Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 19:51

blij reacties te lezen van mensen die mijn standpunt (deels) begrijpen.
jammer om te lezen dat zo veel mensen zich nog het zand in de ogen laten strooien door een lachende premier die stiekem tussen de mooie woorden en de glimlach door zijn vieze spelletjes doorvoert. uiteindelijk zullen steeds meer mensen dit gaan inzien, maar ben bang dat het dan te laat is.
en natuurlijk gebeurt dit ook in spanje (want EU) maar ook daarbuiten, het is net wie er aan het roer staat uiteindelijk en door wie die zich laat beinvloeden. ook in andere landen speelt het probleem overbevolking door overmatige opvang van vluchtelingen. waarom denk je dat overal een tekort is? aan drinkwater? aan personeel? meer bevolking betekend meer vraag naar...
mijn man en ik hebben het nu nog goed, maar we kijken met vrezen naar de toekomst. het wordt niet beter. zeker niet met dit kabinet, komt er wat anders die alles moet gaan herstellen, dan zullen we eerst in een crisis storten. fouten herstellen kost immers geld.

en vwb pim fortuyn, die waarschuwde destijds dat NL kapot zou gaan, en dat gaat nu van kwaad tot erger.

of we ooit gaan emigreren weet ik niet, en ik zou ook niet weten waarheen.

@ElCid: ik ben wel benieuwd waar jij heen zou willen, zou je dat in pb willen delen?
Laatst bijgewerkt door veneri op 28-06-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:52

veneri schreef:
candalisa schreef:
De meeste mensen die reageren hebben het niet slecht… ik zeg niet dat het in elk ander land beter is maar ik vind nl ook niet meer een idealistisch land.
Het wordt er ook niet beter op. Woningmarkt is gewoon ronduit verdrietig te noemen. Starters kunnen geen hypotheek meer krijgen vanwege de kromme voorwaarden en de stijgende woning prijzen. Huur van €1000 is heel normaal dus voor vele niet te betalen. Inschrijf tijden van gemiddeld 10-15 jaar voor een huurwoning.
Boodschappen kosten rijzen de pan uit terwijl de lonen niet mee gaan. De meeste ouderen kunnen niet eens elke dag normaal eten want ze kunnen het niet meer betalen. Waarvan medicijnen ineens niet meer vergoed worden en ze het zelf moeten betalen maar niet kunnen.
Het is toch erg dat kinderen zonder broodtrommel naar school moeten omdat ouders het niet kunnen betalen. Ja daar wordt nu naar gekeken maar dat het kan is al erg genoeg.
De zorg is ook steeds achteruit aan het gaan. Afspraak bij een huisarts kan soms ps over 2 weken en dan niet over de geestelijke gezondheidszorg te praten waar een jaar wachttijd normaal is. En ja er zijn vast ook landen waarbij het slechter is maar het is er niet op vooruit gegaan.
Meer mensen komen bij een voedselbank terecht dus er zijn meer mensen die niet rond komen. Het land gaat dus achteruit. En ja het is dan weer mooi dat er zoiets in Nederland bestaat maar kijk naar de hele picture.
Er ontstaat een veel grotere kloof tussen mensen die het goed hebben en niet goed hebben.
Dus laten we Nederland ook niet romantiseren ondanks dat het niet allemaal slecht is.

precies mijn gedachte! Nederland is kapot (aan het gaan)

Maar weten jullie hoe dit is in andere landen? Want dit is niet alleen maar in Nederland.
Ook in het buitenland is de woningmarkt heel moeilijk. Ook in andere landen stijgen de voedselprijzen. Nederland heeft een van de beste zorgsystemen ter wereld (even ter vergelijking; in de USA heeft tweederde van de mensen geen zorgverzekering of een hele minimale zorgverzekering. Een zorgverzekering vergelijkbaar met NL kost zo'n €580.- tot €850.- per maand!!!).
Daardoor is de kloof in de USA en heel veel andere landen heel groot. Ook bijvoorbeeld in Duitsland, een van de rijkste landen ter wereld. Ook daar leven bijna 4 miljoen mensen onder de armoedegrens en zijn ze afhankelijk van bijv de voedselbank.

