Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Wauw wauw wauw!
Wat waren mensen gul vandaag![]()
Ik heb zoveel gedoneerde gekregen aan zakken voer van verschillende dierenzak
En zelf voor 80 euro nog heel wat kunnen kopen!
Ik ben zo trots en blij
Cowgirl schreef:Zebrastreep schreef:Wauw wauw wauw!
Wat waren mensen gul vandaag![]()
Ik heb zoveel gedoneerde gekregen aan zakken voer van verschillende dierenzak
En zelf voor 80 euro nog heel wat kunnen kopen!
Ik ben zo trots en blij
Waar zit jij in drenthe?
Kan ik bij jou ook spullen brengen?
Kan ik even kijken wat handiger is Smilde of eventueel naar jou.
bigone schreef:Er zijn vanuit Nederland/Duitsland en Engeland gelukkig veel organisaties die voer en medicatie brengen. Ook naar Roemenië en andere gebieden waar dieren worden opgevangen. Ook Peta, vaak in het nieuws door hun veroordelingen , is heel druk bezig en krijgt veel voor elkaar, naast de tientallen andere organisaties die er alles aan doen om de dieren in ieder geval te voeden. Een stel redders heeft onderweg 33 loslopende honden gevangen en naar het asiel in Polen gebracht.
Voor mensen die willen adopteren, houd er goed rekening mee dat dit vaak grote honden zijn die niets kennen en in grote roedels in de asielen leven. Soms met honderden bij elkaar dus vaak een flinke kluif in daar aangepaste dieren van te maken.
MISTRAL94 schreef:desi92 schreef:Weet iemand of en waar er inzamelpunten zijn voor paardenspullen (brokken, halster, dekens ed ). Ik heb wat spullen bij elkaar maar kon zo snel niet vinden waar het naar toe gebracht kan worden
Dat mag ook naar Smilde. Inleveren kan tot donderdag 10 maart.
desi92 schreef:Smilde is 120km enkele reis, ben eigenlijk op zoek naar een inleverpunt in de omgeving van Arnhem
Via bikers voor animals is er helaas geen inzamelpunt dicht in de buurt
Roel schreef:Ik wil ook iets doen met inzamelen, vervoer of alles overzichtelijke maken als inleverpunten, mogelijkheden etc. Ik heb al contact met een punt in Polen waar dringende behoefte aan is op dit moment.
Ik heb zelf een websiteburo dus kan zo wat maken
Bravura schreef:https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=28878
Fijn dat er vele initiatieven zijn. Succes ook TS!
Mooiste zou zijn om ook fabrikanten te benaderen of zij voer willen doneren. Of winkels die misschien voer op de datum over hebben en dat willen doneren. Dan gaat het misschien om wat grotere hoeveelheden tegelijk.
MISTRAL94 schreef:desi92 schreef:Smilde is 120km enkele reis, ben eigenlijk op zoek naar een inleverpunt in de omgeving van Arnhem
Via bikers voor animals is er helaas geen inzamelpunt dicht in de buurt
Ik weet niet hoe ver Alphen aan de Maas voor jou is. Maar daar heeft Bikers For Animals ook nog een inzamelpunt. Daar is het in te leveren tot woensdag geloof ik.
Faelynn schreef:Bravura schreef:https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=28878
Fijn dat er vele initiatieven zijn. Succes ook TS!
Mooiste zou zijn om ook fabrikanten te benaderen of zij voer willen doneren. Of winkels die misschien voer op de datum over hebben en dat willen doneren. Dan gaat het misschien om wat grotere hoeveelheden tegelijk.
Ik werk in een winkel en weet dat wij over datum katten voer hebben liggen, misschien dat ik dit in overleg wel mee mag nemen om te doneren (winkelbeleid is normaalgesproken weggooien, mega zonde)
Maar kan niet duidelijk krijgen waar je dit dan in kan leveren, zag de omgeving Arnhem hier al vaker voorbij komen als moeilijk punt om in te zamelen? Beschik namelijk niet over vervoer voor lange afstanden.
Tevens ben ik paraveterinair geweest en zou best tijdelijk wat vakantie uren op willen nemen om te helpen op locatie, maar vind het moeilijk te vinden waar de behoeftes liggen.
Willemiens schreef:Ik ben bereid om hondjes, poezen of andere huisdieren te huisvesten maar ik weet niet echt waar ik moet zijn. Heb me wel al bij een paar sites aangemeld.
Daarnaast ben ik ook bereid om de kosten te dragen voor paarden bijv. in pension.
Heeft iemand al een dier opgevangen bijv?
Zebrastreep schreef:Hier was De Welkoop zeer wantrouwig ze hadden volgens mij het idee dat ik een grapje met ze uithaaldeKreeg 1 zak voer maar beter iets dan niets.
Groenrijk in Assen en Jackel Visser in Zuidlaren krijgen echt wel extra credits! Wat een super lieve en enthousiaste mensen waren dat. Hielpen zelfs mee met de auto vol laden. Kreeg echt 2x een kar vol mee.
Tuinland naar binnen gelopen maar zag al posters hangen dat ze zelf al een actie waren opgestart dus heb het ook niet gevraagd. Jumper wel gevraagd maar ze waren zelf ook al bezig en hadden al karren vol naar een stichting gebracht die ze zelf ondersteunen.
Voor de rest heb ik de action flink gesponsord en de Groenrijk ook een klein beetje.
Ik heb denk ik wel meer dan 500 euro aan voer gekregen , echt super lief![]()
Mijn hond was overigens zwaar jaloers die heeft de hele tijd bij de tafel staan janken en wou steeds meekijken
bigone schreef:Willemiens schreef:Ik ben bereid om hondjes, poezen of andere huisdieren te huisvesten maar ik weet niet echt waar ik moet zijn. Heb me wel al bij een paar sites aangemeld.
Daarnaast ben ik ook bereid om de kosten te dragen voor paarden bijv. in pension.
Heeft iemand al een dier opgevangen bijv?
Er zijn een aantal dieren in gastgezinnen, honden uit een Pools asiel maar op de vorige pagina stond een link, daar kun je je aanmelden , ook voor paarden