Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:09

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:17

Zebrastreep schreef:
Wauw wauw wauw!

Wat waren mensen gul vandaag *\o/*

Ik heb zoveel gedoneerde gekregen aan zakken voer van verschillende dierenzak

En zelf voor 80 euro nog heel wat kunnen kopen!

Ik ben zo trots en blij *\o/*

Waar zit jij in drenthe?
Kan ik bij jou ook spullen brengen?

Kan ik even kijken wat handiger is Smilde of eventueel naar jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:18

Er zijn vanuit Nederland/Duitsland en Engeland gelukkig veel organisaties die voer en medicatie brengen. Ook naar Roemenië en andere gebieden waar dieren worden opgevangen. Ook Peta, vaak in het nieuws door hun veroordelingen , is heel druk bezig en krijgt veel voor elkaar, naast de tientallen andere organisaties die er alles aan doen om de dieren in ieder geval te voeden. Een stel redders heeft onderweg 33 loslopende honden gevangen en naar het asiel in Polen gebracht.
Voor mensen die willen adopteren, houd er goed rekening mee dat dit vaak grote honden zijn die niets kennen en in grote roedels in de asielen leven. Soms met honderden bij elkaar dus vaak een flinke kluif in daar aangepaste dieren van te maken.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-03-22 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:20

Cowgirl schreef:
Zebrastreep schreef:
Wauw wauw wauw!

Wat waren mensen gul vandaag *\o/*

Ik heb zoveel gedoneerde gekregen aan zakken voer van verschillende dierenzak

En zelf voor 80 euro nog heel wat kunnen kopen!

Ik ben zo trots en blij *\o/*

Waar zit jij in drenthe?
Kan ik bij jou ook spullen brengen?

Kan ik even kijken wat handiger is Smilde of eventueel naar jou.

Ik breng het morgen ochtend om 10 uur naar smilde dus ik denk dat smilde handiger is. Mocht je morgenochtend thuis zijn ( en het te doen is qua afstand) dan zou ik best langs je willen rijden hoor! Dan kan ik altijd nog wat later bij smilde zijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:25

Ik ben morgen aan het werk. Maar ik breng het wel naar smilde.

Ik ben woensdag vrij dus dan kan ik nog wat inslaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:27

Cowgirl schreef:
Ik ben morgen aan het werk. Maar ik breng het wel naar smilde.

Ik ben woensdag vrij dus dan kan ik nog wat inslaan.

Ah jammer!

De jumper en pets place zijn zelf ook al bezig met inzamelen had daar nog even gevraagd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:37

Wat fijn dat ze allemaal zo mee werken eraan. <3

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:10

bigone schreef:
Er zijn vanuit Nederland/Duitsland en Engeland gelukkig veel organisaties die voer en medicatie brengen. Ook naar Roemenië en andere gebieden waar dieren worden opgevangen. Ook Peta, vaak in het nieuws door hun veroordelingen , is heel druk bezig en krijgt veel voor elkaar, naast de tientallen andere organisaties die er alles aan doen om de dieren in ieder geval te voeden. Een stel redders heeft onderweg 33 loslopende honden gevangen en naar het asiel in Polen gebracht.
Voor mensen die willen adopteren, houd er goed rekening mee dat dit vaak grote honden zijn die niets kennen en in grote roedels in de asielen leven. Soms met honderden bij elkaar dus vaak een flinke kluif in daar aangepaste dieren van te maken.

Heb nu mijn 3de buitenlandse hond 15 kg bijt de visite als ze bewegen dus dan wordt ze ff opgesloten kan niet los gaat achter andere katten fietsers en voetgangers aan voor de kids en ons is ze een schatje

desi92

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:26

Weet iemand of en waar er inzamelpunten zijn voor paardenspullen (brokken, halster, dekens ed ). Ik heb wat spullen bij elkaar maar kon zo snel niet vinden waar het naar toe gebracht kan worden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 21:54

desi92 schreef:
Weet iemand of en waar er inzamelpunten zijn voor paardenspullen (brokken, halster, dekens ed ). Ik heb wat spullen bij elkaar maar kon zo snel niet vinden waar het naar toe gebracht kan worden

Dat mag ook naar Smilde. Inleveren kan tot donderdag 10 maart.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:03

Ik ben benieuwd of er ook Bokkers zijn die huisdieren opvangen voor mensen uit Oekraïne.

Deze website kwam ik tegen https://dierenhulpoekraine.nl/

Heeft iemand een idee hoe dat gaat? Zijn deze kosten voor degene die het dier adopteerd? Hoe gaat zoiets met bezoeken van het dier door de eigenaren?
Mag een kat bijv op de duur naar buiten of niet?

Zijn er Bokkers met (soortgelijke) ervaringen hiermee?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:06

MISTRAL94 schreef:
desi92 schreef:

Dat mag ook naar Smilde. Inleveren kan tot donderdag 10 maart.

