Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:41

Hij heeft wel lef. Omdat zomaar anno 2022 op de televisie te vertellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:43

Loretta schreef:

Ik zou het eerder dom willen noemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:44

Loretta schreef:

Of hij wil dood of hij is oliedom of het is gewoon een inslechte sociopaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:44

Ik denk eerder aan een enorme ego en een plaat voor z'n hoofd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:45

Fitzroy schreef:
Ik heb het ook niet over dit geval, maar over de me too beweging in het algemeen.

Terwijl dat ook een verhaaltje is dat men zichzelf vertelt over 'de metoo beweging'. Want eigenlijk niemand doet panisch over een hand op de schouder, er is niemand ontslagen of 'gecancelled' voor een hand op de schouder.

Metoo begon vooral om te illustreren hoe ongelofelijk veel vrouwen allerlei vormen van grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt. Hoe het niet iets is dat slechts sommige vrouwen in uitzonderlijke omstandigheden overkomt, maar dat het om HEEL VEEL vrouwen gaat. En ja, dat loopt van kleine dingen zoals ongewenste aanraking tot verkrachting. Maar niemand doet 'panisch', en er is echt geen sprake van dat mannen ook voor hele kleine dingetjes meteen aan de schandpaal genageld zijn. De zaken die groter zijn geworden gaan allemaal een stuk verder dan dat.

(Maar weet je wie wel heel graag deed alsof metoo alleen maar overtrokken ophef is, en die heel goed was in het bagatelliseren van elk wangedrag? Johan Derksen.)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:46

Cayenne schreef:

U wint de wasmachine geloof ik -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:47

Cayenne schreef:

en een seksist die het heel normaal vind dat hij al die vrouw onvriendelijke dingen zegt. Hij doet dit al jaren, maar een kaars in een bewusteloze vrouw steken, is natuurlijk strafbaar en totaal ontoelaatbaar en wel even een heel ander verhaal. Niets normaal aan, ook niet in de 70 tiger jaren!. Ik vind het al jaren een grote sukkel.

Yep poes, Cayenne mag door voor de wasmachine.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:49

Ik vind het overigens ook heel erg stuitend dat deze l ul vanavond het nog eens op tv mag komen uitleggen.

Als ik vanmiddag op tv zeg: yo ik heb mijn kind met een pan op de kop geslagen en daar praat ze nu, jaren later, nog een beetje traag van.

Dan kan ik me niet inbeelden dat ik het er nog eens over mag hebben in de avond.

Er moet nog veel gebeuren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:50

Shadow0 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb het ook niet over dit geval, maar over de me too beweging in het algemeen.

Terwijl dat ook een verhaaltje is dat men zichzelf vertelt over 'de metoo beweging'. Want eigenlijk niemand doet panisch over een hand op de schouder, er is niemand ontslagen of 'gecancelled' voor een hand op de schouder.

Metoo begon vooral om te illustreren hoe ongelofelijk veel vrouwen allerlei vormen van grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt. Hoe het niet iets is dat slechts sommige vrouwen in uitzonderlijke omstandigheden overkomt, maar dat het om HEEL VEEL vrouwen gaat. En ja, dat loopt van kleine dingen zoals ongewenste aanraking tot verkrachting. Maar niemand doet 'panisch', en er is echt geen sprake van dat mannen ook voor hele kleine dingetjes meteen aan de schandpaal genageld zijn. De zaken die groter zijn geworden gaan allemaal een stuk verder dan dat.

(Maar weet je wie wel heel graag deed alsof metoo alleen maar overtrokken ophef is, en die heel goed was in het bagatelliseren van elk wangedrag? Johan Derksen.)

En weet je waarom hij dat deed? Omdat hij ook een Me-Too-tje aan zijn broek had hangen. En dat dondersgoed wist en het daarom bij voorbaat maar bagetaliseerde.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:52

Cayenne schreef:

Gewoon aandacht te kort, niets meer en niets minder.

1x in de zoveel tijd is hij extra in het nieuws en word daarmee zijn ego weer gestreeld....behalve deze keer.
}>

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:56

Fitzroy schreef:
Loretta schreef:

Ik zou het eerder dom willen noemen.

