Normen en waarden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:28

Jilletje schreef:
Nouja ik snap het wel!
De gebruikers waarvan bekend zijn dat het bloedzuigers zijn mogen best wat strenger aangepakt worden.
Dan zijn de andere gebruikers met reacties ook nier nodig.

Jij vindt het bloedzuigers en blijkbaar een groepje andere gebruikers ook.
Dit betekend niet dat andere gebruikers dat zo ervaren dus waarom zouden die strenger aangepakt moeten worden?

Je hoeft niet te reageren, het is vaak een stuk slimmer om een topic gewoon niet meer te volgen als je jezelf er aan ergert. Waar komt die drang vandaan om dan toch op een negatieve manier te moeten reageren?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:28

Zeedraakje schreef:
Helemaal eens met je laatste bericht Shanna. Triest dat het allemaal zo uit de hand is gelopen (en dat gebeurt inderdaad vaker) en dat je hierdoor je functie hebt opgegeven en zelfs als gebruiker niet verder wilt op bokt. Snap je wel, absoluut.
Maar ik vind het zo jammer dat juist de empathische, de emotioneel-gevoeligen zeg maar, steeds meer (op de achtergrond) verdwijnen omdat ze door anderen als tere zieltjes worden weggezet en allerlei sneren krijgen als ze wat terug zeggen. Want het zijn juist de 'tere zieltjes' die de wereld vaak een stukje mooier maken tussen de verharding.
Maar dit is slechts de mening van dit simpele zieltje!

Mooi verwoord! Ik snap ook niet waarom er een negatief beeld wordt geschetst over tere zieltjes. Het lijkt omdat het als storend wordt ervaren wanneer iemand wordt aangesproken op zijn ongezouten mening geven.

Soms is het helemaal niet erg om iets wat minder hard te zeggen. Veel zeggen er dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, maar hier zitten doorgaans niet onze instructeurs, juffen, ouders, werkgevers, dus vraag je van te voren af wie jij bent om een ander een spiegel voor te houden en je harde mening te geven. Meestal doe je dat alleen voor je eigen plezier en ventilatie en niet om de ander te helpen.

Daarnaast is het veel leuker om in gesprek met iemand te gaan over verschillende andere manieren en daar over te brainstormen, want besef ook dat we allemaal kuddedieren zijn. Wanneer de toon gezet is, zal de rest volgen met negatieve reacties helaas.

Ik vind dat er te vaak wordt gezegd dat we op een discussieforum zitten en we vrijheid van meningsuiting hebben. Het klopt, maar aangezien iédereen altijd een plasje overheen wilt doen kun je je ook afvragen of jouw 7e reactie “bah, walgelijk, hoe kun je zo met dieren omgaan” ook echt toegevoegde waarde heeft.
Dus voor wie plaats je dan zo iets?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:54

Firelight schreef:
Jij vindt het bloedzuigers en blijkbaar een groepje andere gebruikers ook.
Dit betekend niet dat andere gebruikers dat zo ervaren dus waarom zouden die strenger aangepakt moeten worden?

Je hoeft niet te reageren, het is vaak een stuk slimmer om een topic gewoon niet meer te volgen als je jezelf er aan ergert. Waar komt die drang vandaan om dan toch op een negatieve manier te moeten reageren?

Ik reageer al bijna nergens, maar ik zie wel de frustratie van andere.
Laatst heeft iemand nog zelf een ban gekregen omdat ze op een betreffende bokker heeft getemt.
Kreeg meteen het stempeltje cyberpester terwijl ze juist melding wilde maken van het gedrag van deze bokker.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:55

Ik heb je topic destijds niet gevolgd, ken de situatie verder ook niet. Ondanks dat ik je situatie niet ken en daar dus ook geen mening over heb, wil ik tegen je zeggen dat ik het verdrietig voor je vind dat je je zo hebt gevoeld :(:). Hopelijk creëert dit topic wat bewustzijn.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:02

Jilletje schreef:
Laatst heeft iemand nog zelf een ban gekregen omdat ze op een betreffende bokker heeft getemt.
Kreeg meteen het stempeltje cyberpester terwijl ze juist melding wilde maken van het gedrag van deze bokker.

Ik geloof een hoop, maar niet dat iemand een ban krijgt vanwege een tem. Ten eerste moet je al meerdere officiële waarschuwingen hebben gehad voordat je een ban krijgt en voor zover ik weet krijgt niemand een ow voor een tem.

