Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Yavanna schreef:Precies dat en er zijn altijd mensen die dat blijven geloven.
En nogmaals, het is een ieders keuze waar of je besteld. Vergeet niet dat heel veel winkels hun spullen ook van Ali of Temu halen.
Qerty schreef:Yavanna schreef:Precies dat en er zijn altijd mensen die dat blijven geloven.
En nogmaals, het is een ieders keuze waar of je besteld. Vergeet niet dat heel veel winkels hun spullen ook van Ali of Temu halen.
En helaas zijn er ook nog altijd mensen die blijven geloven dat een betere wereld niet bij hen kan beginnen omdat er altijd mensen/bedrijven zullen zijn die het slechte doen.
DuoPenotti schreef:En er zijn nu eenmaal mensen die geen 18 euro voor een ledband betalen wat ook 3 euro kost.
Soms zijn die er ook bij de action, waar zou die toch vandaan komen....
Net als mijn telefoonhoesje, ik ga geen 29 euro betalen als het ook voor 4 euro kan.
Jammer dan dat de wereld vergaat door mij...
Ik kan ook dingen aandragen waarom de wereld niet vergaat door mij...
Maar dat wedstrijdje verpissen is er 1 waar ik geen zin in heb, meestal wel aangekaart door de mensen die het oh o goed doen....not
Met meestal kinderen, ver gereisd en vaker nieuwe spullen dan ik
Cer schreef:komen alle goedkope spulletjes bij de Oeigoeren vandaan?
Yavanna schreef:Ik zou mezelf meer zorgen maken om bv tiktok en alle apparaten die uit China komen met wifi mogelijkheid. Daarvan is al bewezen dat er heel veel info die er gedeeld wordt naar bedrijven in China gaan om overal achter te komen.
maaikemuis schreef:Wat ik aan dit soort discussies zo interessant vind, is dat de hebzucht van de mens schijnbaar zo groot is dat daarbij ieder principe overboord gegooid wordt. Aan de ene kant zijn mensen mordicus tegen het scannen van gezichten en het (mogelijk) verzamelen van data door de overheid of Nederlandse bedrijven. Want privacy, controle, verkeerde handen. Maar wanneer het gaat om gratis spiegeltjes en kraaltjes, dan is het schijnbaar geen enkel probleem om alle data te delen met partijen waarvan het gebruik en opslag van die data onbekend is of zelfs bewezen dubieus.
Ik vind dat een uitermate interessant verschijnsel. Een beetje NIMB (not in my backyard). Uiteindelijk wordt de prijs betaald ergens ver weg.
Cer schreef:Citaat:Daarbij houden Chinezen ervan giftige stoffen te gebruiken in spullen en etenCitaat:Chinezen doen vaker schimmige dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Generaliseren? Hoezo?
Citaat:Niks generaliseren, neem aan dat je het nieuws ook leest? .
Citaat:Ik vind het oprecht een interessant verschijnsel dat dezelfde mensen die zo veel op hebben met privacy, wantrouwen in de overheid en zelfbeschikkingsrecht, hun data weggeven wanneer ze gevoelsmatig mazzel hebben bij het gratis of goedkoop verkrijgen van spullen die geen eerste levensbehoefte genoemd kunnen worden. Of mensen die zich zorgen maken over de mate van PFAS in de bodem en vervuiling van hun leefomgeving, maar het geen probleem lijken te vinden dat voor hun 'mazzeltje' er volksstammen mensen worden uitgebuit onder de meest vervuilende omstandigheden.
maaikemuis schreef:Ik scheld helemaal niemand uit en verheven voel ik me ook niet. Ik vind het oprecht een interessant verschijnsel dat dezelfde mensen die zo veel op hebben met privacy, wantrouwen in de overheid en zelfbeschikkingsrecht, hun data weggeven wanneer ze gevoelsmatig mazzel hebben bij het gratis of goedkoop verkrijgen van spullen die geen eerste levensbehoefte genoemd kunnen worden. Of mensen die zich zorgen maken over de mate van PFAS in de bodem en vervuiling van hun leefomgeving, maar het geen probleem lijken te vinden dat voor hun 'mazzeltje' er volksstammen mensen worden uitgebuit onder de meest vervuilende omstandigheden.
Eigenlijk zijn we niet zo heel ver gekomen sinds de Spanjaarden en Engelsen in de 18de eeuw het land en de grondstoffen van de indianen opkochten in ruil voor wat spiegeltjes en steentjes. Dit is gewoon een moderne variant waarbij data de nieuwe grondstof is voor machthebbers uit een ver oord.
Soepblik schreef:maaikemuis schreef:Wat ik aan dit soort discussies zo interessant vind, is dat de hebzucht van de mens schijnbaar zo groot is dat daarbij ieder principe overboord gegooid wordt. Aan de ene kant zijn mensen mordicus tegen het scannen van gezichten en het (mogelijk) verzamelen van data door de overheid of Nederlandse bedrijven. Want privacy, controle, verkeerde handen. Maar wanneer het gaat om gratis spiegeltjes en kraaltjes, dan is het schijnbaar geen enkel probleem om alle data te delen met partijen waarvan het gebruik en opslag van die data onbekend is of zelfs bewezen dubieus.
Ik vind dat een uitermate interessant verschijnsel. Een beetje NIMB (not in my backyard). Uiteindelijk wordt de prijs betaald ergens ver weg.
Uiteindelijk zijn de meeste mensen gewoon beesten, blijkt maar weer.
Yavanna schreef:En slavenarbeid is er altijd geweest en zal er ook nog zijn als ik dood ben.
Dat krijg je er toch niet uit, of je nu wel of niet daar koopt.
/.../
Want dan roep ik, degene die zonder zonde is, werpe de eerste steen.