Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het bedrijf achter de expeditie is herhaaldelijk gewaarschuwd dat er ernstige zorgen waren over de veiligheid voor opvarenden. Dat is duidelijk geworden uit rechtbankdocumenten. Een hooggeplaatst persoon bij OceanGate, eigenaar van de Titan, had geschreven dat het vaartuig meer moest worden getest. Ook experts hadden zorgen geuit over wat er kon gebeuren als de onderzeeër werd blootgesteld aan de enorme druk op de bodem van de Atlantische Oceaan.
princequillo schreef:Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar volgens mij is het gebied waar de Titanic ligt geloof ik niet deel van het "territorium" van specifieke landen? Dus ik verwacht dat dit qua recht ingewikkelder ligt dan een glijbaan in de speeltuin in Nederland.
Hutcherson schreef:Zonder het doen van dit soort revolutionaire dingen (dit, naar de maan, naar mars etc) komt de mensheid niet verder in zn nieuwsgierigheid. Mensen die hieraan beginnen weten wat de risico's zijn. Je hoopt op het beste en het is uniek als het lukt. Je schrijft geschiedenis. Als het niet lukt ook maar niet op de manier die je hoopt.
Ik hoop dat ze er niet veel van mee hebben gekregen. En zou echt gaaf zijn als ze toch rap levend gevonden worden.
Ik vind dit soort dingen noodzakelijk voor de technologie (de gok wagen) en kwalijk voor de achterblijvers. Maar als we allemaal geen gevaarlijke dingen meer mogen doen want we zouden wel ns dood kunnen gaan.... Nee.
eilleen333 schreef:Omdat die speeltuin onder jurisdictie van de gemeente valt en de sub werd gebruikt in internationale wateren.Kan iemand mij uitleggen waarom een niet-goedgekeurde sub tot 4km diepte mag afdalen en de glijbaan bij de speeltuin om de hoek verwijderd wordt omdat ie te gevaarlijk zou zijn?
Hutcherson schreef:Zonder het doen van dit soort revolutionaire dingen (dit, naar de maan, naar mars etc) komt de mensheid niet verder in zn nieuwsgierigheid. Mensen die hieraan beginnen weten wat de risico's zijn. Je hoopt op het beste en het is uniek als het lukt. Je schrijft geschiedenis. Als het niet lukt ook maar niet op de manier die je hoopt.
Ik hoop dat ze er niet veel van mee hebben gekregen. En zou echt gaaf zijn als ze toch rap levend gevonden worden.
Ik vind dit soort dingen noodzakelijk voor de technologie (de gok wagen) en kwalijk voor de achterblijvers. Maar als we allemaal geen gevaarlijke dingen meer mogen doen want we zouden wel ns dood kunnen gaan.... Nee.
BigOne schreef:Dat ding is al regelmatig bij de Titanic geweest, toevallig is de vrouw van de piloot een achter achter achter kleindochter van twee rijke mensen die met de Titanic ten onder zijn gegaan.
Tiggs schreef:Avalanche schreef:In principe ben ik het met je eens, Hutcherson, maar dit is geen wetenschappelijke expeditie, dit is een pleziertochtje voor rijke mensen. Als het idd voor onderzoek was geweest, was ik het zeker met je eens.
Je bent me voor.
8nnemiek schreef:Tiggs schreef:
Je bent me voor.
Maar dit soort tochtjes zijn nooit alleen voor de lol. Van elke reis wordt ook weer geleerd, zelfs in dit geval waar het mis ging. En ik zag in een filmpje dat ze ook veel nieuwe informatie verzamelen en mee naar boven nemen. Op zo’n plekken kan nog zo veel ontdekt worden.
Tirzasarah, helemaal met je eens.