Die frustraties begrijp ik dus absoluut niet. Dat doen ze echt zichzelf aan door die berichten te lezen, dat hoeft dus niet je kunt ze negeren. En er negatief op reageren hoeft al helemaal niet en daar is ook niemand mee geholpen. Een TS zal niet veranderen door al die negativiteit en de sfeer op Bokt wordt er ook niet beter van.
Ik krijg af en toe de neiging om te denken dat sommige gebruikers het wel erg leuk vinden om te rellen. Het zijn vaak dezelfde gebruikers en dat gaat opvallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:03

Vrouwen en Jeff, allemaal even in de relaxstand.

Shanna, wat jou is overkomen had nooit mogen gebeuren maar sorry, ik snap het wel. En ik hoop dat je ook je eigen aandeel ziet in dit verhaal. Bokt maken we met elkaar, gevoelige zieltjes en olifantenhuidjes. En de één zou zich wat minder gevoelig op kunnen stellen en de ander wat genuanceerder.

Edit: ik houd absoluut van rellen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:07

Jilletje schreef:

Wat een onzin, voor het plaatsen van een TeM krijg je absoluut geen ban. Graag ontvangen wij (iemand van het modteam) per pb waar deze onzin vandaan komt, dan kan dat meteen worden rechtgezet.
Zo komen er dus indianenverhalen de wereld in.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:09

Polly schreef:
Mindim schreef:
En iets minder gebetuttel van de mods graag. Ik heb soms het idee dat je geen kritiek meer mag geven, ongeacht de toon. Alleen maar oeh en ahh.

Sclimpre schreef:
Verder denk ik wel dat de mods korter op de bal mogen spelen. Het gebeurt wel vaker dat topics van kwaad naar erger gaan. Op een bepaald moment loopt het dan echt uit de hand, alles is al meerdere malen gezegd maar het blijft dan maar doorgaan.

Tsja en welke mening moeten we nu volgen hè?

Misschien is dit iets dat jullie eens niet aan jullie gebruikers moeten vragen maar eens bij jullie zelf te rade gaan: "Hoe wil ik overkomen?"

Ik denk dat het zeer goed zou zijn om als boktteam eens stil te staan bij hoe bokt eigenlijk echt overkomt naar de buitenwereld toe, want gebaseerd op wat ik daarvan meekrijg is die reputatie niet zo best. En als ik naar mijzelf kijk, nooit zal ik iemand aanraden om op bokt hulp te komen zoeken met een ietwat precair probleem. Eigenlijk zou ik nooit iemand aanraden om lid te worden van bokt tout court. En mocht iemand dan toch de wens uiten om een account te maken zou ik die sowieso nadrukkelijk waarschuwen voor de mentaliteit hier.
Misschien moeten jullie eens bedenken wat voor forum en wat voor sfeer jullie zelf eigenlijk willen, ipv constant te denken 'hoe rijd ik vooral niemand tegen de kar'.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:11

Daar zijn we inderdaad druk mee bezig :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:14

Polly schreef:

Maar, daar zijn jullie ondertussen al heel lang mee bezig krijg ik het idee. Dit is niet het eerste topic over dit onderwerp volgens mij. Wanneer worden er eindelijk eens knopen doorgehakt?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:16

Niet iedereen merkt iets van doorgevoerde veranderingen :) dat hangt namelijk ook af van de houding van de gebruiker richting de medegebruikers en het team. Maar er word aan gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:19

__Sannne schreef:
Polly schreef:

Maar, daar zijn jullie ondertussen al heel lang mee bezig krijg ik het idee. Dit is niet het eerste topic over dit onderwerp volgens mij. Wanneer worden er eindelijk eens knopen doorgehakt?

Dat gaat al jaren en ik zie niet veel verandering. Hetzelfde als 10 jaar geleden gebeurd nog steeds.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:20

Shanna, jij wil een betere cyberwereld, begin bij jezelf :)

Ik heb jouw topic gevolgd en nooit gereageerd omdat ik niets kon toevoegen aan de reacties.

Ja, je bleef netjes reageren maar ondertussen moesten wij 5! jaar lang filmpjes en foto's van een paard met pijn zien voorbij komen.

Nee, dat is geen reden voor cyberpesten, er is nooit een reden voor pesten.
Wel maakten mensen zich zorgen en wilden helpen toen het financieel te zwaar werd. Dat lijkt mij geen pesten.

Voor mij had je absoluut het voordeel van de twijfel tot de katten weg moesten omdat je een nieuwe bank had.