Dus, in dat opzicht hebben wij het echt niet slecht.

En de vrijheid van meningsuiting wordt minder? Dat vind ik niet, enkel worden de uitspraken steeds extremer en dan zit er een keer een grens op wat sociaal geaccepteerd wordt. Dat heeft niks te maken met de mond gesnoerd worden, maar dat heeft te maken met wederzijds respect :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:59

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:59

Mensen als jij weten altijd heel goed te vertellen wat er fout gaat. En wie daar dan de schuld van zijn, de regering, de vluchtelingen, noem ze maar op. Drinkwatertekort is trouwens ook een gevolg van klimaatverandering en daar zijn we als hele mensheid schuldig aan.

Heb je ook oplossingen? In welke landen gaat het beter, wat kunnen we daar van leren, welke politieke partijen zouden het beter kunnen? Roepen dat het niet goed gaat, is makkelijker dan de oplossingen bieden.

Spanje is ook EU inderdaad, maar de armoede, werkeloosheid en het aantal daklozen is hier vele malen groter dan in Nederland hoor. Nederland doet het internationaal gezien nog steeds beter dan de meeste landen.

Dus wat doe jij? Roepen dat het een rotland is, zonder te zien dat deze problemen zich op veel groter niveau afspelen.

Fortuyn riep dat het land kapot ging, Wilders roept dat ook al 20 jaar, maat die heeft ook nog nooit een fatsoenlijke oplossing weten te presenteren.

Cer

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:03

Waarom zijn jullie uiteindelijk verhuist Monique?
En de anderen die verhuist zijn?

In dit topic zie ik best wat mensen die in een ander land zijn gaan wonen, dus zo raar is dat op zich niet..

Wat al eerder geschreven werd, mensen in Groningen met de gasproblematiek en bijv slachtoffers van het toeslagen schandaal (ik las een artikel over mensen die nu de staat maar gaan aanklagen), in een ander topic de intolerantie tegen bijv de regenboogvlag, of het steeds meer thuis moeten blijven wonen van ouderen … ook allemaal dingen waar iemand over na kan denken..?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:04

veneri schreef:
Uitsluiten van partijen in de 2e kamer

Citaat:
Pardon...????

Citaat:
Ik denk dat ts dit bedoelt, staat ook in het politieke topic

https://nos.nl/artikel/2480635-veel-kri ... rtijverbod

Ja kom op zeg.

Er wordt met slagen om de arm gedebatteerd OF we dit misschien kunnen doen, en vooral hoe dan precies.
En dan gaat het ook nog eens over partijen die expliciet de wens hebben en het gedrag vertonen, dat ze de democratie willen afschaffen.

Dat is echt iets heel anders dan
'Ze gaan partijen in de Tweede Kamer verbieden. Weg democratie.'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:10

Er staat letterlijk “voorstel tot partijverbod” dus het is niet zo gek dat iemand het zo opvat…?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:14

een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.
wie gelooft het gedraai van dit kabinet nog? waar ze over nadenken leggen ze in de week, alleen even om ons te laten geloven dat er zorgvuldig over nagedacht is, wordt er nee gezegd, dan gebeurt het alsnog. :(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:16

Voorstel tot partijverbod is nog niet meteen dat het ook daadwerkelijk ingevoerd wordt. We hebben nog steeds een democratie waarin geprobeerd wordt tot een formulering te komen waarin partijen die de kernwaarden van die democratie bedreigen die kans niet zullen krijgen.

Da's ingewikkeld, want inwendig tegenstrijdig. Maar 'weg democratie' is dan niet wat er aan de hand is.

Veneri, misschien moet je dat democratische proces van wat dichterbij volgen... Er zijn akelig veel Nederlanders die gewoon op Rutte gestemd hebben. Waanzin. Maar wel waar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:24

@TS: mag ik vragen op welke manieren jij je inzet om de afbreuk tegen te gaan en bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:39

Ik ken een stel met precies dezelfde klachten als jij hebt ts. Op hoge poten vertrokken naar Portugal om met hangende pootjes terug te komen. Zo slecht was het hier in Nederland toch niet meer

Ik zou zelf ook wel willen emigreren naar Ierland maar niet om de negatieve punten hier maar om de positieve punten daar

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:42

veneri schreef:
een "voorstel" is bij dit kabinet voor het gepeupel he. het wordt gewoon doorgevoerd als zij dit willen.

