De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:36

Suzanne F. schreef:
karuna schreef:
Nee, waar ging het over?

Dat hij het begrijpelijk vindt dat er een andere kant is die gefrustreerd is en gaan protesteren, ook omdat ze niet gehoord worden.
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie en dat dit escaleert is logisch.

En hier gaat het al jaren mis in Nederland: er is teveel begrip voor het feit dat je je niet aan de regels houdt.Dan gaan we weer práten met mensen. Soms moet het tot hier en niet verder zijn. Een democratie kan alleen bestaan als er regels zijn die nageleefd worden omdat regels en grenzen zorgen voor een vrijheid voor iedereen. Begrip voor deze acties? Voor het vuurwerkprotest? Voor weet ik wat nog meer? Nee, ik ben er klaar mee.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:38

Ik benijd de mensen die momenteel bij politie en ME werken niet.
Denk dat je dan altijd blij bent, en nu al zeker als je partner veilig thuis is na een dienst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:39

AmyJamess schreef:
Wat er gisteren is gebeurd heeft helemaal niets meer met demonstreren te maken.
Gewoon diep triest.

Ze zijn nu ook bezig. In ieder geval in Geleen is een flinke groep (meer dan 50 iig). In Rotterdam zijn ze ook aan het opstarten. Breda ligt er iig genoeg klaar.

kiki1976

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:50

Als je op fb leest, dan zijn er echt genoeg die vinden dat ze gelijk hebben de relschoppers.
De politie, me, politiek daar ligt het aan, niet aan de relschoppers.
Te gek voor woorden.

Maar op de vraag "hoe zou jij het oplossen dan"? Dan weten ze ook het antwoord niet.
Ja of alle regels omtrend corona afschaffen, want is maar een onschuldig griepje. Alle regeringen over de hele wereld willen overheersen.

In en in triest allemaal dit.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:52

Wat mij betreft moet er nu eerst even heel goed worden doorgepakt. Voor mijn part samen met de harde kern/leger/ME. Een paar dagen echt zero tolerance en daarna je als regering eens goed achter de oren krabben en andere maatregelen uitvaardigen.
Dit gedrag kan en mag echt niet gebeuren. Eerst luisteren naar de ordebewakers. En het zou fijn zijn als er daarna misschien ook eens naar het volk geluisterd wordt. Die avondklok is imo geen goede maatregel. De groep die je er mee wil bereiken, bereik je niet. Die graven zich met hun slaapzakje gewoon nog wat dieper in.
En ach, ik schrijf het nu wel zo op, maar ik geloof er ook niet echt in. Net als zovelen weet ik het gewoon echt niet meer. Ik begrijp de frustratie, maar zie er geen simpele weg uit. We moeten er helaas dwars doorheen .

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:52

De "macht" van een democratisch volk hoort te liggen in de stembus, en niet in dit soort machtsvertoon op straat..
Ik heb er geen goed woord voor over.. wat een stel achterlijken..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:54

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:54

En dan bedoel ik met “doorheen” dus NIET zo letterlijk als nu. _-:(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:58

In Rotterdam is inmiddels ook een groep van 100 jongeren aan het rellen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:00

Echt verschrikkelijk, hier in Kampen ging ook iets rond.. ik wordt er echt verdrietig van en merk echt een bezorgdheid van waar gaat dit naar toe. Ik ben ook echt oprecht benieuwd wat voor mensen uh.. tuig daar rondloopt. Hebben ze een baan, wat voor niveau hebben ze. Men als je zelfs ziekenhuizen gaat aanvallen dan ben je toch echt wel echt ziek in je hoofd..

En het meest frustrerende is dat ver zelf niks aan kan doen -O- -O-

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:02

Gisteren had een familielid dringend medische hulp nodig....dit kon niet want hulpdiensten kwamen er niet doorheen....
Laat ik achterwege laten wat ik nu denk en voel... familielid heeft het niet gered....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:02

Bah wat naar, sterkte!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:04

Sterkte!

Ze mogen van mij bij alle relschoppers tegen de hulp diensten en vooral de ziekenhuizen een notitie maken, zodat ze de rest van hun leven verboden wordt om nog ziekenhuiszorg af te nemen. Blijkbaar hebben ze namelijk geen ziekenhuis nodig..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 21:04

Net een stukje gewandeld met de honden en uit zelfbescherming ga ik het nieuws en internet verder vandaag vermijden. Zo eerst kleine huis op de prarie kijken en daarna puzzelen of kleuren. Anders ga ik me helemaal lopen opvreten van kwaadheid.

