Kassa's verdwijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Kassa's verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:02

Ik heb totaal geen moeite met de controles, ik snap dat ze nodig zijn.

Ik heb er overigens niet vaak 1 en vaak als ik er wel 1 heb, heb ik maar 3 artikelen, dus dan waarschuw ik de controleer altijd maar even dat hij/zij niet overwerkt moet raken :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:08

Marije_jiplover schreef:

Ik heb er overigens niet vaak 1 en vaak als ik er wel 1 heb, heb ik maar 3 artikelen, dus dan waarschuw ik de controleer altijd maar even dat hij/zij niet overwerkt moet raken :')

Ik hou echt van die opmerkingen met kleine controles haha, ga er zelf ook altijd in mee als een klant begint, beetje lachen op de werkdag is altijd goed :D

Ik werk vast 4 dagen in de week en sommige mensen kunnen echt woest worden om die controles, het is niet te geloven. Afhankelijk van mijn bui kan ik er ook flink hard tegenin gaan soms (slechte eigenschap, ik ga niet over die controles dus klanten hoeven niet boos te worden op mij en als mijn filter die dag al een beetje weg is zeg ik er snel wat van) maar meestal laat ik ze wat razen.

Ik heb ook geen idee hoe andere winkels het geregeld hebben. Wij hebben 8 zelfscans en 4 gewone kassa's. Meestal staat er ééntje op het zelfscan en als het druk is springt iemand vanaf de balie of die het rustig heeft bij de kassa even bij. En we wisselen om het uur/anderhalf uur zodat het nog een beetje leuk blijft :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:10

Cayenne schreef:
Bij een controle halen ze er toch maar iets van drie random items uit? Of is dat bij iedere winkel anders?

Laatste maanden halen ze er zeker 10 stuks uit ja. Eerder waren het er idd een stuk of 3.
Is ivm hoeveelheid diefstal geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:10

Zouden alle zgn genoemde zelfscanners alhier dan ook de scanner willen gebruiken?

Erger mij kapot als ik met mijn, reeds-gescande-tas in de rij sta bij deze kassa's, terwijl er dus hele volksliederen een avondje-uit van maken..

Grootste ergernis is, na het scannen, betalen èn dan pas gaan inpakken.....

Ik ben een groot voorstander van zelfscan-kassa's.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:24

Ik was werkzaam bij de ap voordat de zelfscan kassa's in het leven geroepen werden. En toen ze er in het begin waren ben ik thuis komen te zitten met een burn out. Ik kon absoluut niet tegen het geautomatiseerde systeem. In mijn filiaal waren in de omtrek zo'n 3 verzorgingshuizen aanwezig en het was geen goed idee dat er daar zelfscans kwamen.
Ik blijf erbij dat de aanschaf van de zelfscan een doodgewone bezuinigingsmaatregel was om minder caissiéres op de vloer te hebben want mijn rij werd alleen maar langer.

Zelf bestel ik vrijwel elke week, als ik dan een keer fysiek boodschappen ga doen ga ik of bij de caissiére of bij de zelfscan.
Soms met de handscanner.

Maar ik las een reactie dat er soms geen geldkassa open is. Ik vind dat contant geld ten alle tijden beschikbaar moet zijn en dat iemand ten alle tijden contant moet kunnen betalen. Ook omdat het pinsysteem nog wel eens plat ligt.
Ik vond het in corona tijd ook zo achterlijk. Geen mogelijkheid om contant te betalen.. pleur op...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:24

tamary schreef:
Waarom is het een probleem om niet meer te willen uitgeven dan er geld voor is? Ik pin ook contanten voor de boodschappen, porto leeg = voorraadkast gebruiken tot volgende maand. Genoeg om de maand door te komen en dus ook altijd genoeg op de rekening voor vaste lasten. app voor geldzaken werkt niet voor mij, contant en schriftje wel.

Geen idee, dat is ook niet wat ik schreef.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:26

Ik heb ook geen moeite met controle. Logisch dat het gebeurt. Ik vind het alleen wel stom dat ik altijd controle heb als ik m'n tas vol vreten heb liggen en nooit als ik gezonde boodschappen doe :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:29

Urbanus schreef:
Dorus schreef:
Wij pinnen nog steeds iedere maand geld voor de boodschappen en ik was echt niet van plan daarmee te stoppen. Ik ben dus geen grote fan van de zelfscan kassa’s. Nou valt de rij bij de kassa bij ons nog wel mee, maar die sluit wel al om 20u. Dus als ik een keer laat ben voor m’n boodschappen en na 20u bij de kassa kom dan kan ik niet betalen. Nou ja, dan moeten ze er maar iets op verzinnen, ik ga niet pinnen als ik contant heb.

Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Jij hebt een probleem, zij niet.

Nee, want contant geld is nog steeds een gangbaar betaalmiddel in Nederland en ik weiger me te laten dwingen om een voor mij werkbare manier van budgetteren te wijzigen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:30

Ik vind ze een uitkomst.
Al is het alleen maar zodat je gelijk jan zien wat je totaalbedrag is.
En alles gelijk in tassen, niet meer alles 3x vasthouden voordat je thuis bent

Helaas heeft de lidl hier op het dorp het nog niet.

Ik heb wel altijd op de een of andere manier dat de tassencontrole 7 van de 10x bij mij is. Laatste keer had ik 5 producten en toch een controle. Ze was er ook zo mee klaar.
Maar ook bij volle tassen valt het op dat ze eigenlijk altijd de bovenste dingen pakken en niet echt graaien erin.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:45

Marije_jiplover schreef:

Ik kreeg een keer controle toen ik met handscanner in de ene en een pak melk in de andere hand bij de zelfscan stond :+

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:46

Hier gewoon 4 kassa’s :?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:49

Ik heb een hekel aan zelfscankassa's. Ik vind het onpersoonlijk en niet service gericht naar de klant. Als verkoopadviseur (in een andere branche) irriteer ik me daaraan. Daarnaast betaal ik graag contact dus ik kies altijd gewoon voor de normale kassa.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:52

Exitium schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ik kreeg een keer controle toen ik met handscanner in de ene en een pak melk in de andere hand bij de zelfscan stond :+

Ik had een keer ook zoiets. Dus ik had zoiets van, tja, hier is het wat ik heb :+ We waren snel klaar.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:54

Ik ben enorm blij met de zelfscan kassa's. Vooral bij de AH, Kruidvat, Etos, etc. Ik ben zo iemand die vroeger ALTIJD in de verkeerde rij bij de kassa's stond die langer duurde dan de andere rij.

Ik betaal met Apple Pay en heb ook mijn bonuskaart en andere klant kaarten in mijn Wallet zitten.

Een heel enkele keer als ik contant wil betalen of een hele volle kar heb, dan ga ik bij de gewone kassa staan.

Af en toe een controle, maar dat geeft nooit problemen en gaat altijd vlot.

Het moge duidelijk zijn, ik ben Team zelfscan kassa *\o/*

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:00

Ik vind het ideaal. Vaak doen we kleine boodschappen en dan haal ik alles uit mijn mandje meteen door de scanner in de tas. Die handscanners gebruiken we hier eigenlijk niet, maar ook die vind ik handig. Al moet ik daar wel mee opletten dat ik niks vergeet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:03

Bellatrix schreef:
Kan je bij de Action ook met zelfscan? :oo In Barneveld niet...

Bij niet alle filialen is het. In Sneek is het bij voorbeeld wel, in andere filialen hier in de buurt heb ik nog geen zelfscankassa bij de Action gezien.

In de supermarkt vind ik het wel prettig. Lekker in je bubbel boodschappen doen zonder dat je met iemand hoeft te praten. Waardoor ik het dus weer onwijs irritant vind als je zo'n stomme controle krijgt. Dat is ook vaker wel dan niet.

Maar alléén maar zelfscankassa's zou ik niet prettig vinden. Stel je wil om wat voor reden dan ook contant afrekenen, of er is een pinstoring. Wat dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:05

Dorus schreef:
Nee, want contant geld is nog steeds een gangbaar betaalmiddel in Nederland en ik weiger me te laten dwingen om een voor mij werkbare manier van budgetteren te wijzigen.

Dan moet je dus voor 20.00 boodschappen doen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:05

Handscanner vind ik fijn als ik wat meer boodschappen heb. Maar inderdaad opletten dat ik alles scan.

Bij een paar producten vind ik zelf scannen bij de kassa fijner.

Ik vind wel dat er bemande kassa's moeten blijven.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:16

Nielojram schreef:
Grootste ergernis is, na het scannen, betalen èn dan pas gaan inpakken.....

Guilty :') tenzij ik een kar vol heb doe ik dit altijd, zeker sinds ze zoveel producten moeten scannen bij de controle. Personeel kan er niks aan doen natuurlijk, maar heb gewoon geen zin om m’n zorgvuldig ingepakte tas overhoop te laten halen als het niet hoeft. Dus ik pak pas in als ik weet dat ik niet meer gecontroleerd word.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:27

princequillo schreef:
Ik ga echt nooit meer naar een gewone kassa als ik de keuze heb voor zelfscan. Ik ben een echte introvert, met vreemde mensenvrees ook nog, voordat zelfscan een ding was stond ik altijd eerst even een soort peptalk met mezelf te houden voor ik dan eindelijk naar de kassa stapte, en dan had ik nog paniek ook want oh het gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen :')

Ik vond het ook vreselijk als ze dan een praatje wilden maken. Het is niet dat ik onvriendelijk ben of geen sociaal contact wil hoor, maar met iemand die ik alleen even een minuut zie vind ik het zo lastig. Ik ben gewoon niet goed in small talk en stond dan echt vaak te rillen van nervositeit.