Smilde is 120km enkele reis, ben eigenlijk op zoek naar een inleverpunt in de omgeving van Arnhem
Via bikers voor animals is er helaas geen inzamelpunt dicht in de buurt

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:23

Ik wil ook iets doen met inzamelen, vervoer of alles overzichtelijke maken als inleverpunten, mogelijkheden etc. Ik heb al contact met een punt in Polen waar dringende behoefte aan is op dit moment.

Ik heb zelf een websiteburo dus kan zo wat maken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 22:35

desi92 schreef:
Smilde is 120km enkele reis, ben eigenlijk op zoek naar een inleverpunt in de omgeving van Arnhem

Ik weet niet hoe ver Alphen aan de Maas voor jou is. Maar daar heeft Bikers For Animals ook nog een inzamelpunt. Daar is het in te leveren tot woensdag geloof ik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 22:36

Roel schreef:
Ik wil ook iets doen met inzamelen, vervoer of alles overzichtelijke maken als inleverpunten, mogelijkheden etc. Ik heb al contact met een punt in Polen waar dringende behoefte aan is op dit moment.

Ik heb zelf een websiteburo dus kan zo wat maken

Wij hebben door het enorme succes moeite om alles vanuit het zuiden naar Groningen te krijgen. Kun jij daarin iets betekenen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:14

Bravura schreef:
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=28878

Fijn dat er vele initiatieven zijn. Succes ook TS!

Mooiste zou zijn om ook fabrikanten te benaderen of zij voer willen doneren. Of winkels die misschien voer op de datum over hebben en dat willen doneren. Dan gaat het misschien om wat grotere hoeveelheden tegelijk.

Ik werk in een winkel en weet dat wij over datum katten voer hebben liggen, misschien dat ik dit in overleg wel mee mag nemen om te doneren (winkelbeleid is normaalgesproken weggooien, mega zonde)
Maar kan niet duidelijk krijgen waar je dit dan in kan leveren, zag de omgeving Arnhem hier al vaker voorbij komen als moeilijk punt om in te zamelen? Beschik namelijk niet over vervoer voor lange afstanden.

Tevens ben ik paraveterinair geweest en zou best tijdelijk wat vakantie uren op willen nemen om te helpen op locatie, maar vind het moeilijk te vinden waar de behoeftes liggen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:41

MISTRAL94 schreef:
desi92 schreef:

Ik weet niet hoe ver Alphen aan de Maas voor jou is. Maar daar heeft Bikers For Animals ook nog een inzamelpunt. Daar is het in te leveren tot woensdag geloof ik.

85 km. Had de punten van bikers for animals al bekeken, maar die liggen allemaal een flink stuk verder helaas.

Ik wacht even af of er nog mensen met tips zijn in t oosten van Gelderland, evt net over de grens in Duitsland kan ook nog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 23:50

Faelynn schreef:
Bravura schreef:
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=28878

Fijn dat er vele initiatieven zijn. Succes ook TS!

Mooiste zou zijn om ook fabrikanten te benaderen of zij voer willen doneren. Of winkels die misschien voer op de datum over hebben en dat willen doneren. Dan gaat het misschien om wat grotere hoeveelheden tegelijk.

Ik werk in een winkel en weet dat wij over datum katten voer hebben liggen, misschien dat ik dit in overleg wel mee mag nemen om te doneren (winkelbeleid is normaalgesproken weggooien, mega zonde)
Maar kan niet duidelijk krijgen waar je dit dan in kan leveren, zag de omgeving Arnhem hier al vaker voorbij komen als moeilijk punt om in te zamelen? Beschik namelijk niet over vervoer voor lange afstanden.

Tevens ben ik paraveterinair geweest en zou best tijdelijk wat vakantie uren op willen nemen om te helpen op locatie, maar vind het moeilijk te vinden waar de behoeftes liggen.

Heb even gespiekt maar Anrhem Alphen aan de Maas is iets van 50 km.

Ik heb vanmorgen bij het tuincentrum hier in de buurt 15 zakken voer mogen halen. Ook een Welkoop hier in de buurt heeft honden en kattenvoer gedoneerd. Maar ook een groot tuincentrum die nog geen bakje kattenpate kon doneren :roll: We moeten het vooral van de particulieren hebben, die komen. Vanmorgen een oudere dame. Had een filmpje op tv gezien gister van het dierenleed. Moest daar zo om huilen, dat ze besloten had iets te moeten doen. Kwam vanmorgen langs om te vragen wat we nodig hadden. Ik had aan gegeven, dat ze ook zitten te springen om desinfectie spray. Bij de action te koop. Half uurtje later was ze er weer. Blikken kattenvoer en blikken hondenvoer. En de voorraad desinfectiespray die de action nog had, had ze mee genomen. Je ziet mensen genieten, dat ze iets kunnen doen. Mensen zeggen allemaal jullie verdienen een pluim, helemaal geweldig enz. Maar eerlijk gezegd vind ik het normaal. Helemaal niets doen is gewoon geen optie, in mijn ogen. Wat een mooie bijkomstigheid is, dat je weer kunt zien dat er echt nog wel goed mensen bestaan :+: tijdens de covid heb ik vaak gedacht dat er iets goed mis is, met de mensheid. Gelukkig zien we nu weer, hoe het ook kan <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:08

Hier was De Welkoop zeer wantrouwig ze hadden volgens mij het idee dat ik een grapje met ze uithaalde :') Kreeg 1 zak voer maar beter iets dan niets.

