Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:44

Celiien schreef:
Kernenergie is nu voor mij geen focuspunt. Het duurt heel lang voordat er een gebouwd (kan) worden en er schijnt er al een gebouwd te worden. Ben er overigens niet op tegen als alternatief.

Belangrijker vind ik waterstof. Dit is een van de belangrijkste alternatieven, naast zonne energie. echter schijnen ze dit allemaal wel te steunen.

@hierboven
en dat heb ik dus ook. Volt is klein, heeft dat zin? andere kant, een partij kan dan nooit groot worden..

Wel fijn dat ik niet meteen wordt kapot gemaakt als ik zeg toch VVD te willen gaan. is toch wel eens anders :j

Ik ga Volt stemmen. Grotendeels om wat jij opnoemt.

Ook ben ik best pro boer, maar dan pro natuur inclusieve biologische niet megastal, met de nieuwe werkelijkheid meegaand boer.
Die bestaan ook.

Boras

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:10

Ik stem niet op BBB, maar ik heb verder geen hekel aan Caroline van der Plas. Ik vind haar misschien wel te lief.

Ik ben wel benieuwd hoe het BBB zal vergaan na een extreem grote groei. Of deze nieuwe partij daar klaar voor zal zijn. Of de partijleiding de boel in de hand kan houden. En toch ook of Caroline de juiste persoon is om alles in goede banen te blijven leiden. Het is een zeer diverse groep die zij aan zich weet te binden, om het mild uit te drukken. Het verleden leert ons dat dat niet altijd goed gaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:29

Vers van de pers:
FNV vervoer gaat iets verzinnen om zowel te staken
als mensen die slecht ter been zijn ter wille te zijn om te gaan stemmen.

Precieze invulling volgt nog.

PS: vakbonden zijn voorstander van publieksvriendelijk actievoeren.

'Wij rijden gratis, want we worden zelf nauwelijks betaald' -
dat was twintig jaar geleden de inzet - dit is door de rechter verboden.
... dan wordt publieksvriendelijk actievoeten lastig. Zucht.

Ik ben benieuwd naar de invulling!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:40

Ik stem AWP. Ik kan echt niks met de partijen waarop ik normaal stem en vind dat de politiek er echt een bende van maakt op dit moment. Het is daarom deels een proteststem.

AWP heeft water, klimaat en natuur als speerpunten. Belangrijke onderwerpen, naar mijn mening.

Waterschap stem ik dit keer niet. Ben in het buitenland en degene die ik heb gemachtigd woont wel in dezelfde gemeente, maar niet in hetzelfde waterschap.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:40

Volt en Vvd hier thuis. Waterschap moeten we nog even naar kijken.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:43

Dees schreef:
DuoPenotti schreef:
Alleen de probleemdieren eruit halen vind ik heel goed :j
Dat is wel een 99% in Nederland.
En op de dag dat er in de slachthuizen dieren gedood/verwond worden via kont en buik voor meer dan de helft van de gevallen, ga ik anders stemmen.

Wat er nu gaande is in de varkenshouderijen vind jij wel acceptabel?

Vertel, wat is er gaande?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:03

Pff ik vind het altijd zo lastig, verdiep me er te weinig in…maar wil wel een stem uitbrengen.

Bij de “stemchecker” van de Volkskrant kom ik uit op ja21, maar via kieskompas zit ik daar ver uit de buurt :')

Afbeelding

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:23

Ik ga GroenLinks en Water Natuurlijk stemmen. Dat was voor mij een makkelijke keuze omdat ik het belangrijk dat de natuur beschermd wordt. Daarnaast vind ik het sociale aspect ook erg belangrijk, want er mag wel iets meer gelijkheid komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:31

Website FNV vervoer.

Nu de precieze informatie mbt het meldpunt nog.

"Stemmen is geborgd
De aangekondigde staking van 15 maart gaat door. Mensen die slecht ter been zijn of een beperking hebben en afhankelijk zijn van het openbaar vervoer om te gaan stemmen, kunnen zich melden. Er wordt daartoe een meldpunt geopend. Later vandaag volgt daar meer informatie over."

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:41

Heb net de stemwijzer van de Volkskrant ingevuld en daar komt een partij uit die ik totaal niet verwacht had: JA21. Ik weet het niet meer zo goed... :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:50

Ik twijfel tussen BBB en PvdA. Morgen nog een keer allebei de programma's doorlezen voor ik mijn keuze maak

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:55

Ibbel schreef:
Dees schreef:
Het is zo jammer dat stemwijzers alleen afgaan op de PLANNEN van een partij, op de mooie praatjes.
Zouden ze ook terugkijken en weergeven wat ze werkelijk hebben GEDAAN, dan kan het zomaar zijn dat VVD-stemmers toch bruut ontwaken uit hun blauw-oranje bubbel.

