Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Of.. door mensen die een vriendelijke arm om de schouder al grensoverschrijdend vinden?
Citaat:Dat er idd talrijke grensoverschrijdende mensen zijn, maar ook mensen die helemaal geen slechte bedoelingen hebben en niet eens in de gaten hebben dat het zo opgevat kon worden?
Renee1991 schreef:Jeetje, laten we alsjeblieft gewoon even de aflevering van BOOS afwachten ipv maar te speculeren en te oordelen.
Tita, je opmerking raakt me diep en doet me zeer. Het heeft mij 10 jaar gekost voordat ik mijn mond eens open durfde te trekken over wat er gebeurd was met mijn ex. Dat is niet uit voorbedachte rade, dat is uit schaamte, angst, verdriet, en wat al niet meer. Het zou fijn zijn als je eens wat genuanceerder bent in je uitingen (ook in andere topics overigens).
Shadow0 schreef:DuoPenotti schreef:Of.. door mensen die een vriendelijke arm om de schouder al grensoverschrijdend vinden?
Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat dat het is, want daarvoor zet men echt de Voice niet stil.
Maar daarnaast is het goed om te bedenken: OOK een 'vriendelijke' arm is grensoverschrijdend als iemand het niet wil en vooral ook als iemand niet de mogelijkheid heeft om dat aan te geven. Of dat iemand het aangeeft en dat het toch doorgaat. Het gaat uiteindelijk om de machtsverhouding. Hoe het hoort is dat je als mens altijd kunt zeggen dat je iets niet wilt, en dat de ander dat respecteert. Dat geldt voor een geslachtsdeel, maar OOK voor een arm om je schouder.Citaat:Dat er idd talrijke grensoverschrijdende mensen zijn, maar ook mensen die helemaal geen slechte bedoelingen hebben en niet eens in de gaten hebben dat het zo opgevat kon worden?
Nu maak je het onderscheid op de mensen, alsof de mensen automatisch goed zijn of verkeerd. En dat het heel zielig is als de 'goeie' mensen slachtoffer worden, ongeacht of ze daadwerkelijk ongepast gedrag hebben vertoond. Dat lijkt me nogal raar: ze doen het echt zelf.
Daarnaast is 'nooit verkeerd bedoeld' vooral ook vaak: 'ik heb me nooit geinteresseerd in wat het met de ander deed, en dus viel het mij niet op dat de ander het niet wilde.' (Of dat het beslist ongepast was.)
tita schreef:Renee1991 schreef:Jeetje, laten we alsjeblieft gewoon even de aflevering van BOOS afwachten ipv maar te speculeren en te oordelen.
Tita, je opmerking raakt me diep en doet me zeer. Het heeft mij 10 jaar gekost voordat ik mijn mond eens open durfde te trekken over wat er gebeurd was met mijn ex. Dat is niet uit voorbedachte rade, dat is uit schaamte, angst, verdriet, en wat al niet meer. Het zou fijn zijn als je eens wat genuanceerder bent in je uitingen (ook in andere topics overigens).
Nee dan zet je maar op foei… en lees je het niet….. vooral volg me niet.
Ik ken ook een hele andere kant van verhaal ….. en ik zeg niet dat iedereen het zo is.
Maar soms denk ik iid laat het rusten of zoek het zelf in stilte uit ipv de media in te schakelen.
Alles groot opdoeken …… als je naam is beschadigd kun je het niet meer herstellen.
Dammie schreef:Als persoon met macht moet je gewoon met je handen van iemand af blijven.
Je kunt prima bandleider zijn zonder de deelnemers aan te raken.
"Ik heb het niet zo bedoeld" is een kulsmoes.
Ik ga mee met Shadow0.
DuoPenotti, het punt is dat er geen toestemming gevraagd wordt van te voren. En dat de minder machtige in de situatie zit, dat deze continu op moet letten en nee moet zeggen. En dat laatste ook nog op een vriendelijke manier, omdat anders haar carrière kapot is, want als je niet lief en beleefd reageert, dan ben je een preutse b*tch.
DuoPenotti schreef:Maar voor mijn beeldvorming. Wat is seksueel grensoverschrijdend gedrag?