Groenrijk in Assen en Jackel Visser in Zuidlaren krijgen echt wel extra credits! Wat een super lieve en enthousiaste mensen waren dat. Hielpen zelfs mee met de auto vol laden. Kreeg echt 2x een kar vol mee.

Tuinland naar binnen gelopen maar zag al posters hangen dat ze zelf al een actie waren opgestart dus heb het ook niet gevraagd. Jumper wel gevraagd maar ze waren zelf ook al bezig en hadden al karren vol naar een stichting gebracht die ze zelf ondersteunen.

Voor de rest heb ik de action flink gesponsord en de Groenrijk ook een klein beetje.

Ik heb denk ik wel meer dan 500 euro aan voer gekregen , echt super lief <3

Mijn hond was overigens zwaar jaloers die heeft de hele tijd bij de tafel staan janken en wou steeds meekijken :')

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:11

Ik ben bereid om hondjes, poezen of andere huisdieren te huisvesten maar ik weet niet echt waar ik moet zijn. Heb me wel al bij een paar sites aangemeld.
Daarnaast ben ik ook bereid om de kosten te dragen voor paarden bijv. in pension.

Heeft iemand al een dier opgevangen bijv?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:22

Ik heb niet alles kunnen lezen, maar ik ga deze week inventariseren op het werk (dierenkliniek) of er nog dingen naar Oekraïne mogen. Ik zit in Zwolle, is hier een collectie punt dichtbij?

Ik zal het morgen op het werk even vragen, of daar dingen ingezameld kunnen worden. Die kan ik donderdag wegbrengen. De praktijk is een handig collecte punt, ik ben weinig thuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:24

Willemiens schreef:
Ik ben bereid om hondjes, poezen of andere huisdieren te huisvesten maar ik weet niet echt waar ik moet zijn. Heb me wel al bij een paar sites aangemeld.
Daarnaast ben ik ook bereid om de kosten te dragen voor paarden bijv. in pension.

Er zijn een aantal dieren in gastgezinnen, honden uit een Pools asiel maar op de vorige pagina stond een link, daar kun je je aanmelden , ook voor paarden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 00:26

Zebrastreep schreef:
Hier was De Welkoop zeer wantrouwig ze hadden volgens mij het idee dat ik een grapje met ze uithaalde :') Kreeg 1 zak voer maar beter iets dan niets.

Groenrijk in Assen en Jackel Visser in Zuidlaren krijgen echt wel extra credits! Wat een super lieve en enthousiaste mensen waren dat. Hielpen zelfs mee met de auto vol laden. Kreeg echt 2x een kar vol mee.

Tuinland naar binnen gelopen maar zag al posters hangen dat ze zelf al een actie waren opgestart dus heb het ook niet gevraagd. Jumper wel gevraagd maar ze waren zelf ook al bezig en hadden al karren vol naar een stichting gebracht die ze zelf ondersteunen.

Voor de rest heb ik de action flink gesponsord en de Groenrijk ook een klein beetje.

Ik heb denk ik wel meer dan 500 euro aan voer gekregen , echt super lief <3

Mijn hond was overigens zwaar jaloers die heeft de hele tijd bij de tafel staan janken en wou steeds meekijken :')

Ben onwijs blij met alles wat je gedaan hebt _/-\o_ Bij welke Welkoop ben je geweest? Tuinland was ik vorige week ook al geweest. Die bedoelde ik met dat het bakje kattenpate nog teveel moeite was :') Ze zei nee we hebben niets over. Daar hadden ze een vast adres voor waar alles naar toe ging. Nu hebben ze dus iets op de deur hangen? Een grote bouwmarkt er tegenover heeft wel veel spulletjes gedoneerd. Dat was super :)

Haha ja mijn hondjes zitten ook constant te snuffelen. Ruikt zo lekker allemaal :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:49

Ik zal bikers for animals morgen even contacten. Mochten er mensen uit regio Zwolle willen doneren: ik verwacht morgen een update te plaatsen en ga donderdag sowieso rijden. Hou een plekje vrij woensdag om naar het inlever punt te rijden, ik kan heus wel iets verzinnen :) waarschijnlijk op de kliniek wel, maar moet het voor de vorm even overleggen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 00:56

bigone schreef:
Willemiens schreef:

Er zijn een aantal dieren in gastgezinnen, honden uit een Pools asiel maar op de vorige pagina stond een link, daar kun je je aanmelden , ook voor paarden

Daar heb ik me idd al aangemeld!