Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
secricible schreef:@befunny
(Kleindochter)
En ja, dat zou een optie zijn, maardie ruimte moet er wel zijn. De sportaccommodaties die ik ken zijn toch erg beperkt. Bij onze zwemles is gewoon 1 kleedruimte (en gelukkig vind iedereen dat prima bij mijn weten)
Onali schreef:Of ben je soms ook bang voor je eigen man, kijkt hij ook naar andermans dochter?
Balko schreef:thequeensmum schreef:Tijdje geleden had ik nog een aanvaring met een man die met zijn dochter van twee jaar in de meisjes/dameskleedkamer was van het zwembad. Hij snapte echt mijn probleem niet.
Ook daar kwetsbare jonge meisjes die er niets van durfden te zeggen.
Dit vind ik dan totaal iets anders.
Met kinderen van 2 (tot 6 ongeveer) moet je als ouder gewoon mee, en snap ik ook dat die vader denkt, zoek het uit.
Maar met een kind van 2 ga je als vader zelf ook nog onder de douche en dat is als ze 10 zijn natuurlijk ook anders. (In de meeste gevallen).
Ik kan erin komen dat het voor meiden van 10 als onprettig ervaren kan worden.
Al vind ik ook dat er tegenwoordig een sport van wordt gemaakt om overal een probleem van te maken en ‘je vrijheid van meningsuiting’ te uiten…
BigOne schreef:Wanneer je kind zich met 8 nog niet om kan kleden zonder hulp gaat er iets aardig mis. Meisjes van 10 en dan ook al in ontwikkeling naar jonge vrouw moeten zich om kunnen kleden zonder vreemde volwassenen.
BigOne schreef:Wanneer je kind zich met 8 nog niet om kan kleden zonder hulp gaat er iets aardig mis. Meisjes van 10 en dan ook al in ontwikkeling naar jonge vrouw moeten zich om kunnen kleden zonder vreemde volwassenen.
Doubtless schreef:BigOne schreef:Wanneer je kind zich met 8 nog niet om kan kleden zonder hulp gaat er iets aardig mis. Meisjes van 10 en dan ook al in ontwikkeling naar jonge vrouw moeten zich om kunnen kleden zonder vreemde volwassenen.
Wat doen in dit verhaal al die vaders, moeders en oma’s dan in de kleedkamer?
@TS: kan jij dat anders uitleggen?
thequeensmum schreef:Jilletje schreef:Ik denk niet dat we overal zo veel achter moeten zoeken, het zijn kinderen natuurlijk wil je die beschermen. Maar kinderen zoeken ook niet overal meteen wat achter, een vader die zijn dochter helpt moet toch gewoon kunnen? Ook in een kleedkamer.
Het gaat ook niet om dat er wat achter gezocht moet worden. Kind geeft zelf aan het niet prettig te vinden. Ze is 10 met een lichaam dat volop in ontwikkeling is. Dan is het niet fijn om daar zo kwetsbaar te staan met volwassen mannen
Fitzroy schreef:Ik vind ook dat je kleindochter gelijk heeft en zou het melden bij het bestuur of de aangewezen vertrouwenspersoon.
Doubtless schreef:Maar dan hadden jullie ook de kleedkamer aan kunnen wijzen en buiten kunnen wachten. Was er wellicht meer reden om mee naar binnen te gaan (bijvoorbeeld zenuwen, onzekerheid, spanning, angst), dan dat jij in de eerste post deed lijken? Want met jouw nieuwe bericht betwijfel ik of het ging om helpen met aan- en uitkleden. En dan snap ik heel goed/nog beter dat een vader niet zomaar naar buiten gaat na kritiek van een redelijk onbekende en zijn 8-jarige kind alleen in de kleedkamer laat staan.