Het is zeker wel heel opmerkelijk dat hij dit doet

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:59

Wat walgelijk… :r

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:01

Volgens mij heeft hij in zijn biografie uitspraken gedaan over het willen stoppen met zijn carrière. Hij wist dat dit ophef dit zou geven (denk ik, kan toch niet anders, misschien nog meer dan hij verwacht had maar sowieso moet het wel te verwachten zijn) en misschien heeft hij dit daarom wel heel bewust gedaan om zijn (controversiële) mening nog een keer op tv te kunnen ventileren. Ben wel erg benieuwd wat hij daar zelf over te zeggen heeft….

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:08

Het blijft een vuile dakduif, het verbaast me eigenlijk niet echt. Hoop dat die z’n karma krijgt die walgelijke wasbeer. Ook altijd zeiken over hoe irritant iedereen is, nou hij moest eens in de spiegel kijken. Hij is pas een pain in the ass.
Hij zal zijn leven misschien wel niet zo zeker zijn. En dat hij er om lacht, gatver. De bak in met hem en hem een paar weken later horen piepen. En dan er om gaan lachen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:11

Loretta schreef:

De kijkcijfertjes moesten weer even opgekrikt worden. Wedden dat half Nederland nu gaat kijken?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:13

Wat hij vertelt en gedaan heeft, kan absoluut niet door de beugel. Nu niet, maar evenmin “in de geest van die tijd”. Maar ik was ook behoorlijk gechoqueerd door de reacties van de andere mannen. Op zijn minst even onaanvaardbaar en totaal respectloos .

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:13

Ik hoop dattie zijn gelijke nog eens treft, wat een walgelijk stuk vreten die vent

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:23

Ik heb gisteren niet gekeken. Ik sluit me wel bij jullie aan.

Dit kan niet en hij mirt van tv. In tegenstelling tot velen kon ik hem altijd waarderen.

Dit gaat te ver. En ook hoe de andere mannen reageren kan ik echt niet bij.
Daar gaat het voor mijn gevoel echt fout. Klootzakken en viezerikken zullen altijd blijven, maar het goedlachen is hetgeen waardoor het geaccepteerd blijft. Voor mij nu dus: allemaal maar van tv.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:41

Allemaal ‘optyfen’, behalve Wilfred Genee, zou het jammer vinden als hij komt te lijden onder de rest van die club. Ben benieuwd, geen programma waar ik doorgaans naar kijk maar vanavond even wel.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:02

Hmmm, ze maken er nu wel iets heel anders van.

Gisteren in de uitzending was het: 'En er stond zo'n grote kaars, die hebben we erin gestopt en we zijn weggegaan'.

Nu is het: we hebben een duizenduren kaars loodrecht tussen haar benen gezet.

Beetje rare verwoording dan gisteren zeg....

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:06

DoretteK schreef:
Hmmm, ze maken er nu wel iets heel anders van.

Gisteren in de uitzending was het: 'En er stond zo'n grote kaars, die hebben we erin gestopt en we zijn weggegaan'.

Nu is het: we hebben een duizenduren kaars loodrecht tussen haar benen gezet.

Beetje rare verwoording dan gisteren zeg....

Ja, beetje heel raar. Waar komt dan die "gelukkig was het geen honkbal knuppel" vandaan :?. Waarom is dat niet eerder duidelijk gemaakt? Ik vind het een hele vreemde situatie en ik denk dat hij óf aan het liegen is, of dat dit een soort publiciteitsstunt is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:11

Ik denk eerder dat ie het verhaal af probeert te zwakken door alle ophef die er ontstaan is. Ik geloof geen moer van wat ie nu zegt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:12

Nu op Jinek over deze smerige zaak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:15

Wow wel een heftige bekentenis zo. En helemaal dat het wordt afgedaan met 'we waren jong' en 'hoort erbij'.... Wtf.... Daar gaat het dus al fout!! Dit is niet simpel kattenkwaad wat hij beschrijft....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:16

Tancreda4 schreef:
Wow wel een heftige bekentenis zo. En helemaal dat het wordt afgedaan met 'we waren jong' en 'hoort erbij'.... Wtf.... Daar gaat het dus al fout!! Dit is niet simpel kattenkwaad wat hij beschrijft....

“Het was een duizenduren kaars die we alleen rechtop tussen de benen hebben gezet”