vooruit kan *\o/*

Ik weet niet wat Buttigieg momenteel voor plannen heeft / welke opties hij openhoudt.
Hij heeft een paar hele jonge kinderen thuis nu....

Hier een recent interview, waar hij ook weer heel capabel, relaxed en vriendelijk / aansprekend op lastige issues in gaat, ik vind het een topper voor deze tijden met zulke grote kloven die door Trump in het volk geslagen zijn +:)+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:31

Al die anderen die jullie hier aandragen hebben gewoon geen uitstraling.Voor zo'n functie heb je dat echt nodig. En aangezien het een wereldse functie is, geen geestelijke, hoef je niet eens een heilige te zijn. Laat ik als voorbeeld president John F. Kennedy geven .Dat was ook zeker geen heilige, maar toen hij vermoord werd rouwde (bijna) de hele wereld. Volgens mij (kan zijn dat ik me vergis, graag correctie dan!!) een Democraat. Maar toendertijd had je nog niet zo'n nare polarisatie, het ging nog om het welzijn van de gehele staat. Van de gehele wereld(vrede) zelfs en dat zou nu ook zo moeten zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:37

Och Anjali , toen was er geen social media, geen opwinding en lang niet iedereen had een tv en telefoon. Kennedy was zeker geen heilige maar zijn moord schokte inderdaad de wereld. Juist omdat zoiets gelukkig niet te vaak voortkwam. En om nu te zeggen dat de aangedragen kandidaten geen uitstraling hebben?? Wie moet ze dan vragen volgens jou?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:59

anjali schreef:
Al die anderen die jullie hier aandragen hebben gewoon geen uitstraling.Voor zo'n functie heb je dat echt nodig. En aangezien het een wereldse functie is, geen geestelijke, hoef je niet eens een heilige te zijn. Laat ik als voorbeeld president John F. Kennedy geven .Dat was ook zeker geen heilige, maar toen hij vermoord werd rouwde (bijna) de hele wereld. Volgens mij (kan zijn dat ik me vergis, graag correctie dan!!) een Democraat. Maar toendertijd had je nog niet zo'n nare polarisatie, het ging nog om het welzijn van de gehele staat. Van de gehele wereld(vrede) zelfs en dat zou nu ook zo moeten zijn.

Geen complottheorieën toe hè, welnee….Naar mijn weten houden ze tot van de dag nog aan.

Ik schrik van je uitdrukking dat je voor het ambt van President van de Verenigde Staten geen “ heilige “ hoeft te zijn. Ik neem gemakshalve maar aan dat je het niet meent. Zij hebben een voorbeeldfunktie! In goed en kwaad. Een banketstaaf uitglijdertje maakt iedereen wel eens. Maar veroordeelde criminelen horen niet in dit ambt thuis. Daarmee wakker je chaos en wetteloosheid aan. Maar dat is wat Trump ook zo graag wil! Jij ook?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:01

De allergrootste grap in dit circus:
Door Trump aangewezen opperrechters hebben de president absolute macht gegeven.
Dus ook aan Kamela Harris, mocht ze president worden.
Kamela Harris was openbaar aanklager die diverse sex-offenders heeft veroordeeld.
Donald heeft een probleem. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:02

Wat schrijf je nou precies Pareltjes, want je lijkt te suggereren dat Anjali voor Trump is?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:03

BigOne schreef:
Och Anjali , toen was er geen social media, geen opwinding en lang niet iedereen had een tv en telefoon. Kennedy was zeker geen heilige maar zijn moord schokte inderdaad de wereld. Juist omdat zoiets gelukkig niet te vaak voortkwam. En om nu te zeggen dat de aangedragen kandidaten geen uitstraling hebben?? Wie moet ze dan vragen volgens jou?

Een oud grapje was: Donald Duck for president! Gewoon een aardig intelligent en ook grappig iemand die ondanks dat hij\zij fouten maakt wel het beste voor heeft met de hele wereld.En mag ook best stof opleveren voor de Story en Prive. Een flamboyant iemand met een goed karakter en vooral vredelievend. Ik ken verder geen Democraten,niemand is tot nu toe positief opgevallen. Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat Biden met hulp en ondersteuning was doorgegaan. Zelf heb ik uiteraard geen stemrecht daar, als ik daar zou wonen zou ik natuurlijk mijn persoonlijke issues hebben die mijn keuze zouden bepalen, maar omdat ik zeer Christelijk ben zou ik wel op iemand stemmen die dat ook is en praktiseerd .Nu dus Trump.In elk geval nooit iemand die pro-abortus is zoals Harris.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:04

Maar zo hard als iedereen brult dat het bij de leeftijd hoort, daar kunnen de pro-dementie/parkinson mensen toch ook tegenin gaan? Als dat niet worden getolereerd, wordt er wel echt met twee maten gemeten hoor.
Hij is gewoon totaal niet president waardig, of je het nu op ouderdom of een ouderdomsziekte gooit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:06

Ah nu is het wat duidelijker :j

Als abortus een enorm standpunt is voor je, dan zou Trump ook niet de beste zijn want die liet het volgens mij aan de staten zelf. Dus dan moet je wel in een anti abortus staat wonen anders heb je er nog niks aan denk

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:06

Albert schreef:
De allergrootste grap in dit circus:
Door Trump aangewezen opperrechters hebben de president absolute macht gegeven.
Dus ook aan Kamela Harris, mocht ze president worden.
Kamela Harris was openbaar aanklager die diverse sex-offenders heeft veroordeeld.
Donald heeft een probleem. :D

Als het niet zo triest was zou ik er om kunnen lachen.