Dus dit is echt ideaal voor mij. Het is in mijn ervaring snel en efficiënt en de medewerkers zijn altijd heel vriendelijk als ik wel hulp nodig heb of een steekproef. Ik heb dan ook een stuk minder paniek, want ik kan alles gewoon lekker op mijn eigen tempo inpakken en scannen. Dan is een praatje maken ook een stuk minder intimiderend vind ik. Plus ik vind het gewoon héél fijn om in real-time de prijs te zien. Ik heb namelijk dyscalculie en ADHD, dus hoofdrekenen wordt hem al niet, dus pakte ik mijn rekenmachine er altijd maar bij, maar dan was ik door de ADHD steeds de tel ook weer kwijt... :')

Wel kan ik me voorstellen dat het voor heel veel mensen juist het tegenovergestelde is.

Grappig ik ben introvert maar ik durf dus niet echt bij de zelfscan, veel te bang dat ik iets fout scan of iets vergeet

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:27

Handscanner + zelfscan kassa: love it. Zo’n tijdverspilling, om je boodschappen eerst in de kar te leggen, dan op de band en dan weer in de tas. Gaat veel efficiënter nu. Verder ben ik blij om niet meer in de rij aan de kassa te staan (want irritante mensen voor en/of achter me) en dat je niet meer hoeft te wachten als er met diegene voor je iets in de soep loopt (geen saldo, artikel scant niet oid).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:28

Ik ga juist niet graag naar supermarkten waar ik niet kan zelfscannen. Krijg ook zelden controle bij de AH.
Het liefst laat ik trouwens mijn boodschappen thuis bezorgen.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:55

Ik krijg stress van normale kassa's. Het voelt altijd alsof je tegen de klok je spullen ligt in te pakken. :') Ben je nog bezig met al je vreet in je tas te stoppen, hoor je al 'dat is dan zoveel €', mensen achter je duwen je bijna de winkel uit. Ik haat het. :Y)

De zelfscan is geweldig. Ik gebruik wel zelden het scannertje, moet ik eens meer gaan doen. Hoe werkt dat als je iets scant en nadien toch terug legt? Kan je dat via de scanner verwijderen of moet dan dan op het einde bij de 'kassa'?

Het enige vervelende is de sporadische controle inderdaad, die vroeger 3 artikelen bedroeg en nu laden ze heel je tas terug uit. Ik heb al verschillende medewerkers gehad, de ene laadt het netjes terug in, de andere laat het gewoon liggen zodat je alles een tweede keer in je tas kan proppen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:04

Ik heb echt zo weinig keer controle.
Ik kom in heel veel verschillende supermarkten, maar ik heb eigenlijk alleen standaard controle als ik in een "nieuwe" AH ben en ze daar mijn bonuskaart nog niet eerder hebben gehad.

Maar in de winkels hier in mijn eigen dorp kan ik me niet heugen wanneer ik controle gehad heb.

En als het wel zo is, so be it.
Ik vind het niet meer dan logisch en degene die die controle uitvoert, kiest jou niet persoonlijk uit, dat doet het kassasysteem.

Met de handscanner kun je dingen gewoon verwijderen als je ze toch niet wil. Gaat bij de Plus wel lastiger, je moet geloof ik 3 handelingen uitvoeren, op verwijderen tikken, het artikel nog een keer scannen en dan nog een keer bevestigen dat je wil verwijderen, als ik het goed heb.
Bij de AH kun je gewoon op het artikel tikken, op verwijderen en bevestigen dat je wil verwijderen.

Als je vaak artikelen verwijderd, haalt het algoritme je er wel sneller uit voor een controle.
En na een fout bij een controle ben je geloof ik de eerste (paar) x erna in dezelfde winkel weer de pineut (op basis van je klantenkaart, bij de Jumbo en Plus kun je ook zonder klantenkaart met een handscanner de winkel door, daar weten ze dan niet dat je de vorige keer een fout had bij de controle.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:13

Bij ons is een nieuwe action gekomen maar daar is de zelfscan juist weer weg. Bij onze jumbo mag je maximaal 15 artikelen bij de zelfscan afrekenen Bij meer artikelen moet je bij de gewone kassa. Ik betaal ook graag contant dus gebruik eigenlijk nooit de zelfscan. Woon in een dorp dus hier wel een gezellig praatje bij de kassa als het niet druk is