Maar nee, dat doen ze niet, en zo komt het dat VVD keer op keer de grootste is. Ondanks dat we vele debakels en crisis aan hun beleid te danken hebben. Woningcrisis? Stikstofcrisis? Belastingaffaires? Groningen? Arbeidsmigratie? Vluchtelingenopvang? Kwaliteit onderwijs? Participatiewet? Studiebeursdebakel?
De rode draad hierin is toch echt VVD, op tijden bijgestaan door CDA en PvdA.

Of zouden VVD-stemmers net als hun voorman hier geen actieve herinnering aan hebben?

Dan moet je de stemwijzer van de volkskrant gebruiken, die geeft een uitslag op basis van kiesgedrag van de huidige eerste kamer.

Thanks voor de tip. Ruim het meeste gelijk met 50plus, dus nu voel ik me oud :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:45

Ook een soort kieswijzer :')

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:53

Het word BBB.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:56

Ik krijg er allemaal onbekende partijen uit, dat gaat bij mij al snel aangezien ik totaal geen interesse in de politiek heb. Ik moet wel altijd stemmen van mezelf, dus dat ga ik dan wel doen. Maar ik heb géén idee op welke partij...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:03

Leuk, die stemwijzer van de Volkskrant. Alleen zijn die coronavragen nu niet meer relevant. Als ik die eruit filter kom ik toch bij een andere partij uit dan waar ik op wilde stemmen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:07

Cer schreef:

[ [url=m/QcmIIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is goehoed!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:09

Fitzroy schreef:
Leuk, die stemwijzer van de Volkskrant. Alleen zijn die coronavragen nu niet meer relevant. Als ik die eruit filter kom ik toch bij een andere partij uit dan waar ik op wilde stemmen.

Heb hem even opgezocht , maar dat is toch een oude stemwijzer, die vooral gebaseerd is op het stemgedrag van partijen in de tweede kamer.
Heeft helemala neits met de provinciale verkiezingen te maken.
Uberhaupt niet met enige nieuwe verkiezingen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:11

Cer schreef:

Geweldig. Ik kom eigenlijk uit op D66, maar ik voel me onder de 25 dus Volt is prima :D :D :D

Edit: we blijven hier thuis lachen om deze top kieswijzer.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 14-03-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:16

Eleeke schreef:
Fitzroy schreef:

Heb hem even opgezocht , maar dat is toch een oude stemwijzer, die vooral gebaseerd is op het stemgedrag van partijen in de tweede kamer.
Heeft helemala neits met de provinciale verkiezingen te maken.
Uberhaupt niet met enige nieuwe verkiezingen

Zie mijn foto. Echt voor de provinciale Staten en dus indirect voor de eerste kamer. (Sorry voor het niet- hoofdlettergebruik, mijn rechterhand doet het niet)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 14-03-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:17

Judass schreef:
Waterschap: Water natuurlijk
Provinciale staten: PvdD

Qua provinciale staten vond ik het lastig maar dit komt het meest in de buurt. Liever wat meer pro klimaat.

Hier sluit ik me bij aan :j
Behalve dat ik bijna altijd op PvdD stem, ik vind ze betrouwbaar in hun standpunten en ook op andere gebieden (inclusiviteit, huisvesting, onderwijs etc) sta ik achter ze.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:18

Cer schreef:

Ha, die tomaten bij de SP.

Jaren geleden op verkiezingsdag op de radio:
'Vandaag een tip van de groenteman: kies vandaag voor tomaten...!' ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:31

Fitzroy schreef:

En die stemwijzer geeft alleen de overeenkomsten met de zittende partijen aan. Niet met nieuwe partijen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:44

Dat is natuurlijk logisch gezien die nieuwe partijen nog niet gestemd hebben in de eerste kamer :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:47

Melisje_92 schreef:
Pff ik vind het altijd zo lastig, verdiep me er te weinig in…maar wil wel een stem uitbrengen.

Bij de “stemchecker” van de Volkskrant kom ik uit op ja21, maar via kieskompas zit ik daar ver uit de buurt :')

[ [url=m/M89q8I.png]Afbeelding[/url] ]

Nou wij komen op precies hetzelfde uit _O- Ik weet het niet meer hoor.. ik wilde misschien d66 stemmen, dat heb ik ook gedaan met de 2de kamer verkiezingen, maar ik zit er zó ver vandaan. En om nou CDA te stemmen terwijl ik niet christelijk ben..