Pim Lammers en de kinderboekenweek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:02

Ik heb hier iemand getemd die wederom iemand zwart maakt. Jammer, maar het is steeds dezelfde persoon.

BigOne

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:52

Iemand zwart maken of zich in alle verbazing iets afvragen is een wereld van verschil .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:15

BigOne schreef:
Iemand zwart maken of zich in alle verbazing iets afvragen is een wereld van verschil .

Het gaat hier niet om iets afvragen of verbazing, maar duidelijk om neerbuigend en beledigend te zijn.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:16

Wat jammer dat mensen niet goed kunnen lezen of om opheldering kunnen vragen. Ik las het gedicht zoals de nu.nl gebruiker. Vind het zo jammer dat Pim hier om word afgemaakt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:26

Jammer ook dat Germie zo moet worden toegesproken.

Ben je dan een haar beter?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 16:42

Boras schreef:
Jammer ook dat Germie zo moet worden toegesproken.

Ben je dan een haar beter?

Geen idee, maar van iemand die heel hard roept dat ze intelligent is verwacht je toch wel dat ze zoiets kan googlen? Ik vind dat oprecht vreemd.

Is niet om iemand zwart te maken, ik hoop dat we de discussie gewoon voort kunnen zetten.

'Mijn' boekhandel hangt posters op van Pim z'n boeken. Een soort tegenoffensief vanuit de uitgeverij.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:12

Stukje zelfreflectie zou je goed kunnen doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:35

Iedereen wel, denk ik.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:39

Zeker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:43

Citaat:
Ik heb ook gegoogled op ander openbaar werk, maar ik kan het ook niet vinden.

Even voor Urbanus: het ligt dus niet aan mij, ik ben niet de andere die het zo niet met google vindt.
Als je weet hoe google werkt, dan gaat het om steekwoorden. En als je net andere woorden gebruikt kun je een totaal andere uitkomst krijgen. Ook kan het zijn dat als je een andere zoekmachine gebruikt je ook heel wat anders krijgt.
Maar in de hele ophef komt alleen 'de Trainer' naar voren.

Je bent er alleen op uit om jezelf beter te maken dan een ander en altijd moet je die lieve en leuke Germie zwart maken. Ja, dat is je enige doel, je hebt nog NOOIT, maar dan ook NOOIT, NOOIT, NOOIT eens LEUK gereageerd op Germie. NOOIT. En wat Germie ook schrijft, je reageert altijd en dan ook altijd negatief. Je zoekt het gewoon op.

Dus dat moet Germie dan zelf maar doen, goh, Urbanus weet dat Germie super leuk is, super intelligent, een fantastisch persoon in real life.

Zo, dat moest even gezegd worden. *\o/* Er zijn kennelijk mensen die zich verheven voelen boven de rest en daardoor altijd negatief zullen reageren op bepaalde mensen. Jammer.

Zo, we kunnen weer terug naar het onderwerp. En dat graag zonder mensen te kwetsen. Er was normaal gereageerd op de vraag of iets niet naar boven kwam met googlen, en dan bevestigd notabene ook nog iemand dat en dan ga je vervolgens 1 persoon zwart maken. Nee, dat is niet netjes.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-02-23 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:44

Ontopic nu maar weer?

Nooit geweten dat Free A Girl van Yolanthe was, ze krijgt de wind van voren van Heleen v. Royen.

Germie, het zal wel :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:47

Volgens mij zijn er echt veel meer schrijvers die ver gaan in hun schrijven. Jan Wolkers kon er ook altijd wat van. Maar ja, dat ging dan niet over pedofilie.

Ergens ben ik nu best wel benieuwd naar een boek van Pim, maar ik heb nog zo veel liggen wat nog gelezen moet worden dat zo'n boek dan ook weer op de stapel beland, dus ik zie er maar van af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:52

Het stuk waar de ophef over is gaat niet over het goedpraten van pedofilie, het verhaal gaat over een bekende van hem en laat zien dat kwetsbare jongeren een prooi zijn voor groomers. En zeker geen vergoelijken van pedofilie. Het is ook geen boek maar een stuk wat hij jaren geleden heeft geschreven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 18:00

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:07

BigOne schreef:
Het stuk waar de ophef over is gaat niet over het goedpraten van pedofilie, het verhaal gaat over een bekende van hem en laat zien dat kwetsbare jongeren een prooi zijn voor groomers. En zeker geen vergoelijken van pedofilie. Het is ook geen boek maar een stuk wat hij jaren geleden heeft geschreven.

Maar als ik de reacties van sommigen lees, ook buiten bokt, zou hij het goedpraten. Dat heb ik er nog niet uit gehaald.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-02-23 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:09

Wanneer je alle reacties leest zal je merken dat dit zeker niet zo is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:14

BigOne schreef:

Nee, gelukkig niet. Maar het zgn. goedpraten is wel de reden waarom hij het gedicht niet meer schrijft. Het gaat allang niet meer om zijn kinderboeken die goed zouden zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 18:41

germie schreef:
BigOne schreef:

Nee, gelukkig niet. Maar het zgn. goedpraten is wel de reden waarom hij het gedicht niet meer schrijft. Het gaat allang niet meer om zijn kinderboeken die goed zouden zijn.

Nee, hij heeft zich teruggetrokken omdat hij met de dood is bedreigd en hij werd met de dood bedreigd omdat sommige mensen niet begrijpend kunnen lezen of omdat een organisatie als Gezin in gevaar fél tegen alles zijn wat God verboden heeft, zoals homoseksualiteit.

Ik vind de tekst van 'Trainer' ook echt verschrikkelijk en mijn eerste reactie was ook 'wtf dat kan niet', maar daarna heb ik de tekst in z'n geheel gelezen en ik lees echt de verheerlijking van pedofilie er niet in.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:36

Die personen die die hetze tegen Pim Lammers zijn begonnen zijn - wat mij betreft - geen haar beter - en misschien wel erger - dan moslimextremisten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:45

Urbanus schreef:
germie schreef:

Nee, hij heeft zich teruggetrokken omdat hij met de dood is bedreigd en hij werd met de dood bedreigd omdat sommige mensen niet begrijpend kunnen lezen of omdat een organisatie als Gezin in gevaar fél tegen alles zijn wat God verboden heeft, zoals homoseksualiteit.

Ik vind de tekst van 'Trainer' ook echt verschrikkelijk en mijn eerste reactie was ook 'wtf dat kan niet', maar daarna heb ik de tekst in z'n geheel gelezen en ik lees echt de verheerlijking van pedofilie er niet in.

Ik vond de trainer een vervelend verhaal, een heel erg goed geschreven, vervelend verhaal. Alles vanuit het oogpunt van het slachtoffer, vanuit zijn gevoel. Heel knap gedaan, ik voelde de verlangens van dat knulletje gewoon.

Brr.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:33

herr_balou schreef:
Die personen die die hetze tegen Pim Lammers zijn begonnen zijn - wat mij betreft - geen haar beter - en misschien wel erger - dan moslimextremisten.

Kim Feenstra heeft heel waarschijnlijk een langer strafblad heeft dan Pim Lammers :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:36

Boras schreef:
herr_balou schreef:

Kim Feenstra heeft heel waarschijnlijk een langer strafblad heeft dan Pim Lammers :=
Touché. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:44

De organisatie achter geziningevaar en de gelieerde ondersteuners: Wordt er meteen veel duidelijk! Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 11:48

Ja, het is een verschrikkelijk griezelige club.

Afbeelding
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:16

En dat vindt zijn oorsprong vanuit het katholicisme, in welke kerk was het kindermisbruik ook al weer hoog?