Ja kom op zeg.

Ik wens niet met 'gepeupel' aangeduid te worden.
Ik baal al zo'n tien jaar van de neoliberale kabinetten R 1 t/m 4 - maar ze hebben wel |( een Kamermeerderheid.

Jij schijnt te denken dat ze het gewoon zelf doen, en wellicht denk je daarom wel 'einde democratie', maar zo werkt het niet.
Zoals mijn oma al zei: 'Lieverkoekjes worden niet gebakken' - soms (al |( tien jaar) doet een kabinet de stomste dingen...

Citaat:
wie gelooft het gedraai van dit kabinet nog? waar ze over nadenken leggen ze in de week, alleen even om ons te laten geloven dat er zorgvuldig over nagedacht is, wordt er nee gezegd, dan gebeurt het alsnog. :(

Concreet, graag.

De grootste hobby van Rutte is 'geen besluit nemen, het aan de markt overlaten'.
Met als tweede: 'sorry zeggen als het fout gaat - en dan niet aftreden'.

Ik vind het vreselijk.
... maar misschien bedoel jij iets heel anders?

Mars

FVD stemmer denk ik, aan de OP te zien.
Wellicht dan verhuizen naar een land waar geen reptielen aan het roer staan? Hoewel, dan ben je zelf een immigrant in dat andere land.. moeten ze jou dan wel opnemen?

fransje23

Ts, jij bent toch ook gewoon een stukje Nederland.
Waarom stroop je de mouwen niet op en ga werken aan een beter Nederland?

Het zit hier zo in elkaar dat het daadwerkelijk kan.

:)

Alleen al het feit dat je een topic als dit kunt openen is een groot goed!
Heel veel mensen op de wereld kunnen dat simpelweg niet.

Kijk ook eens naar wat wel goed gaat.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:42

Doubtless schreef:
@TS: mag ik vragen op welke manieren jij je inzet om de afbreuk tegen te gaan en bij te dragen aan een betere toekomst voor Nederland?

Mag je vragen. Het eerlijke antwoord is niet.punt.
En waarom? Omdat dit kabinet doet wat het wil. Alles is al vooraf uitgewerkt, dus er iets tegen doen heeft geen zin. En ik doe wat vele NLers met mij doen: klagen op social media, hopen op betere tijden en vrezen voor wat nog komen gaat.
Omdat we machteloos zijn.
Verkiezingen is ook zoiets. Wat je ook vind van een PVV, ze werden op een na grootste. Democratie? Nee hoor. Daar gaan ze niet mee regeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat is ook deels oorzaak van de frustratie die ik hier uit; de machteloosheid....

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:43

Janneke2 schreef:
veneri schreef:

Ja kom op zeg.

Ik wens niet met 'gepeupel' aangeduid te worden.
Ik baal al zo'n tien jaar van de neoliberale kabinetten R 1 t/m 4 - maar ze hebben wel |( een Kamermeerderheid.

Jij schijnt te denken dat ze het gewoon zelf doen, en wellicht denk je daarom wel 'einde democratie', maar zo werkt het niet.
Zoals mijn oma al zei: 'Lieverkoekjes worden niet gebakken' - soms (al |( tien jaar) doet een kabinet de stomste dingen...

Citaat:

Concreet, graag.

De grootste hobby van Rutte is 'geen besluit nemen, het aan de markt overlaten'.
Met als tweede: 'sorry zeggen als het fout gaat - en dan niet aftreden'.

Ik vind het vreselijk.
... maar misschien bedoel jij iets heel anders?

Ik noem je geen gepeupel hoor, dat is in mijn ogen hoe het kabinet tegen de bevolking aankijkt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:45

fransje23 schreef:
Ts, jij bent toch ook gewoon een stukje Nederland.
Waarom stroop je de mouwen niet op en ga werken aan een beter Nederland?