Is dat wow, jij ziet er sexy uit in dit jurkje, daar ga je ook hoge ogen mee gooien vanavond.
Of moet ik daar meteen bij denken dat ze dan tegelijkertijd in de billen knijpen?
Of moet ik nog ergere dingen denken?
Daarmee zeg ik niet dat een sexy opmerking goed is, voordat mensen dat denken dat ik dat bedoel.
Ook dat van Borsato, wat is daar gebeurd dan.
DuoPenotti schreef:Nee als iemand van zichzelf goed is, die denkt dan niet van goh is mijn goed bedoelde arm fout.
Waarom denkt die dat niet, omdat dat gewoon niet in zo'n persoon zit het fout te doen dus ook niet in zijn gedachte.
Citaat:Uiteraard kan dat voor een ander niet prettig zijn.
En zou die zeggen liever niet, of trekt die terug moet het direct en voor altijd stoppen.
En ja ik denk dat iemand die het echt deed uit goede intentie het daarna ook nooit meer doet.
tita schreef:Renee1991 schreef:Jeetje, laten we alsjeblieft gewoon even de aflevering van BOOS afwachten ipv maar te speculeren en te oordelen.
Nee dan zet je maar op foei… en lees je het niet….. vooral volg me niet.
Ik ken ook een hele andere kant van verhaal ….. en ik zeg niet dat iedereen het zo is.
Maar soms denk ik iid laat het rusten of zoek het zelf in stilte uit ipv de media in te schakelen.
Alles groot opdoeken …… als je naam is beschadigd kun je het niet meer herstellen.
DuoPenotti schreef:Dammie schreef:Als persoon met macht moet je gewoon met je handen van iemand af blijven.
Je kunt prima bandleider zijn zonder de deelnemers aan te raken.
"Ik heb het niet zo bedoeld" is een kulsmoes.
Ik ga mee met Shadow0.
DuoPenotti, het punt is dat er geen toestemming gevraagd wordt van te voren. En dat de minder machtige in de situatie zit, dat deze continu op moet letten en nee moet zeggen. En dat laatste ook nog op een vriendelijke manier, omdat anders haar carrière kapot is, want als je niet lief en beleefd reageert, dan ben je een preutse b*tch.
Ik begrijp wat je zegt hoor.
Maar de bandleider, ik weet niet goed wat hij doet in de show.
Maar bijvoorbeeld Ali.
Ik gaf eerder al aan, alles zijn aannames, maar dat is van ieder hier in het topic. Ook van mij dus.
Ik denk dat deze coaches uren doorbrengen met de kandidaten.
Stel er zit iemand doorheen en hij slaat de arm er omheen en zegt kop op!
Is dat dan al echt meteen fout? Want hij komt zonder toestemming aan iemand?
Dat is wat hier eigenlijk gezegd word. En daar kan ik me gewoon niet in vinden, echt niet. Ik wil niet leven in een wereld waar een goed bedoeld spontaan gebaar veroordeelt kan worden.
Maar als iemand dan terug trekt of nee zegt, of op welke manier dan ook aan te geven het niet prettig te vinden moet het idd meteen stoppen en nooit meer voorkomen. Punt klaar, dat is duidelijk.
Uiteraard ben ik ook bang dat het om meer gaat hoor dan dat.
Maar gewoon mijn terug te komen op mijn eerdere post, wat valt er onder grensoverschrijdend?DuoPenotti schreef:Maar voor mijn beeldvorming. Wat is seksueel grensoverschrijdend gedrag?
Is dat wow, jij ziet er sexy uit in dit jurkje, daar ga je ook hoge ogen mee gooien vanavond.
Of moet ik daar meteen bij denken dat ze dan tegelijkertijd in de billen knijpen?
Of moet ik nog ergere dingen denken?
Daarmee zeg ik niet dat een sexy opmerking goed is, voordat mensen dat denken dat ik dat bedoel.
Ook dat van Borsato, wat is daar gebeurd dan.
DuoPenotti schreef:@menino
Waarom moet ik daarin gequote worden?
Of is je dingen afvragen ook al victim blaming?