Su cr cheese |( vreselijk. Als dat nu eens openlijk in het nieuws zou komen. Kijk eens er is nu een geliefde dood door jullie gezeik -:(- ;( :(:)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:05

Su_Cr_Cheese schreef:
Gisteren had een familielid dringend medische hulp nodig....dit kon niet want hulpdiensten kwamen er niet doorheen....
Laat ik achterwege laten wat ik nu denk en voel... familielid heeft het niet gered....

O wat afschuwelijk |(
Heel veel sterkte :(:)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:05

HorseTimeXL schreef:
Ik ben ook echt oprecht benieuwd wat voor mensen uh.. tuig daar rondloopt. Hebben ze een baan, wat voor niveau hebben ze. Men als je zelfs ziekenhuizen gaat aanvallen dan ben je toch echt wel echt ziek in je hoofd..

tsja, de Schilderswijk in Den Haag. De Donderberg in Roermond. In Venlo kwamen ze uit Blerick. Dit zijn allemaal van die "Kanswijken" waar jaar na jaar miljarden in gepompt wordt aan jeugdwerk, buurtwerkers, buurthuizen, gratis sporten, jeugdzorg, noem maar op. Misschien kunnen we die miljarden beter op een andere manier gaan uitgeven?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:09

estja schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik ben ook echt oprecht benieuwd wat voor mensen uh.. tuig daar rondloopt. Hebben ze een baan, wat voor niveau hebben ze. Men als je zelfs ziekenhuizen gaat aanvallen dan ben je toch echt wel echt ziek in je hoofd..

tsja, de Schilderswijk in Den Haag. De Donderberg in Roermond. In Venlo kwamen ze uit Blerick. Dit zijn allemaal van die "Kanswijken" waar jaar na jaar miljarden in gepompt wordt aan jeugdwerk, buurtwerkers, buurthuizen, gratis sporten, jeugdzorg, noem maar op. Misschien kunnen we die miljarden beter op een andere manier gaan uitgeven?

Goeie, blijkbaar helpen de investeringen niet..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:11

Op zich wel interessant, de ene helft zegt dat het minderheidsgroepen zijn en de andere helft extreem rechts.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:13

Ik heb groot begrip voor iedereen die dit hele coronatheater met al zijn vernietigende mastregelen kotsbeu is. Ik snap heel goed dat mensen randjes opzoeken om hun hoofd boven water te houden en toch nog iets van een leven te voelen.

Maar dit geweld is gewoon belachelijk en op geen manier goed te praten.
En het ergste vind ik dat die harde werkers, die de allerhardste klappen al opvangen, nu hun zaak gesloopt gaan zien worden. En begrijp ik op mijn beurt dat je met een honkbalknuppel in je toko wacht om de eerste die de deur forceert het licht uit de ogen te timmeren. Ook niet goed, maar dát snap ik wrl.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:22

Su_Cr_Cheese schreef:

Oh wat verdrietig. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:24

Su_Cr_Cheese schreef:

Ach wat verschrikkelijk triest, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:24

Su_Cr_Cheese schreef:

Gecondoleerd en sterkte

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:26

Su_Cr_Cheese schreef:

Dit. Dit maakt me zo boos en zo verdrietig.

Gecondoleerd en wil je heel erg veel sterkte wensen Y;(

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:33

Ceetje_bokt schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat hij het begrijpelijk vindt dat er een andere kant is die gefrustreerd is en gaan protesteren, ook omdat ze niet gehoord worden.
Er zijn ook andere kanten aan. Mensen hebben veel vragen en frustratie en dat dit escaleert is logisch.

En hier gaat het al jaren mis in Nederland: er is teveel begrip voor het feit dat je je niet aan de regels houdt.Dan gaan we weer práten met mensen. Soms moet het tot hier en niet verder zijn. Een democratie kan alleen bestaan als er regels zijn die nageleefd worden omdat regels en grenzen zorgen voor een vrijheid voor iedereen. Begrip voor deze acties? Voor het vuurwerkprotest? Voor weet ik wat nog meer? Nee, ik ben er klaar mee.

Echt helemaal mee eens, goed gezegd!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:36

Ceetje_bokt schreef:
Suzanne F. schreef:

Precies dit.