Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Ik heb gisteravond het nieuws op VRT zitten kijken over het sluizenverhaal van de Dendervallei Oostbrabant en Wallonie en de invloed van milieu-activisten dmv rechtszaken.
Ik weet dat waterwerken radicaal zijn(woon langs De Lek) maar schrik hiervan dat overstromingen het gevolg zijn van het tegenwerken terwijl in Wallonië wel alles op orde is.
Mirranda schreef:Kijk eens op Open River Program. Daar kun je precies zijn wat het beleid is en hoeveel stuwdammen e.d. ze al verwijderd hebben in Europa. Gek dat dat we wateroverlast hebben![]()
Ook in de duinen bij Katwijk zijn 5 grote openingen gegraven onder het mom van duinverstuiving en beter voor de natuur. Ze hebben dus gewoon de zeekering verzwakt daarmee.
Ik kijk nergens meer van op
Ashkerlon schreef:De beestjes zitten voorlopig nog allemaal droog, maar morgen komt er nog een hoop water bij.
Mirranda schreef:Kijk eens op Open River Program. Daar kun je precies zijn wat het beleid is en hoeveel stuwdammen e.d. ze al verwijderd hebben in Europa. Gek dat dat we wateroverlast hebben![]()
Ook in de duinen bij Katwijk zijn 5 grote openingen gegraven onder het mom van duinverstuiving en beter voor de natuur. Ze hebben dus gewoon de zeekering verzwakt daarmee.
Ik kijk nergens meer van op
8nnemiek schreef:Ik zit me ook te verwonderen over mensen (niet alleen hier maar vooral ook op Facebook) die denken dat stuwdammen dit kunnen voorkomenDan weet je imo niet hoe een rivier en een stuwdam werkt..
Cayenne schreef:In Monnickendam zijn ze inmiddels hotels en kades aan het ontruimen, want het water komt over de zandzakken heen.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 5_52781712