Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Wie krijgt er dan wel terecht een straatnaam of standbeeld, of is dat altijd onzin? (Serieuze vraag)
Fitzroy schreef:Ik ben het wel een beetje met je eens, 7ofhearts. Ik las in het topic ook dat mensen in tranen zijn en slik, dit, slik dat. Natuurlijk vind ik het vreselijk dat iemand in koelen bloede wordt neergeschoten, maar ik heb er geen traan om gelaten. Het was toch risico van het vak en hij koos er zelf voor niet beveiligd te willen doen
Persoonlijk raakt mij de vermoedelijk opzettelijke dood van de motorrijder van de Politie die in dezelfde week door een vrachtwagenchauffeur werd doodgereden veel meer.
Fitzroy schreef:Fitzroy schreef:Ik ben het wel een beetje met je eens, 7ofhearts. Ik las in het topic ook dat mensen in tranen zijn en slik, dit, slik dat. Natuurlijk vind ik het vreselijk dat iemand in koelen bloede wordt neergeschoten, maar ik heb er geen traan om gelaten. Het was toch risico van het vak en hij koos er zelf voor niet beveiligd te willen doen
Persoonlijk raakt mij de vermoedelijk opzettelijke dood van de motorrijder van de Politie die in dezelfde week door een vrachtwagenchauffeur werd doodgereden veel meer.
@Kookaburra: zie mijn post op blz. 1. Ik heb dat dus ook.
Fitzroy schreef:Maar daar blijkt meteen duidelijk uit, dat een BN’er veel belangrijker is voor het nieuws dan een motoragent die ook zijn werk doet.
Lusitana schreef:Betreffende straatnamen, ik denk niet dat ze een historisch en toeristisch bekende straatnaam in Amsterdam gaan veranderen. Een plaquette op plaats delict is logischer.
En ik wil nogmaals maar even aanhalen hoe bekend hij was, ik denk niet dat het tot jullie doordringt, maar de aanslag was zelfs hier in Portugal nieuws. Je hebt het dus wel degelijk over een internationaal bekend persoon met een staat van verdiensten en niet een willekeurige vermoorde persoon of willekeurige bekende Nederlander.
7ofhearts schreef:Maar aan de andere kant waarom zou je de wacht houden als de professionals er al zijn?
Citaat:Als ik iemand zie die hulp nodig heeft zal ik die altijd aanbieden, maar als er al hulp is die actie onderneemt loop ik door.
7ofhearts schreef:Quimm
Er is verschil tussen iets niet aardigs zeggen.
Peter R was ook niet altijd even aardig tegen andere.
Maar zolang je nog respect kan opbrengen voor de mening van een ander vind ik dat prima.
Ik vind het fout, als mensen die hem irritant vonden dan wel vooraan staan om zo genaamd een goed woordje voor hem te doen op tv.
Misschien heb ik dat ook wel gemist.
Dat er iemand zei, ik vond het een ………….. maar dit verdiend hij niet.
Dit mag gewoon niet!
Popstra schreef:Ik zal dan wel een van de weinigen zijn die hem herhaaldelijk in zowat alle praat programmas op elk net voorbij heb zien komen tot het irritante aan toe bemoeiend en zijn ongezouten mening gevende over welk onderwerp dan ook (want hij leek overal verstand van te hebben) ipv enkel alleen tv programmas met de goede dingen die hij deed!?
En nogmaals ja, het is vreselijk dat iemand dit overkomt maar ik vind wel dat die irritante kant van hem door velen in ene vergeten lijkt te zijn en als je dit wel ergens in een topic eerlijk neer zet je gelijk de wind van voren krijgt!
Ook in dit topic lijkt hij min of meer ,verheerlijkt, te worden door een aantal.
7ofhearts schreef:Misschien heb ik dat ook wel gemist.
Dit mag gewoon niet!
Relaxed schreef:Ik vind het juist totaal niet (meer) relevant dat je nog zo nodig iets negatiefs moet zeggen over iemand die op deze manier om het leven is gekomen![]()
Ik snap ook echt niet waar je je druk om maakt, iedereen mag op zijn eigen manier met dit verdriet omgaan en de ene is nu eenmaal veel emotioneler dan de ander.
Qimm schreef:7ofhearts schreef:Misschien heb ik dat ook wel gemist.
Dit mag gewoon niet!
Maar waarom zou je dat publiekelijk gaan zeggen. Wat bereik je er mee? Wie maak je blij met zo'n uitspraak? Hoe verbeter je hiermee een situatie?
Prima als je iemand niet leuk/aardig/sympathiek vindt, maar het ventileren van die mening doet niks goeds.
De tweede helft van de zin is het enige waar het om gaat.
Ik blijf bij mijn standpunt, als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks. En of anderen dan wel of niet doen maakt helemaal geen barst uit.