Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:candalisa schreef:De meeste mensen die reageren hebben het niet slecht… ik zeg niet dat het in elk ander land beter is maar ik vind nl ook niet meer een idealistisch land.
Het wordt er ook niet beter op. Woningmarkt is gewoon ronduit verdrietig te noemen. Starters kunnen geen hypotheek meer krijgen vanwege de kromme voorwaarden en de stijgende woning prijzen. Huur van €1000 is heel normaal dus voor vele niet te betalen. Inschrijf tijden van gemiddeld 10-15 jaar voor een huurwoning.
Boodschappen kosten rijzen de pan uit terwijl de lonen niet mee gaan. De meeste ouderen kunnen niet eens elke dag normaal eten want ze kunnen het niet meer betalen. Waarvan medicijnen ineens niet meer vergoed worden en ze het zelf moeten betalen maar niet kunnen.
Het is toch erg dat kinderen zonder broodtrommel naar school moeten omdat ouders het niet kunnen betalen. Ja daar wordt nu naar gekeken maar dat het kan is al erg genoeg.
De zorg is ook steeds achteruit aan het gaan. Afspraak bij een huisarts kan soms ps over 2 weken en dan niet over de geestelijke gezondheidszorg te praten waar een jaar wachttijd normaal is. En ja er zijn vast ook landen waarbij het slechter is maar het is er niet op vooruit gegaan.
Meer mensen komen bij een voedselbank terecht dus er zijn meer mensen die niet rond komen. Het land gaat dus achteruit. En ja het is dan weer mooi dat er zoiets in Nederland bestaat maar kijk naar de hele picture.
Er ontstaat een veel grotere kloof tussen mensen die het goed hebben en niet goed hebben.
Dus laten we Nederland ook niet romantiseren ondanks dat het niet allemaal slecht is.
precies mijn gedachte! Nederland is kapot (aan het gaan)
Janneke2 schreef:veneri schreef:
Uitsluiten van partijen in de 2e kamer
Pardon...????
veneri schreef:Uitsluiten van partijen in de 2e kamer
Citaat:Pardon...????
Citaat:Ik denk dat ts dit bedoelt, staat ook in het politieke topic
https://nos.nl/artikel/2480635-veel-kri ... rtijverbod
veneri schreef:een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.
Citaat:wie gelooft het gedraai van dit kabinet nog? waar ze over nadenken leggen ze in de week, alleen even om ons te laten geloven dat er zorgvuldig over nagedacht is, wordt er nee gezegd, dan gebeurt het alsnog.
Doubtless schreef:@TS: mag ik vragen op welke manieren jij je inzet om de afbreuk tegen te gaan en bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland?
Janneke2 schreef:veneri schreef:een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.
Ja kom op zeg.
Ik wens niet met 'gepeupel' aangeduid te worden.
Ik baal al zo'n tien jaar van de neoliberale kabinetten R 1 t/m 4 - maar ze hebben weleen Kamermeerderheid.
Jij schijnt te denken dat ze het gewoon zelf doen, en wellicht denk je daarom wel 'einde democratie', maar zo werkt het niet.
Zoals mijn oma al zei: 'Lieverkoekjes worden niet gebakken' - soms (altien jaar) doet een kabinet de stomste dingen...
Citaat:wie gelooft het gedraai van dit kabinet nog? waar ze over nadenken leggen ze in de week, alleen even om ons te laten geloven dat er zorgvuldig over nagedacht is, wordt er nee gezegd, dan gebeurt het alsnog.
Concreet, graag.
De grootste hobby van Rutte is 'geen besluit nemen, het aan de markt overlaten'.
Met als tweede: 'sorry zeggen als het fout gaat - en dan niet aftreden'.
Ik vind het vreselijk.
... maar misschien bedoel jij iets heel anders?
fransje23 schreef:Ts, jij bent toch ook gewoon een stukje Nederland.
Waarom stroop je de mouwen niet op en ga werken aan een beter Nederland?
Het zit hier zo in elkaar dat het daadwerkelijk kan.
![]()
Alleen al het feit dat je een topic als dit kunt openen is een groot goed!
Heel veel mensen op de wereld kunnen dat simpelweg niet.
Kijk ook eens naar wat wel goed gaat.
Cer schreef:Waarom zijn jullie uiteindelijk verhuist Monique?
En de anderen die verhuist zijn?
veneri schreef:Doubtless schreef:@TS: mag ik vragen op welke manieren jij je inzet om de afbreuk tegen te gaan en bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland?
Mag je vragen. Het eerlijke antwoord is niet.punt.
En waarom? Omdat dit kabinet doet wat het wil. Alles is al vooraf uitgewerkt, dus er iets tegen doen heeft geen zin. En ik doe wat vele NLers met mij doen: klagen op social media, hopen op betere tijden en vrezen voor wat nog komen gaat.
Omdat we machteloos zijn.
Citaat:Verkiezingen is ook zoiets. Wat je ook vind van een PVV, ze werden op een na grootste. Democratie? Nee hoor. Daar gaan ze niet mee regeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat is ook deels oorzaak van de frustratie die ik hier uit; de machteloosheid....
veneri schreef:Verkiezingen is ook zoiets. Wat je ook vind van een PVV, ze werden op een na grootste. Democratie? Nee hoor. Daar gaan ze niet mee regeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat is ook deels oorzaak van de frustratie die ik hier uit; de machteloosheid....