Maar met Trump aan de macht is het rampzalig voor vrouwen. Men mag them gewoon by the pussy vatten. En mocht je door die gasten ongewenst zwanger zijn mag je nog niet eens een abortus laten plegen. Wat een vooruitgang! Weten vrouwen die stemmen op Trump wel waar ze voor stemmen? Of zijn ze zo naief niet naar de inhoud te kijken maar alleen naar zijn “woest aantrekkelijke oranje sun tan”? Ze stemmen voor hun eigen ondermijning en zullen steeds meer het zwijgen worden opgelegd.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:08

Cer schreef:
Wat schrijf je nou precies Pareltjes, want je lijkt te suggereren dat Anjali voor Trump is?

Zie haar eigen antwoord

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:08

Wie zegt er dat Trump echt een praktiserende christen is? Is iedereen vergeten dat hij toen de bijbel op zijn kop had? En echte christenen zou dat nooit doen.

Heel veel gelovigen stemmen voor trump juist vanwege dat hele pro-life gebeuren. En omdat hun kerk dat zegt en een kerk zou nooit iemand voor de gek houden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:10

friezenfan2 schreef:
Wie zegt er dat Trump echt een praktiserende christen is? Is iedereen vergeten dat hij toen de bijbel op zijn kop had? En echte christenen zou dat nooit doen.

Heel veel gelovigen stemmen voor trump juist vanwege dat hele pro-life gebeuren. En omdat hun kerk dat zegt en een kerk zou nooit iemand voor de gek houden.

Trump is christen als het hem van pas komt. Zijn verleden laat niet bepaald zien dat hij snapt hoe het in de pratijk te brengen…Maar als het kiezers oplevert speelt hij het spelletje graag mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:13

Pareltjes schreef:
Cer schreef:

Zie haar eigen antwoord

Ja, dat kwam later pas.. en dat heb ik ook erkend, zoals je kunt lezen … :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:17

anjali schreef:
maar omdat ik zeer Christelijk ben zou ik wel op iemand stemmen die dat ook is en praktiseerd .Nu dus Trump.

Ik weet niet welke versie van christelijkheid jij precies wilt volgen, maar ik zou zeggen dat Jezus toch net wat andere waarden had...

Citaat:
In elk geval nooit iemand die pro-abortus is zoals Harris.

Ik snap niet waarom je alle andere dingen zo onbelangrijk vindt tot en met het fascisme dat Trump wil en al zijn criminaliteit aan toe, maar dit zo belangrijk, alsof er niets anders is in het christelijke geloof. Maar wist je dat het anti-abortusbeleid tot nu toe vooral leidt tot veel meer sterfte onder zowel de pasgeborenen als de moeders? En niet bij ongewenste zwangerschappen, maar bij gewenste, waar medische problemen bij ontstaan. Zo enorm pro-life: het doet er niet toe dat het levens kost. De staten waar het nu verboden is doen er alles aan om de cijfers een beetje te verhullen, maar de werkelijkheid is duidelijk genoeg. Dit redt geen levens maar kost levens.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:17

Pareltjes schreef:
Als het niet zo triest was zou ik er om kunnen lachen.

Maar met Trump aan de macht is het rampzalig voor vrouwen. Men mag them gewoon by the pussy vatten. En mocht je door die gasten ongewenst zwanger zijn mag je nog niet eens een abortus laten plegen. Wat een vooruitgang! Weten vrouwen die stemmen op Trump wel waar ze voor stemmen? Of zijn ze zo naief niet naar de inhoud te kijken maar alleen naar zijn “woest aantrekkelijke oranje sun tan”? Ze stemmen voor hun eigen ondermijning en zullen steeds meer het zwijgen worden opgelegd.

Ja. De meeste republikeinen zijn, helaas, slecht opgeleid, slecht geïnformeerd en eigenlijk gewoon dom. Bovendien bevoordeeld het kiessysteem de voormalige confederate staten. Erfenis van de burgeroorlog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:20

Anjali, Trump is geen praktiserende christen. Hij is nergens lid van een kerk, sinds hij in 2016 president werd nooit weer in de kerk geweest . Z’n enige christelijke zaken zijn het bezoek aan de klaagmuur en de paus! Dus jij zou je beter op een ander kunnen richten. Misschien Vance? Die heeft wat opvattingen die aansluiten!!