Nikass schreef:Waarom was de wolf die werd doodgeschoten een probleemwolf? Dat is helemaal niet vastgesteld.
Ik vind het goed dat er aangifte is gedaan. Niet omdat ik tegen de boer of de burgermeester zou zijn, maar omdat ik denk dat het goed is, ook voor hen, dat een rechter zich er eens over buigt en er meer duidelijkheid komt over wat wel en niet kan en mag. Ik denk dat iedereen daarmee is gebaat. Los van dat het idee dat er aangifte tegen hem is gedaan natuurlijk niet prettig voelt voor de boer, maar ik hoop dat hij het in dat perspectief kan zien.
Stel je eens voor nikass, dat jij jouw paard en shetlander achter wolfwerend hek had staan. (want dat stonden de schapen!) En een wolf komt toch in het hek en dood je shetlander. (dat doen de wolven in Drenthe namelijk, anders dan op de Veluwe waar het stikt van het wild) en dan wordt je ook nog eens aangeklaagd omdat je je dieren niet goed heb beschermt, terwijl je er alles aan hebt gedaan.
Ik vraag me af of jij dit dan in perspectief zou zien... En of jij de wolf dan nog steeds zou laten lopen, zodat hij een dag laten aan je paard kan beginnen. (Paarden formaat halflinger zijn in Drenthe ook al aangevallen.) Of dat je jouw paard dan 24 uur zou opstallen? Dat zou jij toch ook niet willen? Oja, die wolf heeft je ook nog gebeten terwijl jij je paard probeerde te beschermen, maar dat vind je vast geen probleem.. (wolf)

Op sommige plekken (landen) kan de wolf prima leven. Maar sommige plekken zijn echt niet geschikt!