Ik kan daar niet bij.

Verder zal je best uitstekend voor je dieren zorgen en een aimabel mens zijn maar ik krijg alleen maar mee wat op bokt staat.

Misschien moeten we dat ons allemaal realiseren. Mensen kunnen zich alleen een mening vormen over wat je deelt. Alles er omheen valt weg.

Daardoor kunnen sommige dingen uit hun verband gerukt worden en soms zelfs worden uitgelicht.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:22

MarcoBorsato schreef:

Shanna, wat jou is overkomen had nooit mogen gebeuren maar sorry, ik snap het wel. En ik hoop dat je ook je eigen aandeel ziet in dit verhaal. Bokt maken we met elkaar, gevoelige zieltjes en olifantenhuidjes. En de één zou zich wat minder gevoelig op kunnen stellen en de ander wat genuanceerder.

Oh maar ik ben de rust zelve :+

Ik vind het zelf alleen maar fijn als mensen gewoon zeggen wat ze denken of willen zeggen. Als ze dat via 100 omwegen doen snap ik dat toch niet :Y)

Als ik dan naar ons eigen topic kijk, dan zijn wij daar gewoon open en eerlijk over alles, al zullen we vaak de vieze gore details weglaten. Er is ook zeker ruimte voor wat een ander denkt of aanvult of wat dan ook. Als we het er niet mee eens zijn zullen we dat ook kenbaar maken maar daarna gaan we gewoon weer verder waar we gebleven waren en even goede vrienden (of niet natuurlijk }:) )

Aan de andere kant zal ik me ook niet snel inhouden als ik ergens wat van denk, al heb ik inmiddels de vaardigheid om dat uit te typen en vervolgens het bericht niet te versturen :+ dat zou voor sommige mensen ook niet verkeerd zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:25

Percy schreef:

Ik heb jouw topic gevolgd en nooit gereageerd omdat ik niets kon toevoegen aan de reacties.

Ja, je bleef netjes reageren maar ondertussen moesten wij 5! jaar lang filmpjes en foto's van een paard met pijn zien voorbij komen.

Wel maakten mensen zich zorgen en wilden helpen toen het financieel te zwaar werd. Dat lijkt mij geen pesten.

Voor mij had je absoluut het voordeel van de twijfel tot de katten weg moesten omdat je een nieuwe bank had.

Ik kan daar niet bij.

Verder zal je best uitstekend voor je dieren zorgen en een aimabel mens zijn maar ik krijg alleen maar mee wat op bokt staat.

Misschien moeten we dat ons allemaal realiseren. Mensen kunnen zich alleen een mening vormen over wat je deelt. Alles er omheen valt weg.

Daardoor kunnen sommige dingen uit hun verband gerukt worden en soms zelfs worden uitgelicht.

Ja, is het dan cyberpesten of opkomen voor een dier dat gepest wordt?

Ik heb het topic af en toe aangeklikt, maar ik werd er alleen maar depri van. En toen was het al een paar jaar aan de gang.

Zoals al gezegd, die heksenjacht was niet per se nodig, maar ik snap het toch wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:26

Mijn vraag blijft; waarom mag je wanneer Bokt reacties je niet aanstaan je account ongedaan maken / anonimiseren. Je posts waarin het discutabel is hoe je met je dieren omgaat laten weghalen...

Vervolgens openlijk een nieuw account aanmaken met dezelfde naam en avatar. Sinds wanneer is dat volgens de regels? Als ik dat gedaan had kreeg ik een (IP) ban hoor. :n

Snap niet waar je met dit topic heen wil. Je paard liep niet “wat gevoelig”. Maar stokkreupel. En niet eventjes maar veel te lang. Als iemand dit verhaal zou vertellen vanuit iemand die het ziet van iemand op FB dan spoort heel Bokt aan om de dierenbescherming te bellen. En valt heel het topic over diegene. Maar nu opeens moet je maar pikken dat iemand zijn zorgplicht tegenover zijn dieren verzuimd? Nota bene op een paardenforum waar diegene een voorbeeldfunctie heeft? Wat een kromme wereld.

Nogmaals modjes, waarom mag je alles wat je niet zint laten weghalen en een nieuw account aanmaken? Mag ik dat dan ook doen?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-09-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:27

Percy schreef:

Ik kan daar niet bij.

Pardon?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:29

MarlindeRooz schreef:
Mijn vraag blijft; waarom mag je wanneer Bokt reacties je niet aanstaan je account ongedaan maken / anonimiseren. Je posts waarin het discutabel is hoe je met je dieren omgaat laten weghalen...

