Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scrabbel schreef:Ik vraag mij af hoeveel het medicijn toegevoegd. Bij veel mensen met morbide obesitas ligt het probleem bij teveel en ongezond eten. Bijvoorbeeld emotie eten. Emotie eten doe je niet omdat je honger hebt. Het honger gevoel remmen zal dus niet helpen. Ik denk dat de interventie die eraan vast zit dus een grotere bijdrage levert dan het medicijn.
purny schreef:scrabbel schreef:Ik vraag mij af hoeveel het medicijn toegevoegd. Bij veel mensen met morbide obesitas ligt het probleem bij teveel en ongezond eten. Bijvoorbeeld emotie eten. Emotie eten doe je niet omdat je honger hebt. Het honger gevoel remmen zal dus niet helpen. Ik denk dat de interventie die eraan vast zit dus een grotere bijdrage levert dan het medicijn.
Niet iedere obesitas persoon eet teveel en ongezond. Er zijn zat mensen die gezond eten.
Ik heb geen frituur in huis, geen snoep of koek, geen chips of zoutjes en ik eet gezond. Ik eet geen aardappelen of gewone pasta of witte rijst. Ik beweeg elke dag en toch lukt het mij niet om af te vallen.
purny schreef:scrabbel schreef:Ik vraag mij af hoeveel het medicijn toegevoegd. Bij veel mensen met morbide obesitas ligt het probleem bij teveel en ongezond eten. Bijvoorbeeld emotie eten. Emotie eten doe je niet omdat je honger hebt. Het honger gevoel remmen zal dus niet helpen. Ik denk dat de interventie die eraan vast zit dus een grotere bijdrage levert dan het medicijn.
Niet iedere obesitas persoon eet teveel en ongezond. Er zijn zat mensen die gezond eten.
Ik heb geen frituur in huis, geen snoep of koek, geen chips of zoutjes en ik eet gezond. Ik eet geen aardappelen of gewone pasta of witte rijst. Ik beweeg elke dag en toch lukt het mij niet om af te vallen.
Lalahorse schreef:Ik snap niet dat gezonde producten in de winkels goedkoper gemaakt kunnen worden . En ongezonde dingen duurder maken . Wand dan koop je meer gezonde dingen dan ongezond . Ook vind ik dat de prijs van al die injecties wel voor iedereen moet worden aangeboden . Die overgewicht hebben . Hoe meer mensen die overgewicht hebben dit kunnen betalen . Hoe sneller men er van afkomt
. Ik weet dat het lastig is om voor iedereen dir te kunnen doen .
Ibbel schreef:De topictitel klopt niet helemaal. Het geneesmiddel zal in het GVS zijn opgenomen, het geneesmiddelenvergoedingssysteem. In principe zit íeder medicijn in het basispakket zodra het goedgekeurd is door EMA en/of CBG én er een prijs voor is afgesproken die akkoord is. Voor dure geneesmiddelen geldt dan soms een eigen bijdrage, en in het geval van ziekenhuismedicatie wordt er dan onderhandeld als de prijs de spuigaten uitloopt. En dan worden geneesmiddelen voor zeldzame aandoeningen vaak eerder alsnog vergoed dan voor grote groepen, uiteraard.
Ibbel schreef:Er zijn wel zeldzamere aandoeningen waarvan de behandeling vergoed wordt. Gelukkig maar.
Er is zelfs een wet die het makkelijker maakt 'weesgeneesmiddelen' voor 'weesaandoeningen' te registreren.
purny schreef:Mars schreef:Als je eetpatroon niet het probleem is dan heb je toch niets aan deze medicatie?
Op de snaaibuien na is mijn eetpatroon gezond vind ik.
Maar ik heb ook dagen ertussen zitten dat ik ga zoeken naar eten
purny schreef:Ik loop al bij een gecombineerde leefstijl groep. Ben ook al bij 5 diëtistes geweest en daar geen resultaat behaald
Memories schreef:purny schreef:Ik loop al bij een gecombineerde leefstijl groep. Ben ook al bij 5 diëtistes geweest en daar geen resultaat behaald
Lastig hoor purny, het is vreselijk hoe moeilijk het kan zijn en hoe weinig begrip de buitenwereld er voor heeft. Ik weet er alles van. Het is super hoe je er mee bezig bent en ik hoop dat je ooit iets ontdekt wat echt resultaat geeft.