Het zit hier zo in elkaar dat het daadwerkelijk kan.

:)

Alleen al het feit dat je een topic als dit kunt openen is een groot goed!
Heel veel mensen op de wereld kunnen dat simpelweg niet.

Kijk ook eens naar wat wel goed gaat.

Zeg maar hoe? Op een trekker naar Den Haag? Om dan vervolgens met hangende pootjes op het maliveld te staan toeteren, en met waterkanonnen weggedreven te worden als het ze te lastig wordt?
Wat voor zin heeft dat.
De vlag ondersteboven hangen? Rutte lacht wel verder hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:46

Als TS weg wil kan ze zich daar toch op oriënteren? Het is niet alsof er nooit mensen weggaan uit Nederland ..

Of dat wel of niet lukt, dat zal blijken. En of het goede redenen zijn, is denk persoonlijk.. ?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:46

Mars schreef:
FVD stemmer denk ik, aan de OP te zien.
Wellicht dan verhuizen naar een land waar geen reptielen aan het roer staan? Hoewel, dan ben je zelf een immigrant in dat andere land.. moeten ze jou dan wel opnemen?

:')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:47

Cer schreef:
Waarom zijn jullie uiteindelijk verhuist Monique?
En de anderen die verhuist zijn?

Mijn man heeft OPS, in de volksmond bekend als de schilderziekte en zijn lichaam reageert heftig op vochtige kou. Het verzorgen van de paarden, het bijhouden van de stallen en het land, het viel hem steeds zwaarder en uiteindelijk reden we ook amper meer daardoor. Toen de kinderen de deur uitging, besloten wij de zon op te zoeken. Puur op klimaat gezocht. We wonen in het droogste stukje van Europa, luchtvochtigheid maakt zijn klachten echt ondraaglijk.

Ik hoor bij het gepeupel denk ik. Jammer dat er geen Forumland is voor de zelf benoemde wakkeren onder ons .

Ik was zelfs nog nooit in Spanje geweest, maar voel me hier erg thuis. Maar ik kom ook nog heel graag in Nederland, waar ook nog eens ons hele gezin nog woont.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:49

veneri schreef:
Doubtless schreef:

Mag je vragen. Het eerlijke antwoord is niet.punt.
En waarom? Omdat dit kabinet doet wat het wil. Alles is al vooraf uitgewerkt, dus er iets tegen doen heeft geen zin. En ik doe wat vele NLers met mij doen: klagen op social media, hopen op betere tijden en vrezen voor wat nog komen gaat.
Omdat we machteloos zijn.

Omdat JIJ denkt dat je geen macht hebt.

Jammer dat je zo denkt, want daarmee maak je jezelf machteloos.

Er is heel veel mogelijk.

Citaat:
Verkiezingen is ook zoiets. Wat je ook vind van een PVV, ze werden op een na grootste. Democratie? Nee hoor. Daar gaan ze niet mee regeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat is ook deels oorzaak van de frustratie die ik hier uit; de machteloosheid....

Geen informatie, dus.
De PVV heeft 'soort van' meegedaan aan Rutte I.
... en als ultra rechts persoon trapte Wilders het kabinet onderuit.
De mening van Rutte luidde 'nodeloos onderuit'.

En kennis van de democratie in het algemeen kan ook geen kwaad.
Het feit dat een partij de grootste is, betekent enkel en alleen de meeste zetels.
Punt.
Geen recht op regeringsdeelname ofzo.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:49

veneri schreef:

Zolang er een partij geen meerderheid heeft moet er worden samengewerkt tot er wèl een meerderheid is.
Dat is met sommige partijen zeer lastig omdat die geen of niet veel compromissen willen doen.
Gevolg is dus niet meeregeren.

Waarbij ik denk dat dat voor de PVV niet slecht uit heeft gepakt.
Compromissen ervaren veel kiezers toch als bedrog.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:50

MoniqueT en is Spanje qua beleid zoveel beter buiten het klimaat

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:51

Veel plezier met de huizenjacht

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:51

@Monique: Oh ja dat heb je al eens geschreven :j best dubbel, nare reden om te verhuizen, wel fijn dat t kon!