Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
trustHim schreef:Ik vind een kind van die leeftijd om die tijd ook niet echt meer buiten horen
Tazzey schreef:trustHim schreef:Ik vind een kind van die leeftijd om die tijd ook niet echt meer buiten horen
Mee eens, maar gelukkig zijn er ook netjes opgevoede kinderen buiten.
Bij ons voor de deur reden twee mannekes van hooguit 6 jaar op hun stepjes. Om 20.00 kijkt een van beide op het horloge, ze stappen af en blijven stil staan tot het horloge blijkbaar een melding gaf na twee minuten. Ze waren keurig stil en na de stilte stappen ze op en rijden weer weg.
Tazzey schreef:trustHim schreef:Ik vind een kind van die leeftijd om die tijd ook niet echt meer buiten horen
Mee eens, maar gelukkig zijn er ook netjes opgevoede kinderen buiten.
Bij ons voor de deur reden twee mannekes van hooguit 6 jaar op hun stepjes. Om 20.00 kijkt een van beide op het horloge, ze stappen af en blijven stil staan tot het horloge blijkbaar een melding gaf na twee minuten. Ze waren keurig stil en na de stilte stappen ze op en rijden weer weg.
Bentuh schreef:Ik probeer er in de loop van de dag altijd wel rekening mee te houden.
Wij hadden toevallig een ritje met de motor gepland staan. dus wij stonden netjes iets voor 20:00 langs de kant van de weg met de motoren uit.
Het is een klein stukje respect en waardering voor de vrijheid die wij mogen hebben. Heb mij dus ook mateloos geïrriteerd aan verschillende wielrenners die doorreden. Maar goed het is voor iedereen vrij om er iets mee te doen of niet.
trustHim schreef:Hier was de buurman steeds aan boren. Heb getwijfeld om van te voren even er naar toe te gaan om te vragen of hij er rekening mee wilde houden (geen Nederlandse achtergrond) 2 min voor 8 nog een keer geboord daarna was het om 8 uur redelijk stil. Hij hoeft van mij niet perse mee te doen maar echt boren hadden wij niet gewaardeerd.
Mijn jongste bonus dochter van bijna 7 hebben we ook laten kijken en er van te voren over gehad wat we herdenken op 4 mei
Ik merk ook dat ik er steeds meer waarde aan hecht en ook echt boos wordt als de stilte wordt verstoord. Wij keken naar de dam maar vond het lijken alsof er toch best wat geroezemoes klonk door de microfoon
Ergens hoop ik ooit een vlaggenmast te hebben en dan zal ik ook het protocol volgen voor het vlaggen. Zag vanmorgen toen ik naar de paarden ging om te voeren nog 2 vlaggen half stok hangen, vind dat zo respectloos! De vlag hoor je gewoon binnen te halen voor zonsondergang, deze waren duidelijk blijven hangen. Dan denk ik, doe het goed of doe het niet
Amber_anne schreef:Mijn vriend heeft gister avond voor het naar bed gaan de vlag normaal gehangen, alvast voor vandaag. Ja daar zullen sommige mensen ook wel iets van vinden
oomens schreef:Amber_anne schreef:Mijn vriend heeft gister avond voor het naar bed gaan de vlag normaal gehangen, alvast voor vandaag. Ja daar zullen sommige mensen ook wel iets van vinden
Uiteraard vinden mensen daar iets van.
Een vlag hang je gewoon niet buiten in de nacht.
Hang hem dan gewoon niet uit.
Het is geen enkel probleem als je vandaag geen vlag hebt hangen, dus als je vanochtend geen tijd had, dan zit niemand ermee als je hem vandaag niet uithangt.