Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:D66 wil dat nieuwkomers vanaf dag 1 mee kunnen doen.
Door oa een nieuw huis. daardoor willen ze 1 miljoen huizen bouwen.
Nee uiteraard zijn die niet alleen voor de nieuwkomers, maar ondertussen weten we wel dat die een zware last drukken op de huizenmarkt voor de mensen die voor het eerst een huis zoeken of een laag loon hebben.
vilheide schreef:elnienjo schreef:Voor mij wordt 't PVV; sociaal op het gebied van zorg en pensioenen en bewaken van eigen cultuur en normen en waarden. Bij elke kieswijzer/stemmentracker komt PVV ook met stip bovenaan. Wilders heeft al 15 jaar zijn leven in vrijheid voor zijn standpunten opgegeven en die moeite wil ik zeker belonen met mijn stem.
Mijn stem gaat ook, precies om de punten die jij noemt, naar de PVV!
Shaggy09 schreef:In die andere post zei je wat anders. Maar oké.
De woningen zijn overigens ook voor jongeren of mensen met een lager inkomen dus die last drukken zie ik ook niet zo.
Pantykous schreef:
Baudet lacht zich een krul in z'n banketstaaf dat al het klootjesvolk op hem stemt (even hier naar Spijkenisse kijkend bijvoorbeeld) en is absoluut en totaal alleen met zichzelf en zijn eigen stem bezig.
Kaag is misschien ook elitair maar in ieder geval wel bezig met politiek bedrijven.
Janneke2 schreef:vilheide schreef:
Mijn stem gaat ook, precies om de punten die jij noemt, naar de PVV!
Ik dacht daarstraks nog om het woord 'leentje buur' te gebruiken maar ik heb het niet gedaan.
Kiezersbedrog vind ik te erg.
Dat mensen er met boter en suiker invliegen ook.
Effe zonder meel in de mond:
stem slechts pvv om racistische redenen.
De pvv is VERRE van sociaal als het gaat om stemgedrag in de Tweede Kamer rond zorg, pensioenen etc.
Het is gewoon een extreem rechtse partij met simpelweg RECHTS, zo je wil "niet sociaal" beleid rond pensioenen, zorg, onderwijs etc etc.
Tiggs schreef:Pantykous schreef:
Baudet lacht zich een krul in z'n banketstaaf dat al het klootjesvolk op hem stemt (even hier naar Spijkenisse kijkend bijvoorbeeld) en is absoluut en totaal alleen met zichzelf en zijn eigen stem bezig.
Kaag is misschien ook elitair maar in ieder geval wel bezig met politiek bedrijven.
Grappig, Kaag is een carrièrevrouw en wordt meteen elitair genoemd. Bij Rutte doet toch ook niemand dat?
Kaag en Baudet zijn niet te vergelijken. Die laatste wil gewoon met moeilijke woorden wat eenvoudigere mensen trekken, vind ik. Daarnaast snap ik niet hoe je op iemand met een antisemitische denkwijze kunt stemmen.
Tiggs schreef:Pantykous schreef:
Grappig, Kaag is een carrièrevrouw en wordt meteen elitair genoemd. Bij Rutte doet toch ook niemand dat?
Kaag en Baudet zijn niet te vergelijken. Die laatste wil gewoon met moeilijke woorden wat eenvoudigere mensen trekken, vind ik. Daarnaast snap ik niet hoe je op iemand met een antisemitische denkwijze kunt stemmen.
IMANDRA schreef:Probleem van op onderwerp stemmen is dat mensen vaak totaal geen weet hebben van hoe dat onderwerp werkt. Dan ga je regels krijgen op basis van wat mensen gevoelsmatig denken, niet van wat het beste is voor het land. Dat vind ik wel lastig.
superpony schreef:Ik zat net te denken, zou het niet ideaal zijn als we op de partij per onderwerp kunnen stemmen? Dan zou je als het ware op de ministers stemmen.
Dan zou je kunnen zeggen; qua A ben ik voor die partij en voor B voor een andere partij.
Zou wel veel teveel werk worden en zou je digitaal vanuit huis moeten kunnen doen, denk ik.
Een pol lijkt me niet echt nodig. Gaat me verder niet aan waar mensen op stemmen.
Ik kwam wel op wat kleinere partijen uit en lees ook hun keuzes bij de stemwijzer en heb daarop steeds hun programma zitten lezen.
Las echt goede dingen soms, maar daar tegenover dan dingen waar ik het niet mee eens ben en blijf zeggen dat een aantal zaken niet haalbaar zijn.
Ik durf wel klein te stemmen als ik zie wat bijv FVD heeft bereikt. Dan kan een andere partij ook hard groeien. Het is alleen jammer dat ze weinig aandacht en zendtijd krijgen, want misschien zou het mensen wel helpen als ze nu niet eruit komen.
ik denk dat Nederland op het moment heel erg verdeeld is en heel veel mensen even niet weten op wie ze moeten stemmen.
superpony schreef:IMANDRA schreef:Probleem van op onderwerp stemmen is dat mensen vaak totaal geen weet hebben van hoe dat onderwerp werkt. Dan ga je regels krijgen op basis van wat mensen gevoelsmatig denken, niet van wat het beste is voor het land. Dat vind ik wel lastig.
Maar dat doen mensen nu ook. Nu stemmen mensen uit emotie op een partij waarvan ze niet eens het hele programma kennen. Ze denken dat met wat roepen, ze iets beloofd wordt, wat totaal niet kan. En dan straks erachter komen dat je de zorgverzekering niet meer kan betalen of er geen pensioen meer voor je is.
Als je per onderwerp vrij zou zijn om een keus te maken wat je belangrijk vindt, gaan mensen misschien juist wel lezen.
Je zou kunnen stemmen via digid en dan bijv vooraf de keus; wilt u op een partij stemmen of een ministerie? Ben je echt voor 1 partij, of vind je het wel best, kies je gewoon je partij.
IMANDRA schreef:Probleem van op onderwerp stemmen is dat mensen vaak totaal geen weet hebben van hoe dat onderwerp werkt. Dan ga je regels krijgen op basis van wat mensen gevoelsmatig denken, niet van wat het beste is voor het land. Dat vind ik wel lastig.