Iets met privacywet.

Citaat:
Vervolgens openlijk een nieuw account aanmaken met dezelfde naam en avatar. Sinds wanneer is dat volgens de regels? Als ik dat gedaan had kreeg ik een (IP) ban hoor. :n

Waar staat dat dat niet mag?

Citaat:
Snap niet waar je met dit topic heen wil. Je paard liep niet “wat gevoelig”. Maar stokkreupel. En niet eventjes maar veel te lang. Als iemand dit verhaal zou vertellen vanuit iemand die het ziet van iemand op FB dan spoort heel Bokt aan om de dierenbescherming te bellen. En valt heel het topic over diegene. Maar nu opeens moet je maar pikken dat iemand zijn zorgplicht tegenover zijn dieren verzuimd? Nota bene op een paardenforum waar diegene een voorbeeldfunctie heeft? Wat een kromme wereld.

Nogmaals modjes, waarom mag je alles wat je niet zint laten weghalen en een nieuw account aanmaken? Mag ik dat dan ook doen?

Ja.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-09-20 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:30

MarlindeRooz schreef:

Ik neem aan dat je begrijpt dat we hier niet openlijk over gaan vergaderen. Mocht je een zwaarwegende reden hebben om je berichten en/of account (deels) te laten anonimiseren kan je altijd contact opnemen met support, zij gaan dan samen met je kijken wat voor jouw situatie de beste oplossing is.
Dat is voor elke gebruiker, welk kleurtje dan ook, gelijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:31

Polly schreef:
Niet iedereen merkt iets van doorgevoerde veranderingen :) dat hangt namelijk ook af van de houding van de gebruiker richting de medegebruikers en het team. Maar er word aan gewerkt.

Als er een beleid aangepast wordt, lijkt het me niet meer dan logisch je gebruikers daarvan op de hoogte te stellen toch? :) Zeker als het om zo'n veelbesproken onderwerp gaat. :) Beetje makkelijk om het erop te gooien dat niet iedereen het merkt. :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:32

MarlindeRooz schreef:

Het bewuste topic bestaat nog steeds en is voor iedereen te lezen.

Als jij een goed onderbouwde motivatie indient mag ook jouw account geanomiseerd worden mag jij ook op een nieuw account verder.

Er is ook een "gewone" gebruiker die een nieuw account heeft met dezelfde naam als haar oude account.
Jij gaat er vanuit dat TS zonder overleg een nieuw account heeft aangemaakt, beetje voorbarig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:32

Polly schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik neem aan dat je begrijpt dat we hier niet openlijk over gaan vergaderen. Mocht je een zwaarwegende reden hebben om je berichten en/of account (deels) te laten anonimiseren kan je altijd contact opnemen met support, zij gaan dan samen met je kijken wat voor jouw situatie de beste oplossing is.
Dat is voor elke gebruiker, welk kleurtje dan ook, gelijk.

Als een user zijn of haar berichten anoniem of weg wil hebben moeten jullie daar gewoon gehoor aan geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:33

__Sannne schreef:
Polly schreef:

Als er een beleid aangepast wordt, lijkt het me niet meer dan logisch je gebruikers daarvan op de hoogte te stellen toch? :) Zeker als het om zo'n veelbesproken onderwerp gaat. :) Beetje makkelijk om het erop te gooien dat niet iedereen het merkt. :)

Dat is waarschijnlijk omdat er nog niks gebeurd/besloten is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:34

palousa_boy schreef:
MarcoBorsato schreef:

Oh maar ik ben de rust zelve :+

Weet ik maar ik wilde je niet buiten sluiten :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:34

Bron: Bokt regels
Citaat:
Verder is het gebruik van meerdere accounts niet toegestaan, iedere gebruiker heeft dus maximaal één account op Bokt. Je kunt de gebruikersnaam van je account veranderen via deze link, als je je gebruikersnaam nogmaals wilt veranderen kun je contact opnemen met een moderator.
Als je een ernstig probleem anoniem wilt aankaarten, kun je een verzoek voor een tijdelijk tweede account met een duidelijk en goed onderbouwde motivatie op voorhand indienen bij de moderators. Meer daarover kan je hier nalezen.
Het is niet mogelijk om je account op Bokt te verwijderen, wel kun je direct hieronder lezen dat er mogelijkheden zijn om specifieke.... etc
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-09-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt